Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
401/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Lazarus kirjoitti:

Kiitti, Tähti! Samoin sulle 💜 Toi oli kyllä epämiellyttävä juttu, muistaakseni olen lukenutkin siitä näitä vanhoja ketjuja selatessani. Vaan täällä

on hyvä meininki ja kaikki tuntuvat haluavan vaalia sitä 🤩 Ja on myös mahtaa, että on ihmisiä hyvin erilaisista taustoista.

Mä olen kanssa just hifistelijä eli analysoin, optimoin ja säädän aina jotain seuraavaan kiertoon 😅 Nyt pohdin, pitäisikö tsekkauttaa kilppariarvot uudemman kerran: niissä oli hieman häikkää ennen edellistä raskautta kolmisen vuotta sitten, mutta asiaa ei ehditty sen enempää tutkia ennen kuin kuitenkin tärppäsi. Ironisinta on, että edellisen raskauden alkaessa elintavat oli huomattavasti epäterveellisemmät ja painoakin useita kymmeniä kiloja enemmän kuin nyt. Silti silloin tärppäsi suht helposti, ja nyt menee kesken 🙄On tämä kyllä sellaista salatiedettä, että. Mutta kiva kun on paikka, missä yhdessä pähkiä näitä samanmielisten kanssa, puoliso kun ei välittäisi ihan jokaisesta tuntemuksesta käynnistää lääketieteellistä konferenssia 🙈

P.S. Sori jos tulee tuplana, palstan käyttö luurilla vähän vielä hakusessa

Jaan tunteen salatieteestä, olin esikoisesta 1. yrityskierrosta raskaaksi tullessani BMI reilusti yli 35, söin ja join mitä sattuu ja tupakkaakin poltin silloin tällöin. Nyt 20 kiloa kevyempänä, terveellisesti syövän ja savuttomana sekä melkein täysin ilman alkoholia kun elävänä kohta lähtenee yk 4 käyntiin. Toki ikää 5 vuotta enemmän eikä yritystä ole ollut kauaa, mutta silti ihan "hauska" miettiä näitä, kun toisinaan saa sellaisen kuvan, ettei lihavien pitäisi tulla raskaaksi suunnilleen millään.

Viime yönä oli vähän outo olo, sydän hakkasi tuhatta ja sataa jostain syystä. Yritän nyt malttaa mieleni testien kanssa, kun siitä tulee lopulta vain niin pakkomielteistä. Muuten ei juuri oireita ole, ei oikeastaan menkka- eikä raskausoireita.

402/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, sormet ristissä että tulisi plussa 😊

Onko kellään muulla kokemusta lyhyestä luteaalivaiheesta? Mulla oli aamulämpöjen perusteella ovulaatio viime kierrossa vasta kp20, mutta menkat tuli silti ajallaan kp28. Jostain luin, että lyhyt (alle 10 pv) luteaalivaihe saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa, kun munasolu ei ehdi kiinnittyä ennen kuin vuoto alkaa.

Tämän kierron nyt sitten tikutan ovista, että saisi varmistuksen että onko ovis tosiaan vasta noin myöhään, mun lämpömittari ei ehkä ole luotettavimmasta päästä 😅 Nyt mennään kp14 eikä oviplussaa ole tullut. Luin kyllä myös jostain, että noi raskauskeijun testit mitä tilasin, ovat ihan huonoja...

Jos aikataulu on tässäkin kierrossa sama kuin edellisessä, taidan varata gynelle ajan, jos vois asialle jotain tehdä... Ilmeisesti keltarauhashormoni voisi auttaa. Ei huvittaisi yhtään ylimääräistä "kattella", kun näin esikoisen yrittäjäksi oon jo melko vanha.

N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä laitan tilaukseen sen liukuvoiteen. Kaikkea kannattaa kokeilla! Vaa aika hintavia näytti olevan nuo. Jäsenkorjaajalle ajattelin mennä nyt alkukierrosta.. Mitähän vielä sitä kokeilisi🙂 ainakin ylipäänsä terveellisiä elämäntapoja ois nyt motivaatio pitää yllä!

404/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt ennen tätä tässä kuussa tullut luettua muiden kuulumisia eikä kirjoitettua omia. Jotenkin tämä kierto ja 4.inseminaatio pistää miettimään. Seuraavalle kierrolle lääkäri ehdotti että kokeiltaisiin lääkitystä munasolun kypsymiseen (letrosol). Käynyt tähän asti yksityisellä, mutta pitää kohta jo miettiä hakeutumista julkiselle puolelle ihan rahanmenon vuoksi. Se taas pitkittäisi tätä vauvahaavetta edelleen. Toiveita lapsesta kun ollut jo lähes 2 vuotta. Tässä tuli myös itselle jo vuosi lisää ja nyt olen 35.

