Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsa karkailee

Vierailija
26.01.2014 |

. .oikeesti tää on niin nolo vaiva...mutta tenoja on oidettävä ettei pissa tule housuun.Tahdon tästä inhittavasta vaivasta eroon!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, mutta vain ponnistaessa eli urheillessa. Pitäis mennä fysioterapeutille, se hoitaa tällaiset vaivat. Tai siis minä itse ohjeiden mukaan.

Vierailija
2/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työikäisten virtsanpidätysvaivoista on itse aiheutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, mitenköhän olen itse aiheuttanut ponnistuskarkailun? Raskauksilla, utheilemalla, vai miten?

Vierailija
4/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:50"]

3, mitenköhän olen itse aiheuttanut ponnistuskarkailun? Raskauksilla, utheilemalla, vai miten?

[/quote]

Yleisin syy lienee raskaus. -3

Vierailija
5/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:31"]

Samoin, mutta vain ponnistaessa eli urheillessa. Pitäis mennä fysioterapeutille, se hoitaa tällaiset vaivat. Tai siis minä itse ohjeiden mukaan.

[/quote]

Eipä se fyssarikaan jumppaohjeineen ihmeitä pysty tekemään. Valitettavasti. Synnytyksessä kun saa itsensä telottua tarpeeksi pahoin, niin vain leikkauksesta on apua.

Vierailija
6/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole telonut itteäni synnytyksissä, vaiva tuli vasta vanhemmalla iällä. Ehkä olis tullut jopa ilman raskauksia.

Vierailija
7/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lihavilla lirahtele housuun? Eli ylipaino syynä

Vierailija
8/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hyvin nopea ja pieni "leikkaus" toimenpide joka auttaa.

Hakeaa ihmeessä apua tuollaiseen vaivaan.

http://tietopulssi.terveystalo.com/artikkelit-virtsankarkailu_kuriin_leikkaushoidolla

Vierailija
9/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaisi nostaa pylly jo ylös penkiltä ja treenata lantionpohjaa. Tanssi on hyvä laji, myös ratsastus. Itse luotan juoksulenkkeilyyn (sinulle riittää aluksi ihan päivättäiset kävelylenkit) ja päälle jumppaa ja syvävenyttelyä.

Vierailija
10/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllå tehdä jotain! Kiitti vinkistä. ..tervasemalle soittoa. T ap

Vierailija
11/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja treenaan salilla 3krt viikossa.ap

Vierailija
12/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain jumppaohjeita kotona tehtäviksi? Toimiiko se, että virtsatessa pysäyttää suihkun aina hetkeksi ja antaa sitten jatkua?

Vierailija
13/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:19"]

En mä ole telonut itteäni synnytyksissä, vaiva tuli vasta vanhemmalla iällä. Ehkä olis tullut jopa ilman raskauksia.

[/quote]

Ja epäilen että sinulla on ollut heikohko kunto jo ennen raskauksia, siihen sitten raskaudet ja nykykunto mitä elämä nyt on ollut kuntoilun osalta perheellisenä.

Urheileminen ja mahdollisesti yskiminen ja aivastelu saattaa sitten huonoista lihaksista lorahdella kun ei ole pidätyskykyä. Varmaan on ryhtikin huono ja ylipainokin mahdollinen muttei se ole vain lihavien ongelma, ihan yhtälailla sellaisella joka vaan on syömättä hoikkana omaa huonon lihaskunnon. 

Pitkäjänteistä harjoittelua. Jos et tunnista oikeita lihaksiasi niin pissatessa keskeytä virtsaaminen ja seuraa mitä lihaksia käytät. Näitä lihaksia sinun pitää sitten jännittää toistuvasti. Peräaukko ja vagina on myös kolot joita voit treenata lantionpohjan alueena.

10

Vierailija
14/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille "itseaiheuttajille" ja "ylipaino syynä" tyypeille tiedoksi, että virtsankarkailu johtuu yleensä pehmytkudosten veltostumisesta. Se on yleensä vähän perinnöllinen ominaisuus, kuten raskausarpien saaminenkin. eli joku ei saa millään, ja toinen saa kaiken...

Vierailija
15/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:32"]

Oisko jotain jumppaohjeita kotona tehtäviksi? Toimiiko se, että virtsatessa pysäyttää suihkun aina hetkeksi ja antaa sitten jatkua?

[/quote]

Tuo EI ole treeniin tarkoitettu vaikka jotkut tuollaista tietoa virheellisesti jakavat. Tuota voi käyttää lähinnä oikeiden lihasten tunnistamiseen ja siihen, että joskus voi tietty kokeilla että saako sen suihkun pysäytettyä, ihan testimielessä. Mutta ei treeninä!

Vierailija
16/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:32"]

[/quote]

Niillä ohjeilla että katkaiset virtsantulon näet mitä lihasta käyttää, pitkän päälle se voi alkaa lisäämään tulehduksia. Mutta jos et tiedä mitä lihasta puristat, milloin lantionpohjasi käyttää peräaukn lihaksistoa ja milloin virtsaputken aluetta ja milloin vaginaa niin nuo katkaisut auttaa hahmoittamaan sinulle omaa anatomiaasi.

Mutta pelkkä kuntosali ei auta. Varmasti teet salilla muutakin kehon pumppaamista kuin lantioon kohdistuvaa. Tai käytä hyppynarua hiukan mahdollisuuksien mukaan! 

Jos tilanne vaan jatkuu, kuntosalitreenaamisestasi voit tehdä jotain päättelyjä niin asia vaan pahenee iän mukaan.

11

Vierailija
17/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjalihas jumppaa eli pidätystä muutama sekunti ja rentoutus, samaa toistetaan päivittäin muutamia kertoja. Paranee myös orkut.

Vierailija
18/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:43"]

Suurin osa työikäisten virtsanpidätysvaivoista on itse aiheutettuja.

[/quote]

Synnytyksen jälkeen mullakin toisinaan lirahtaa ponnistellessa ja olen alle kolmekymppinen:( Suurin osa virtsankarkailusta johtuu varmasti synnytyksistä. Onko se oma vika jos paikat repeää ja kärsit virtsankarkailusta?

Vierailija
19/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.Mulla paheni kun repes paikat synnytyksessä.

Vierailija
20/26 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:38"]

Se on yleensä vähän perinnöllinen ominaisuus, kuten raskausarpien saaminenkin. eli joku ei saa millään, ja toinen saa kaiken...

[/quote]Raskausarpia tulee, jos on raskaana tai lihoo nopeasti. Nämä ovat ihan itse aiheutettuja tiloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä