Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
761/1576 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milanda31 kirjoitti:

Onnea binaari❣️😍 Tuota testausta odotellessa, oliko sulla mitään "oireita", jotka viittasi tulevaan plussaan?

Mä oon ostanu noita ovistestejä ihan perusmarketeista.. Ainakin 10 kpl ja 14 kpl/pkt oon löytäny 😊

Ei mitään ihmeellisiä oireita, alkuviikosta oli parina päivänä päänsärkyä ja vähän alavatsalla vihlomista. Lievää etomista myös, mutta sitä on kyllä ollut menkkojenkin aikaan. Toivon siis yhtä oireetonta raskautta kuin esikoisesta. 😅

762/1576 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tilannut Raskauskeijulta ja kotitestin kautta. Ottanut isomman satsin molempia testejä aina.

ON: Täällä ehkä dpo6. Toistaiseksi aika oireetonta. Välillä nippailuja mahassa, mut niitä nyt on muutenkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
763/1576 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperiminttu kirjoitti:

Hei, kaikki! Täällä menossa ekat oikeat menkat sitten pillereiden lopettamisen jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen. Kierto oli 24 päivää! Menkkojen myötä takaraivoon ilmestyi pieni naputtava pelko, että jos me ei onnistutakaan tässä vauvahommassa 😅 Mitään muuta varsinaista syytä ei tähän pelkoon ole kuin yleinen toive vauvasta ja pelko epäonnistumisesta. Nyt menossa kp 4 ja tulvin vain verta, mikä on aika järkkyä äärettömän niukan pillerivuodon jälkeen.

Mistä ostatte ovistikut? Saisiko niitä jostain reiluna pakkauksena? 😅 Voisinpa kokeilla tuota tikuttamista, niin oppisin tuntemaan kehoani paremmin.

Miten nopeasti sulla tuli tyhjennysvuoto pillerien lopettamisen jälkeen?

764/1576 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin varhaisultrassa ja kaikki hyvin, sydän löi ja koko vastasi omia laskuja eli viikkoja 6+5 ☺

N29
❤️ 1/2022

765/1576 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös keskustelua seuranneena mukaan! :) Olen 26 vuotias ja meillä miehen kanssa menossa yk1. Sain tänä vuonna yllättäen tietää että munasoluvarantoni on jo nuorella iällä ehtymässä. Nyt alkusokin jälkeen päätettiin alkaa toimiin. Minulla on sentään vielä säännöllinen 28 pv kierto ja ovulaation saan tikuttamalla kiinni, joten yritän ajatella että toivoa ei ole menetetty.

Nyt menossa dpo6-7 ja olen tuntevinani kaikenlaista juilimista ja nippaisuja mutta luulenpa että nämä johtuvat vain siitä että niin kovasti toivoisin olevani raskaana.

Onnea Elfrida, ihanaa odotusaikaa!❤️

N26, + 30.6.2021 l.a. 14.3.2022

766/1576 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olo kun olisin raskaana, tosi tyyni ja rauhallinen. Tein testin jonka ei pitäis näyttää vielä mitään. dpo 6 (viimesimmästä ovulaatiosta). Tässä kuussa oli kaksi ovulaatiota, joten ehkä sen verukkeella tein. Testiin posahti heti haalea värillinen viiva. Toki sen verta heikko vielä, että en sitä kameraan saanut kuin inasen. Kuvankin tajusin ottaa vasta puolen tunnin päästä, kun ajattelin vain, kuinka keho on ihmeellinen. Ollut unia viime öinä positiivisesta testistä ja muutenkin semmonen jännä olo, joka on ollut kahdessa muussa raskaudessa. Jännitellään lähteekö vahvistumaan!

767/1576 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin!

Olen aika satunnaisesti silmäillyt keskustelua mutta en ole uskaltanut lähteä mukaan 🙊

Olemme miehen kanssa molemmat vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen on toiveissa. Meillä on puitteet (työt, omistusasunto, pitkä hyvä parisuhde) sillä mallilla, että oikeastaan lapsi enää täydentäisi paketin 😊. Miehellä perhe on suurena haaveena ja minulla enemmän järkisyistä, sillä vauvakuumetta en ole koskaan tuntenut.

Meillä suurimpana haasteena pidän tällä hetkellä petipuuhien osumista oikeaan aikaan. Jätin vuosi sitten e-pillerit lähes 20 vuoden käytön jälkeen pois ja olen kyllä tosi paljon miettinyt niiden vaikutuksia hedelmällisyyteen. Eihän niillä tutkimuksien perusteella pitäisi olla vaikutusta, mutta epäilen ettei tätä vain ole tutkittu tarpeeksi 😕.

Ei siis ole kertaakaan tämän vuoden aikana tärpännyt enkä ole ovistakaan saanut tikulla kiinni. Toki vuoden aikana on ollut kierto todella sekava: alkuun kuukautisia ei kuulunut kolmeen kuukauteen ja sitten meni pari kietoa suht. normaalisti kunnes taas kuukautiset katosivat lähes puoleksi vuodeksi. Minulla on ollut todella rankka viime vuosi töiden puolesta, eli uskon stressin vaikuttaneen tuohon.

Nyt sitten kevään aikana kiertoni on vihdoin säännöllistynyt niin paljon, että sovimme taas miehen kanssa yrittävämme kunnolla otollisten päivien aikaan 😊. Harmi, että näköjään kiertoni on pitkä, eikä siis yrittämään päästä usein 😄🙊. Kierto on yleensä n. 35 päivää. Kuulostaako mielestänne huonolta?

Sitten noista hedelmällisistä päivistä aika hölmö kysymys, älkää pitäkö tyhmänä 🙈. Olen todennut oletetun ovulaation nurkilla, että yhtenä päivänä minulta tulee todella selvää ns. ovislimaa eli sitä kirkasta hyvin venyvää tavaraa. Onko tuo hedelmällisin päivä vai joku muu? Eli jos meillä oli seksiä tästä seuraavana päivänä, olimmeko myöhässä? Yritin etsiä netistä tietoa mutta en löytänyt selvää vastausta tähän.

768/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Tein ekan haamun jo kp 22 mutta en millään meinannu uskoa sitä vaan ajattelin että on varmaan viivanpaikka. No nyt kp 26 tein liuskan lisäksi tuon digitaalisen ja kovasti näyttäisi siltä että raskaana ollaan🥰

N26. Esikoisesta plussattu 5/21, la 2/2022.

769/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almmaria, 35 päiväähän taitaa olla se normaalin yläraja eli sinänsä ei tarvitse olla huolissaan. Mutta oletko käynyt gynellä viimeisen vuoden aikana kun kierto on ollut sekaisin? Onko sinulla aina ollut kierto 35 pvää? Ja eikös ovislimojen ilmaantuminen ole aina hedelmällistä aikaa :) ja ovulaation myötä sitten vuoto muuttuu taas vähäisemmäksi?

Onneksi olkoon Jinny, ihanaa ❤️ oliko sinulla mitään tuntemuksia ennen kuin plussasit?

Täällä on aika pessimistinen olo, vaikka edelleen dpo7-8 :D aika matelee... Mutta olo samanlainen kuin muutenkin tässä vaiheessa kiertoa, tissit turpeessa. Varmaan pitäisi olla jotenkin normaalista poikkeava olo, jos olisin raskaana?

N26, + 30.6.2021 l.a. 14.3.2022

770/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neilikka_ 😊 oikeastaan ainoa poikkeava tuntemus oli dpo7 tuntuneet hyvin lievät vihlaisut kohdun seudulla, joiden jälkeen oli tullut vähän rusehtavaa tuhruvuotoa. Tissit on kipeät niin kuin normaalistikin ennen menkkoja. Muuten ei siis olossa mitään erilaista ja siksi varmaan niin vaikeaa sisäistää tätä asiaa 😅

771/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Almmaria! Mullakin on melko pitkänlainen kierto.. Nyt ollut jotain 31-34 päivää suunnilleen ja tikutettuna ovis ollut kp 16-19 😊

Tässä kierrossa mulle kävi niin, et selkeä ovislima tuli maanantai-iltana sekä vähän tiistaina ja oottelin ovista heti tuohon saumaan, mutta tikutin oviksen vasta lauantaina eli ei lähelläkään limoja.. Näin siis mulla tässä kierrossa 🙈 Onneks tikutin, muuten olis menny ohi koko homma tässä kierrossa.. 😅

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

772/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jinny 💕😍

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

773/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39040 kirjoitti:

Raparperiminttu kirjoitti:

Hei, kaikki! Täällä menossa ekat oikeat menkat sitten pillereiden lopettamisen jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen. Kierto oli 24 päivää! Menkkojen myötä takaraivoon ilmestyi pieni naputtava pelko, että jos me ei onnistutakaan tässä vauvahommassa 😅 Mitään muuta varsinaista syytä ei tähän pelkoon ole kuin yleinen toive vauvasta ja pelko epäonnistumisesta. Nyt menossa kp 4 ja tulvin vain verta, mikä on aika järkkyä äärettömän niukan pillerivuodon jälkeen.

Mistä ostatte ovistikut? Saisiko niitä jostain reiluna pakkauksena? 😅 Voisinpa kokeilla tuota tikuttamista, niin oppisin tuntemaan kehoani paremmin.

Miten nopeasti sulla tuli tyhjennysvuoto pillerien lopettamisen jälkeen?

Tyhjennysvuoto alkoi normaalisti muutama päivä viimeisen pilleriliuskan lopettamisen jälkeen (mulla oli käytössä pillerit, joissa aina liuskan lopussa 7 päivän tauko).

Oikeat menkat alkoi sitten 24 päivää tyhjennysvuodon alkupäivän jälkeen. Nyt odotan ihan mielenkiinnolla, millaiseksi tämä oma kierto oikein asettuu.

29-v. - esikoinen toiveissa

774/1576 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Milanda31! 😊

775/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei pitänyt enää palata tälle palstalle, mutta täällä ollaan taas 7 viikkoa synnytyksen jälkeen 🙈 Meille syntyi pieni keijuprinsessa rv 34+4 kiireellisellä sektiolla kun aloin vuotamaan massiivisesti verta (etinenistukka), lapsivedethän menivät jo maaliskuun alussa. Vauvan piti olla meidän viimeinen, mutta niin vain puoliso viljelee ilmoille ajatuksia uudesta raskaudesta ja no, itsehän varmaan poden kroonista vauvakuumetta sinne saakka kunnes vaihdevuodet alkavat.

Mitään varsinaista yritystä meillä ei ole käynnissä, mutta eipä ole ehkäisyäkään. Ensimmäiset menkatkin on jo ”kärsitty”, ei paljon imetys minulla niitä poissa pidä. Täällä enemmän nyt taustailen ja tunnustelen ajatusta että olisiko kolmas pieni mahdollisesti 3 vuoden sisällä meidän haave vai laantuuko tämä ”hullutus” vielä

776/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa marraskuu! ❤️ Vauvakuume ainakin itsellä paheni kun sain esikoiseni. Että mikähän kierre tästä meinaa tulla. Pitää varmaan kätilön uraa ruveta harkitsemaan. 😄

777/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Ihana keskustelu täällä menossa. Itse kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne. Meillä nyt sellainen tilanne, että yritys on ajankohtainen ja olemmekin lopettaneet ehkäisyn.

Itseä kuitenkin huolettaa oma ylipaino, josta olen kärsinyt koko ikäni. Viime kuukausina olen saanut syömistä hieman kuriin ja olo on kohentunut ja aion jatkaa näin. Onko muita ylipainoisia odottajia tai lapsen saaneita, joilla ollut samoja huolenaiheita? Onko paino pysynyt kurissa raskauden aikana ja onko ylipainolla ollut vaikutusta raskautumiseen?

Itse ajattelen, että voi kestää hetki, ennen kuin raskaus alkaa ja tänä aikana saan painoa pudotettua. Nyt alkoi kuitenkin meitityttämään, että entä jos tärppääkin ennen sitä. En haluaisi raskaana laihduttaa, mutta en myöskään enää tästä lihoa terveyden vuoksi. Painoindeksi on nyt 36.

778/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain clearbluen ovistestiin hymynaaman, flown mukaan ovulaatio olisi ollut jo eilen. Tässä on nyt puolivuotta yritetty enemmän ja vähemmän vakavasti ja olen jo vähän alkanut masentumaan kun ei vain tärpää. Suuret toivot pistän taas tähän ovikseen mutta saas nähdä..

Vierailija
779/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa kirjoitti:

Moi,

Ihana keskustelu täällä menossa. Itse kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne. Meillä nyt sellainen tilanne, että yritys on ajankohtainen ja olemmekin lopettaneet ehkäisyn.

Itseä kuitenkin huolettaa oma ylipaino, josta olen kärsinyt koko ikäni. Viime kuukausina olen saanut syömistä hieman kuriin ja olo on kohentunut ja aion jatkaa näin. Onko muita ylipainoisia odottajia tai lapsen saaneita, joilla ollut samoja huolenaiheita? Onko paino pysynyt kurissa raskauden aikana ja onko ylipainolla ollut vaikutusta raskautumiseen?

Itse ajattelen, että voi kestää hetki, ennen kuin raskaus alkaa ja tänä aikana saan painoa pudotettua. Nyt alkoi kuitenkin meitityttämään, että entä jos tärppääkin ennen sitä. En haluaisi raskaana laihduttaa, mutta en myöskään enää tästä lihoa terveyden vuoksi. Painoindeksi on nyt 36.

Esikoisen kohdalla mulla oli painoindeksi 35-36. Raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta ja painoa tuli muistaakseni 10 kiloa, jotka myös jäi synnärille. Tulivat tosin kotona ollessa sitten takaisin. Mutta raskauden tai synnytyksen kanssa ei ollut mitään ongelmia, enkä osannut asiasta silloin kummemmin stressata.

Raskaana ollessa ei kai varsinaisesti kannatakaan laihduttaa, mutta painon nousun voi yrittää pitää mahdollisimman vähäisenä. Itse tosin en asiasta silloin hirveämmin piitannut. Nyt olen kyllä päättänyt yrittää pitää painonnousun mahdollisimman vähäisenä, painoa tosin on 25 kiloa vähemmän kuin silloin, eli onnistuin sitten lapsen myötä painoa karistamaan.

780/1576 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussaneille! Ja kiva kun on tullut uusia 😊

Täällä vaihtui kp 3. Kierto oli minulle pitkä, 32 päivää. Mutta kierukan poistosta on vasta alle kaksi kuukautta. Kyllä kuukautiset oli silti pettymys, vaikka yritystä on takana vain vähän aikaa 😅

Mulla kaksi kaveria sai tietää meidän yrityksestä vähän niin kuin puolivahingossa. Yllätyin kun se helpotti oloa. Mutta en esim. halua kertoa äidille, vaikka ollaankin läheisiä. Mites muilla? Tietääkö lähipiiri teidän vauvahaaveista?

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.