En haluu mennä kierrätyskeskukseen työkokeiluun vaikka työkkäri painostaa
Kommentit (82)
Vetoa koronaan. Et suostu altistamaan itseäsi tappavalle virukselle, ennen kuin siihen on rokote. Tässä voi mennä pari vuotta, kun saa olla leppoisasti kotona. :-)
Pyydä, että pääset johonkin hoivakotiin. Ne ottavat mielellään ilmaista työvoimaa. Itsekin olen ollut sellaisella. Koronan takia kuntouttavat ovat nyt katkolla noissa, mutta sopimukseksi pidetään aina voimassa, joten työkkäri ei vaivaa.
Tai sitten haet opiskelemaan. Niin minä tein.
Vetoa mahdollisiin terveysriskeihin. Sääliksi käy kierrätyskonteissa työskenteleviä, jotka hengittävät monenlaisten kotien pölyjä.
Haet vaikka jollekin nuorisotalolle. Hörpit kahvia ja katsot, että biliskepit on paikoillaan.
Itse meisin. Ainakin mielummin kuin hoivakotiin siivoamaan ja pesemään kusisia lattioita. Tulisi edes jotain vaihtelua tylsyyteen.
Ei työkeiluun kannata mennä ollenkaan. Mene kuntouttavaan se on parempi. Silloin et menetä muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Haet vaikka jollekin nuorisotalolle. Hörpit kahvia ja katsot, että biliskepit on paikoillaan.
Ja taistelet rettelöivien äidinkultien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkeiluun kannata mennä ollenkaan. Mene kuntouttavaan se on parempi. Silloin et menetä muita tukia.
Työkokeilu ei vaikuta kelan maksamiin etuuksiin eli työttömuusturvaan, asumistukeen eikä perustoimeentulotukeen jos sitä saa vielä vähän päälle. Työkokeilu on 9e/pv.
Itsekin joudun työkokeiluun, mutta saan itse etisä työpaikan jos löytyy, eivät pakota minua mihinkään vaan saan etsiä oman alan työpaikkaa ja tarvittaessa saan apua työkokeilupaikan etsintään.
Kierrätyskeskushan olisi unelmatyöpaikka! Kuin aarreaitta minne saapuu jatkuvasti kaikkea jännää :) Mä ainakin tykkäisin. Ja leppoinen ilmapiirikin vaikuttaa olevan (ainakin oman kaupunkini kierrätyskeskuksessa). Voisin hyvinkin tehdä tuommoista hommaa ellen olisi työllistynyt alalleni.
työkeilussa oleva maksaa itse matkat ja tekee 6t päivää. ja aivan turhaan, ei minnekkään vakituisia normaalipalkalla oteta. kuntouttavassa pääsee vähemmällä.
Tyttäreni oli kierrätyskeskuksessa pari viikkoa työharjoittelussa ja onneksi en kertonut hänelle omia kielteisiä ajatuksiani paikasta. Tytär oli katsonut läpi lasten leluja ja työ oli ollut tosi mukavaa, työporukka kivaa ja mielellään minne meni joka päivä.
Meet vaan kyselee rohkeesti itse työkokeilu paikkoja esim kaupat, päiväkodit jne
Jos aivot toimii ja olet suht normaalilla tasolla, niin elä mene.
Nuissa paikoissa aina ne hieman erikoiset ja yksinkertaiset.
Kyllästyt äkkiä ihmetteleen että miks sataa lunta kun on talvi yms.
Vierailija kirjoitti:
Nolo paikka kieltämättä!
tuollainen nokanvartta pitkin katsominen se vasta noloa onkin...
No mun lapseni on kierrätyskeskuksessa työkokeilussa ja tykkää olla tosi paljon. Parempi vaihtoehto kuin luuhata jossain tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No mun lapseni on kierrätyskeskuksessa työkokeilussa ja tykkää olla tosi paljon. Parempi vaihtoehto kuin luuhata jossain tekemättä mitään.
Tottakai, jos siis sopii sinne, ja on yksinkertainen tapaus kuten yllä mainittiin.
Siellä hampaattomien juoppojen ja narkkien joukossa oppii kaikkee kivaa.
Minkä ikäinen olet?