Nyt dpo 14 ja huomenna pitäisi kuukautisten viimeistään alkaa jos ei jo tänään. Eilen testasin viimeksi negaa. Ainoastaan kerran saanut r.testiin haamua ja sekin oli muistaakseni 1.inseminaation jälkeen. Tällöin kuitenkin kuukautiset alkoivat ajallaan.

405/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh taitaa aamun toiveikkuus kääntyä jo nyt pettymyksen puolelle. Menkkamaiset kivut vahvistunut päivän mittaan ja äsken tuli jo vähän ruskeeta tuhrua paperiin eli taitaa menkat kolkutella ovella. 😔 Perjantaina pitäisi alkaa, mutta näillä merkillä saattaa alkaa jo sit huomenna. 😔😔

406/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu tosiaan, että raskautuminen on kuun ja tähtien asennosta kiinni 🙈 En oo itse yrittänyt ”kikkailla” muuta kuin yhdyntöjen ajoitusta (ja asentoja, mies nauro katketakseen, kun löysi mut kerran sohvalta jalat katossa), koska itteni tuntien ottaisin vaan turhaa stressiä... 😞

Mutta jos nyt ei tärppää niin skarppaan ruokavalion kanssa! Miehen kommentti tähän oli: ja jos ollaan raskaana niin elät hamppareilla ja suklaalla? 🤣 Eli herkuton huhtikuu tulossa kävi miten kävi! Haha.

Meillä mies on ihanasti mukana projektissa, joskus enemmän innoissaan kuin minä pohtii ”parhaita päiviä” 😍😅

407/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa Kuumeilija86, jaksamista sinne ❤️😞

408/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityttö, niin toivon sinnekin paljon plussaa!❤🙏💕💕💕💕

Joskus turhauduin myös, koska asennot ei kuulemma oikeasti vaikuta raskautumiseen. Niin, ennen esikoista mimäkin olin jalat pystyssä....ilman tulosta😪

Meillä siis auttoi heti inssi ja kerrasta onnisti❤

Sen jälkeen on inssejä toki tehty lukematon määrä, kun toista lasta lähdettiin 44-vuotiaana hankkimaan. On yrititetty 2-v. ajan., joten inssejä tehtiin yhteensä jotain +/- 20 kertaa, eikä mitään tulosta, (sekä välissä tehtiin yksi IVF, ei tulosta). Nämä hoidot siis yksityisellä, koska ikäraja julkisella 40v.

Mulle seliteltiin siellä klinikalla syyksi negoihin sitä, että 44/45v. iässä tilastollisesti hedelmällisyys romahtaa....

Raskauden mahdollisuudet olisivat olleet siis varsin hyvät vielä 43-vuotiaana, mutta juuri synnyttäneenä ekan lapsen saaneena, ei uskalla/pysty ihan samantien yrittää toista lasta...

Jo 44v. siis palattin klinikalle ja hedelmällisyyden laskua ei voinut enää jarruttaa, vaikka sielläkin oli usko onnistumiseen olemassa.

Mutta mua hoidettiin siis Klinikalla ihan 47-v. saakka.ä, joka ei liene mitenkään yleistä. Sain hoitoja, koska niille oli edellytys ja kaikista jatkohoidoista oli sovittu jo ennen 45v. ikää.

Hoidot loppui vuosi sitten ja nyt yritän edelleen saada toista vauvaa. Tässä iässä 48-v.. on jo tilastollisesti onnistuminen enää äärettömän harvinaista! 0.01%.

Tosin en tunne olevani ollenkaan liian vanha äidiksi....jospa kroppa ois samaa mieltä👍🙏🙏🙏

Kiitos, että jaksatte elää tässä mukana ja toivon plussaa kaikille suuresti!!❤🙏🙏💕💕💕

Tähtitaivas☆

409/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Dpo 14 - tein testin ja siinä näkyy kaksi viivaa🤪, mutta viiva on tumman harmaa, ei punertava, että tulos on kyllä negatiivinen......

mutta jotain on tapahtunut, koska aiemmat testit ovat olleet täysin negoja valkoisia blankoja...

Nyt siis kai joko menkat alkaa, tai tuohon toiseen viivaan täytyisi saada väriä...taikavoimia jostain🤗🙏🙏

Tää menee nyt jotenkin ihmeen jännäksi🤪 Ei ole tunnetta menkoista ollenkaan, on tullut hieman närästystä/ilmavaivoja ja lämmöt on yhä ylhäällä...

Saatan testata tänään vielä uudelleen😊

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin!🙏🙏🙏💕💕💕

Eikä, tosiaan jännän äärellä! Pidämme peukkuja!!!

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

410/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeeJenni kirjoitti:

Tähti, sormet ristissä että tulisi plussa 😊

Onko kellään muulla kokemusta lyhyestä luteaalivaiheesta? Mulla oli aamulämpöjen perusteella ovulaatio viime kierrossa vasta kp20, mutta menkat tuli silti ajallaan kp28. Jostain luin, että lyhyt (alle 10 pv) luteaalivaihe saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa, kun munasolu ei ehdi kiinnittyä ennen kuin vuoto alkaa.

Tämän kierron nyt sitten tikutan ovista, että saisi varmistuksen että onko ovis tosiaan vasta noin myöhään, mun lämpömittari ei ehkä ole luotettavimmasta päästä 😅 Nyt mennään kp14 eikä oviplussaa ole tullut. Luin kyllä myös jostain, että noi raskauskeijun testit mitä tilasin, ovat ihan huonoja...

Jos aikataulu on tässäkin kierrossa sama kuin edellisessä, taidan varata gynelle ajan, jos vois asialle jotain tehdä... Ilmeisesti keltarauhashormoni voisi auttaa. Ei huvittaisi yhtään ylimääräistä "kattella", kun näin esikoisen yrittäjäksi oon jo melko vanha.

Mulla on pikemminkin päinvastaista ongelmaa mutta muistan lukeneeni, että alle 10 (tai jossain lähteissä 11) päivän luteaali tosiaan on vähän turhan lyhyt kiinnittymistä ajatellen. Siihen tosiaan auttaa keltarauhashormoni (esim. tuotenimellä Terolut). Itse syön letrosolia ja voin suositella, vaste on hyvä eikä juuri sivuvaikutuksia (joskin nämä on tietty tosi yksilöllisiä). Jos päätät aloittaa letrot, nekin saattavat auttaa lyhyeen luteaaliin kun usein buustaavat myös limakalvon kasvua.

Raskauskeijun halvimmat liuskaovistesti (oliko OneStep, sama kuin niissä halvimmissa raskaustesteissä) ei ainakaan mulla toimi yhtään: ovat olleet lähellekään positivista ainoastaan raskaana ollessa 🙄 Sekin on siis yksilöllistä, mikä merkki on kullekin paras. Ja niistä on muuten huomattava, että tuloksen saaminen voi kestää 10 minuuttia (muissa usein 5 min). ClearBluen digitaalinen on musta luotettavin mutta myös kallein. Ite oon tehnyt niin, että oon mitannut halvemmilla puikkotesteillä ensin ja sitten kun alkaa tummua niin varmistanut ClearBluella; tää siis erityisesti meille, joilla heittelee hormonipiikit. Ite en oo mittaillut lämpöjä, kun niistä oviksen näkee vasta sen tapahduttua, ja meidän on pakko suunnitella etukäteen.

Sori pitkä tietoisku, mutta toivottavasti jollekulle on hyötyä 😅

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

411/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yuna kirjoitti:

Ei ole nyt ennen tätä tässä kuussa tullut luettua muiden kuulumisia eikä kirjoitettua omia. Jotenkin tämä kierto ja 4.inseminaatio pistää miettimään. Seuraavalle kierrolle lääkäri ehdotti että kokeiltaisiin lääkitystä munasolun kypsymiseen (letrosol). Käynyt tähän asti yksityisellä, mutta pitää kohta jo miettiä hakeutumista julkiselle puolelle ihan rahanmenon vuoksi. Se taas pitkittäisi tätä vauvahaavetta edelleen. Toiveita lapsesta kun ollut jo lähes 2 vuotta. Tässä tuli myös itselle jo vuosi lisää ja nyt olen 35.

Nyt dpo 14 ja huomenna pitäisi kuukautisten viimeistään alkaa jos ei jo tänään. Eilen testasin viimeksi negaa. Ainoastaan kerran saanut r.testiin haamua ja sekin oli muistaakseni 1.inseminaation jälkeen. Tällöin kuitenkin kuukautiset alkoivat ajallaan.

Sori, letroista kysellyt olitkin sinä Yuna! Vastaus pätee silti 😁

412/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti - upeeta, että teitä on kuitenkin hoidettu pitkään, vaikkei se tuottanutkaan toivottua tulosta ❤️😞 Varmasti raskas taival! Toivoa on kuitenkin ymmärtääkseni niin kauan kuin ne vaihdevuodet iskee 🙏🏻 Ymmärrän kyllä, ettei etenkään vanhemmalla iällä tee heti mieli lähteä kakkosta yrittämään - vaikka itsellä ikää vähemmän esikoisen saadessani, en istunut 2kk synnytyksen jälkeen eikä tullu mikään muukaan kyllä mieleen 🙈 Kropallakin kesti ainakin vuoden palautua, vaikka 30v on suhteellisen nuori vielä.

Lady Lazarus, kiitos tietopaketista - ehkä pitää laittaa tilaukseen näitä ensi kertaa varten ☺️ Kyllä lapset tulee muuten kalliiksi jo ennen kuin ovat edes maailmassa... 🤭😅 Ensin maksetaan siitä, ettei tulla raskaaksi ja sitten maksetaan raskaaksi tulemisesta 🙈

413/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvm kirjoitti:

Tervetuloa uusille, täällä on tilaa kaikkien tilanteille ja kokemuksille :) Kiva kuulla muidenkin oireista ja kierroista niin saa itsekin kuulla erilaisia kokemuksia. Ennen "yrittämistä" oli niin naiivi näkymys näistä asioista :D Nämä on kuitenkin todella erilaisia  kokemuksia meille kaikille kun on eri taustat ja elämäntilanteet, mutta silti kaikilla sama tavoite.

Pakko sanoa, että Tähti sulla on niin hienon positiivinen ja tsemppaava asenne että kun ollaan syvissä vesissä niin on kiva lukea kun joku jaksaa katsoa eteenpäin. Itsekin yrittää aina joka pettymyksen jälkeen ajatella, että no ensi kierrossa sitten uudelleen.

Kun tulisi vaan se ens kierto.  Mulla on edelleen sama tilanne kun viikko sitten, menkkoja odotellessa. Nyt on kp 33 (normi 25-26) dpo 16/17 ja menkat edelleen poissa. Testasin kolme negaa viime viikolla, viimeisin kp 30 dpo 13/14. En ole sen jälkeen enää testannut, koska en ehkä usko enää plussaan vaan veikkaan että mun kierrossa on jotain häikkää.

Kierto ollut tasainen 1,5 vuotta ja aina samanlainen, nyt vaan mulla on vahva usko että jotain kierrossa vikana. Koska ei ole mitään raskausoireita alavatsa "kramppien" lisäksi. Viikon ajan alavatsalla välillä lievempää, välillä vahvempaa painetta ja turvotusta. Jotain nippailuja/ tuikkauksia lukuun ottamatta todella normaali olo nyt. Viime viikolla mahakipua.

En siis jaksa tehdä niitä raskaustestejä vaan testataakseni negan. Ne kolme negaa viime viikolla oli yllättävän rankkoja, varsinkin kun alavatsan oireet oli niin vahvat monta päivää. En tiedä miksi, mutta otan nyt tosi raskaasti ne.  Kokoajan mietin, että tulis edes ne menkat niin pääsis vaan uuteen kiertoon yrittämään. Pari päivää on nyt tullut pari pienen pientä tippaa vaal.pun/ ruskeaa vessapaperiin, muttei pöksyihin asti. Joten eiköhän ala sieltä menkat tulemaan parin päivän sisään.

Mitään menkkoihin negatiivisesti vaikuttavaa mulla ei ole elämässä, ainoa "stressinkin" aihe on vaan tämä yrittäminen ja siitä stressiä/ jännitystä tulee tasan ennen kun menkat alkais. Loppuajan kuusta kaikki on jopa seesteistä. Ja mulla on ollut paljon pahempaa stressiä elämässä, joka ei koskaan vaikuttanut kuukautisiin.

Etten nyt jaarittelisi ihan aina vaan itsestäni niin miten teillä muilla on, onko puoliso tietoinen teidän kierrosta/ testaatteko yhdessä? Kyseleekö puoliso missä mennään jne? Vai testaatteko yksin?

