Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Täällä kp 27/28 ja dpo 13. Tein eilisaamuna negatiivisen testin, joten odotukset eivät ole korkealla... Toivoisin vain että menkat alkaisi niin alkaisi uusi kierto. Edelleen ajoittain on outoja "menkkakipuja" jollaisia ei ole ollut koskaan aiemmin, olen näistä vähän huolissanikin.
Harmittaa vaikka olikin vasta yk 1. On kovat paineet, kun tosiaan gynen mukaan munasarjat vastaavat lähemmäs 40-vuotiaan munasarjoja. Kiire olisi joko saada lapsi tai pakastaa soluja (mikä ei sekään ole tae lapsen saamiselle).
N26, + 30.6.2021 l.a. 14.3.2022
Täällä menossa kp 14. Kierron pituudesta en osaa sanoa, sillä tämä on nyt vasta toinen kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen. Edellinen kierto oli 24 päivää. En ole tikutellut ovistakaan 😅 Pistän tikkuja tilaukseen seuraavalle kierrolle, kunhan menkat alkaa!
Jotenkin on koko ajan sellainen typerä pelko, että mitä jos oma keho pettää tässäkin asiassa 😬
Miten muuten laskette yrityskierron? Lasketteko ensimmäiseksi yrityskierroksi heti sen pillereiden lopettamisen jälkeisen kierron vai vasta niiden ekojen luomumenkkojen jälkeisen kierron?
29-v. - esikoinen toiveissa
Täällä kp 33 ja negaa näyttää.. Vielä muutama päivä uuden kierron vaihtumiseen. Ärsyttää nämä pitkät kierrot ja tuntuvat vielä vuosien kuluessa vain pitenevän. Oireina finnejä suun ja leuan alueella, väsymystä, unettomuutta, saamattomuutta.
Valituksesta huolimatta, ihanaa kesäpäivää 🌞
Täällä kp 28/29-30. Eilen pitkin päivää viiltäviä vihlaisuja ja aivastaessa repäisykipuja. Tein ei herkän testin päivä pissasta. Puhdas nega....
Tänään välillä vihlaisuja ja tunteet ihan pinnassa, jäätävä itkuherkkyys . Rinnoissa pientä tuntemusta..
Vähän jännittää onko nyt vaan pms oireita vai olisko vielä mahdollisuus positiiviseen testiin
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Mulla olis tänään dpo5. Pari päivää sitten nivusta vihloi koko päivän ja tänään olen huomannut että hajuaisti on tosi herkkä vaikka normaalisti en haista juuri mitään.. Aamulla paahtoleivät haisi nenään pahalta, miehen deodorantti haisee koko ajan ja puinen leikkuulauta haisi voimakkaasti sipulilta.
Täällä kiertopäivä 5. Uusi yritys siis tulossa taas, viime kierto menikin "ohi". Meillä myös juuri selvitykset käynnissä, miksi raskaus ei ole 12 kk sisällä alkanut ja parin viikon sisällä saadaan vastaukset ensimmäisestä näytekierroksesta. Tsemppiä kaikille muillekin yrityksen aiheuttamiin aaltoileviin tunteisiin ja onnea iloisista uutisista niille, joille niitä on tullut! :)
Täällä kp1. Käsittämätöntä, miten kuukaudesta toiseen sama juttu. Ja aina pitäs sitä uutta intoa saada yritykseen. Kesällä tuskin pääsee muualle tutkimuksiin kuin yksityiselle. Tai en tiedä, onko kokemuksia? Pakko päästä lääkärille jossain vaiheessa..
Hei!
Täällä esittäytyy toisesta haaveileva kohta 31 vuotias 3 vuotiaan äiti ja aviomies 35 vuotta.
Ajatus toisesta lapsosesta heräsi pinnalle jo viime syksynä mutta ei päädytty asian kanssa kiirehtimään. Kuitenkin tässä kevään korvilla mieheltä tuli aika suora ehotus että mitäs jos vaikka yriteltäisiin toista. 🙂
Ajatus itseä hieman jännittää mutta halu saada vielä yksi pieni meidän perhettä täyttämään olisi ihanaa!
Esikoisen kanssa meillä yrittäessä meni ekan puolen vuoden jälkeen keskenmenoon vk 10 ja tärppi kävi siitä 4kk jälkeen ja siitäkin kova jännitys miten sujuu.. Mutta terve tyttö saatiin 💕
Tilannettani ei helpota että minulla on todettu endometrioosi ja sen aiheuttamat ongelmat aiheuttaa omat harmaat hiukset.
Pitkään tässä keväällä myös mietin omaa jaksamista miten on puhti pois ja masentaa, siihenki selvisi syy eli tosi matalat ferritiinit. Nyt rautakuurilla toivoen että se auttaisi mut samalla jännittää kuinka nämä vaikuttaa raskautumiseen..
Onko täällä muita matalalla ferritiineillä?
Täällä ihanaa luettavaa miten tullut plussia! Onnea kaikille 🤩
Perjantaina alko täällä siis kierto raksuttamaan ja jännällä odottamaan kiertojen tasauksia pillereiden jälkeen, miinuspuoli tässä että kuukautiset tulee kahta kamalampana ilman lääkkeitä mut jospa palkinto sen arvoinen! 😊
Edellisen yrityksen aikana kierto oli miulla tosi lyhyt, jotain 22-25 pvä. Saa nähdä miten vuosien jälkeen lähtee pyörimään 🙂
No, eipä tämä jätä arvailujen varaan...
Nyt jännitetäänkin sit, et pysyykö tämä matkassa ja meneekö kaikki ok.. 😍
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Minun matkani täällä jäikin hyvin lyhyeksi, viikonloppuna alkoi tulla oireita joiden vuoksi osasin vähän aavistellakin mitä tuleman pitää. Hurjaa, jännittävää ja silti niin kiitollinen olo. Me aloitammme uuden raskausmatkan, ja toivomme kaiken sujuvan hyvin🙏🏻
Onnea plussanneet! Erityisesti Marraskuulle paljon jaksamista. Sinulla pieni vauva ja sektiosta niin lyhyt aika. Toivottavasti kaikki menee hyvin! ❤️
Itse kaadoin suolaa haavoihin ja tein vielä yhden negatestin. Kyllä se vaan kirpaisi, mutta uskon siihen että meidänkin aika koittaa. Joskus kun toisen vauvan saan syliini, ajattelen että näin sen kuuluikin mennä. Oma mieli on vain niin malttamaton.
Paljon onnea kaikille plussan saaneille! Hurjaa, että Marraskuu oot jo toistamiseen raskaana sinä aikana, kun oon ollut täällä kuumeilijoiden palstalla 😄
ON Meillä on menossa viimeinen ovulaation induktio ja luulin, että tänään olis ollut vika ultra. Mut lääkäri ei osannut sanoa, onko isompi 23 millinen kysta vai follikkeli. Pienempi oli 12 mm. Niinpä uusi ultra ylihuomenna. Itse veikkaisin kystaa, koska mun follikkelit ovat kp 10 olleet max 17 mm eikä tuollaisia jättiläisiä.
Täällä alkoi myös uusi kierto... Oli omituinen kierto kaikkine vatsakipuineen.
Vauvahaaveilija olet erityisesti mielessäni <3 on kyllä tympeetä, miksei se voi vaan tärpätä!! Lääkärille meno ei olisi välttämättä ollenkaan huono idea, ei siinä mitään ainakaan menetä vaikka kesäaikaan menisi!
Onnittelut Milanda31 ja Marraskuu!!
Toffi, paljon tsemppiä munasolujen keräykseen! Toivottavasti tulee hyvä saalis!
Nyt vasta kekkasin, että ei teillä Toffi taida olla mikään keräys tulossa kuitenkaan sentään?
Ihanan paljon plussia, onnea! 😍🙏🏻
Mun oli hetkeksi vetäydyttävä takavasemmalle, koska menkat pääsi yllättämään reilu viikon etuajassa ja olin ihan maassa, kun luulin ensin kiinnitysvuodoksi ja -kivuksi... 😬 En kestäny yhtään plussaa siinä vaiheessa kiertoa 🙈
YK 7 lähti käyntiin niillä menkoilla ja gynelläkin kävin ihmettelemässä, missä mättää. Tyhjentävä vastaus oli ”imetys”, kun labratkin oli kaikki kunnossa. Hoitoihinkaan ei pääse ennen kuin imetys on lopetettu, mutta siitä en oo valmis luopumaan ❤️ Onneksi ei oo kiirekään, kun munasoluja ilmeisesti riittää ☺️
Malttamaton fiilis silti, piinaviikot edessä 🙈
Neilikka, kiitos myötätunnosta❤️
Jotenkin vaan sellainen olo, että miten joku voi joskus vahingossa raskautua, kun itse ei raskaudu sitten millään?? Kaikkia poppaskonsteja yritetty, mutta ei.. Kerran oon käynyt gynellä ja sillon kaikki iki ainakin päällisin puolin kunnossa. Nyt toiveet kesässä ja lomassa. Stressitöntä aikaa😄
Onnea plussanneille 🧡🧡🧡
Itsellä oireet oli varmaan sit sitä pms:ssää. Nyt kp 3/28-29 menossa ja yk 2 aluillaan
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Juu, ei vielä olla siellä asti Neilikka. Varmaan kesätauon jälkeen siirrytään ivf-jonoon. Tai sitten jatketaan näitä ovulaation induktioita yksityisellä.
Vauvahaaveilijalle ja Sunnuntaitytölle paljon tsemppiä. Kyllä tää on välillä tuskaa.
Minkälaisissa kiertopäivissä muut huitelee?
Täällä kp 32/33-35 eli jännän äärellä elellään.. Yhtä oireetonta on ollut kuin tähänkin asti, muutama digitesti kaapissa odottamassa huomista tai ylihuomista 😬
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21