Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Seepras, onnea, sieltähän se tuli! 😍
Seepras, onnea ❤️ Kauanko teillä oli yritystä?
Kiitos kovasti! Tämä oli nyt 8. yrityskierto. On pakko testata vielä aamulla kyllä uudelleen että onko vahvempi viiva.
Tein aamulla uuden testin, oli ihan yhtä haalea kuin illallakin..
Seepras, ihan normaalia, kun välissä on alle kaksi vuorokautta. Mulla oli neljä vai viisi päivää ihan hailakka ja vasta joskus rv 4+4 noi liuskat antoi vähän vahvempaa viivaa. Cb puikko antoi selkeän plussan 4+1. Ja vielä pitää sanoa että hyvä merkki että tuli edes jotain, sillä kemiallinen raskaus näkyy yleensä vain tyyliin yhtenä aamuna tai iltana.
Täällä piinaillaan. Kp 24 menossa mutta mulla on varmaan viimeiset 6 kk ollut jokainen kierto eri mittainen. Ajattelin jos menkat ei ala ennen juhannusta niin teen testin. Ollaan menty miehen kanssa keskeytyksellä varmaan jo vuosi ja oon useita raskaustestejä tehnyt koska kierto ollut niin epäsäännöllinen. Luulen että mun kannattais kyllä sittenkin alkaa ovista tikuttamaan jos haluan raskautua. Oireista en osaa yhtään ennustaa millon se on. Meidän esikoinen sai alkunsa juhannuksena mut harmi kun tässä kierrossa silloin just pitäis olla menkat 🙁
Huomenta tännekin, täällä piina päättyi, kun KP1 starttasi 😞 Osasin tätä ootella vähän, mutta kyllä toivo aina elää... 😭 YK 8 siis käyntiin, hämmentävää. Parempaa tuuria muille ❤️
Täällä yk 2 menossa. Ovulaation aikoja eletään kp 14- 28/29. Mies lähtee luultavasti ensi viikon alussa reissuhomniin joten täytynee tämä viikonloppu käyttää hyvin hyödyksi ja toivoa että riittää 😊
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Mulla tuli äsken vessassa käydessä verta paperiin.. Muistan kyllä että viime raskauden alussa muutamana päivänä kävi myös niin mutta kyllä silti vähän pelottaa. Mahakipua ei sentään ole.
Jaahas. Nyt tippuu tippoja pönttöön ja alkoi oikeanpuoleinen vatsakipu. Se taisikin sitten olla tässä..
En tiedä mitä tässä tapahtui. Ensin tuli siis paperiin verta, sitten seuraavalla kerralla tiputteli pönttöön. Tämän jälkeen alkoi oikeanpuolimmainen särky joka säteili samalle puolelle selkää. Hetken aikaa särki aika kovin ja vessaan kun menin niin oikein lorahti verta. Sitten makoilin sängyssä ja särky lakkasi ja äsken vessassa käydessä tuli enää rusehtavaa vuotoa kun aiemmin oli ihan kirkkaan punaista.. Täytyy heti maanantaina soitella kyllä lääkäriin.
Voi Seepras, paljon tsemppiä ja toivotaan parasta ❤️🙏🏻
Mä oon ihan varma että meni kesken, en uskalla edes toivoa muuta.. Ihmetyttää vain että tuo kipukin kesti vain n. tunnin ja heti kun se loppui alkoi tulla vain pientä tuhrua. Siitä asti on silloin tällöin vessassa käydessä tullut paperiin vähän rusehtavaa, ei tosiaan edes joka kerta. Mitään hyytymiä en huomannut että olisi tullut ulos.
Meidän neuvolaan on soittoajat arkisin vasta 13 jälkeen että huomennakin joutuu vielä odottelemaan ennen kuin saa edes yhteyden mihinkään.
Tsemppiä Seepras ❤ toivottavasti saat pian tietää.
Seepras, ootko tänään testannu? Mitä näyttää? Haaleat viivat häviää nopeaan (jos ei pysynyt kyyissä). Paljon tsemppejä, kurja viikonloppu ollut sulla. 😩
Tsemppiä Seepras! Jos se olisikin todnäk harmiton hematooma kohdussa joka vuotelee? Me käytiin tällä viikolla varhaisultrassa ja alkio vastasi yli viikkoa pienempää ja kohdussa iso hematooma joka ei onneksi ainakaan vielä vuotele. Uhkaavan keskenmenon sain kuitenkin diagnoosiksi ja kontrolliultra ensi viikolla. 😟
Eugenie, mitä viikkoja alkio vastas? Näkyikö syke? Tsemppiä epävarmaan tilanteeseen ❤️
Seepras, ootko testannu uudelleen?
En ole testannut.. Ei ole kotona testejä ja asutaan niin metsässä että lähinpään kauppaan mistä niitä saa on reilu 20km... Kokoajan sitä pientä tuhrua tulee mutta niin vähän ettei tarvitse edes sidettä, ainoastaan pyyhkiessä huomaa.
Eilen olin koko päivän vähän itkuinen ja ärsyyntynyt, ruoka ei maistu.. Kai se tulee tästä epätietoisuudesta ja siitä että ehti olla jo niin iloinen. Kuitenkin 8kk yritystä takana ja ensimmäinen kerta kun edes tärppäsi.
Noniin. Nyt on soitettu neuvolaan. Sieltä sanottiin että oletetaan että raskaus jatkuu koska suurin vuoto ja kivut kestivät niin hetken aikaa. Varattiin ihan normaali neuvola aika heille parin viikon päähän. Varhaisultraan yksityiselle voi mennä ensi viikolla jos haluaa, silloin pitäisi jo jotain näkyä. Jos kivut palaa niin yhteys heti neuvolaan tai päivystykseen.
Kävin apteekissa hakemassa eläimille matolääkkeet ja otin samalla testin. En voinut olla testaamatta kun pääsin kotiin ja siihenhän tuli hento toinen viiva!! Testi on otettu n. tunti edellisestä vessassa käynnistä eli luulisin että se viiva on sen takia niin hento.. Olo on jotenkin niin epäuskoinen!