Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

621/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän palstan taikaa ja valitan vähäsen ni jos sillä konstilla saan menkat alkamaan. Tänään kp 35 ja toissapäivänä alkoi vaaleanhaalean ruskea valkovuoto. Välillä taas sekin loppui. Jomoa alavatsalla on/off. Tulen hulluksi!

Onnea plussanneille. ❤️❤️

622/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmälle, kun en ymmärrä ovistestejä.

Tein siis perjantai- ja lauantaiaamuna positiiviset ovulaatiotestit, sitten sunnuntaiaamuna ovistesti oli jo nega. Merkitsin nämä Flohon, joka näyttää silti ovulaation sunnuntaille.

Onko ovistikkujen näyttämä LH-huippu siis ennen ovulaatiota ja sitten itse ovulaatiopäivänä se on jo ohi eikä enää näy testissä? Vai miksi ovulaatio olisi vasta sunnuntaina eikä lauantaina, kun testi näytti sunnuntaina jo negaa?

N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
623/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeeJenni kirjoitti:

Kertokaa tyhmälle, kun en ymmärrä ovistestejä.

Tein siis perjantai- ja lauantaiaamuna positiiviset ovulaatiotestit, sitten sunnuntaiaamuna ovistesti oli jo nega. Merkitsin nämä Flohon, joka näyttää silti ovulaation sunnuntaille.

Onko ovistikkujen näyttämä LH-huippu siis ennen ovulaatiota ja sitten itse ovulaatiopäivänä se on jo ohi eikä enää näy testissä? Vai miksi ovulaatio olisi vasta sunnuntaina eikä lauantaina, kun testi näytti sunnuntaina jo negaa?

TeeJenni, ovulaatiotestit näyttää joo siis lh nousun ennen munasolun irtoamista. Jos olet saanut sekä pe että la positiivisen ovistestin niin pe pn ollut tason nousun havainto, la itse tason huippu ja su on ollut jo lasku, nämä kaikki päivät pe, la ja su ovat hedelmällisimpiä päiviä tulla raskaaksi, tärkeimpinä la ja su, su siksi kun jos lauantaina on ollut huippu niin siitä 24-36h eteenpäin niin munasolu irtoaa. Lh taso ei siis tosiaan vain enää su nöy testissä laskun vuoksi. Toivottavasti tein jotain järkeä ja olin avuksi 😂👍

624/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, onko sulla minkä pituinen kierto normaalisti? Meitä on nyt monta, keillä kierto pidempi! Mulla menkat 6päivää myöhässä, viimeks eilen oli nega. Tänään jomottanu alamahaa, nii jospa ne alkais nyt tänään tai huomenna. 👍

625/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Yritän palstan taikaa ja valitan vähäsen ni jos sillä konstilla saan menkat alkamaan. Tänään kp 35 ja toissapäivänä alkoi vaaleanhaalean ruskea valkovuoto. Välillä taas sekin loppui. Jomoa alavatsalla on/off. Tulen hulluksi!

Onnea plussanneille. ❤️❤️

Näen haamun raskaustestissä ja eiks tuo ovulaatiotesti oo positiivinen 😍 en ole ekspertti mutta oliskohan voinu olla kiinnittymisvuotoa 🥰

626/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin tänne kirjoitella päivitystä. Eli menkkojen pitäisi alkaa ihan näinä päivinä, ovis oli 19.4. eli pari viikkoa sitten. Eilen olin ihan varma, että menkat alkoivat, oli tuntemuksia vatsassa ja alaselässä sekä tunne että menkat olisivat alkaneet, mutta sitten ei mitään näkynytkään.  Kerran tuli paperiin ihan pienen pieni määrä vaaleanpunaista, luulen että valkovuotoon sekoittunutta verta, sen jälkeen ei mitään. Tänään oikeastaan kaikki oireet poissa, ei enää yhtään sellainen menkkaolo. Onko muilla ollut tälläistä, että menkkaoireet on kadonnut vaikka menkat ei olekaan alkanut? 

Tein ennen vappua jo malttamattomana testin ja negaa näytti, toki voi olla että oli liian aikaista. En uskalla vielä tehdä uutta, se nega on niin masentava, täytyy ehkä odottaa muutama päivä josko ne menkat sieltä alkaisivat. 

Tsemppiä kaikille!

627/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kierrot on mitä vaan 29-38 välillä. Keskimäärin 32-35.

Viimeisin tallettelu on parin viikon takaa että en oikein tiedä tuosta kiinnittymisvuodosta. Ekassa raskaudessa taisin saada haamun iltapissasta dpo 11 herkällä liuskalla.

Paha sanoa milloin se ovis sitten olikaan viime kuussa. 😄 Mut ei kai ne uimarit kovin montaa päivää selviä? 😄

628/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Mun kierrot on mitä vaan 29-38 välillä. Keskimäärin 32-35.

Viimeisin tallettelu on parin viikon takaa että en oikein tiedä tuosta kiinnittymisvuodosta. Ekassa raskaudessa taisin saada haamun iltapissasta dpo 11 herkällä liuskalla.

Paha sanoa milloin se ovis sitten olikaan viime kuussa. 😄 Mut ei kai ne uimarit kovin montaa päivää selviä? 😄

Jostakin joskus lukenut että 5pv vois selvitä jopa hengissä 😄 kaks viikkoa sitten tapahtunu tallettelu on kyl saattanu olla ihan nappiosuma mutta se jää nähtäväksi 😄 päivittelehän miten käy 🙈

629/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja pari sivustoa sanoi että hedelmöittämiskykyisinä siittiöt pysyvät pari päivää (kohdussa) vaikka sitkeimmät voivat kuitenkin säilyä hengissä jopa viikon. Jo kolmen päivän jälkeen siittiöt harvoin enää ovat hedelmöittämiskykyisiä. Eli kyllä sanoisin nyt niin että jos huomenna aamulla ei ole haamua testissä niin sitten aika varmaksi voi sanoa ettei tärpännyt tällä kertaa. 😄

630/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 29+-1. Niin siksi tämä todellakin ihmetyttää, että on näin venyny kierto 😲

No, huomenna seuraavaa testiä ja pitää käydä vaikka verikokeissa tms.

Tajuton väsymys ollu ja sillon 1,5vkoa sitten rinnat oli muutaman päivän kipeät ja nyt ei oikeastaan oo oireita.

631/1576 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 🥰 Vihdoin!

632/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai alkoko sittenkään.. vuoto loppu ku seinään 😩

633/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa nyt useammalla outoja kiertoja! Kerro Lorna sit miten kävi 👍 Täällä ei edelleenkään oo alkanut. Rinnat vähän kipuilee ja alavatsa myös. Jospa pian alkais!

634/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Ompa nyt useammalla outoja kiertoja! Kerro Lorna sit miten kävi 👍 Täällä ei edelleenkään oo alkanut. Rinnat vähän kipuilee ja alavatsa myös. Jospa pian alkais!

Teitkö tänään testiä?

Ja on kyllä monella tosiaan jännä tilanne 😅

635/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivä myöhässä. Edelleen testi nega, mutta ei menkoista tietoa..

37v. haaveilee iltatähdestä.

636/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 36, aamulla tuli pari tippaa verta eikä yhtään enempää. Siis mikä ihmeen planeettojen asento nyt on? 💫💫💫

Ovistesti lähes positiivinen ja vahvempi kuin eilen eli vois tarkoittaa et menkat alkaa. R-testi nega. Kyllä tässä nyt joku hormonijuttu varmaan on taustalla tai sit kuun ja maan asento viivästyttää meidän menkkoja 😂

637/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään myös jännittäviä aikoja 😅

Ovulaatiota en ole onnistunut tikuttamaan, mutta oireiden perusteella veikkasin että olisi ollut 25.4. Silloin talleteltiin ja pari kertaa sen jälkeen. Eilen oli alavatsassa menkkamaista kipua, joka säteili reisiin. Mutta ei vuotoa. Mulla ei kunnon menkkoja ehkäisyn takia ole ollut melkein viiteen vuoteen, mutta sen tunteen tunnistin, ei oo ollut ikävä. Muistelin vain, että aiemmin kramppeja on ollut vain vuodon aikana, ei koskaan ennen menkkoja. Tänään myös hiukan samoja tuntemuksia, eikä verta vieläkään. Nyt siis kovasti toivon, että menkat eivät alkaisikaan, ja nämä tuntemukset olivat kiinnittymiseen liittyvää kipua. Kävisi järkeen, jos 25.4. oli ovulaatio ja tapahtui hedelmöitys, ja eilen 8 päivää myöhemmin kiinnittyminen olisi tapahtunut.

Viime torstaina tein negatiivisen raskaustestin. Nyt ajattelin tehdä testin loppuviikosta. Toivotaan parasta 🤞🏻 Vaikka alkuun ajattelin, ettei raskautuminen olisi mulle mikään läpihuutojuttu, niin kyllä negatiivinen tulos olisi nyt kova pettymys. Niin normaalista poikkeavia oireita ollut viime aikoina. Vaikka päätin olla kiinnittämättä erityistä huomiota oireisiin 😂

N29
❤️ 1/2022

638/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kiinnittymisvuotoa niin eikö silloin pitäisi alkaa raskaustestin näyttää positiivistä?

En oo saanu menkkoja joulukuun jälkeen ja hypin seinillä ku en tiiä mikä tuo mun eilinen vuoto oli... eka olin aivan innoissani kun luulin etä menkat on palannu mutta arvasin jo illalla että ei oo menkat koska ei ollu mitään tuntemuksia.. aamulla oli sitten vuoto tyystin loppunu.

Yritän saada aikaa gynelle koska alkaa jo tosissaan ärsyttää - mutta pelkään jo valmiiks kaikki maholliset diagnoosit 🙄

639/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, täällä myös menkat 3 päivää myöhässä.. Eilen tein testin ja näytti negatiivista. Sunnuntaista asti välillä ollut ihan pientä juilimista mahassa ja olen ollut varma että nyt alkaa vaan eipä ole kuulunut.

Mulla on tullut menkat aina päivälleen oikeaan aikaan. Pois lukien tammikuussa kun olivat 5 päivää myöhässä ja olin jo innoissani että nyt tärppäs. Vaan silloin samana päivänä kun ajattelin että ostan testin niin ne alkoivatkin.

640/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, meitä on jo todella monta, kenellä menkat paljon myöhässä. Itsellä VIIKON! Ja testit näyttää negaa vaan. Jos ens viikolla vielä sama tilanne, nii pakko mennä jo tk tai suoraan gynekologille😲