Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
441/1576 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Totoro, kiitos kannustuksesta ja taikavoinista!❤❤❤🙏🙏🙏

En tiedä mitä ajatella, kemiallista pelkään....mutta lämmöt on kyllä tavallista korkeammalla 37.4c....luulin, että on kuumetta, koska hikoiluttaa edelleen🤪

Kädet ihan tärisee, jos tää onkin totta, että olisin nyt raskaana....kaiken tämän jälkeen ja ilman hoitoja....💕💕💕🤪

Mä edelleen toivon parasta tälle yrityskierrolle 🥰 jotakin siellä kropassa tapahtuu 😍

Kadehdin muutenkin sun kellontarkkaa kiertoa ja sitä että ovulaatio kumminkin tapahtuu 😂 kyllä uskon ihan tosissaan että teille ois vielä se toinen lapsi tarkotettu ❤️

Täällä ei paljoa muutoksia. Menkat loistaa poissaolollaan ja arki muuttu muutenkin tosi epäsäännölliseksi sekä itsellä että miehellä uusien työkuvioiden kautta, mikä ei edesauta tilannetta ei sitten yhtään 🙄 eikä kyllä elämäntapa-remonttiakaan 😂

Tänään aloin taas vaihteeksi miettimään omaa lääkäripelkoa ja sitä miks en oo uskaltanu mennä oman kierto-ongelman kanssa tutkimaan että mistä se johtuis. Ala-asteelta asti on aina toitotettu että paino on syypää kaikkeen vaikka olis vaan kaks kiloa ylimäärästä mitä keskivertolapsella pituuteen nähden. Jos on jotain niin terkkari ei alkanut sen kummempia pohtimaan, ratkasu oli aina laihdutus. Yläasteella laitettiin painonseurantaan ja lopetettiin vasta syömishäiriöoireiden ilmaannuttua. Nykysin sit jos on mitä tahansa vaivoja niin oma ajattelumalli kulkee edelleen siinä, että laihduta niin se korjaantuu 😡

Jos ikinä onni suosii niin että oman lapsen saan niin en anna ikinä kenenkään alkaa kasvavaa lasta ahdistelemaan painoasioilla 😠

Anteeks tää avautuminen 😂😂 meinas vaan ärsyttää 😂

Mies otti taas pitkästä aikaa puheeks lapsiasian ja nyt vauvakuume on entistäkin hirmuisempi 🥰

Niin tuttua tuo painon kyttääminen terveydenhuollossa, mun varhaisin muisto on jostain ala-asteen terveystarkastuksessa, jossa lääkäri taputtelee mahalle ja sanoo, että kannattaisi jättää aamukaakaot juomatta. Siitä lähtien vaikka olisi käynyt lääkärissä mitä tahansa vaivaa vaan näyttämässä, niin aina se painosta jäkättäminen. Jopa meidän lapsen sairaskertomukseen on joskus korvatulehdusepäilyn takia käyttäessä kirjattu "molemmat vanhemmat ylipainoisia" (mitä mun mies ei edes ole).

Oikeastaan paras kokemus tähän mennessä on mulla yllättäen raskausajalta. Kyllähän siitä painosta jotain puhetta neuvolassa oli, mutta ei saarnoja eikä muistutteluja lautasmallin pyhästä kolminaisuudesta. Ainut, missä paino silloin näkyi, oli 2x tehty sokerirasitus. Tosin muistan hämmästelyt hyvistä sokeriarvoista ja matalista verenpaineista, ja synnärilläkin taisin yllättää kätilöt kun synnytin kontillaan (tai ainakin kommentoivat ettei kaikilla "fysiikka" riitä siihen, eli olisi kai pitänyt olla imarreltu).

442/1576 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

binaari kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Totoro, kiitos kannustuksesta ja taikavoinista!❤❤❤🙏🙏🙏

En tiedä mitä ajatella, kemiallista pelkään....mutta lämmöt on kyllä tavallista korkeammalla 37.4c....luulin, että on kuumetta, koska hikoiluttaa edelleen🤪

Kädet ihan tärisee, jos tää onkin totta, että olisin nyt raskaana....kaiken tämän jälkeen ja ilman hoitoja....💕💕💕🤪

Mä edelleen toivon parasta tälle yrityskierrolle 🥰 jotakin siellä kropassa tapahtuu 😍

Kadehdin muutenkin sun kellontarkkaa kiertoa ja sitä että ovulaatio kumminkin tapahtuu 😂 kyllä uskon ihan tosissaan että teille ois vielä se toinen lapsi tarkotettu ❤️

Täällä ei paljoa muutoksia. Menkat loistaa poissaolollaan ja arki muuttu muutenkin tosi epäsäännölliseksi sekä itsellä että miehellä uusien työkuvioiden kautta, mikä ei edesauta tilannetta ei sitten yhtään 🙄 eikä kyllä elämäntapa-remonttiakaan 😂

Tänään aloin taas vaihteeksi miettimään omaa lääkäripelkoa ja sitä miks en oo uskaltanu mennä oman kierto-ongelman kanssa tutkimaan että mistä se johtuis. Ala-asteelta asti on aina toitotettu että paino on syypää kaikkeen vaikka olis vaan kaks kiloa ylimäärästä mitä keskivertolapsella pituuteen nähden. Jos on jotain niin terkkari ei alkanut sen kummempia pohtimaan, ratkasu oli aina laihdutus. Yläasteella laitettiin painonseurantaan ja lopetettiin vasta syömishäiriöoireiden ilmaannuttua. Nykysin sit jos on mitä tahansa vaivoja niin oma ajattelumalli kulkee edelleen siinä, että laihduta niin se korjaantuu 😡

Jos ikinä onni suosii niin että oman lapsen saan niin en anna ikinä kenenkään alkaa kasvavaa lasta ahdistelemaan painoasioilla 😠

Anteeks tää avautuminen 😂😂 meinas vaan ärsyttää 😂

Mies otti taas pitkästä aikaa puheeks lapsiasian ja nyt vauvakuume on entistäkin hirmuisempi 🥰

Niin tuttua tuo painon kyttääminen terveydenhuollossa, mun varhaisin muisto on jostain ala-asteen terveystarkastuksessa, jossa lääkäri taputtelee mahalle ja sanoo, että kannattaisi jättää aamukaakaot juomatta. Siitä lähtien vaikka olisi käynyt lääkärissä mitä tahansa vaivaa vaan näyttämässä, niin aina se painosta jäkättäminen. Jopa meidän lapsen sairaskertomukseen on joskus korvatulehdusepäilyn takia käyttäessä kirjattu "molemmat vanhemmat ylipainoisia" (mitä mun mies ei edes ole).

Oikeastaan paras kokemus tähän mennessä on mulla yllättäen raskausajalta. Kyllähän siitä painosta jotain puhetta neuvolassa oli, mutta ei saarnoja eikä muistutteluja lautasmallin pyhästä kolminaisuudesta. Ainut, missä paino silloin näkyi, oli 2x tehty sokerirasitus. Tosin muistan hämmästelyt hyvistä sokeriarvoista ja matalista verenpaineista, ja synnärilläkin taisin yllättää kätilöt kun synnytin kontillaan (tai ainakin kommentoivat ettei kaikilla "fysiikka" riitä siihen, eli olisi kai pitänyt olla imarreltu).

En kestä 😂 tuo korvatulehdus-tapaus 🤦🏼‍♀️

Mutta ihanaa etten ole ainoa jolla kauhukokemuksia painon kyttäämisestä.. tuo sun kokemus vatsan taputtelusta toi mieleen ala-asteen terveystarkastukset jotka tuntuu ihon alla vieläkin. Ensin käskettiin riisuutua täysin alasti että saadaan tarkka paino ja sitten punnituksen jälkeen päiviteltiin vartin että voi voi, mitenhän sulta 8v lapsukainen saatas paino tuolle janalle kun se pikkuisen tuossa yläpuolella 🙄😂 toivottavasti terveystarkastukset on muuttuneet parissa vuosikymmenessä ja terkat osaa kattoa muutakin kuin puntaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/1576 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityttö kirjoitti:

Kiitos Tähti - upeeta, että teitä on kuitenkin hoidettu pitkään, vaikkei se tuottanutkaan toivottua tulosta ❤️😞 Varmasti raskas taival! Toivoa on kuitenkin ymmärtääkseni niin kauan kuin ne vaihdevuodet iskee 🙏🏻 Ymmärrän kyllä, ettei etenkään vanhemmalla iällä tee heti mieli lähteä kakkosta yrittämään - vaikka itsellä ikää vähemmän esikoisen saadessani, en istunut 2kk synnytyksen jälkeen eikä tullu mikään muukaan kyllä mieleen 🙈 Kropallakin kesti ainakin vuoden palautua, vaikka 30v on suhteellisen nuori vielä.

