Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

641/1576 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jo uskomatonta 😂

Ja oireista sen verran että itselläkin alavatsassa tuntuu jomotusta joka säteilee reisiin. Muttei koko ajan ja ei semmosta menkkamaista kipua 😅

642/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvinnu paljoo testailla... Kp 1 ja yk 2 käyntiin. Olin kyllä valmistautunu että ei varmaan tärppäis heti ekalla mutta silti tosi pettynyt olo.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin 💖

N26. Esikoisesta plussattu 5/21, la 2/2022.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täytyy nyt itsekkin tänne kirjotella kun lukenut koko ketjun ja vauva on ajankohtainen ja suuri haave ensi vuodelle 💛 ja ensimmäistä yritämme.

Täytän 30 tämän kuun lopussa ja mies pari vuotta nuorempi. E-pillerit lopetin helmikuussa ja tyhjennys vuoto tuli maaliskuun alussa ja ei ole menkkoja näkynyt sen jälkeen ☹️ ovulaatiota aloin tikuttamaan huhtikuun puolessa välissä joka toinen päivä enkä sitä tikkuun saanut kertaakaan. Nyt ajattelin tikuttaa joka päivä tässä kuussa jos se vaikka löytyisi.. e-pillereitä olen syönyt 13v asti. Löytyykö täältä keltään kokemusta raskautumisesta ilman kuukautisia vai mitä tässä pitäisi alkaa tehdä? Alavatsassa on ollut menkkamaisia tuntemuksia kyllä mutta mitään ei ole sitten tullut.

644/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta että olin raskaana ja niin oli ilmeisesti myös kaikki tän palstan mysteerikiertolaiset 😂

Enneuni? 🙏🙏🙏💕

645/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ollut jännäilyjä 😁🤩

Mulle yksityisen gyne soitti ja laittoi meille nyt lähetteen julkisen puolelle. Kertoi että jonoa voi olla muutaman kuukauden, että luulenpa syksyllä vasta päästään. Mutta paska fiilis tuli kun tää antoi sellaisen neuvon mulle että painoa pitää pudottaa 🤨 en ole siis edes mitenkään hirveästi ylipainoinen, sanoisin että lievä ylipaino. Ja koko ikäni painon kanssa kamppaillut ja vihdoin hyväksynyt kehoni tällaisena kurvikkaana. Tää kertoi että se tulee olemaan ensimmäinen asia mitä siellä käsketään meitä tehdä. Alkoi mietityttään että voiko juuri olla että meille ei esimerkiksi hoitoja edes tehdä tän takia 😩😥 järkyttynyt olo! Olen tietenki tietoinen painon vaikutuksesta hedelmällisyyteen mutta olen ymmärtänyt että koskee enemmänkin vähän enemmän ylipainoisia. Mutta aika raakaa...jos se laihdutus olisi helppoa niin johan sen kaikki tekisi 🤔

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

646/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Täällähän ollut jännäilyjä 😁🤩

Mulle yksityisen gyne soitti ja laittoi meille nyt lähetteen julkisen puolelle. Kertoi että jonoa voi olla muutaman kuukauden, että luulenpa syksyllä vasta päästään. Mutta paska fiilis tuli kun tää antoi sellaisen neuvon mulle että painoa pitää pudottaa 🤨 en ole siis edes mitenkään hirveästi ylipainoinen, sanoisin että lievä ylipaino. Ja koko ikäni painon kanssa kamppaillut ja vihdoin hyväksynyt kehoni tällaisena kurvikkaana. Tää kertoi että se tulee olemaan ensimmäinen asia mitä siellä käsketään meitä tehdä. Alkoi mietityttään että voiko juuri olla että meille ei esimerkiksi hoitoja edes tehdä tän takia 😩😥 järkyttynyt olo! Olen tietenki tietoinen painon vaikutuksesta hedelmällisyyteen mutta olen ymmärtänyt että koskee enemmänkin vähän enemmän ylipainoisia. Mutta aika raakaa...jos se laihdutus olisi helppoa niin johan sen kaikki tekisi 🤔

Just tämän takia en oo uskaltanu paljoa kiertohäiriöistäni lääkäreille tai gynelle puhua koska pelkään aina että tuo on vastaus 🙄 laihduttaminen on vastaus kaikkeen. Ja kyllä ymmärrän että ylipaino on aina terveysriski ja aiheuttaa kokonaisvaltasesti ongelmia mutta jos sit oliskin jotain oikeasti vakavaa niin tulee semmonen olo ettei oteta vakavasti tai tutkita ennenku on normaalipainonen 😅

Harmi että oli tuommonen vastaanotto sulla 😕

647/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas! Hitsit kun ärsyttää.

Kävin hiljattain ultrassa ja lopputulema oli "tyhjä kohtu, muttei vaikuta tuulimunaltakaan". Käynti kesti huikeat 11min ja kätilö tokaisi, että "sun kohtu näyttää siltä, että sulla alkaa kohta menkat". Ohjeeksi tuli käydä parin viikon päästä hcg-labroissa ja sen jälkeen mietitään lääkärin kanssa jatkoa. Mulle itselleni tämä herättää vain tosi paljon kysymyksiä, sillä raskaustestin mukaan oon koko ajan (ja siis edelleen) raskaana, mutta ultran mukaan en ole. Nyt sitten mietitään onko mulla ollut tuulimuna vai oonko luulosairas vai mitä hittoa tapahtuu.

Osasin enteillä tuulimunaa/kkm, sillä näin aiemmin sikiöseulonnan labratulokset ja niiden arvot olivat sellaiset, ettei sellaisia lukuja pitäisi selvästi raskaana olevalta löytyä. Mutta miksei mitään löytynyt? Miksei mulla ole vuotoja? Mitä hitsiä tapahtuu?

Eniten ärsyttää se, että enhän mä voi nyt edes tulla raskaaksi kun mun keho luulee olevansa raskaana! Ja ärsyttää vaan odottaa. Mitä mä odotan? Alkavaa vuotoa? Sitä labraa? Hitto soikoon. Siinä missä viime kerran osalta olin todella musertunut ja shokissa, niin nyt mulla on vaan sellainen epätietoinen v'tutus julkista terveydenhuoltoa kohtaan.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

648/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko, varaa labra jo nyt jos sulla on lähete tehty valmiiksi. Mä en ainakaan jäis yhtään odottelemaan! Neuvolaankin voi kokeilla soittaa jos neuvolalääkäri olisi asiasta eri mieltä kuin ultrannut kätilö. Pitäähän toi nyt selvittää.

649/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä fiilis vähän laskenut eilisestä. Nyt kolmatta päivää menkkamaista kipua, mennyt pahempaan suuntaan. Ma ja ti oli sellaista pientä ja siedettävää. Viime yönä heräsin kovempaan kipuun, ja kun ei vartin sisään helpottanut, jouduin ottamaan särkylääkettä mitä oon ottanut max 5 kertaa elämässäni. Tänään töissä olisi pitänyt tajuta ottaa myös, kärvistelin sitten kun n. 5 min ajaksi aina välillä tuli kovempaa kipua, asiakastyössä lähes kiemurtelin tuolissani. Eikä vieläkään tippaakaan verta. Tein eilen miehen pyynnöstä raskaustestin, oli nega, mutta tässä vaiheessa tuskin näkyisikään vielä testissä. Enkä enää jaksa uskoa, että oireet voisivat johtua raskaudesta. Jos nyt vielä useamman päivän tätä kestää niin täytynee mennä lääkäriin selvittämään, mitä mun kropassa tapahtuu.

N29
❤️ 1/2022

650/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro, kun kirjoitin, että kävin hiljattain ultrassa, niin se oli siis tänään about tuntia ennenkuin ragesin ton ylemmän viestin. Olin itseasiassa jo tuolloin jättänyt soittopyynnön neuvolaan, mutten ollut saanut takaisinsoittoa.

Edelleenkin on vähän sellainen fiilis, että jos oon testien mukaan raskaana ja kohdussa ei näy mitään niin aika hällä väliä asenne oli ultraavalla kätilöllä ja päivystävällä osastonlääkärillä, jota hän kävi nopeasti konsultoimassa.   Mutta jotenkin, että kai jossain pitäisi  jotain näkyä jotain kun en ole verta vuotanut vai ajatteliko ne, että oon kuvitellut koko jutun? Mutta kun mulla on kuvia puhelimessa raskaustesteistä, joissa on kaksi kirkuvanpunaista viivaa niin en jotenkin usko omaan mielisairauteenikaan.  

Sain neuvolan takaisinsoittopalvelusta soiton ystävällisesltä terkkarilta ja hän laittoi mulle toisen lähetteen hcg:n, eli käyn huomenna antamassa verinäytteen ja voin kysellä tuloksia perjantaina. Se oikeastaan määrittelee aika paljon. Ymmärtääkseni jos luku on alle 2500 (mikä ikinä olikaan yksikkö) niin pelkkä seuranta riittää (ja tällöin on hyvä, että mulla on se toinen aika parin viikon kuluttua niin voi katsoa aleneeko arvo), mutta jos se luku on isompi niin siellä on tällöin joku kohdunulkoinen jossain piilossa ja pahimmassa tapauksessa se aiheuttaa isompaakin tuhoa

Mä nyt vaan toivon, että toi hcg olisi tosi alhainen eikä tästä epämääräisestä raskaudesta aiheutuisi mitään komplikaatioita. Verikokeiden tuloksista päätellen teen tarvittaessa kirjallisen huomautuksen/kantelun (mikä onkaan nimeltään) ja laitan eteenpäin sikiöseulontapolille. Mutta jotenkin ihan järkkyä näin maallikon silmin.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

651/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, uskaltaudun minäkin hetken seurailun jälkeen mukaan ketjuun! Olemme siis "ensiyrittäjäpari", minä 32 v & mies vanhempi, kummallakaan ei aiempia lapsia. Yritystä on nyt takana noin 11 kk ilman tärppiä. Asiasta ei nyt suurta stressiä ole vielä ollut, mutta tänään varailin aikaa ensikäynnille tärppäämättömyyden selvittelyihin. Kovasti toiveena olisi ensi vuoden puolelle se esikoinen - toivotaan, että osuu kohdalle ilman erityisiä kikkojakin :)

Kierto on tämän yritysvuoden jälkimmäisen puoliskon aikana asettunut 26 päivään. Ovulaatiota olen testannut vain parissa kierrossa, ja molemmissa se on Clearbluen mukaan tapahtunut. Mulla on Oura-sormus, joka hyvin johdonmukaisesti näyttää lämmönnousut päivän oviksen jälkeen ja laskun heti kuukautisten ensimmäisenä päivänä, joten senkin avulla on kiertoa kyllä melko helppoa seurata. Kiva seurailla teidän muiden kuulumisia ja tsemppiä yrityksiin!

652/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minäkin nyt tein itselleni vihdoin tunnuksen, vaikka olenkin teidän juttuja koko alkuvuoden jo lukenut :)

Täälläkin eka yrityksessä! Täytämme miehen kanssa kumpikin 30 v. tänä vuonna ja syksyllä päätettiin, että tässä loppukeväästä jätän pillerit pois. Viime viikon maanantaina otinkin viimeisen pillerin ja viikonlopun aikana tuli tyhjennysvuoto. Nyt sitten ekaa kertaa moneen vuoteen ilman pillereitä. Koko ajan on sellainen menkkajomotus mahassa! Ihan mielenkiintoista nähdä, miten kroppa toimii pillereiden jälkeen.

29-v. - esikoinen toiveissa

653/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on rantautunut paljon uusia, jee! 😍

Täälläkin meneillään kp 1, yk 2.. Näyttäs siltä, että kierto alkaa pikkuhiljaa löytyä kierukan poiston jälkeen.. 🤩

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

654/1576 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää myöhässä. Tein testin joka edelleen negatiivinen. En tiedä mihin ovat menkat jääneet..

655/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon myöhässä alko tänään menkat. Eli nyt sit lähtee yk1.

37v. haaveilee iltatähdestä.

656/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ❤️

Ohhoh, onpas monella erikoisia kiertoja 🤔 Toivottavasti syyt selviää tai menkat alkaa!

Tsemppiä Kiikolle, onpas erikoinen ja varmasti hämmentävä tilanne 😞

Kp 8 menossa, mutta mulla ovis aika myöhään, kun kiertokin on pitkä, joten ootellaan rauhassa hyviä päiviä 🤩

657/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku/jotkut ilmeisesti pahoitti mielensä siitä, mitä laitoin tänne somessa liikkuvaan spekulaatioon liittyen kiertohäiriöihin, joita täälläkin on ollut monella. Ainakin kommenttini poistui hätäseen. Pahoittelut! Kuten sanoin, en tiedä uskonko itsekään kyseisiin huhuihin, mutta ajattelin vain jakaa kuulemiani asioita, jos joku muu saisi niistä jotain valaistumista.

Täällä 9 päivää menkkoihin. Ei jännitä, ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Vähän sellainen ”herran huomaan” -olo, jokin ääni päässä sanoo, että kyllä meille tavalla tai toisella se toinen lapsi saadaan sitten, kun aika on oikea. Sitten on toinen ääni päässä, joka kyselee, että jokojoko ja miksei tärppää. :D

658/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonen, voi harmi en ehtinyt huomata sitä juttua minkä laitoit. Olisin ollut kiinnostunut. 😄

Mulla alkoi kans menkat, tosin aika hitaan kaavan mukaan. Pääasia että vihdoin alkoi.

659/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelinkohan mä jo tänne😅🤷🏼 No mutta, meillä uusperhe, Minä 32v, aviomies 41v, oma lapseni 12v ja miehen lapset 13, 11 ja 8. Kaikki tyttöjä. Miehen tytöt meillä vuoro viikoin. Nyt sitten yhteistä ja viimeistä innolla yritämme😊

Jännät paikat kun viime viikolla oli ovulaatio kehon tuntemusten mukaan ja ensi viikolla pitäisi alkaa menkat. Lopetin pillerit joulukuussa ja sen jälkeen olen kuvitellut olevani raskaana tyyliin joka kuukausi, koska pillereiden lopettaminen on tehnyt vaikka ja mitä oiretta ja hyvin voimakkaitakin. Nyt vihdoin kierto vähän säännöllistynyt...Jotenkin olo että olisko nyt tärpännyt...olo rauhallisempi kropassa, rinnat eivät ole kipeytyneet niinkuin yleensä ennen menkkoja, olen todella väsynyt, välillä etova olo ja alavatsassa välillä jomottaa. Eli jos olisin niin varhaisia tuntemuksia, mutta näitähän joillakin on...tai sitten ne menkat pettymykseksi alkaa, mutta miten mä jaksan odottaa ensi viikolle että voin testata😳😖

660/1576 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hcg oli rapiat 15000 ja sain neuvolasta soiton mennä samoin tein naistenklinikan päivystykseen. Tässä kävi oikein lottovoitto, mulla on pitkälle kehittynyt kohdunulkoinen vasemmassa munajohtimessa ja koko roska poistetaan huomenna. 

En varmaan tuu koskaan saamaan lapsia tällä menolla. Ei mulla muuta. Itkettää ja v'tuttaa.