Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1161/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun mietin että jännä ettei mulla oo kummempia oireita ollut 😂😂

Yöllä oli kyllä sen sortin alamahakivut, että jos en olis jo raskaudesta tietoinen niin vuosituhannen pahimmat pms-oireet ois kyllä olleet siinä. Illalla ajattelin että en buranaa ota, mutta kun yö meni tuskanhiestä valvoessa niin päätin ottaa. Eipä se kyllä vienyt kun pahimman terän..

Kertokaas te jo raskauden kokeneet, että kauanko tätä raskauden iloa kestää...? 😬😅

1162/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, en osaa vastata tuohon alavatsakipuiluun että kauan kestää kun ei itsellä ollut 😅 toki kannattaa seurata että kipu ei ole selvästi oikealla tai vasemmalla vaan että ne tuntemukset olisi about keskellä 😊 ja raskaana suositellaan ennemmin parasetamolia kipuun. Onnea plussasta 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1163/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa koko alavatsan alueella oli, juuri niinkuin menkkakipu mutta aika paljon voimakkaampana.

Joo panadolia otinkin mutta kun se yksinään ei auta lainkaan 😬 panacodia mulla on kotona ja sitä kai raskausaikanakin saa ottaa, mutta harmillisesti ei ollut reissussa mukana.

1164/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla googlettelulla ei kyllä panacodia suositella käytettäväksi kuin lääkärin määräyksellä Eemi, ehkä kannattaa huomenna soittaa neuvolaan tai omaan terveyskeskukseen ja kysellä mitä uskaltaisi ottaa jos kipuihin ei pelkkä paracetamol auta 😊 toivottavasti helppaa pian! Omia kokemuksia ei ole, mutta lähipiiriä seuranneena kovin yksilöllistä ja laidasta laitaan vaihtelevia tuntemuksia pitkin raskautta. Yksi ei olisi tiennyt raskaudesta mitään pitkään aikaan ilman positiivista testiä, toinen ei tiennyt vielä olevansa raskaana ja hakeutui vatsakipujensa kanssa päivystykseen.

1165/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu soittelen huomenna neuvolaan ja vähän kyselen tuosta kipulääkityksestä 😊 mulla on vanha nivelvammakin johon tuo panacod (+tramal) on määrätty ja jompikumpi on melkein pakko olla varalla ja tramal tietty poissuljettu. Mutta jospa huomenna oon viisaampi 😊

1166/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Eemi! ❤️ Mäkään en muista mitään kovin erityisiä alavatsakipuja alkuraskaudesta (kummastakaan), jostain puolivälin paikkeilta tuli liitoskivut yms. Mutta nää voi olla tooosi yksilöllisiä!

1167/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 😊

Ilmeisesti ovat ihan yleisiäkin tuollaiset eikä multa mitään veristä vuotoa tms ole tullut mutta tiedänpähän miksi raskautta raskaudeksi kutsutaan... 😅

1168/1576 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha - yleensä noi kivut johtuu kai kohdun ”verestymisestä” eli normaalia pitäs olla, jos ei oo runsasta vuotoa ☺️ Pienestä tiputtelustakaan ei tarttis vielä huolestua!

1169/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se näköjään parissa päivässä vahvistunut 🥰

1170/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun on nyt uskottava, että oot raskaana Eemi! 😍😅 IHANAA, ONNEA vielä ☺️

1171/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 🥰

Toivottavasti muillakin nyt tärppäisi. Ja kunpa tää mun menis suhtkoht kivuttomasti loppuun asti.. 😅

1172/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, se loppu nyt ainakaan ei oo kovin kivuton 🙈🤣 Mutta toki sen arvoinen ❤️❤️

1173/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, joo ja jotenkin siihen on osannut suhtautuakin jo etukäteen mutta nää alun kivut yllätti vähän 😁

1174/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Eemi!

Mä olen ihan varma että oon raskaana, viime viikolla alkoi ihan kamala heikotus ja pahoinvointi, vatsa kipeä ja välillä tosi sekaisin. Nyt kun tätä on jatkunut jo useampi päivä, niin olen varma että johtuu raskaudesta. Lisäksi kaikki haisee (hirveälle!).

Menkat pitäisi tulla tämän viikon lopussa jos nyt ei olekaan kyse raskaudesta. Jos ei menkkoja kuulu niin teen testin ehkäpä alkuviikosta!

1175/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle kisukatti! Toivottavasti pahoinvointi olis oikealla asialla 😁🤩 itse en oo oikeastaan pahoinvoinut vielä laisinkaan, ainoastaan silloin ovispäivänä oksensin.

1176/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille ja onnea plussanneille! Kirjoitin aiemman ketjun puolella ennen plussaa. Mutta Oon seurannut tätäkin ketjua ja halusin jakaa tänne muistutuksena ketjun ”Kaikki plussanneet” https://www.vauva.fi/keskustelu/3675580/kaikki-plussanneet?page=52

Ketju on hiljentynyt ja olis kiva pitää se hengissä.😊

♥️♥️♥️

1177/1576 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi kirjoitti:

On se näköjään parissa päivässä vahvistunut 🥰

Hei minkä merkkinen raskaustesti tää on? Mietin edullista ja luotettavaa testiä piinapäiville, rfsu:n testeihin en luota. 🙈

1178/1576 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan joku apteekin oma testi 😊 mulle ainakaan ei oo koskaan antanut epäselviä tuloksia ja tuo dpo10 illallakin tehty alkoi piirtymään liki heti vaikka haalea onkin.

1179/1576 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisuudesta en kyllä tiedä, taisiis noi kaikki apteekin omat on n.7-8e/2kpl eli euron testeihin nähden toki hintavia 😁

1180/1576 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näköjään yksinpuhelen kun en voinut enää muokata edellistä.

Soitin neuvolaan ja hoitsu tarkisti että panacodin ei ole 1. kolmanneksella syötynä todettu olevan haitallista. Myöhemmin pitkäaikaista (esim viikko putkeen) käyttöä ei suositella koska voi aiheuttaa vauvalle hengitysongelmia ja tietty vieroitusoireita kodeiinista. Mutta raskauden lopussakin satunnainen käyttö ok.

Mulla onneksi nuo kipuilut vähentyneet nyt. Viime yönäkin heräsin vain kerran ja mies kun hieroo selkää niin onneksi nyt jo auttaa 😊