Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~MARRASKUISET 2014~*~

26.01.2014 |

Aloitan ketjun marraskuisesta pienokaisesta haaveileville. Tervetuloa mukaan jakamaan tuntemuksia, plussia ja miinuksia!

Tipahdin juuri lokakuisista ja mahdollinen laskettu aika olisi 1.11. Esikoinen on ollut meillä 30+pariskunnalla haaveissa kohta vuoden verran, varsinainen yritys aloitettu 3/2013. Matkan varrella on mahtunut niin iloja kuin surujakin. Isoimman henkisen kolahduksen koin keskenmenossa 8/2013. Jotenkin sitä vaan jaksaa silti nousta ja uskoa tulevaan.

Evelyn kp 1/24-28 yk11

Kommentit (459)

21/459 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Safia" time="09.02.2014 klo 20:06"]

Kyllä vain mammanen täällä on myös ollu ovisviikonloppu :)

Pe testiviiva lähes yhtä tumma kuin kontrolli  --> talletukset

La testiviiva yhtä tumma --> talletukset

Äsken hailakka haamu --> ei jaksa tänään :D

Mennään kyllä niin tarkoilla päivämäärillä että! Ton vauvan laskurin mukaan mun la olis 1.11. (edel. menkoista laskettuna) ja hedelmöittymisen tulisi tapahtua 8.2. jotta la voisi toteutua :D

Nyt toivotaan ja rukoillaan kädet kyynerpäitä myöten ristissä!!

Pidetään todennäköisesti vähän paussia tämän kierron jälkeen.. Mulla alkaa olla jo aika vaikeeta tavata tuttuja raskaanaolevia. Tänään oli yhden muksun synttärit ja siellä oli muutama jotka odottelevat kevätvauvoja. Mun kasvoilta varmaan pysty tyhmempikin lukea sen tunteen vaikka yritin olla aika normaalina. Ja tottakai olen erittäin onnellinen heidän puolesta. Se vaan taitaa olla se pirun kateus mikä alkaa pikkuhiljaa nostaa päätään...

Miten teillä muilla? Onko vaikea tavata raskaanaolevia tai kuulla vauvauutisia?

[/quote]

Mulla ei varsinaisesti tee vaikeeta nähdä vauvamahoja tai muutenkaan mutta kyllä surettaa kun kesäkuussa olisi syntynyt kesken mennyt vauva ja muutamalla ystävällä on samoihin aikoihin laskettu aika. Toinen näistä ystävistä ei ole ollenkaan rajoittanut raskaushehkutustaan ja en mä nyt ihan niin samalla innolla jaksa siihen osallistua kuin vielä kun olin itse raskaana. Kateellinen en ole, vain surullinen välillä. Onhan meillä tuo yksi upea lapsonen <3

22/459 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safian kysymykseen kommentoin minäkin eli ei munkaan tee pahaa nähdä vauvamasuja tai pieniä ainakaan vielä. Homma on täällä niin aluillaan että nautin vielä tästä jännityksestä vaikka ymmärrän kyllä sen, mikä fiilis varmasti tulee jos plussaa ei kuulu. Pieni pelko persiissä on täälläkin siitä, että yrittää saa pitkäänkin, nimittäin kova urheilutausta ja varmaan jotkut epäsuotuisat geenitkin on aiheuttanut häikkää hormoneihin aina. Tällä hetkellä tilanne on onneks hyvä ja kierto tasainen (koputuksia puuhun)! Oon enemmänkin siinä hehkutusvaiheessa; Kaikki aiheeseen liittyvä iskee ja kovaa:)

Aiemmin ketjussa Jellonamieli oli kysellyt "dopingista" mitä kukakin käyttää. Mulle uppoo henkiseks tueks ainakin greippien syönti, foolihappo ja punaviini loppukiertoon. Lisäks oon käyttänyt macajauhetta muutenkin tasaamaan tota kiertoa (mm. alkuvuoden 2013 menkat oli kokonaan pois dieetin takia. Tiedän - Ei tervettä, mut se oli kilpaurheilua) ja juon puhdistettua vettä jonka pitäs vähentää kehon "jätekuormaa". Toimivat ainakin henkisellä tasolla kaikki:) Mitenkään fanaattisesti en noihin suhtaudu mut iho, joka useesti reagoi hulluna kiertoon niin on ainakin parempi. Ostin myös ovistikkuja jo aiemmin varmistamaan kilpaurheilun aikana että ovuloin treenistä huolimatta. Miten te käytätte noita? Monta päivää ennen luultua h-hetkeä kannattaa kokeilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oviksen tikuttelusta: en ole sitä nyt tehnyt koska mulla on ihan turhaa voimakkaiden ovisoireiden takia mutta sillon ku ne oli käytössä ni aloin testaaman kp 9 tienoilla muistaakseni. Eihän sillon vielä mitään näy mutta jo siinä 10-11 päivänä alko näkyyn haaleeta viivaa. Sittenhän ei oikeestaan tarvi enää tikuttaa vaan alkaa vaan nakuttaa isännän kanssa ;)

24/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta :)

Viides lapsi ois haaveissa vielä. Vielä se viimeinen. 29.11.12 syntyi tuo poika vaikka pillereitä söin. oli muutama kuukausi aikaisemmin otettu kierukka pois ja sterilisaatioon aikaa odottelin. Muut lapset jo aikuisia ja eivät enään paljoa ole kotona.

Lokakuussa koin kkm ja siitä lääkkeellinen tyhjennys. Nyt lähipäivinä ovista ootelen ja toivoa josko nyt......   La ois 20.11, aika lähelle menis tuota poikaa. Kuume on kova vielä sille yhdelle. CB:n ovistikut ovat kovassa käytössä :)

25/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt yhtään tiedä onko ovis tulossa, menossa vai onko sitä tässä kierrossa ollenkaan. Ovis"oireita" on nyt ollut pari pv, testit näyttäneet selvää viivaa mutta ei kuitenkaan mitään selkeetä plussaa. Viimeksi ovis oli kp 17-18 mutta nyt se viiva on jo haalenemaan päin. No ei auta muu kuin jatkaa joka-toinen-päivä- taktiikalla vielä muutama pv ja toivoa parasta!

Trista kp 15/32 yk 2

26/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 10.2.2014 

~**~Marraskuiset kuumeilijat 2014~**~

Safia kp 17/28-30 yk 6

Evelyn80 kp 16/24-28 yk 11

Mammanen2011 kp 16/? yk 6-7

Lumimaaria kp 16/26-32 yk vuosia

Onnenaika kp 16/32 yk 1v. 10 kk

Hera 90 kp 15/30 yk 3

Trista kp 15/32 yk 2

Tann kp 15/? yk 2

Jellonamieli kp 13/30-35 yk 4

emilllia kp 13/28-29 yk 4

Anniina77 kp 12/29 yk 6

Jonsteri kp 11/~34 yk 2v.

Tiusk kp 10/30 yk 8

Neiti A kp 10/27-31 yk 4

sannakaro kp 8/21-33 yk 2

KK kp 8/27

Jiiaa79 kp 8/28-35 yk 1

Katarine kp 7/29 yk 2

masc kp 7/29 yk 1v.

Mimuli22 kp 6/30 yk 9

anneee kp 2/40 yk 5

kuumeilua 72 kp ?/?

+++Plussanneet+++

---Tippuneet---

27/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka viimeksi kirjoitin etten ota mitään stressiä oviksen tikuttelusta niin kuinkas sitten kävikään. Meinaa taas ahdistus painaa päälle, kun haaleaa viivaa näyttää edelleen kp 16. Ovistuntemuksia on, joten ei ole mitään järkevää syytä heittää toivoa. Murehtija mikä murehtija...

Myönnän rehellisesti olevani kateellinen kaikille raskaana oleville ja pikkuvauvojen äideille. Tutut ihmiset ovat kaikista pahimpia kohdata. Viime viikolla töissä kävi työkaveri näyttämässä pikkuprinsessaansa mutta olin tietoisesti järjestänyt itselleni muuta ohjelmaa, jottei olisi tarvinut kohdata heitä. Toinen työkaveri puolestaan ilmoitti raskaudestaan ja taas tunsin piston sydämessäni. Miksi ihmeet tapahtuvat aina muille?

Evelyn80 kp 16/24-28 yk 11

28/459 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, täällä on ollu jo ovikset käsillä monilla :)!! En itse haluais stressata mutta nään jo mielessäni sen kuvitellun hetken kun saan ilmoittaa miehelleni että hänestä tulee isä :)!! Hassua miten sitä haluais niin toteuttaa toisen unelman samalla kun itse taistelee järjen ja tunteiden välimaastossa. Järjellä ajateltuna kolmas lapsi ei olisi enää järkevää, onhan jo selvitty vauva-ajoista, olen jo 35v, edessä olisi jo aikaa itselle jne..mutta EI, tunne voittaa järjen! Vauvakuume on kova ja todellinen ja on kestänyt jo vuosia :)!! 

Oma tikutteluaika lähestyy ja jännitys tuli vaikka en sitä haluais.. Turha taistella vastaan. En pysty kuitenkaan olla miettimättä. Jännittää ja ei malttaisi ees vauvoja tehdä kun jo haluis sen plussan testiin.. No huomisesta kuitenkin aloitan ovista metsästämään. Kierrot heitelly vuoden aikana 22-38 päivien välillä joten parempi aloittaa ajoissa ;).. Peukut pystyssä kaikkien puolesta. Ajatella että täällä joku, jotkut tai ehkä kaikki saa lähiaikoina plussan raskaustestiin!! Voi kunpa...

29/459 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen raskausuutiset kirpaisee kyllä kovasti. Kaiken lisäksi tuntuu että tuttavapiiri on alkanut ihan urakalla sikiämään. Sitä myös aina olettaa, että kaikilla muilla raskaus alkoi helposti, mutta eihän sitä tiedä jos heilläkin takana pitkä odotus.

ON: Täällä vietellään ovis-viikkoa. Kuten aiemmin sanoin niin en ole tikutellut, vaikka tänään halu tikutella onkin suuri! Yritän olla stressaamatta ja ajattelematta vauvoja, mikä tuntuu päivä päivältä vaikeammalta. Varsinkin kun täällä palstoilla pyörii ja jännittelee jo muidenkin puolesta.

30/459 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Voisin tulla tänne marraskuihin kuumeilemaan,nimittäin mies suostui vihdoinkin kolmanteen!! :D ensimmäiset yritykset alkaa viikonloppuna ja silloin pitäisi myös oviksen tapahtua, niin saa sitten jännäillä josko tärppäis heti ensimmäisestä kerrasta ;)

Taustoja: minä 26v ja mies 27v ja poitsut 3v ja 1v8kk. En oo pitkään aikaan käyttäny hormonaalista ehkäisyä, niin senkin takia toivon että raskautuminen olisi nopeempaa :) raskauslaskurilla la olis 9.11

Toivon kaikille plussaa, kyllä se sieltä joskus pärähtää!

31/459 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Pöntiäinen kp 9/26-28 ja yk 1 :)

32/459 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse, meille osu pitkittynyt ovis jonka oireet jatkuu nyt 5 päivää äääh. Yleensä mulla on oireet ohi noin 2 päivässä. Epäilen että tämmösestä ei voi tulla raskaaksi :( onko muilla kokemuksia pitkistä oviksista?

33/459 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 12.2.2014 

~**~Marraskuiset kuumeilijat 2014~**~

Safia kp 19/28-30 yk 6

Evelyn80 kp 18/24-28 yk 11

Mammanen2011 kp 18/? yk 6-7

Lumimaaria kp 18/26-32 yk vuosia

Onnenaika kp 18/32 yk 1v. 10 kk

Hera 90 kp 17/30 yk 3

Trista kp 17/32 yk 2

Tann kp 17/? yk 2

Jellonamieli kp 15/30-35 yk 4

emilllia kp 15/28-29 yk 4

Anniina77 kp 14/29 yk 6

Jonsteri kp 13/~34 yk 2v.

Tiusk kp 12/30 yk 8

Neiti A kp 12/27-31 yk 4

sannakaro kp 10/21-33 yk 2

KK kp 10/27

Jiiaa79 kp 10/28-35 yk 1

Pöntiäinen kp 9/26-28 yk 1

Katarine kp 9/29 yk 2

masc kp 9/29 yk 1v.

Mimuli22 kp 8/30 yk 9

anneee kp 4/40 yk 5

kuumeilua 72 kp ?/?

+++Plussanneet+++

---Tippuneet---

Vierailija
34/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan maattu viikko kotona flunssassa. Jospa tää nyt helpottais ja pääsis huomenna töihinkin.. Molemmilta puolilta alavatsaa on parina päivänä nippaillut, ei kuitenkaan mitään selviä ovistuntemuksia oo ollut ennenkuin nyt, kun hieman jomottaa alaselkää (ja vähän myös alavatsaa) vasemmalta puolelta. Jospa se ovis sieltä nyt saapuis, on sitä odoteltukkin, mulla kun on yleensä tullut aika aikasin. :-)

Mä kans myönnän olevani vähän kateellinen jokaiselle vastaantulevalle raskaana olevalle tai vauvaa kantavalle. Yks hyvä ystävä kertoi raskaudestaan meille samoina päivinä kun sovittiin miehen kanssa, että vauva saa tulla, ja kerrottiin ystävällekin että yritetään. Hänellekin hieman oon kateellinen, varsinkin nyt kun maha alkaa kasvamaan ja potkut tuntumaan. Hän kuitenkin on tsempannut ja lohdutellut mua aina kun oon kuulumisia kertonut, eikä oo "tuputtanut" omia vauvakuulumisiaan, vaan yleensä on kertonut niistä vasta kun mä oon kysellyt. Ymmärtää siis hyvin munkin fiilikset <3

Loppuviikon ajan siis luvassa runsaasti talletuksia ja jalat ristissä makaamista, ettei yksikään simppa pääse karkuun :-P sitten saakin loppukierron taas jännätä. Mistä sitä kärsivällisyyttä saisi?! Pakko vielä kysyä teiltä neuvoa ja tukea, kun mua aina loppukierrosta hieman pelottaa seksin harrastaminen, ettei munasolu vaan lähde irti jos liian lujasti tönäisee.. Kertokaa mulle että ei se niin löyhässä voi olla, vai voiko? :-D

Tulipas taas vuodatettua kilometrin verran, peukut sulle jos jaksoit lukea loppuun asti :-P hyvää yötä!

35/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin liittyä.
Tällä hetkellä kp 5/30, yk 10

Viime kierto oli vain säälittävät 22 päivää mikä on todela outoa itselleni. Yleensä tuo 30 kun on vähän lääkkeillä säädetty tilannetta. Ovulaatioon bongailuun käytän CB:n digitestejä.

36/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ajattelin minäkin tulla tänne kuumeilemaan mukavaan seuraan. Tosin epätodennäköiseltä tuntuu, että marraskuuksi pientä saataisiin, kun meillä vasta nyt pillerit jätettiin pois. Niin kovasti vain pyörii nämä vauva haaveet mielessä ja kun ei kenellekään kaverille voi oikein asiasta puhua. Varsinkin kun tietää, että monella pillereiden jälkeen odottelua voi olla vuosi (ja ylikin) ennen kuin tärppää. Eli molemmat miehen (tai poikaystävähän tuo vielä taitaa olla) kanssa ollaan kolmessakymmenessä ja näin alussa ilman poppaskonsteja lähdetään liikenteeseen.

37/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti tänään ja eilen näytti enää ihan haaleaa viivaa joten oletan että ovis (jos sitä oli ollenkaan) oli sunnuntaina, koska la-su oli vahvimmat viivat testeissä. Lopetan siis ovistestien tuhlaamisen ja seuraavaksi voikin siirtyä tuhlaamaan r-testejä. :D Ei vaan, päätin testipäiväksi su 23.2. ja sitä ennen ei hätähousuilla.

Airi, meillä tärppäsi esikoinen aika pian pillereiden pois jättämisen jälkeen, 4 tai 5 menkat muistaakseni ehti tulla ihan normaalisti siinä välissä eli nopeasti palautui kierto normaaliksi ja oikeastaan jo ensimmäisestä kerrasta kun kunnolla yritettiin niin tärppäsi. Eli hyvinkin voi onnistaa jo pian. :)

Trista kp 18/32(?, ilmeisesti tämä kierto on lyhyempi sitten koska oviskin jo kp 14?)

38/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan uusille! Ja Emilllia, eiköhän sitä seksiä voi hyvillä mielin myös loppukierrosta harrastaa :)

Sitten omanapailua, koska tänään kävin gynellä. Käynnin tarkoituksena oli siis katsoa ovuloinko, kun kolmen kuukauden terolut kuuri on takana. Huonoja uutisiahan sieltä tuli :< Nyt kp 13 ja sellaisia 7 mm rakkuloita sieltä löytyi ja limakalvo oli noin 5 mm, mutta valikoitunutta follikkelia ei löytynyt. Loppukuusta pitää käydä vielä verikokeissa varmistamassa progesteroni taso, kun sanoi ettei aina ultraamalla voi varmistaa ovuloimattomuutta. Antoi kuitenkin valmiiksi reseptin clomeihin ja terolutteihin. Vaikutti myös siltä ettei hän usko että ovuloin :< Sieltä kun pääsin niin masenti ja itketti, nyt kuitenkin onneksi jo vähän parempi mieli. Rupesin luomaan itselleni (turhaa) toivoa, että voihan se olla että munasolut ehtii vielä tähän kiertoon kasvaa ja irrota? Ennen e-pillereitä kierto oli kuitenkin se 35 päivää, joten silloin ovulaatioonkin olisi vielä viikko. Ja nyt terolutteja syödessä kierto on ollut 30 päivää, joten siihenkin ovulaatioon olisi vielä aikaa. En tiedä miten nopeasti nuo rakkulat sitten voivat kasvaa...

Nyt otan kyllä taas ovulaatiotikut käyttöön, koska muuten saan varmaan hermoromahduksen ennen verikokeita.

39/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista sulle Tiusk! Kuulostaa kyllä kurjalle tuo sun tilanne. Toivotaan että se ovis sieltä tulee!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :) saakin jännitellä useamman puolesta, jos vaikka jollekin se marras-vauva tuliskin ;) Tristalla tulossa jännät paikat? jos ymmärsin oikein :D

Airi: meillä myös tärppäsi ensimmäinen heti pillereiden lopetusten jälkeen, mutta se meni myös tosi aikasessa vaiheessa kesken. Oli kyllä harmillista, kun ehti niin innostua asiasta ja sitten se olikin heti kesken. Mutta joillakin voi tärpätä heti pillereiden lopetuksesta ;)

40/459 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos Pöntiäinen, eiköhän tämä tästä. Jos ei tässä kierrossa onnistu niin kokeillaan sitten clomien kanssa ensi kierrossa. Niistä se vaan sano että sitten voi lähteä kolmekin munarakkulaa kasvamaan ja jos niin käy niin ei sitten saa siinä kierrossa yrittää, ettei tule kolmosia. Nyt tuntuu ihan siltä että niin varmaan minun tuurilla kävisi ja siihen menisi sekin kierto sitten..

Meilläkin Airi tärppäsi ensimmäisestä kierrosta e-pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta sekin meni kesken :< En tiedä olisiko parempi odottaa yksi kierto e-pillereiden lopetuksen jälkeen, että kehon hormonit tasaantuu, jos vaan malttaa? Tosin kyllä ihmisille on siitä ekastaki kierrosta ihan onnistuneita raskauksia alkanut :)