Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

881/1576 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä testi näytti edelleen 1-2 viikkoa eli kyllähän se kesken meni heti alkuunsa. Harmitus on suuri vaikka osasikin odottaa tätä tulosta kaiken vuotamisen ja oireiden katoamisen jälkeen.

Jos jotain positiivista tästä yrittää etsiä niin edes 8kk yrityksen jälkeen tärppäsi. Toivotaan vain että ei mene seuraavaan kertaan yhtä pitkää aikaa...

882/1576 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo 10. Mitäs sanotte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
883/1576 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou! Vähän aikaan olen täällä taustalla kyttäillyt ja nyt lopulta tullut siihen tulokseen, että voisin myös hypätä itse mukaan joukkoon.

Ensimmäistä lastamme siis yritämme, minä 27 vuotta ja puolisolla ikää 28 vuotta. Tasan kerran olemme yrittäneet, ovulaatiotestiä ajankohdan määrittelyssä hyödyntäen. Yritämme siis lasta koti-inseminaatiolla luovutetuilla sukusoluilla, sillä siittiöitä ei omasta takaa ole. Pian alkaisi olla aika ensimmäiselle raskaustestille, mikäli menkkoja ei ala kuulumaan. Jotain erikoisia tuntemuksia olen ollut havaitsevinani, mutta en kuitenkaan uskalla vielä liikaa toivoa.

Tämä kaikki on minulle vielä vähän uutta ja monet jutut ja käsitteet on vielä vähän outoja. Ei esimerkiksi mitään hajua, mitä dpo tarkoittaa. Mutta eiköhän tämä tästä.

Voimia, Seepras. Niin turhan yleisiä on keskenmenot vielä varhaisimmilla kuukausilla.

884/1576 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelynia kirjoitti:

Helou! Vähän aikaan olen täällä taustalla kyttäillyt ja nyt lopulta tullut siihen tulokseen, että voisin myös hypätä itse mukaan joukkoon.

Ensimmäistä lastamme siis yritämme, minä 27 vuotta ja puolisolla ikää 28 vuotta. Tasan kerran olemme yrittäneet, ovulaatiotestiä ajankohdan määrittelyssä hyödyntäen. Yritämme siis lasta koti-inseminaatiolla luovutetuilla sukusoluilla, sillä siittiöitä ei omasta takaa ole. Pian alkaisi olla aika ensimmäiselle raskaustestille, mikäli menkkoja ei ala kuulumaan. Jotain erikoisia tuntemuksia olen ollut havaitsevinani, mutta en kuitenkaan uskalla vielä liikaa toivoa.

Tämä kaikki on minulle vielä vähän uutta ja monet jutut ja käsitteet on vielä vähän outoja. Ei esimerkiksi mitään hajua, mitä dpo tarkoittaa. Mutta eiköhän tämä tästä.

Voimia, Seepras. Niin turhan yleisiä on keskenmenot vielä varhaisimmilla kuukausilla.

Tervetuloa ja tsemppiä yritykseen! Nopeasti seuraamalla keskusteluita pääsee perille asioista! Dpo on aika ovulaation plussasta eteenpäin. Menikö nyt niin, että ovulaatioplussa on päivä dpo -1 ja sit ovispäivä dpo 0 (koska ovulaatio ei ole samana päivänä, kun saa ovulaatio plussan) ja siitä eteenpäin seuraava päivä dpo 1, 2 jne.

Itse tein eilen ekan haamun ja vasta dpo 9! Tänään dpo 10 ja oli vahvistunut. 🙊 Varovaisesti, mitä vaan voi tapahtua tai olla kemiallinen raskaus.

885/1576 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spring, jännät ajat sulla! Toivottavasti vahvistuu!

Mut valtasi eilen illalla tosi tuttu tunne. Ihan samanlainen olo kuin esikoista odottaessa. Se sai mut pohtimaan että oliskos tässä jotain tapahtumassa. Jos tosiaan ovis aikaistui niin tänään voisi olla jo dpo6. Kaapista löytyy vain digitaalinen, sitä en aio tuhlata kuin vasta kun menkat myöhässä ja halvemmassa testissä plussa. 😄 Vielä 5 päivää pitäis jaksaa odottaa!

886/1576 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Olin aiemmin mukana 19-20 keskustelussa. Nyt palailisin mielelläni mukaan keskusteluun. Lueskelin viestejä läpi ja ilokseni huomasin useita plussa-uutisia - onnea teille kaikille! Ja halaukset teille joilla ei ole vielä tärpännyt tai uutiset ovat olleet ikäviä. <3

Minulla todettiin talven aikana pcos, tutkimuksiin pääsin kun omat menkat ehkäisyn lopettamisen jälkeen eivät alkaneetkaan. Siitä sitten lisätutkimuksia ja lopulta lähete lapsettomuushoitoihin. Syksyllä alkaa hoidot letro+tero yhdistelmällä. Vika pitäisi olla vain minussa (pcos), miehessä ei vikaa ollut. Aukkari tehdään ekan letrokierron vasteultrassa. Kyllä tässä pää meinaa olla sekaisin, yhtäkkiä sitä kuuluukin lapsettomuudesta kärsivien joukkoon kun vastahan sitä iloisena lähti yrittämään.. Jotenkin siinä vaiheessa mieli oli niin matalalla, että suljin silmäni kaikelta toisten raskautumiseen liittyvältä. Nyt kun hoitoasia alkaa konkretisoitui, niin fiilis on ollut jälleen parempi.

Olisin kysynyt teiltä kokeneemmilta, että onko terot pakko aina syödä juuri kierron päivinä 15-24? Pidin nyt taukoa teroista ja luomumenkat tuli kp47. Aiemmin oma luomukierto oli 35-50pv. Nyt pitäisi jo etukäteen laskeskella kierto siten, että sattuu sopivasti loman/töiden/klinikan kesätauon aukeamisen kanssa. Voinkohan aloittaa terot esim. kp28?

28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.

887/1576 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nyt kp2. Eli ei tärppiä tässäkään kierrossa, hetken ehdin jo ohuesti toivoa.. 😔 Mutta taisi olla koronarokotteen tekosia nuo vähän myöhästyneet kuukautiset. Täällä koronan takia myös tk edelleen aivan tukossa, ja vaikka kaikki perusnäytteet lapsettomuusklinikan lähetettä varten on otettu, prosessi seisoo siksi ettei terveyskeskukseen pääse läpi soittoajan varausta varten. Jotenkin turhauttavaa.. mutta ehkä tämä tästä valoksi vielä muuttuu.

888/1576 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään yllättäen dpo10 positiivisen testin. Olin aivan varma että tulos olisi negatiivinen, samanlainen rintojen arkuus ja lievät menkkamaista krampit kuin viime kuussakin. Odottelen nyt "rauhassa" vielä, kuukautisten olisi määrä tulla lauantaina. Samalla kyllä jo mieli vaeltelee ja on epäuskoisen onnellinen olo, pitää yrittää pitää pää kylmänä...

N26, + 30.6.2021 l.a. 14.3.2022

889/1576 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikka_ kirjoitti:

Tein tänään yllättäen dpo10 positiivisen testin. Olin aivan varma että tulos olisi negatiivinen, samanlainen rintojen arkuus ja lievät menkkamaista krampit kuin viime kuussakin. Odottelen nyt "rauhassa" vielä, kuukautisten olisi määrä tulla lauantaina. Samalla kyllä jo mieli vaeltelee ja on epäuskoisen onnellinen olo, pitää yrittää pitää pää kylmänä...

Tällä dpo 11 tänään ja samoja ajatuksia. Sunnuntaita odottelen ja sit ehkä voi enempi innostua. Tän aamun testit.

890/1576 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa spring että mennään päivälleen samoissa lukemissa!

Tein tänään päiväpissasta uuden testin, tällä kertaa vain aivan haalea haamu... Ehdinköhän iloita jo liian aikaisin 🤔 Ei kai auta kuin odotella viikonlopun yli, voihan.

891/1576 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikka älä luovuta vielä! Noin aikaisessa vaiheessa päiväpissassa ei voi olla paljoa hormonia.

Tein negatiivisen raskaustestin mikä on surullista, mutta menkat alkoi siitä 10 sekunnin päästä 🤣 Istuin siis pöntöllä ja tuijotin sitä tikkua. Ja saan jotain mielihyvää siitä että kp 1 on 1. päivä heinäkuuta.

Jännitetään spring! Miten Voikukan kävi?

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.

892/1576 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupallo, ymmärrän sua! Mulla kerran kävi samoin et 1. päivä alkoi menkat :D ja et menkat alkoi heti negan jälkeen on myös itselle aina helpottavaa, niin ei tarvitse alkaa tihrustelemaan viivan paikkoja tai jatkaa odottelua jos vaikka se plussa vielä tulis.

Mä en tiedä miten kestän olla testaamatta. Täällä niin ihania haamulaisia että mäkin haluun! Pitää pysytellä poissa kaupoilta vielä ainakin pari päivää. Tänään dpo7 ei näkyisi vielä yhtään mitään, se olis vain tuhlaamista. Saatan ratketa jo sunnuntaina testaamaan jos saan testin jostain käsiini. On niin hyvät fiilikset tästä kierrosta. 💕 Tai sit voi myös olla mahdollista että ovis on vasta tulossa mut oireet oli kyl niin selkeät viikko sitten että ihmettelen jos näin olis. Flow sanoo et ovis olis kolmen päivän päästä. :'Dd

893/1576 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas pitkästä aikaa! Onnitteluja plussanneille, peukkuja haamuilijoille ja tsemppiä yrittäjille ❤ itsellä viime kierrossa kemiallinen raskaus, plussasin dpo 13 ja 14, oli jo raskausoireitakin alkanut ilmaantua, ja siihen se sitten jäikin, kolme päivää siitä eteenpäin dpo 17 alkoi elämäni pahin vatsakipu ja perään kuukautiset, olin aika pettynyt 😢 mutta nyt taas alkaa tuntua paremmalta, parempi onni ensi kerralla toivottavasti 👍

894/1576 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi huonosti, keskeytynyt keskenmeno. 💔 Nyt kohtu tyhjennetty lääkkeellisesti ja odottelemaan kuukautisia ja uutta yritystä.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä sureville ja yrittäville!

895/1576 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eugenie, voi hele... Tsemppiä sinne!

Äken tein testin. Jos nyt oikein tulkitsin, niin eikös tuo positiivinen ole? Kuva vähän kökkö, koska puhelimen kamera surkea. Selkeät kaksi viivaa kuitenkin on, itse asiassa näytää vähän selkeämmiltäkin kuin kuvassa, kun puhelin jotenkin sumentaa koko kuvaa.

Kuitenkin aika jännä, jos ihan oikeasti ensimmäisestä yrityksestä koskaan plussasi. En sitten kai kuvitellutkaan niitä oireita. Jotenkin ajattelin, että kai vain toivoin niin paljon, että kuvittelinkin ihan omiani.

896/1576 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille ja onnea plussanneille ❤️ Minäkin liityn joukkoon! Tahtoisin kokemuksia tai ajatuksia tällaiseen asiaan: eilen oletettavasti dpo4-5 ja aamulla paperiin jäi kirkasta vaaleaa verta vain kerran vessassa käydessä, sen jälkeen ei vuotoa valkovuodon lisäksi. Voisiko noin aikaisin olla kyseessä kiinnittymisvuoto? Eilen oli myös pientä menkkajomotusta alavatsalla sekä selässä. Myös niistäessä vihlaisi illalla todella kovaa alavatsalta, tällaista en ole ennen kokenut. Tänä aamuna rinnat turvoksissa ja nännit kipeät. Kuvittelenkohan vain kaiken 🤨

897/1576 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HaaveissaEsikoinen kirjoitti:

Moikka kaikille ja onnea plussanneille ❤️ Minäkin liityn joukkoon! Tahtoisin kokemuksia tai ajatuksia tällaiseen asiaan: eilen oletettavasti dpo4-5 ja aamulla paperiin jäi kirkasta vaaleaa verta vain kerran vessassa käydessä, sen jälkeen ei vuotoa valkovuodon lisäksi. Voisiko noin aikaisin olla kyseessä kiinnittymisvuoto? Eilen oli myös pientä menkkajomotusta alavatsalla sekä selässä. Myös niistäessä vihlaisi illalla todella kovaa alavatsalta, tällaista en ole ennen kokenut. Tänä aamuna rinnat turvoksissa ja nännit kipeät. Kuvittelenkohan vain kaiken 🤨

Ja tosiaan lisäyksenä vielä se, että menkkojen pitäisi alkaa 7.7. ja nyt kp 28/31-32

898/1576 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla Totoro ollut kurja tilanne ❤️ tuota samaa itse myös pelkään... Toisaalta hopeareunuksena tuossa on se, että ainakin olet tullut raskaaksi, joten se ainakin on mahdollista!

spring, mikä tilanne sinulla on? 😊

Ihanaa Evelynia, toivotaan parasta😍

HaaveissaEsikoinen, kuulostaa aika lupaavalta! Kyllähän se kiinnittyminen aikaisintaan tuossa vaiheessa voi tapahtua.

En ole malttanut olla testaamatta, täällä nyt dpo13 ja viiva on vahvistunut 🥰 Tänään olisi menkkojen alkamispäivä, kyllä kaikesta huolimatta jännittää. Viime päivät on ollut viiltäviä alavatsakipuja, myös jomotusta. Yleensä nämä pahenevat liikkuessa. Lisäksi myös pientä kuvotusta aamuaikaan.

899/1576 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikka_ kirjoitti:

Onpa sulla Totoro ollut kurja tilanne ❤️ tuota samaa itse myös pelkään... Toisaalta hopeareunuksena tuossa on se, että ainakin olet tullut raskaaksi, joten se ainakin on mahdollista!

spring, mikä tilanne sinulla on? 😊

Ihanaa Evelynia, toivotaan parasta😍

HaaveissaEsikoinen, kuulostaa aika lupaavalta! Kyllähän se kiinnittyminen aikaisintaan tuossa vaiheessa voi tapahtua.

En ole malttanut olla testaamatta, täällä nyt dpo13 ja viiva on vahvistunut 🥰 Tänään olisi menkkojen alkamispäivä, kyllä kaikesta huolimatta jännittää. Viime päivät on ollut viiltäviä alavatsakipuja, myös jomotusta. Yleensä nämä pahenevat liikkuessa. Lisäksi myös pientä kuvotusta aamuaikaan.

Kiitos kysymästä!

Clearblue digillä raskaana 1-2, testit vahvistuneet tasaisesti! 😊 Huomenna pitäisi kuukautisten alkaa, mutta epätodennäköistä että alkaisi. Mahakipuja on myös ollut ja kamala olo viimeiset 2 päivää. Esikoisesta muistan, että päivä ennen kuukautisia kivut oli kamalat ja ajattelin, että ei tärpännyt. Seuraavana päivänä olikin plussatesti. Kivut eivät siis huoleta nytkään (nyt kyllä lievempiä, kuin esikoisesta). Paha olo ei myöskään alkanut silloin aikaisin, vaan vasta joskus 8 viikolla. Nyt etoo kahvi ja oksu refleksiä pukkaa. Varasin varhaisultran myös eilen. 😊

Oletko sä tänään jo testannut vai lopetitko jo? t. testihullu joka haluaa nähdä viivojen vahvistumisen 😂

900/1576 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Neilikka_ toi sun viesti olikin tältä päivältä! Katsoin päivämäärän vasta oman kommentin jälkeen. 😅