Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko joku oikeasti ylppäreihin?

Vierailija
27.01.2014 |

Miksi jonkun täytyy lukea jopa kuukausia yo-kokeita varten? Itselleni riittää viikko. Yhteiskuntaopista sain eximian. Ja tämä kahden päivän lukemisella.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I agree! Lukio ihan läpihuutojuttu! VITSI koko homma

Vierailija
2/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just puuroo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsekin siis luit niihin ylppäreihin?

Vierailija
4/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin kirjat läpi

-ap

Vierailija
5/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakemassa yliopistoon? Jos olet, niin varaudu siihen, että sinulla tulee olemaan aika rankkaa siellä. Siellä täytyy nimittäin osata katsoa ja ymmärtää asioita monesta eri näkökulmasta, ja soveltaa "thinking outside the box" -ajattelua. Eli jos sinulle tuottaa tuollaisia vaikeuksia ymmärtää, että miksi joidenkin pitää opiskella kovemmin kuin sinun, niin jatko-opintoja ajatellen neuvoisin sinua tutustumaan suoraan amiksen tai korkeintaan amk:n koulutustarjontaa - yliopisto ei ole sinun paikka. 

Vierailija
6/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mun ei ainakaan tarvinnut lukea YHTÄÄN pitkää matikkaa ja fysiikkaa. Ihan vaan huvikseni kävin nappaamassa ällät. NOT!

Luin kirjoituksiin hyvin ja jos joku täällä brassailee yhteiskuntaopin exemialla, niin on kyllä niin huuhaa-tyyppi ettei tosikaan.

Siskoni kirjoitti aikanaan reaalissa yhteiskuntaopin täysin pistein, vaikka ei ollut sitä kurssiakaan lukenut. Silloin kun reaalin kysymyksiin sai vastata miten halusi.

Ja ne, jotka sanovat, että lukion pitkä fysiikka ja matikka on läpihuutojuttuja, niin niputan suoraan mappi Ö:hön. Sinne kuuluvat.

Vierailija
7/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo pitänyt lukea.

YO-kirjoitukset ovat muuttuneet valtavasti vuodesta 1991, jolloin itse kirjoitin. Olin niin tyhmä niihin aikoihin, etten todellakaan lukenut kuin 2 tuntia ranskaa. Menin ylppäreihin ulkomuistista sen perusteella mitä olin lukiossa oppinut (ja lintsannut puolet kolmosluokasta). Äly hoi. Toisille meistä kypsyyttä ei vain kerry ajoissa ja jyvät erottuvat akanoista. -En hakeutuntu akateemiselle uralle.

M:n yleisarvosna, äidinkieli L, ruotsi pistettä vaille L, lukion paras äidinkielen aine (stipendi). Siinä lopputulos. Ei tullut L:n arvosanaa huitaisemalla.

Vierailija
8/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aikanani lukenut ja jälkeenpäin harmittaa. Olisin varmasti voinut lukemalla saada aika hyvän ylioppilastodistuksen, mutta no can do.

Täysin lukematta sain yo-todistukseen muistaakseni rivin CCMMM.

Vierailija
9/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös yo-kokeisiin lueta oikeastaan koko lukioaika? Vai tosiaanko ap teit niin että kävit ostamassa kirjat viikko ennen kokeita, pläräsit läpi ja sitten tuli E yhteiskuntaopista. Tämä vielä korostuu mielestäni tuossa yhteiskuntaopin kokeessa, sillä jos lukee päivän uutisia ja seuraa etenkin talouden ja politiikan uutisointia, sillä pärjää jo todella hyvin - yo-kokeissa kun on plussaa soveltaa kysyttyä asiaa ihan oikean maailman tilanteisiin, ei ainoastaan kertoa miten ne kirjassa opetetaan.

Vierailija
10/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:45"]

Minä en aikanani lukenut ja jälkeenpäin harmittaa. Olisin varmasti voinut lukemalla saada aika hyvän ylioppilastodistuksen, mutta no can do.

Täysin lukematta sain yo-todistukseen muistaakseni rivin CCMMM.

[/quote]

Kasillse rivi oli LMMMC. Ja tuokin typerä C, kun otin riskin enkun aineessa ja tein sen loppusoinnulliseen runomuotoon. Äly hoi, oi.

Vierailija
11/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:11"]

Miksi jonkun täytyy lukea jopa kuukausia yo-kokeita varten? Itselleni riittää viikko. Yhteiskuntaopista sain eximian. Ja tämä kahden päivän lukemisella.

