Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsallaan makaaminen raskausaikana

Vierailija
29.12.2013 |

Esikoista odottaessa olen tätä miettinyt. Vatsallaan makaaminen on minulle mieluisin asento esimerkiksi nukkua ja välillä muutenkin vain makoilla. Ja siis ihan vatsallaan, ei mitenkään puoliksi kyljellään vaan niin että rintakehä, vatsa ja etureidet suoraan kosketuksissa patjaan.

Minusta ei tunnu epämukavalta, mutta mistä tiedän haittaako sikiötä? :D

Nyt rv26.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olo kertoo sen. Jso itsellä on olo ihan hyvä, on vauvallakin. Se on hyvin suojassa lapsiveden ja elimistösi sisällä. Myös selällään voi nukkua niin kauan kuin haluaa. Kun vauva on oikein iso jo ja mahdollisesti painaa omaa vatsa-aorttaasi, tunnet sen huonona olona taatusti.

Vierailija
2/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas maha painoi ja olen vatsallaan nukkuja ja nukuin viimeiset viisi kuukautta koiranunta, en oppinut nukkumaan muissa asennoissa. Ah sitä nautintoa synnytyksen jälkeen kun pystyin nukkumaan mahallaan ;)

Mutta en usko että jos itselläsi ei ole paha olla mahallaan, niin tuskin vauvallakaan, kyllä se siellä niin suojassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin samaa asiaa syksyllä neuvolasta, koska olen itsekin vatsallaan nukkuja, th vakuutti kuten yllä kommentoineet, että vatsallaan voi nukkua, jos itselle ei tule huono olo, vauva pysyy kyllä turvassa, kyse on omasta mukavuudestasi. Eli jos tulee epämukava olo, niin vaihda asentoa (tai vaihdat sitä luontaisesti unissasi, vauva potkii sitten kyllä jos tulee ahdasta :))

Vierailija
4/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:30"]

Kysyin samaa asiaa syksyllä neuvolasta, koska olen itsekin vatsallaan nukkuja, th vakuutti kuten yllä kommentoineet, että vatsallaan voi nukkua, jos itselle ei tule huono olo, vauva pysyy kyllä turvassa, kyse on omasta mukavuudestasi. Eli jos tulee epämukava olo, niin vaihda asentoa (tai vaihdat sitä luontaisesti unissasi, vauva potkii sitten kyllä jos tulee ahdasta :))

[/quote]

minulle sanoi äitiyspolilla rakenneultrassa että lapselle tulee ahtaat tilat ja se ei ole hyvä asento, vaikka itsestä tuntuu niin lapsi tarvii kuitenkin tilaa. Kyllähän sen järkikin sanoo että maha painuu hieman "lyttyyn" eikä ole sellainen suuri kova kaikeltas suojaava pallo.

Vierailija
5/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vielä tuossa vaiheessa pystyin olemaan mahallani, mutta auta armias nyt kun viikkoja on 38, ei tulis mieleenkään... 

Vierailija
6/6 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on näköjään siis monia mielipiteitä ja tärkeintä on kuunnella omia tuntemuksia ja mennä juuri itselle räätälöityjen neuvojen mukaan. Ap:n kannattaa kysyä asiasta seuraavalla neuvolakäynnillä.

Oma mahani on ollut todella kohtuullisen kokoinen koko raskauden (nyt rv 36), eli vauva köllöttelee ilmeisesti turvassa jossain sisuskalujen seassa ja mahallaan/sivuttain makoilussa ei ole ilmennyt mitään ongelmia. Yöllä herään ajoittain siihen, että pitää vaihtaa kylkeä, kun vauva alkaa potkia ja "vaatia" lisää tilaa. (kommentoija nro 4)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän