Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~MARRASKUISET 2014~*~

26.01.2014 |

Aloitan ketjun marraskuisesta pienokaisesta haaveileville. Tervetuloa mukaan jakamaan tuntemuksia, plussia ja miinuksia!

Tipahdin juuri lokakuisista ja mahdollinen laskettu aika olisi 1.11. Esikoinen on ollut meillä 30+pariskunnalla haaveissa kohta vuoden verran, varsinainen yritys aloitettu 3/2013. Matkan varrella on mahtunut niin iloja kuin surujakin. Isoimman henkisen kolahduksen koin keskenmenossa 8/2013. Jotenkin sitä vaan jaksaa silti nousta ja uskoa tulevaan.

Evelyn kp 1/24-28 yk11

Kommentit (459)

101/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: samaa haaleaa viivaa näytti testi tänäkin aamuna. Yritän linkittää tähän kuvan tuosta aamun testistä:
http://aijaa.com/fWklcr  

Omaan silmään tuossa on haalea viiva :) 

102/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytikki, kyllähän siinä aivan selkeä viiva on :) onnea!

Itsellä kamala stressi päällä. Työt loppuu elokuun loppuun, joten syksy näyttää aika rahattomalta. Jos olisin heti tullut raskaaksi, ongelmaa ei olisi ollut ja olisin voinut jäädä äitiyslomalle heti. Kuukauden olisi vielä helposti sinnitellyt, jos viime kierrosta olisin tullut raskaaksi, mutta ei. Tämä stressi tietysti hirveästi auttaa raskaaksi tulemista :/ Kyllähän sitä pärjätään miehen tuloilla, mutta silti se ahdistaa. Kyllähän ne asiat aina jotenkin järjestyy. Sellainen auvautuminen tällä aamulle. Toisaalta, ne raha-asiat kyllä unohtuu kun päästää ovikseen asti ja siitä jännäilemään loppukiertoa.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain! 

Anneee26, mulla on aina testissä haalea viiva. Eli sehän on negatiivista. Mut siis jos sulla ei alkuun näy mitään viivaa ja lähtee viiva muodostuun niin sittenhän se on vahvistumassa. Mut mä itse en ole ikinä tehnyt vois testiä mihin ei testiviivan kohdalla näkyis mitään... Mut ilman muuta kannattaa niitä "talletuksia" tehdä, vaikka omaksi ja miehen iloksi jos ei muuten.. ;) 

Hera90lle kärsivällisyyttä! Mä olen pari päivää jäljessä tulossa. Perjantaina oli Ovis... Milloin meinasit testailla vai odottaako rauhassa menkkoihin saakka? :)

Nyytikki! Minun silmään siinä on ihan selkeä viiva! Ihanaa.. Joko saa onnitella? :) Onko sulla mitään oloja vielä? :) Hieman innostun jo kun vain näen positiivisen testin! :D 

ON: Sain jostain kamalan flunssan! Toivottavasti siitä ei ole mitään haittaa kiinnittymiselle, se nimittäin pitäis ehkä olla huomenna jos ylipäätään se tapahtuis... Tissit kipeät sunnuntaista asti?!? Muuten ei mitään kummempaa.. Mut semmoisen olen huomannut et ovuloimattomissa kierrossa ei haluta yhtään, ainakaan loppukierrosta. Ja nyt haluttaa vieläkin vaikka ovulaatio on ohi. Tosin se voi johtua nyt siitäkin ettei se mies ole kotona ja ei saa seksiä, mut miksi ihmeessä se vieläkin haluttaa? :D 

104/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ihania ootte kun viitsitte katsella mun testiä :) 

Oloja on ehkä vähän, punktiosta alkaen on ollut menkkamaista juilintaa vaihtelevasti, rinnat ajoittain arat, hirmuinen ruokahalu ja väsyttää kokoajan. 

Testailen vielä viikonloppuna ja jos viiva säilyy niin maanantaina soitto klinikalle varhaisultraa  varten, hui <3

105/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nyytikki :D onhan tuo selvä juttu jos on ees se haalee viiva :D ei siihen tule mitään jos ei ole raskaana. Itelläkin on ihan raskaana olen olo mutta venutan testailun lauantaihin jolloin pitäisi menkkojen alkaa. Toivottavasti ei ala. Viime yönä en voinu nukkua mahallani kun alavatsa oli kuin pallo....

106/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea nyytikki! 

Missmama: tässä funtsin josko lauantaina testaisin ku ois juhlat ni mietin uskaltaako yhden sidukan juoda..mutta en kyl tahtos pettyä jos ja ku testi o negatiivinen. Mieluummin oottas että menkat ois myöhässä.  ihme ovulaatiomaisia kipuja oikean munasarjan kohilla..voisko olla raskausoireita? Tosi ikävän tuntusta ainakin. Istuessa ei tunnu mut ku lähtee liikkeelle :/

107/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi täällähän on monella jo jännät päivät käsillä. Mammanen2011 ja Hera90 jos testailette lauantaina niin tulette heti sitten kertomaan tänne mitä ne testit näytti.. Toivotaan et plussaa... :P Mitenhän sitä itse jaksaa odottaa ainakin keskiviikkoon saakka.. Vois töissä otattaa jo veritestin niin näkisi et onko se lähtenyt nousuun.. Hiukan säälittävää kun on niin epätoivoisen innokas.. :D 

T M H, toivottavasti ne sinun asiat pian selviää. <3 

Kenelle kaikille olette kertoneet vauva haaveistanne? Meillä mies kertoi kaikille kavereilleen kun jätettiin ehkäisy pois. Itse olen vain parille kaverille kertonut. Tekis mieli huutaa se tuolla talon katolla megafonilla et: "tässä kierrossa mä ovuloin!" Mut oikeasti taidan jättää väliin... :D Ärsyttävä vain sit selitellä kaikille et miksi sitä vauvaa ei kuulukaan.. Tosin viime perjantaina kun pyydettiin töissä jäämään ylitöihin niin vetosin siihen, et en voi kun mulla on ovulaatio tänään. Pomo hämmästyi eikä tarvinnut jäädä. :D Se nyt onneks meni läpästä, vaikka totta olikin.. ;) 

108/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missmama meillä tietää kyllä kaikki että yritetään vauvaa koska kesken menneestä raskaudesta oltiin jo ehditty kertoa. Kukaan vaan ei varmaan "uskalla" nyt kysyä mitään paitsi ihan lähimmät :) jos nyt tärppää niin yritämme pitää tämän salaisuutena ainakin sinne viikolle 12. Vaikka viimeksikin kylllä pullahdin kuin pallo että vaikee sitä on salata hehe.  Mun äiti vaan arvaa heti ku on alan ammattilainen :) Kyllä nyt on semmoset fiilikset että jos en ole raskaana niin olen syvästi yllättynyt. Tai sitten tämä on psyykkistä....

109/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon kertonut vanhemmille ja parille ystävälle. Äitin kanssa viimeksi asiasta keskusteltiin, ku mietin tuota testaamista. Mies oli eilen ihana ku sanoin että testaisinko la, myöns että tässähän alkaa ihan jänskättää :)

mikä olisi muuten hyvä testi? Kattelin clearbluen testejä mut ohan ne aika arvokkaita. Mut eipä tarviis miettiä onko haamu vai mikä. 

110/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kanssa pitkästä aikaa kirjoitella tänne, eli ensinnäkin Nyytikille valtavat onnittelut, selvästi plussalta näyttää!:)

Sitten täällä on  ollut keskustelua siitä syntymäkuukaudesta, onhan se itelläkin käynyt mielessä että lapsi ei välttämättä siinä tietyssä elämän vaiheessa nauti ja kiitä jos on loppuvuodesta syntynyt, mutta eiköhän se aika ole vain mopokortin hankkimis/täysi-ikäiseksi tulemisen vaiheessa, joten ei se lapsen elämä siihen kaadu, eikä se ainut lapsi olisi.:) Itse arvostan nyt vain sitä että josko se nyytti joskus tulisi vaikka sitten viimenen päivä joulukuuta.:D sitä kun ei selvästikkään itse pysty vaikuttamaan ajankohtaan.. Joten sitä täytyy nyt vaan miettiä ja toivoa että kumpa edes joskus..

ON: olen vietellyt hiljaiseloa, vaikka keskusteluja hyvinkin tiiviisti olen seuraillut, mutta yritän nyt pitää itseni mahdollisimman stressittömänä asian suhteen. Ajattelin että nämä pari kuukautta on nyt sellaista aikaa, että yritän olla testailematta ovulaatiota ja keskittyä muuhun, ja YRITTÄÄ testata tätä väitettä että raskautuu kun unohtaa/luovuttaa. Ikinähän minulla ei olisi onnistunut tämmönen, kun stressaan ja toivon niin kovasti, mutta nyt kun aika hyvin tietää ketkä saa tälle vuodelle lapsen ja miettii että ne sitten tulevaisuudessa saattaa olla oman lapsen kavereita jos tänä vuonna syntyy, niin ehkä mielelläni yritän vauvaa vasta 2015 vuodelle. Varsinaisesti siis yritystähän ei lopeteta, mutta en nyt tikuttele ja laskeskele päiviä. Ensimmäinen kuukausi kun en varsinaista päivää ole laskenut että milloin esimerkiksi menkat alkaa. Saas nähä kuinka kauan pysyy, ja että alanko laskemaan ennenkö menkat ovat edes myöhässä. Toki meillä on edelleen vitamiineja ja gelee royaletkin käytössä (joka toinen pv), koska eikös miehen siittiötkin parane 3kk tähtäimellä, ja ehkä oma kroppakin valmistautuu paremmin. Toivon mukaan. Mutta jos tämä hieman stressitömämpi kuukausi toisi tullessaan vauvan, niin tietenkin olisin maailman onnellisin. ajankohdalla ei ole väliä.:)

111/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimuli22: Se on kyllä totta, että ei sillä syntymäkuukaudella niin hirveetä merkitystä loppujen lopuksi ole. Tulee silloin kun tulee :) yhdellä kaverilla on joulukuun lopussa synttärit ja hän kertoi, että se on todella kurjaa, kun kaikki tuo aina vain joulu/synttärilahjan ja hänen synttäreitään ei ikinä juhlittu, kun siinä oli se joulukin. Toivotaan että stressittömämpi yritys nyt sitten toimisi! :)

Nyytikki: Wau! Onnittelut, jos nyt vielä saa/kannattaa onnitella :D todella hieno juttu!

Mammanen2011: Niin jännittää kyllä sun puolesta! Toivotaan, että sieltä se plussa pärähtää ;)

Mä olen kertonut yhdelle kaverille tästä kolmosen kuumeilusta, mutta kellekkään muulle en. Mies puhunut töissä, että "sillä on kauhee vauvakuume päällä". Jotenkin tuntuu etten halua kertoa kellekään, kun me ollaan tosiaan melkeen ainoat lähipiiristä kellä näitä lapsia on, niin se reaktio tähän kolmanteen on varmaankin: aijjaa, miks te kolmannen haluutte? Eihän se kellekään kuulu, mutta en halua kuulla mitään tylsiä/laimeita kommenteja. Varsinkin kun vasta alussa tämä homma :)

112/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytikki, aivan selkee viiva! Kyl tässä tekis mieli onnitella jo ;)  nyt vaan hirmunen määrä tarrasukkia matkaan <3

Tintti

113/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LH-huippu oli vissiin tiistaina eli ti-to välillä varmaan nyt se ovis sattuupi.. kahtena päivänä talleteltu. Mut nyt on työkeikkaa niin paljon et ei oo onneksi kerenny miettii koko juttua :D sitten se nähdään alkukuusta et millainen tulos. En toivo mitään, nii ei sit tarvitse pettyä. 

Tintti

114/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ääk, ipad tempuilee niin ei nää tekstit tulee nyt tällee osissa, anteeksi. Mä oon mielenkiinnosta tässä kierrossa vähä tarkkaillu lämpöjä.. Alkukierto on 35.90-36.25 välillä ja nyt selvästi huomaa et ovis tapahtumassa/tapahtunut kun lämmöt 36,78. Ihanaa kun kroppa toimii ees jotenkin, vaikka ei raskaaksi tulisikaan. Mulla ollu aika paljon kierto häiriöitä ja ne kyö latistaa mieltä tosi paljon. Nyt ihanan normaalikierto taas 28-29 päivää :) oon tässä painooki tiputtanu 5-6 kiloa alkuvuodesta ja alkanu liikkumaan säännöllisesti niin ehkä silläkin jonkinlaista vaikutusta. 

Missmama, Meillä kans tietää mun äiti ja anoppi ainakin, kun viime kevään keskenmenosta jouduttii kertomaan ku piti hälyttää esikoisen vahdiksi päivystys käyntien takia ja sitten tietysti halusivat tietää mikä mulla oli hätää ja sit mun lähimmät ystävät tietää.

Tintti

115/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kirjoiteltu syntymäkuukaudesta ja ketkä kaikki tietää yrityksestä. 
Meillä on lapsettomutta takana pitkään ja varmaan siitäkin syystä ollaan oltu hiljaksiin tästä hoitoon lähdöstä. Kaksi läheistä ystävää tietää, molemmat hoidoilla lapsensa saaneita. 
Me tikutettiin ovista useampi vuosi (ennenkun mies suostui hoitoihin) ja oli kova työ että saatiin spontaani läheisyys palautumaan suhteeseen. Vuosia elettiin kalenterin kanssa ja kaikki tuntui pyörivän lapsen teon ympärillä. Siinä kipinä hiipui ja kiukku kasvoi. Ero oli hyvin lähellä, mutta saatiin suhteemme pelastettua ja lähdettiin yrittämään uutta vauvaa. 

Muistakaa siis pitää parisuhteista huolta, varsinkin jos vauva antaa odottaa itseään. 

116/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muips! Josko minäkin nyt hetkoseksi tähän ketjuun liittyisin... Eli jännityksen viikko on edessä päin. Kovasti toivon, ettei vuotoa näkyisi eikä kuuluisi ja että syy ois se toivottu yhteinen lapsi. =) La olisi 4.11, mikäli olisi tärpännyt. Testitikkuja tuli eilen tilattua ihan useampikin kappale, ja kovasti pitää itsehillintää harjoittaa, etten heti ala testailmaan kun tulevat. :oP Vaikka mitään oireita ei pitäis näillä viikoilla ollakkaan, niin tokihan sitä on jo suunnilleen ovulaatiosta asti ollut kaikki mahdolliset raskausoireet päällä.. :D :D :D

117/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tänään ihan selvästi se ovis oli. Iski tuossa viiden maissa taas ne tutut oviskivut ja olo oli melkoisen kostea.. Heh. Tänään ei varmaan mitään makkarissa enää tapahdu ellei mies innostu, en halua mitää väkinäistä kun on tässä nyt kahtena päivänä jo talleteltu. kyllä se tulee jos niin on tarkoitettu. Mulla on kyllä tosi ristiriitaiset fiilikset nyt, kun tänä vuonna innostuin juoksemisesta ja ootan kevättä ihan hurjana ja lämpösiä kelejä ja sitä et pääsee juoksemaan vähillä vaatteilla, voi jee.. Vaikka kyl tää talvella juoksukin aiheuttaa melkein itkettävän hyvää fiilistä. Mut jos tässä nyt raskaudutaan ei varmaan kovin pitkälle pysty välttämättä enää juoksua harrastamaan..Tai sit en uskalla ottaa riskejä, no sitten nähdään. :)  Harrastatteko muut liikuntaa? Ja jos on raskauksia jo takana miten ootte sillon liikkunu tai pystyny liikkumaan? 

Tintti

Vierailija
118/459 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Minä uutena ilmoittaudun mukaan joukkoon tavoittelemaan vauvaa marraskuulle 2014.

Ensinnäkin ONNEA Nyytikki! Eihän tuossa ole enää epäselvää! Toivottavasti plussa pysyy matkassa!

Hera 90 Minä suosittelen Pregcheck testejä, joita myydään ainakin Cittareissa. Taitavat tulla samasta linjasta kuin Apteekin omat ja ovat näin ollen luotettavia. Minä en ole apteekin omalla tai pregchekillä saanut koskaan viivanpaikkoja tai mitään muutakaan tihrustettavaa. Ja minulla on silmät, joilla näkee ne viivanpaikatkin :D

Esittely ja omaa napaa

Nimimerkistä löytyy syntymävuosi ja
toiveissa on toinen lapsi.

Raskauden jälkeen kuukautiset eivät ole vielä alkaneet ja imetänkin vielä pian taaperoksi laskettavaa esikoistani.  Mutta kuitenkin...

Viimeviikonloppuna minulla oli voimakkaasti sellainen olo, että olisin ovuloinut ja mahdollinen ovulaatio yritettiin sitten hyödyntää.

Ihan jos totta puhutaan, niin mahdollisuudet ovat pienet, oikeastaan olemattomat, mutta toivon kuitenkin mahdollisuuden olevan olemassa.

Jostain syystä haluan pitää toivoa ja jännitystä yllä. - Varmastikin valtavasta vauvakuumeesta johtuen.

Toisaalta haluaisin vielä säästää itseni tältä, mutta... minkäs teet. Vauva on toiveissa. <3

Näin minä sitten hyppään mukaan tähän ketjuun.

Oletetusta ovulaatiosta laskien laskettu aika olisi 8.11.

Nyt sitten odotellaan jännittyneenä joko plussaa tai menkkoja saapuvaksi parin viikon sisään.  Ja oikeastaan ihan kumpi tahansa niistä kelpaa! Jopa ne menkat, sillä se lisäisi mahdollisuuksia raskautua!

Nele82 DPO 5 yk 0 (tämän parempia tietoja ei ole antaa)

119/459 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 21.2.2014

~**~Marraskuiset kuumeilijat 2014~**~

Safia kp 28/28-30 yk 6

Missmama kp 28/25-45

Mammanen2011 kp 27/? yk 6-7

Lumimaaria kp 27/26-32 yk vuosia

Onnenaika kp 27/32 yk 1v. 10 kk

Lidia85 kp 26/30

Hera 90 kp 26/30 yk 3

Trista kp 26/32? yk 2

Jellonamieli kp 24/30-35 yk 4

emilllia kp 24/28-29 yk 4

Anniina77 kp 23/29 yk 6

Taivaanlahja kp 23/28-29

Tuiksi 22/26 yk 14

Jonsteri kp 22/~34 yk 2v.

Tiusk kp 21/30 yk 8

Neiti A kp 21/27-31 yk 4

sannakaro kp 19/21-33 yk 2

KK kp 19/27

Jiiaa79 kp 19/28-35 yk 1

Pöntiäinen kp 18/26-28 yk 1

Katarine kp 18/29 yk 2

Masc kp 18/29 yk 13

Mimuli22 kp 17/30 yk 9

Aavaa kp 13/30 yk 10

Alicia kp 13/30-?

anneee kp 13/40 yk 5

Anis83 kp 12/28 yk 1

Blackpanther kp 9/27-28 yk 2

Emotar kp 8/28 yk 8

Tunturi 6/23-28 yk 7

Rellu kp 6/33

Mimmi ja onni kp 5/39-42 yk 4

Tann kp 4/24 yk 3

Anniw kp 4/26-32 yk 5

T M H kp 3/26 yk 3

Evelyn80 kp 2/24-28 yk 12

kuumeilua 72 kp ?/?

Airi kp ?/?

Iltatähti82 kp ?/?

Nele 82 dpo 6 yk 0

+++Plussanneet+++

Nyytikki 25/26 yk vuosia

---Tippuneet---

120/459 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päivittää ensimmäinen plussa listalle, paljon onnea Nyytikki! Tämä luo uskoa ja toivoa meille muillekin jännäilijöille. Tervetuloa mukaan uudet Anis, T M H, Iltatähti ja Nele!

Omaa napaa: Tätähän ne viikonlopun pms-oireet jo enteilivätkin. Täti kurvasi kylään ja yk 12 käynnistyi. Uusi laskettu aika osuisi 25.11. Ensi kuussa tuleekin vuosi täyteen yrittämistä ja samoille kohdille olisi osunut laskettu aika, jos siis ei olisi mennyt kesken kesällä. En olisi pillereitä pois jättäessäni uskonut, että vieläkin oltaisiin lähtöruudussa. Muistan myös kuinka hoitajat ja lääkärit vakuuttelivat kaavinnassa että keskenmenon jälkeen uudelleen raskautuminen on helppoa. No ei todellakaan siltä vaikuta.

Evelyn kp 2/24-28 yk 12