[/quote]Minä en taas ymmärrä, miksi joku ajatteleva ihminen haluaisi kirjoittaa jotain tällaista. Varmasti sinulle on selvää, että ihmiset ovat erilaisia; he tekevät eri asioita tai samoja asioita eri tavoilla. He ymmärtävät asioita eri tavoilla, joka voi johtua erilaisista "luontaisista" kyvyistä tai erilaisesta opetuksesta, jota he ovat saaneet.

Tämän viestiketjussa ainoa pointti tuntuu olevan, että ap kommunikoi meille muille, että hän ei ole rehellinen ja hyväntahtoinen ihminen.

Vierailija
12/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas en ymmärrä, mitä lukioikäiset tekevät vauva-palstalla. Se nyt ei ainakaan kehitä tuonikäisten ajattelua.

Vierailija
13/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luin, tosin lähinnä reaaliin. Luin historian, uskontoa en ehtinyt. Kävin koulua samalla ja mulla oli kaksi ruotsin kurssia menossa, joten erikseen sitä ei tarvinnut hirveästi lukea. Harjoituskuunteluissa kävin aina, kun niitä järjestettiin.

Kirjoitin äikästä L:n, ruotsista, reaalista ja enkusta E:n. Enkku vähän harmittaa, mulla oli vapautus suurimmasta osasta englannin kursseista (olin ollut vaihdossa engl.kielisessä massa), eikä tullut enää sitä treenattua muuta kuin käytännössä.

Vierailija
14/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun piti lukea kovastikin. Muutenkaan mikään elämässä ei tule minulle tarjottimelta vailla ponnistuksia. Ei se minua haittaa ihmeemmin. En ole mitenkään katkera siitä, että minun täytyy tehdä työtä menestykseni eteen. Kun en muusta tiedä, se on ihan normaali tila minulle.

Vierailija
15/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:11"]

[/quote]

Mä en lukenut yhtään. Arvosanani olivat E, M, M, M, C ja C. En avannutkaan kirjoja. Nuo C:t kirjoitin ylimääräisinä.

Olisi tietenkin olleet korkeampia nuo arvosanat, jos olisin lukenut edes vähän.

Tiesin, että pärjään ihan ok lukemattakin, en siis vaivautunut.

Myöhemmin tämä asenne on kostautunut. En ole päässyt haluamiini opiskelupaikkoihin, koska en ole tehnyt mitään sisäänpääsyn eteen. En osaa edes kunnolla opiskella, koska olen päässyt koko kouluajan valmistautumatta kaikesta ihan ok läpi.

En suosittele kenellekään, vaikka olisi kuinka lahjakas.

Vierailija
16/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ja olisi kannattanut. Sain EEEMMMM, mutta en osannut lukea yliopiston pääsykokeisiin, eli en päässyt jatko-opiskelemaan.

Vierailija
17/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luin, ja olen tyytyväinen tuloksiin, ylimääräinen kieli oli M ja muut L tai E. Jännitti ne kokeet jonkin verran, ja enemmän olisi jännittänyt jos olisi joutunut niihin mennessä ajattelemaan että on käyttänyt ajan syljeskelemällä kattoon sen sijaan että olisi valmistautunut kokeisiin. Enemmän asenteen kuin hankittujen arvosanojen ansiosta työskentelen nyt haluamallani alalla, jota on vaikea päästä opiskelemaan. 

Vierailija
18/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tästä keskustelusta tulee tällainen humblebrag-sikermä jossa kaikki kertaavat tuloksiaan. kyllä korpeaa se E kun oli niin laiska ettei viitsinyt lukea ja L jäi saamatta, nyyh,

Vierailija
19/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:12"]

Arvasin että tästä keskustelusta tulee tällainen humblebrag-sikermä jossa kaikki kertaavat tuloksiaan. kyllä korpeaa se E kun oli niin laiska ettei viitsinyt lukea ja L jäi saamatta, nyyh,

[/quote]

Mitä sitten tahdot kuulla? Miten tähän aiheeseen pitäisi suhtautua, että viihtyisit? Annapa esimerkki vastauksesta, jota kaipaat.

Vierailija
20/40 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin kohtuullisesti mutta enemmänkin olisi voinut. Sain LEEMMMC. Kyllä mä ihan ylpee tuosta rivistä oon, vaikkei se nyt mitään ällän tasoa ole. Ja kyllä niihin kokeisiin kannattaa lukea, ainakin jos mielii joskus opiskella yliopistossa, kuten joku jo sanoi. Itse käynyt AMKin ja tällä hetkellä luen yliopiston pääsykokeisiin kahta kirjaa joiden asiasisältö itselle ennestään täysin tuntematonta. Siinä pitää muutaman kuukauden sisällä sisäistää ja painaa mieleen suunnilleen miljoona ihan uutta asiaa. Pänttäystaidoista saattaa olla siinä vaiheessa jotain hyötyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi