~*~MARRASKUISET 2014~*~
Aloitan ketjun marraskuisesta pienokaisesta haaveileville. Tervetuloa mukaan jakamaan tuntemuksia, plussia ja miinuksia!
Tipahdin juuri lokakuisista ja mahdollinen laskettu aika olisi 1.11. Esikoinen on ollut meillä 30+pariskunnalla haaveissa kohta vuoden verran, varsinainen yritys aloitettu 3/2013. Matkan varrella on mahtunut niin iloja kuin surujakin. Isoimman henkisen kolahduksen koin keskenmenossa 8/2013. Jotenkin sitä vaan jaksaa silti nousta ja uskoa tulevaan.
Evelyn kp 1/24-28 yk11
Kommentit (459)
Täällä ei vielä menkkoja näkynyt, ensi viikolla kai sitten... itse en koe toivomista muuten negatiivisena kuin että pettyy kovasti.
Tuolla avn puolella näin keskustelun kuinka pitkään on ihmiset kuumeilleet ennen lasta. Kysynkin täällä kuinka pitkään te olette kuumeilleet ennen yritystä?? Täällä varmaan 5 vuotta ja 2 vuotta "pahemmin". 5 vuotta sitten "ihan kohta, ihan kohta" ja 2 vuotta "MITÄÄ, EIKÖ VIELÄKÄÄN??"
Tilastoplussia on muuten vielä tilattu tähän pinoon 6 kpl :)
Tsemppiä kaikille odottamisen odotukseen!
Täällä plussattu Pregcheckillä haamut eilen ja tänään!
:) (dpo 9 ja 10)
On se vaan herkkä testi tuo PC, ku Sofin herkkä ei näyttäny vielä haamun haamua. Myös km:n jälkeen PC oli se, joka viimisenä näytti plussaa.
Oireina on ollu nenäverenvuotoa, flunssaa, janoa, tissikipua, repäisykipu kerran autosta noustessa, väsymystä.
Emotar 29/28-32 dpo10 (rv 3+3)
Hei, ilmoittaudun vielä marraskuisten kuumelijoiden joukkoon! Olen jo hetken tätä ketjua seurannut :) Edellinen raskaus päättyi syksyllä keskeytykseen rv 24 pahojen rakennevikojen vuoksi. Siitä on nyt toivuttu ja uuteen yritykseen on alettu. Olen siis 31v. ja esikoista yritetään.
Loppukierrossa mennään (kp26/28 yk1). Tuntemukset ovat tämän viikon olleet vahvat ja plussaa odotan, mutta let`s see! Edellinen raskauskin lähti helpolla vauhtiin, joten se lisää toiveita. Varmasti huomenaamulla jo testaan, kun en malta odottaa.
Nyt pitäisi vielä tämä päivä keskittyä työnteköön... Mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille kuumeilijoille!
Onnea Emotar :)
En malttanut eilen olla testaamatta, negahan sieltä tuli. Mutta toivoa on vielä, oli hieman aikainen päivä testata. Mutta olisihan se vaan ollut niin ihanaa se plussa saada...
Mulla jännitys teki tepposet ja päädyin tekemään testin aamulla. Haamu tuli :)
Lil e, onnea haamusta! Monesko kiertopäivä sulla on menossa? Huvittais kovasti kans jo testata, huomisaamuunki tuntuu olevan ikuisuus... ;-)
Mulla on 36 päivä menossa. Tikutin ovulaation tasan 2 viikkoa sitten ja saattaa olla että vasta huomenna tai ylihuomenna olisi käsillä kuukautisten alkamispäivä. Eli en oo varma onko 36 vai 38 päivää tässä kuussa kierto. Esikoisen kohdalla sain 3 päivää oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeen haamuviivan. Kävin ostamassa apteekissa myytävän early-testin ja meinasin sen tehdä. Yritän malttaa mieleni ja odottaa vielä testin tekemisen kanssa.. Jännitystilan huomioiden, teen sen varmaan pian ;)
Onnea plussanneille ja haamuviivoille!
ON: Aamulla testasin apeekin omalla ja nega oli, eikun siis odotellaan vaan tätiä.
Hoppista keikkaa.. nyt pääsin kotiin, ja koneelle, oltiin pari viikkoa anoppilassa.. ja mulla ei ainakaan luurilla tää systeemi oikein toimi miellyttävällä tavalla :P
Mutta siis: ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!! On todella ilo nähdä siellä vanhojen tuttujenkin nimiä.. Pidän peukkuja kaikille, että kyytiläiset pysyy pussukoissaan seuraavat 8 kuukautta :)
Ja pahoittelut pudonneille, erityisesti pitkänmatkalaiset ovat lähellä sydäntäni.. en siis tarkoita vähätellä kenenkään yk:ita, ei ei.. muttanäin itsekin pitkänmatkailaisena... Odottavan aika ON pitkä, eikä se prkl odottamalla edes lyhene!
Minä: Tässä kuussa tuli vuosi yritystä.. mulla pitkä, pitkä lapsettomuus (selittämätön....) tausta.. Lopetin vuoden pillerien syönnin jälkeen ne 01/01. Ja aiempia raskauksia on km 01/00 ja km 8/13. Käytiin tuossa jo ruinaamassa tutkimuksiin pääsyä, aika kehnoilla tuloksilla huolimatta mun yli 13 vuoden ehkäisyksettömästä kaudesta ja 3 eri kumppanista ja raskauksia nolla.. Nyt tää uusin parisuhteeni on kuulemma taas oma lukunsa.. ja "kun te olette jo kerran raskautuneet niin ei tässä mikään kiire ole..." Minä 33 tänä vuonna ja mies 31. Esikoista puuhatessa.. näinkö menee loppuikä? Viimekesäinen raskaus oli täydellinen yllätys, maailman iloisin sellainen, ja samalla siis suuren suuri suru, kun varhaisultrassa ei vitaalia alkiota löytynyt.. ja tiputteli.. Cytoilla keskeytettym kierto palasi normaaliin heti..
Tilanne tänään: Kierto mennyt ihan Antaa mennä vaan fiiliksillä - ainostaan olen siirtynyt syömään Mama vitskuja, ibuprofeiinipitoisia lääkkeitä ei ole tullut käytettyä ja hedelmiä on mennyt tavallista enemmän samoin kuin on tullut ulkoiltua paljon tavallista enemmän...Nämä siis lähinn sattumankauppaa.... lääkärin käskystä piti tikutella ovista, mutta en oikein motivoitunut siitä, koska se jotenkin ahdistaa.. 4 päivää kerkesin hymynaamaa metsästää kp11-14, mutta pelkkää palleroa näytti... Ovistuntemuksia oli jo kp 9 - mutta en tiedä sitten.. edellinen kierto venyi normi 27-30 ->33 saakka, että voihan se olla, että ovis ois ollutkin jo tuolloin.. Seksielämä on ollut ihan yhtä aktiivista kuin aina, ja tuloksia tässä siis odotellaan.. Itsellä ei ole toiveet korkeella, yk7 siis menossa km:n jälkeen.. ja kp on.. 28/27-30. Mille tuntuu kropassa? Tissit olleet kipeet jo ainakin viikon..lämmöt on 36.8-37 tienoilla (normi 36,1-3), palelee (on samaan aikaan kylmä, kuin kuuma... jännä tunne..).. nälkä - nälkä - nälkä... Ja mainitsinko jo nälän??? Väsyä on, mutta niin aina.. Eilen ja tänään ollut menkkakipuja sekä alavatsalla että selässä...eli siis klassiset PMS oireet tai klassiseset alkuraskauden oireet... Tissien kova kipuilu on ainoa, mistä mietin, että ehkä... mutta samaan syssyyn totean, että tuskin.. Minähän siis tein jo yhden 25 herkkyyden testin... kp 24 varhain aamuyöstä.. Antoi jotenkin.. sellaisen olon, että MÄ TIESIN.. ja se säilyy :( Mutta niin kauan kun Moonika ei syöksy huudeille, on pidettävä lippu tangossa..
Isosti tsempit ja peukut ja kaikki pystyyn meille kaikille.. Viisi tilastollistako me viel tarvittiin? :D
Weebee kp28/27-30, yk 7 km:n jälkeen, mahd.LA olisi 22.11.
Voi Weebee, paljon tsemppiä tilanteeseesi.
Itsestä tuntuu pitkältä jo tämä 5 kuukauden "turha" yrittäminen. (Ja vieläpä lasken, että tämä on varsinaisesti vasta yk 4, kun eka kierrosta parhaat päivät ehtivät mennä sivu suun... ) En osaa edes kuvitella vuosia jatkunutta yrittämistuskaa.
Ikävää, että ette päässeet tutkimuksiin.
Pidän sormet ja varpaat ristissä, että plussa ilmestyisi pian näkyviin ja pieni pysyisi kyydissä koko raskauden ajan myös teidän perheessä. Mikäli niin ei käy, niin kannattaa varmastikin kysellä uuden kerran mahdollisuutta tutkimuksiin pääsystä. Aina vaikuttaa myös se, kuka lääkäri sattuu vastaanotolle.
Omaa napaa: Täällä vielä jännitellään. Tätiä ei näy, toivottavasti pääsen tilastoplussaksi jo pian.
Jellonamieli 45/32-35, yk 4
:) Kiitos. Ja tsemppiä, että olet seuraava tilastotapaus :D
Meille lääkäri sanoi, että "Jos ei nyt ala sitten kuulumaan kun edellisestä (eli siis viime kesäkuussa alkaneesta) raskaudesta uutta, niin voitte tulla sitten uudelleen niin katsotaan... Tosin, syksyynhän ne kaikki siirtyy sitten kun kesä tulee.... " Eli siis saimme luvan mennä kyllä takaisin, mutta käytännössä siis syksylle vasta luvassa mitään, apua.. tai.. mitään. Eli se 6 kiertoa lisää... Luomuplussan toivosta en luovu silti.. Kukaan koskaan tiedä...
Mulla olis tuolla 5 Sofi testiä ja 2 CB:n digiä... mutta...
PELOTTAAKO teitä muita tehdä testiä? Sen pelon edessä, että kun onkin negatiivinen niin se sattuu niin paljon? Mua siis oikeesti pelottaa niin, etten tiedä pystynkö.. Mies kyseli jo, että koskas tehtäs uus... ja mä... Se negan näkeminen sattuu jotenkin enemmän, kuin se, että menkat alkaa... :/
Tää ny tippuis :-(
Heippa ja onnea jatkoon kaikille!
Tein toisen testin illasta ja tämä tapaus oli selkeä plussa, siirryn odottajien puolelle turisemaan. Toivon plussatuulia kaikille :)
Minäkään en halua tehdä testejä, koska se jatkuva negaiivisen näkeminen satuttaa. Tuntuu, että oliko se ensimmäinen plussa edes todellisuutta, voinko sittenkään tulla koskaan raskaaksi? Meilläkin siis takana yksi keskenmeno (ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen) ja sen jälkeen ei mitään. Yritystä jo yli vuosi, vaikka kertoja vasta 8. Kuukautiset olleet vähän kadoksissa km jälkeen...
Onnea Lil e ja muillekin haamuille!
ja joo mulle se negan näkeminen tuntuu siltää että oisin kamalan epäonnistuneut ja tuntuu siltä että maailma romahtais..menkat on melkein jo paremmat kun se negan näkeminen..
Emotar..mulla oli pahoinvointia haamun kanssa niin että jopa oksensin?
Mulla vois olla testipäivä ehkä nyt viikon tai 1,5 v päästä kun ei tässä alussa tiedä..imetyksen lopetin 2 päivää sitten ja sekin vaikuttaa hormooneihin niin paljon! Tiedän miten paljon toivoin ekaa lasta ja oikein itkettää teiän puolesta jotka ootatte esikoista ja toivon niin järjettömän paljon että teitä onnistaa....Toivon parhaillaan neljättä lasta siis miehen kaa ja 2 päivää sit sain huutoa siitä että kehtaan toivoa vielä lasta...sukulaiselta siis koska mulla on paha ihotauti joka pahentuu raskauksien jälkeen...Miksi en sais toivoo 1, 2, 3 tai 4 lasta? Tiiän etten enempää kun 4 voi saada (mun kroppa ei kestä kun korkeintaan yhtä vielä) ja että se on monelle tässä ryhmässä varmaan loukkaus melkein kun se neljäs on toiveessa että 3 ei muka riitä!? mutta itku täällä tulee kun toivotaan tätä yhtä ihmettä vielä....siitä on kuitenkin vain 3 vuotta sitten kun luulin menettäväni lasten isän syöpään ja nyt voimme vielä saavuttaa unelmamme suurperheestä näin monien kovien vuosien jälkeen...mutta onnistuuko, toivooko kukaan että onnistumme kun suurin osa lähiperheestä on sitä mieltä että miksi? Onko kukaan joka toivoo että tälläinen höppänä saisi vielä lapsen vaikeiden vuosien jälkeen? En siis tajua tätä kritisontia mitä saan ympäristöltäni? Onneks on tää ryhmä.... =D
Päivitys 15.3.2014
~**~Marraskuiset kuumeilijat 2014~**~
Lidia85 kp 48/30
Jellonamieli kp 46/30-35 yk 4
Tuiksi 44/26 yk 14
Tiusk kp 43/30 yk 8
Jiiaa79 kp 41/28-35 yk 1
Kaiotic kp 40/31 yk 2
Mimuli22 kp 39/30 yk 9
Nioliina kp 37/32 yk 1
Aavaa kp 35/30 yk 10
anneee kp 35/40 yk 5
Weebee kp 29/27-30 yk 7
Havu kp 28/24-34
Relight kp 27/28 yk 1
Rellu kp 27/33
Mimmi ja onni kp 27/39-42 yk 4
Tann kp 26/24 yk 3
Anniw kp 26/26-32 yk 5
T M H kp 25/26 yk 3
Evelyn80 kp 24/24-28 yk 12
kuumeilua 72 kp ?/?
Airi kp ?/?
Millimamma kp ?/?
Promint kp ?/?
+++Plussanneet+++
Nyytikki kp 25/26 yk vuosia
Lalaloo kp 31/24-34 yk 8
Missmama kp 35/25-45
Hera 90 kp 34/30 yk 3
KK kp 30/27
Tittalilla dpo 13
Anis83 kp 31/28 yk 1
Emotar kp 29/28-32 yk 8 dpo 10
Lil e kp 36/36-38 yk 2
---Tippuneet---
Lumimaaria
Safia
Onnenaika
Jenni J
emilllia
Iltatähti82
Pöntiäinen
Neiti A
sannakaro
Trista
Mammanen2011
Jonsteri
Nele82
Taivaanlahja
Iidamatilda
Subflower80
Katarine
Anniina77
Rouva79
Masc
Liinaloviisa
Alicia
Toivetta täynnä
Blackpanther
Bey
Tunturi
Saffelson
Onnea Emotar ja Lil e plussista! Vielähän sitä tilastoihin mahtuu muitakin, kuka haluaa olla seuraava?
Pahoittelut Saffelson ja muut tippuneet. Yritän ainakin itse ajatella että kevät tulee ja mieli sitä myöten kirkastuu. Toivoa on jos vain jaksaa toivoa. Paljon tsemppiä uuteen kiertoon.
ON: Loppukiertoa elellään, epäilen onko tässä kierrossa ollut ovista ollenkaan, en jaksanut edes tikutella. Mitään siihen viittaavia tuntemuksiakaan ei ole ollut, ei rintojen turvotusta/aristusta. Jotain menkkamaista jomotusta on ollut parina päivänä, täti varmaan tulossa. Olen tänään lähdössä viikon reissulle, enkä valitettavasti pääse päivittämään listaa loman aikana. Jos joku teistä on halukas ottamaan tehtävän vastaan niin olisin kiitollinen.
Evelyn kp 24/24-28 yk 12
Puhdasta negaa näytti täälä! Voi harmin harmi... Olin jo niin kovasti toiveissa ja oireitakin muka vaikka kuinka. Maha on kuin potkupallo, että menkat varmasti tulossa. Tuossa aiemmin kysyttiin, että pelottaako testin tekeminen niin KYLLÄ! Jotenkin nyt kun niin kovasti sitä positiivista toivoo niin pettymys on valtava. Vaikka meillä tämä oli ensimmäinen yk tällä erää niin 1,5 vuotta sitten tähän "projektiin" alettiin ja suuri suru kävi välillä. Jotenkin ajattelin, että tarpeeksi kivinen tie on ollut muutenkin. Toki kun näitä juttuja lukee niin kivikkoista se on muillakin <3
Tuolla aiemmin oli paljon juttua, että monet meinaa jättää ensi kierron väliin, koska la osuisi loppuvuodelle, niin itse olen kyllä sitä mieltä, että ihan sama mikä se la olisi, kun sen elävän ja terveen nyytin vain syliin saisi.
Huh huh, hieman helpotti oloa tämä vuodattaminen. Jään vielä nuolemaan haavoja ja odottelemaan menkkoja.
Tsempit kaikille plussaa toivoville! <3
Relight
Huomenta! Tämä hätähousu testasi aamulla negan ja hyvin ymmärrettävää kun oviksen oletin olevan viime viikon torstaina niin eihän sitä vielä mitää näy..kuhan huvikseen testasin kun oli jääny testi viime kierrolta lojumaan :)
Ajattelin vielä tulla katteleen tänne toisten tilannetta vaikka tipuinkin ja hurjasti onnea niille ketkä nyt on plussannu! :) Haluaisin kuitenki kysästä yhtä asiaa ennen ku poistun takavasemmalle.
Etukäteen jo pahoittelut yksityiskohtaisesta kuvauksesta..
Nämä menkat on ollu kyllä elämäni oudoimmat ja ikävimmät. :( vuoto alkoi aamupäivästä (lukuunottamatta edellisen illan pientä tuhrua), muuttui päivän aikana koko ajan reilummaksi ja alamaha todella kipeäksi, kohtua supisteli valtavasti. Jouduin lähtemään töistä aikasemmin pois, kun ei voinu olla mitenkään päin ja tuntu että oksennus tulee. En oo ikinä aikasemmin joutunu olemaan töistä pois menkkojen takia, joten siitä voi päätellä kuinka kipeä olin. Autolla kotiin ajaminen oli melko tuskaa ja koko ajan oli tunne että pitää ponnistaa. Aikasemminki on ollu kyllä reilut menkat ja kivuliaatkin, mutta ei ihan näin kipeää oo tehny koskaan. Paljon on tullu myös hyytymiä (melko isokokoisiaki) ja nyt kolmatta päivää maha kipeä (ei onneksi enää lähellekkään niin kuin ti) varsinki liikkuessa. Mietin vaan että olisko tämä voinu olla varhainen km.
Onko kenelläkään muilla ollu mitään vastaavanlaista?