Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~MARRASKUISET 2014~*~

26.01.2014 |

Aloitan ketjun marraskuisesta pienokaisesta haaveileville. Tervetuloa mukaan jakamaan tuntemuksia, plussia ja miinuksia!

Tipahdin juuri lokakuisista ja mahdollinen laskettu aika olisi 1.11. Esikoinen on ollut meillä 30+pariskunnalla haaveissa kohta vuoden verran, varsinainen yritys aloitettu 3/2013. Matkan varrella on mahtunut niin iloja kuin surujakin. Isoimman henkisen kolahduksen koin keskenmenossa 8/2013. Jotenkin sitä vaan jaksaa silti nousta ja uskoa tulevaan.

Evelyn kp 1/24-28 yk11

Kommentit (459)

61/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! 

Mites muiden kuumeilijoiden viikonloppu on sujunut? Me miehen kanssa ollaan vietetty laatuaikaa kahden viikonlopun. Vähän samoissa tunnelmissa kuin Pöntiäinenkin... ;) Meillä mies hössöttää ihan täysillä tästä ovulaatiosta. Oli mukana siellä lääkärissä ja näki ultrassa sen johtofollikkelin. Joka päivä huolehtii olenko muistanut ottaa vitamiinit ja sit kehoittaa touhuilujen jälkeen jäämään peppu pystyssä venaileen ettei mitään pääsisi ulos... :D Itseä lähinnä vain naurattaa sen raskautumisvinkit! :) Munasolu tais irrota ystävänpäivä iltana, kun silloin tuntui vihlaisu oikealta alavatsalta. Mies meillä on ollut sitä mieltä, että kuitenkin parempi vielä touhuilla useasti, varmuuden varalta! Taitaa olla oma lehmä ojassa sillä! ;D 

Ovistesteistä vielä, ne digitaaliset on ihan tuhannen kalliita kyllä. :( Mä luovuin koko testejään tekemisestä kun tuntuu et pää hajoo kun niitä tulkitsee ja odottaa ovista ja stressaa.. 

Nyt kaksi viikkoa odotusta ja näkee et tuliko tästäkään kierrosta mitään tulosta. Vinkkejä miten sais ajan kulumaan? ;)

62/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka marraskuiset kuumeilijat!

Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija lisää. Mulla oli viime marraskuussa keskenmeno (vko 9) ja nyt uskaltaudun uudestaan mukaan keskusteluihin. Tämä on niin kiva tukiryhmä, johon voi kirjoitella omia ja lukea toisten tuntemuksia. Ollaan miehen kans molemmat 28-vuotiaita ja molemmilla on mieletön vauvakuume. Ollaan yritetty pysyä mahdollisimman positiivisena tuon km:n jälkeen vaikka aluksi tuntui, että koko maailma romahtaa. Tänään mulla on kp 21/30 ja musta tuntuu, että ovuloin ensimmäistä kertaa km:n jälkeen. Ainakaan aikaisemmin en oo huomannut niin selkeitä merkkejä. Nyt vaan pitäis malttaa odottaa reilu viikko. Ja tosiaan kannatan tuota diiliä, ettei kukaan meistä tipu marraskuisista.;) Se tunne, että ens jouluna meitä ois kolme, tuntuu liian ihanalta! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lidia85! :)

Pöntiäinen ja Missmama: Erittäin hyvältä kuulostaa, nyt ei ainakaan voi jäädä yrittämisen puutteesta kiinni! :) Pidän peukkuja täälläkin. Ihanaa Missmama kun sinun mies on noin innoissaan yrittämisestä!

ON: Tein sitten vielä ovistestin (älkää kysykö miksi) ja siihen tulla tupsahti täysin selvä plussa. Ovisoireista ei kyllä tietoakaan. En sitten tiedä miten tämänkin taas tulkitsisi. Oletin että ovis oli ja meni kp 14 tienoilla. Ehkä hormonitasot muuten vain heittelee. Onko kukaan muu testaillut ovista enää loppukierrosta ja jos niin onko vielä testi antanut vahvoja viivoja?

Niin ja yhden oudon oireen olen myös jo bongannut. Selkä kipeytyi yhtäkkiä samalla tavalla kuin silloin kun olin raskaana. Koskaan sitä ennen tai sen jälkeen ei ole moista selkäkipua ollut. Mutta ei kai näin aikaisin mitään oireita voisikaan vielä olla. Jatketaan ihmetyksen vallassa.... Tärppionnea kaikille, monella näyttäisi olevan kriittiset päivät käsillä. :)

Trista kp21/32? yk2

64/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa! Mäkin uskaltaudun nyt mukaan taas kuumeilijoihin. Tipahdin tuolta syyskuisista odottajista(km 1/2014 melkein vko 6). Ovulaatio bongattu tällä viikolla, katsotaan onko yritystä ollut tarpeeksi sen tienoilla. kp 18/28-29.

Pidetään peukkuja toinen toisillemme! ❤️

65/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou. Siirryn minäkin lokakuisista. Täällä kp1/ 33 ja eka pilsujen jälkeinen kierto kymmeneen vuoteen. Pelkäsin että joudun oottaa useita kuukausia ennen menkkoi mut tää yllätti positiivisesti. Kivut jotain iha eri luokkaa verrattuna tyhjennysvuotoihin. Yk 2 menossa ja esikoinen toiveissa. Kartotan lämpöjäni ja merkkailen fertilityfriendiin. Mennään vielä tjottaillen. Minä 25v ja mies 27v.

66/459 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trista mulla on kanssa ollut melkein oviksesta lähtien alaselkä hurjan kipee ja oikeestaan menkkamaisia kipuja ?? laittakaas listaa minä päivänä meinaatte testata :) uskaltautuuko joku jo ennen ku menkkojen pitäis alkaa ;)

67/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 17.2.2014 

~**~Marraskuiset kuumeilijat 2014~**~

Safia kp 24/28-30 yk 6

Missmama kp 24/25-45

Evelyn80 kp 23/24-28 yk 11

Mammanen2011 kp 23/? yk 6-7

Lumimaaria kp 23/26-32 yk vuosia

Onnenaika kp 23/32 yk 1v. 10 kk

Lidia85 kp 22/30

Hera 90 kp 22/30 yk 3

Trista kp 22/32? yk 2

Tann kp 22/? yk 2

Jellonamieli kp 20/30-35 yk 4

emilllia kp 20/28-29 yk 4

Anniina77 kp 19/29 yk 6

Taivaanlahja kp 19/28-29

Jonsteri kp 18/~34 yk 2v.

Tiusk kp 17/30 yk 8

Neiti A kp 17/27-31 yk 4

sannakaro kp 15/21-33 yk 2

KK kp 15/27

Jiiaa79 kp 15/28-35 yk 1

Pöntiäinen kp 14/26-28 yk 1

Katarine kp 14/29 yk 2

Masc kp 14/29 yk 13

Mimuli22 kp 13/30 yk 9

Aavaa kp 9/30 yk 10

Alicia kp 9/30-?

anneee kp 9/40 yk 5

Blackpanther kp 5/27-28 yk 2

Emotar kp 4/28 yk 8

Rellu kp 2/33

kuumeilua 72 kp ?/?

Airi kp ?/?

+++Plussanneet+++

---Tippuneet---

68/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lidia, Taivaanlahja ja Rellu!

Täällä testipäivä olisi 22.2 eli kp 28, jos siis niin pitkälle pääsee. Aiemmassa tärppikierrossa plussasin kp 24, mut ovis oli silloin aiemmin, kp 14-15 tienoilla. Hieman on sekavat fiilikset, kun viikonloppuna oli selviä pms-oireita, jomottelua ja kärttyisyyttä.

69/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Missmama: Wau! Sun miehes on kyllä todella innoissaan :D mun mies on aina ollut sellanen hieman varautunut näissä vauva-asioissa ja se taas ihmettelee, jos jään seksin jälkeen makoilemaan ja katsoo mua ihan tyhmänä, että luuletko tuon vaikuttavan :D
Samoilla linjoilla mennään. Mulla tosin on nyt alkanut epäilyttämään, että mulla se ovis ois ollutkin jo aikasemmin ja nyt vklopun aikana ollaan ehkä oltu hieman myöhässä. Tosiaan vinkkejä kaipais, että unohtuis tää oman navan tuijottelu!

Evelyn80: Iik! sullahan alkaa olla tosissaan jännät paikat :D toivotaan, ettei nuo oireet ole sitä tavallisinta laatua!

Trista: Toivotaan että sullakin tuo oireilu olis juurikin sitä mitä pitäis ;)

Tervetuloa kaikille uusille :) meitä alkaa olla jo niin monta, että ihme jos ei kellekkään sitä tärppiä tuu!

Ai niin ja mä päätin tässä juuri, että testaisin vasta 9.3 ellen ala paniikissa sitten jo aikasemmin. Ollaan juuri tuota edeltävä viikko reissussa ja vieläpä vanhempien luona, niin en haluaisi että ne "tajuaa" mistä on kyse. Tai sitten testaan ennen reissuun lähtöä 1.3. Silloin pitäis menkkojen alkaa ;)

70/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan ja tervetuloa uusille! 

Evelyn, toivottavasti ne sun oireet ei ennusta menkkoja. Eikö ennen plussaa monesti ole vähän sellaisia oireita et menkat alkais.. Ainakin itse muistelen näin.. Tosin edellisestä plussasta on jo se 10vuotta! :) 

Minulla myös on tullut nyt menkkamaisia kipuja ja alaselkää polttelee. Vaikka ovis oli vasta nyt viikonloppuna. Heti ryhdyin skeptiseksi, ettei se tästäkään kierrosta nappaa. Hyvä valmistella itsensä valmiiksi taas pettymään. Onhan sitä jo sen seitsemän vai kahdeksan kertaa ne menkat alkaneet... Mut tosin tässä kierrossa ovuloin.. :D Itse ajattelin testata vasta 3.3 varmaan silloin pitäis menkat alkaa (varmaan maltan odottaa sinne saakka :P).. 

Mä taidan lähtä tekeen salitreenin, et tulis muuta ajateltavaa. :)

Hedelmällistä päivän jatkoa siskot! 

Vierailija
71/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Ovis oli ja meni viimeviikolla, toivottavasti saatiin se hyödynnettyä. Mä sairastin viikon jotain flunssaa, pitkitty aikalailla. Ja nyt on muutaman päivän ollut tosi kova kipu selässä. Toivottavasti enteilisi vauvasta ;) Mä aattelin testailla vasta sitten, kun menkat on myöhässä. Tässä saakin vielä jännitellä.... :)

72/459 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain infoamaan, että täällä ollaan. Pupuiltu ollaan vain neljästi tässä kierrossa, lähinnä miehen töiden vuoksi. Katsotaan, onko tärppi lie käynyt ollenkaan. Kahden viikon päästä näkee, alkaako menkat :)

73/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! :)

Toivottovasti Emillia tuo sinun selkäsärky enteilis just sitä vauvaa. Vielä viikko taitaa sinullakin olla vielä jännäilyä edessä... :) 

Tann, eihän se periaatteessa kuin yhden kerran, et se vauva sais alkunsa... :P Voihan se olla, et nyt jos raskautta ei niin edes odota niin se lähtee alulle.. :) 

Ja omaan napaan: Mä olen huisin innostunut tästä koko ovulaatio hommasta. Huomasin et sunnuntai iltana alkoi rinnat kipeytyä ja ne on edelleen vähän hellänä ja turvonnut. Luin siitä netistä, et kun munasolu on irronnut ja alkaa munarakkula kutistua ja tuottamaan progesteronia, joka valmistaa kohdun limakalvoa munasolun varten. Lisäksi se kutistuva munarakkula alkaa tuottaa estrogeenia, joka voi saada aikaa PMS-oireita, kuten rintojen arkuutta. Ihan uskomatonta mitä kaikkea mun kehossa nyt tapahtuu.. Tää on niin uutta ja jännää! :P Olisi kyllä ihanaa jos tässä kuussa jo saataisiin meille vauva.. <3 

Meillä mies lähti viikon kestävälle työmatkalle ulkomaille niin nyt mulla on aikaa itseäni tutkailla.. xD

74/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emillia vai on sullakin selkä kipe:D en ole oviksen jälkeen edes buranaa ottanu kipuun ku toivon että tää enteilis raskautta enkä halua että olo menee ohi. Oi kunpa vois hypätä sinne testailupäivään suoraan! 

75/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä mukaan yksi marraskuisesta haaveileva? 

Meillä taustaa jo jonkinverran, yritys aloitettiin 2006 ja hoitoihin lähdettiin 2011 (koeputki) -> tuloksena nyt 2 vuotias tyttö <3

Uusi hoitoyritys aloitettiin alkuvuodesta ja viime viikon maanantaina sain kyytiin kaksi alkiota. Pregnylin pistämisestä on jo senverran aikaa ettei pitäisi enää näkyä testissä ja sain aamulla haalean viivan testiin :) :) varsinainen testipäivä on vasta lauantaina eli vielä olen kovin aikaisessa, mutta eihän sitä malta olla testaamatta. Mikäli tuo on oikea plussa niin la on 1.11.14

Nyytikki, yk 'liikaa', kp 22/26 

76/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut jo paljon uusia, tervetuloa :) Ja tottakai tänne vielä mahtuu! Meitä alkaa tosiaan olla niin monta, että kyllä ainakin yhden on pakko plussata.

Varovaiset onnittelut Nyytikki, toivotaan että plussa vahvistuu :)

ON: Täällä taitaa olla flunssa tulossa, on ihan vetämätön olo ja joka paikkaa kolottaa. Taidan tänään vain kääriytyä peittoon ja maata sohvalla, vapaapäiväkin kun sattuu olemaan. Eilen en tehnyt ovulaatiotestiä, mutta toissapäivänä siihen tuli vaan haalea viiva. Aiempina päivinä oli tummemmat viivat, mutta ei ne ihan yhtä vahvoja olleet kuin kontrolliviiva. En tiedä. Yritetty kyllä on, katsotaan miten käy.

77/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuisista tipahdin tänne. Elikkäs kp 3/23-28 yk 7. 4 lapsukainen toiveena.

78/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei oo tykännyt meidän riitelystä :D menkat alkoi yöllä.. Outoa, kun ei ole ollut taaskaan mitään menkkaoireita, mitä oli pillereiden kanssa. En osaa yhtään odottaa, että alkaa, joten en voi varautuakkaan. Hieman nippaili vasenta puolta ja pistävä kipu oli tuossa lauantaina? mutta ei muuta.

Kierto on nyt 24 päivää, toivottavasti vähän edes pitenisi.

La ois 25.11. Pitää tuumailla, jossei nyt tästä kierrosta tärppää, vaan menkat alkaa jokatapauksessa, et jatkaisko yritystä vasta, kun la ois tammikuun puolella, menis siis huhtikuun puolelle urakkapupuilut. Miehellä oli toiveissa alkuvuoden lapsi. Ja toki jos minäkin pääsen kouluun, kestää se 9kk ja loppuu vasta joulukuussa. Sais se käytyä loppuun asti. Jotain se vauva nyt antaa ootattaa, mutta mitä?

tann kp 1/24 yk 3

79/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytikille jo varovaiset onnittelut! Jospa se viiva lähtisi siitä vahvistumaan. Kerro tietämättömälle, et mikä olis oletettu kiinnittymispäivä? Heti silloin maanantaina? :) 

Tiuskille pikaista paranemista, Tunturille tervetuloa ja Tannille onnea uuteen kiertoon! :) Tann pystykö kuitenkin marraskuisissa? Mekin mietittiin et Marraskuu on kurjäin syntymäkuukausi, mut nyt ei pidätetä vauvan alulle tuloa jos nyt on tullakseen. Sen verta pitkään sitä on jo odotettukin! :)

80/459 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittyminen todennäköisesti tiistaina, ainakin kipuili sopivasti silloin. Punktio oli perjantaina eli yhden ekstrapäivän jakautuivat maljalla. Hedelmöitys on siis ollut pe 7.2. 

Saa nähdä maltanko olla tulevat aamut testaamatta ;) viimeistään perjantaina testaan seuraavan kerran.

Olen itse syntynyt marraskuussa, esikoinen joulukuussa. Eipä tuo syntymäkuukausi ole harmittanut kuin teininä. Esikoista odottaessa sain kuulla kommentteja 'ettekö ole yhtään ajatellu kun ootte lapsen tehny niin että la joulukuussa?' ja aika pahalta noi kommentit tuntui kun lasta oltiin yritetty 5 vuotta.