Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Tiedätkö kisukatti milloin sulla on ollut ovulaatio?
Eemi kirjoitti:
Tiedätkö kisukatti milloin sulla on ollut ovulaatio?
Olettaisin että 8.9., mutta en ole testannut, mitannut lämpöjä tms. Laskurin mukaan tuolloin.
Okei, hyvin voi sitten raskausoireita olla ja nyt dpo13 niin itse varmasti jo testaisinkin 😊
Onnea Eemi!
Mitä muuten tarkoitit, kun kirjoitit, että tramal on poissuljettu? Miksi panacod on ok mut tramal ei? (sori, kysyn, koska tota lääkettä käytän mutten tiä miks se ei olis ok)
Tramal on aika paljon voimakkaampi mömmö ja näin oon ymmärtänyt että ei saisi raskausaikana käyttää. Terkka sanoi että panacodin ei ole tutkittu alkuraskaudesta aiheuttavan haittaa vauvalle.
Eemi, mulla oli ihan alkuraskaudessa samantyyppisiä vatsakipuja! Kirjoitinkin niistä tänne, mutta jo toukokuussa, laitan tähän pätkän:
"Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Alkuviikosta oli menkkamaista kipua, epämukavaa mutta siedettävää. Keskiviikkona kipu oli voimakkaampaa, ja siitä lähtien olen joka päivä ottanut särkylääkettä 2-3 kertaa. Kipu on selvästi pahempaa kuin menkkakipuni ikinä. Kipu tulee aaltoillen, ilman lääkettä pari kertaa tunnissa ns. kipukohtauksina, jotka kestävät 5-10 min. Kipu ei ole toispuoleista, vaan tuntuu keskellä alavatsaa tai koko alavatsan alueella. Alkuun pelästyin, että voisiko olla kohdunulkoinen raskaus, mutta verta ei ole tullut tippaakaan, ja netistä löysin keskusteluja, joissa muutkin naiset olivat alkuraskaudessa kärsineet kovista vatsakivuista. Toivon (ja uskon) olevani raskaana, kun ajoitus ja niin moni muukin oire sopisi: rintojen ja nännien arkuus, väsymys, runsas valkovuodon määrä, tiheä vessassa käymisen tarve..."
Tuo kova kipu alkoi 10 päivää ovulaation jälkeen ja kesti lopulta noin viikon, kunnes loppui kokonaan. Otin alkuun Buranaa, mutta kun aloin uskoa että johtuu raskaudesta niin vaihdoin parasetamoliin. Positiivisen raskaustestin tein dpo 14. Kaikki mennyt tähän asti hyvin, nyt rv 24.
Onnea plussasta ja ihanaa odotusaikaa! 💕
N29
❤️ 1/2022
Elfrida, kiitos paljon viestistä 🤩 juuri tuollaista minullakin on ollut ja samoilla vuorokausilla alkanut myös. Ihanaa kuulla että sulla sujunut kaikki hyvin, ja vaikka varsin levollisesti oon itse raskauteen suhtautunut niin kyllä samanlaisten ja hyvin sujuneiden kokemusten lukeminen silti huojentaa mieltä 🥰
Ihanaa Elfrida, että siellä ollaan jo yli puolivälin! ❤️
Nyt kun muistin! Raskauden aikasista lääkkeistä voi olla yhteydessä Teratologiseen tietopalveluun, se on tosi kätevää, ne tietää parhaiten! Niillä on siellä kaikki info, oon muutamasti soittanu, mm. allergialääkkeet, astmalääkkeet yms. Neuvolasta ohjattiin soittamaan tähän!
Tuolla infoa:
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/teratologinen-t…
Moikka!
Meillä aloitettu yritys ja nyt toinen yrityskerta käynnissä ja dpo 7. Dpo 3 oli oireena huimaus aamulla, vaikea kuvitella, että liittyisi raskauteen, mutta oli vaan jännä sattuma, kun ei ole ikinä huomannut tuolla tavalla. Sitten on ollut alavatsassa tuntemuksia, kunnes ne loppui toissapäivänä ihan kokonaan ja nyt ei ole mitään oireita.
Tuntuu turhauttavalta odottaa ja nyt kun ei mitään oireitakaan ole niin melkein jo ajattelee, että ei tärpännyt. Toki olen lukenut, että ennen plussaa ei yleensä olekaan mitään oireita, mutta tätä palstaa, kun lukee niin todella monella on ollut.
Viime yk minulla oli huonoa oloa ja kuukautiset oli päivän myöhässä, vaikka normaalisti tulee aina kp 27-28 ja silloin tuli 29. Raskaustestejä kyllä tein, eikä näyttänyt missään vaiheessa plussaa, mutta oli sellainen olo, että jotain tapahtui.
Vaikea koittaa keskittyä muihin asioihin, kun on niin kärsimätön, mutta niin se on kaikilla. Tsemppiä kaikille yritykseen!