Mulla puoliso ei hirveästi tiedä kierrosta kun vaan joskus olen maininnut menkkaoireiden olevan juuri sillon pahoja tms... mielellään testaan yksin, jännitän yksin ja kerron sitten kun on jotain kerrottavaa. Puolison on herkästi stressaavaa tyyppiä ja veikkaan, että niin kauan kun plussaa ei ole niin hän ei halua tietää. Ja tämä käy mulle hyvin.

Todella turhauttavaa, paljon tsemppiä 💜Mä kyllä uskon, että jotain yritystä on voinut olla, vaikkei testillä kiinni saatukaan, kun säännöllinen kierto yhtäkkiä jumittuu. Toivottavasti tiputtelun myötä kroppa on pääsemässä takaisin raiteilleen. Ja kyllä sillä mielelläkin uskomaton voima välillä on :D

Toinen vaihtoehto kierron pitkittymiseen on satunnainen ovuloimattomuus; sellasia kiertoja on kaikilla toisinaan, eikä siis sinänsä ole mikään häikkä, jollei ala toistuja. Mun neuvoni on, että kuuntele vaistoasi: jos yhtään tuntuu siltä, että haluaa apuja, niin asiansa osaavalle gynelle tai hedelmällisyyslääkärille vaan käväsemään. Ite ajattelen, että tieto on ystävä; on parempi tietää ja hoitaa kuin murehtia ja toivoa turhaan, jos jokin tosiaan vaikeuttaa onnistumista. Ja mehän murehditaan ja toivotaan joka tapauksessa :D eli sen mielen temppuiluunkin keskustelu ammatilaisen kanssa voi auttaa.

414/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Sunnuntaityttö, niin toivon sinnekin paljon plussaa!❤🙏💕💕💕💕

Joskus turhauduin myös, koska asennot ei kuulemma oikeasti vaikuta raskautumiseen. Niin, ennen esikoista mimäkin olin jalat pystyssä....ilman tulosta😪

Meillä siis auttoi heti inssi ja kerrasta onnisti❤

Sen jälkeen on inssejä toki tehty lukematon määrä, kun toista lasta lähdettiin 44-vuotiaana hankkimaan. On yrititetty 2-v. ajan., joten inssejä tehtiin yhteensä jotain +/- 20 kertaa, eikä mitään tulosta, (sekä välissä tehtiin yksi IVF, ei tulosta). Nämä hoidot siis yksityisellä, koska ikäraja julkisella 40v.

Mulle seliteltiin siellä klinikalla syyksi negoihin sitä, että 44/45v. iässä tilastollisesti hedelmällisyys romahtaa....

Raskauden mahdollisuudet olisivat olleet siis varsin hyvät vielä 43-vuotiaana, mutta juuri synnyttäneenä ekan lapsen saaneena, ei uskalla/pysty ihan samantien yrittää toista lasta...

Jo 44v. siis palattin klinikalle ja hedelmällisyyden laskua ei voinut enää jarruttaa, vaikka sielläkin oli usko onnistumiseen olemassa.

Mutta mua hoidettiin siis Klinikalla ihan 47-v. saakka.ä, joka ei liene mitenkään yleistä. Sain hoitoja, koska niille oli edellytys ja kaikista jatkohoidoista oli sovittu jo ennen 45v. ikää.

Hoidot loppui vuosi sitten ja nyt yritän edelleen saada toista vauvaa. Tässä iässä 48-v.. on jo tilastollisesti onnistuminen enää äärettömän harvinaista! 0.01%.

Tosin en tunne olevani ollenkaan liian vanha äidiksi....jospa kroppa ois samaa mieltä👍🙏🙏🙏

Kiitos, että jaksatte elää tässä mukana ja toivon plussaa kaikille suuresti!!❤🙏🙏💕💕💕

Jollet pidä kysymystä liian henkiökohtaisena, olisin kovin kiinnostunut kuulemaan tarkemmin tuosta taloudellisesta puolesta eli millaiset kustannukset yksityisellä IVF-hoidolla oli. Jos se tie on meidän kuljettava, ainoa mahdollisuus taitaa olla pankkilaina. Mutta kai sitä voi saada tollaseen hyvään tarkoitukseen, jos mihin tahansa muuhunkin "kulutukseen."

415/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Lazarus, ei haittaa kysymys.

Meillä kaikki hoidot tehtiin Dextrassa, ne toistakymmentä inssiä ja yksi IVF.

Hinnasto tässä, en usko että saatiin alennusta

https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/hinnasto/?gclid=Cj0KCQjwmIuDB…

😊

Tähtitaivas☆

416/1576 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliksi tuo tuli ja toista vauvaa yhä vailla😥

Tähtitaivas☆

417/1576 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, voi kun saisikin alennusta 🙈 Kallista on, mutta niin on elämässä moni muukin asia. Ymmärrän kaipuun oikein hyvin, toivon kovasti että me kaikki pääsemme tästä yrittämisen piinasta mahdollisimman pian 🖤

418/1576 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Lazarus - lapsi on maailman paras sijoituskohde! ❤️ Vaikka toki vauvatakuuta noissa hoidoissa ei voi antaa 😞😭

419/1576 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tietoiskusta, Lady Lazarus! Katsotaan miten mulla käy, saanko plussaa noilla halpisovistesteillä. Aamulämmöissä juuri tuo ongelma, että niissä muutos tulee vasta kun ovis on jo ohi..

Kyllä on vaikeeta tämä raskauden yrittäminen tällaiselle ihmiselle, joka ensin vatvoo päätöksiä ensin ihan liian pitkään, mutta sitten kun päätös on tehty, haluaa tuloksia hetipaikalla. Ehkäisyn poisjättämistä mietin vielä kolme kuukautta sen jälkeenkin, kun mies sanoi että nyt sopii vauvan tulla. Ja nyt kun on ehkäisy jätetty, en millään malttaisi odottaa että olen raskaana.

Ovulaation odottelu, etenkin kun se tuntuu tulevan vasta loppukierrosta, käy toooosi tylsäksi. Täytänpä sitten tylsyyttä noilla ovulaatiotesteillä 😅

N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen

420/1576 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Lazarus kirjoitti:

Tähti, voi kun saisikin alennusta 🙈 Kallista on, mutta niin on elämässä moni muukin asia. Ymmärrän kaipuun oikein hyvin, toivon kovasti että me kaikki pääsemme tästä yrittämisen piinasta mahdollisimman pian 🖤

Lady Lazarus, KELA korvauksen saa muistaakseni 43-v. saakka, sen jälkeen kaikki kulut hoidoista pitää maksaa itse.

Mulla hoidot tehtiin 44-47v. ikähaarukassa ja käytännössä loppui, kun täytin 47v., viimeinen hoito tehtiin vielä 47v.

Tuo hoitoikäraja on hieman liukuva, vaikka hoitoraja yksityisellä on 45v. Se ei ole kuitenkaan mikään kiveenhakattu, että loppuisi heti, kun ikä tulee täyteen.

Meille sanottiin, että jos halutuista hoidoista on sovittu ennen 45v. ikää, niin sitten voidaan jatkaa vielä pidemmälle, eli kaikki sovitut hoidot tehdään loppuun saakka😊

IVF-hoidosssa olin 45-vuotiaana, koska halusin katsoa vielä senkin kortin, ettei jäisi "tekemätön" harmittamaan.

Heikko onnistumistulos oli etukäteen tiedossa, mutta toivonkipinä oli siellä hoitajillakin, että kannattaa kokeilla.

Sitten mulle suosittelivat vielä toista IVF yritystä tämän jälkeen ollessani 46v., mutta olin varsin väsynyt kaikkeen rumbaan, piikityksiin ja "raakoihin munasoluihin", jotka eivät voi hedelmöittyä,, niin päätimme, ettei lähdetä enää toiseen IVF-hoitoon, mutta sovimme, että jatketaan hoitoja insseillä vielä seuraava vuosi.

En tavallaan ajatellut rahaa missään vaiheessa (onneksi sitä oli säästössä), mutta ajatus oli käydä kaikki mahdollinen lävitse, koska vauvahaave oli niin suuri❤

Tuntuu siltä, että mikään ei jäänyt harmittamaan, koska aikaa ei saa taaksepäin. Monia asioita voi tehdä myöhemmin, mutta lapsihaave on toteutettava biologisen "ikäikkunan" sisällä😊

Hoidot oli sinänsä kivoja, kipua ei juuri ollut ja hoitajat oli mukavia. Jos haluaa hoidoista KELA-korvauksen, niin kannattaa olla "ajoissa" liikkeellä😊

Mutta tulipas sepustusta...nyt kaikille meille tsemppiä, sekä varsinkin pikaista plussaa!!👍🙏🙏🙏💕💕💕

Missäs muuten mun menkat on? Dpo 15, ei mitään tietoa menkoista, jotka yleensä on kellontarkat kp 29/29.....

Testi tänään valitettavasti nega, vain harmahtava alue toisen viivan kohdalla🙄 parempi tuuri toisella kertaa(?)

Tähtitaivas☆