Suklaa, mulla oli tää tärppikierto todella oireeton. Oisko ollut dpo8 vai 9 kun yskästessä sattui aivan alamahaan ja siitä aloin epäilemään raskautta. Dpo10 oli posket ihan huolella punaiset ja kuumottavat ja sitten hainkin testin ja illalla tein 😁 heti oviksen jälkeen oli menkkamaisia mahalipuja mut oon tulkinnut ne keltarauhasesta johtuvaksi, jonka toimiminen tietty on hyvin positiivinen juttu. Kahdessa aiemmassa kierrossa oli vaikka mitä "oireita" mutta ei mitään mitä nyt oli. Eli peukutan itse oireettomuuden puolesta 😁👍
Sanoisin kyllä että dpo3-5 ei vielä raskausoireita voi olla vaan tulevat dpo6 jälkeen. Tai välttämättä eivät tule ja seuraavaksi tulee testiin plussa.. 😁
Eemi, kiitos tsemppauksesta. Jotenkin sitä niin kovasti toivoo, että saisi jotain merkkejä, kun tää odottaminen on niin kauheeta, etenkin kun on niin kärsimätön luonne niin sitten analysoi kaikkia tuntemuksia. Täytyy siis vaan odotella lisää ja koittaa keksiä muuta ajateltavaa...
Heissan!
Meillä on ensimmäinen oikea yrityskerta, tähän asti menty vaan ilman ehkäisyä ja ajateltu että jos tulee niin tulee. Nyt sitten alettu yrittämään oikeanlailla.
Ovulaation tikutin 12.9, +-pari päivää siitä seksiä oli päivittäin. Nyt jännitetään käviskö tuuri ja kerralla tärppäis .
Vähän on ollut etovaa oloa, mikä voi olla ihan omia kuvitelmia. Viime viikon lopulla iski järkyttävä väsymys, tuntuu ettei mikään uni riitä vaikka 12 tunnin yöunia viikonlopun nukkunu ja päikkärit päälle.
Eilen olin jo ihan varma että kuukautiset alkoi, vessassa käydessä jäi paperiin tosi haaleaa vaaleanpunaista ja tuntu kuukautiskipuja, illalla palelin peiton alla ja odottelin millon hulahtaa veret kun kramppasi ihan kunnolla. Mutta ei alkanu, tänään on vähän nipistelly mahassa..
Pidetään sormet ja varpaat ristissä ettei ne edes alkais..🤞
Toivottavasti teillä molemmilla ois tärpännyt 🤩
Testaisin kyllä jo jos kramppejakin on, todennäköisesti näyttää plussaa jos sellainen on tuloillaan 😊
Testailin huvikseni ovistikkuun pissimistä, samantien helahti niin tumma viiva ettei edes oviksessa ollut näin tummaa näin nopeasti 😂😂
Heippa kaikille!
Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä keskustelua ja nyt päätin itsekin liittyä mukaan. 😊 Elikkäs olen 30v. ja meiltä löytyy esikoinen, joka syntyi 2012. Vauvakuumetta olen potenut jo 7 vuotta! Nyt vihdoin mies oli samaa mieltä että vauva on tervetullut. 😊 Pillerit (dianorette) jätin pois tän kuun alussa, kuukautisten pitäisi ainakin käyttämäni sovelluksen mukaan alkaa viikonloppuna. Saapa nähdä miten käy.
Ovulaatiotestejä käytin jo aika kierron alusta kun ajattelin, että jos kierto on kovin sekaisin.. kp15-21 ajalla tuli kaksi viivaa ja vahvin oli kp18, mutta sekään ei ollut ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, että en ihan varma nyt tuosta oviksesta ole. Nyt vain odottelen kuinka käy.
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Eemi, joo aika tumma viiva tulee, mistäköhän tuo johtuu.
Nasu12, onnea yritykseen! Onneksi ei ole montaa päivää odotettavana, että saat tietää, miten tässä kierrossa kävi.
Itsellä kuukautiset pitäisi alkaa ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona. Menin jo äsken tekemään rfsu herkän testin, jonka voi tehdä 5 päivää ennen odotettuja menkkoja. Mun laskujen mukaan, jos menkat tiistaina alkaisi, niin voisi jo näkyä testissä. Negaahan se näytti ja lannistunut olo. Mitään oireita tai tuntemuksia ei ole vieläkään. Mutta kai sitä toivoa vielä on.
Onko muilla tämä odottaminen ja kärsimättömyys helpottanut, kun yrityskertoja on useampi takana? Tiedostan kyllä, että on ihan normaalia, että voi mennä vuosikin yrittäessä, mutta silti sitä koko ajan odottaa, että jotain tapahtuisi.
Mulla ainakin kahden yrityskerran jälkeen tämä kolmas oli paljon "seesteisempi" jostain syystä 😄melko tyynesti odottelin melkein kuukautisten oletettuun alkamiseen saakka. Nyt on 4+3 ja oon ruvennut vähän stressaamaan että mitä jos jotain sattuukin.. vaikka tiedän ettei siinä ole järkeä kun en itse voi asioihin vaikuttaa 😅 ajattelin ainakin digitestin ostaa ja lauantaina pissiä siihen ja katsoa onko viikot kasvaneet.
Ovistesti näyttää plussaa kun ei erota LHta ja HCGta 😊 eli toimii nk.raskaustestinä. Hauskaa vain että heti nesteen kasteltua helahti tummanpunaiseksi, mitä ovista tikuttaessa ei tapahtunut 😄
Kiitos Eemi!
Aluks mä ajattelin että ei näin nopeasti voi mitään oireita tulla, mutta nyt kun mm. mun meikkivoide haisee hirveälle, miehen paistamat kanat paistinpannulla haisi aivan hirveälle jne, niin alan kyllä uskoa ettei tässä muusta ole kyse :D Toivottavasti vaan tämä ei kestä kauhean kauaa!