Lady Lazarus, kiitos tietopaketista - ehkä pitää laittaa tilaukseen näitä ensi kertaa varten ☺️ Kyllä lapset tulee muuten kalliiksi jo ennen kuin ovat edes maailmassa... 🤭😅 Ensin maksetaan siitä, ettei tulla raskaaksi ja sitten maksetaan raskaaksi tulemisesta 🙈

Sunnuntaityttö, kiitos tsempistä ja paljon tsemppiä sinnekin!👍❤🙏💕💕💕

Tässä käy mielessä se, että jos oonkin raskaana ihan ilman Klinikan hoitoa, niin Neuvolan lääkärin puheet voi pitää paikkansa, koska hän sanoi silloin synnytyksen jälkitarkastuksessa, että toinen lapsi tulee helpommalla, kuin eka.

Mä olin hämmästynyt ja sanoin, että ikää taitaa olla jo aika paljon🤪

No me lähdettiin siis toista hankkimaan vain "järein asein" suoraan hoitoihin inssit ja IVF. Ei kokeiltu luonnollisella tavalla omien vällyjen välissä.

Nyt harmittaa "tyhmyys"....että oiskin ehkä pitänyt yrittää ihan "peiton heilutusta" ilman hoitoja....mutta mieskin oli sitä mieltä, että ei voi onnistua ilman, koska ekan kanssa tehtiin inssi.

En tiedä mitä ajatella....mikäli olen nyt raskaana (luultavasti en), mutta toivottavasti tietty❤

Tähtitaivas☆

444/1576 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilanda kirjoitti:

Moikka! Mä liityn myös joukkoon 😊

Eka kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen, kierron pituudesta ei siis vielä tietoa. Nyt yhdeksän päivää (kp9 alkaen) ollut oletettuja ovisoireita enemmän ja vähemmän, tiedä sitten mikä näistä on mitä. Tänään kp17 tosi kova kipu ollut alavatsalla vasemmalla aamusta alkaen. Jomotusta, vihlontaa, kouristuksia, hyvä että kävely onnistui päivällä suorassa. Nyt parin tunnin ajan ollut lievempänä, mutta edelleen tuntuu munarsarjan suunnilla. Panadolin jouduin aamupäivällä yhden ottamaan. Ton kivun lisäksi keskellä alavatsaa pari kertaa pienesti vihlassut. Jos tässä kierrossa ihmeen kaupalla jo raskautuisi, niin alkunsa raskaus olisi voinut saada kp8 tai kp12. Nännit atistaneet selvästi nyt kaksi päivää. Maanantaina oli kummallinen heikotus/pahoinvointikohtaus, vatsassa kiersi, huimasi. Nää voi kaikki tietty johtua ylipäänsä nyt hormonimuutoksista, että en raskausoireiksi vielä kuvittele.

Kiva tulla tänne kuulemaan muiden, ja jakamaan omia fiiliksiä yrityksen ajaksi. Mulla on kaksi lasta ennestään, kouluikäisiä jo. Nyt uuden miehen kanssa vauva toiveissa ❤️ ikää mulla 33v. Pco:tai väläytelty gynellä jo ennen esikoista.

Lilanda, miten sinulle kävi? Jospa sait plussan....🙏❤💕

Tule kertomaan tänne meille...

Tähtitaivas☆

445/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dpo 12 ja vaaleanpunainen roskishaamu 😬

Meillä on lapsettomuushoitojen suunnittelukäynti ke ja joskus aikaa sitten (ennen kuin edes mietittiin hoitoja) näin unta, että olin ensikäynnillä ja mut ultrattiin ja lääkäri totesi, että ”sä oot jo raskaana”.

Toki nyt ei ultrassa mitään vielä näkyisi, vaikka tämä olisikin totta ja pysyvää, mut tää uni tuli taas mieleen! Toki roskishaamua ei pitäisi uskoa, mut silti jännittää! Ja edelliset herkkien testien haamut on mulla aina osoittautuneet kemiallisiksi enkä oo ees digiin saanut koskaan mitään. Ja mun hormoniarvot eivät edesauta raskautumista tai raskaana pysymistä. Mut aina saa toivoa!!! Toivohan on pääsiäisenkin sanoma!

Tsemppiä teille kaikille ja erityisesti Tähdelle vahvistuvaa plussaa!

446/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä jännittäviä juttuja! Miten Tähti sulle kävi? Ootko testannu uudelleen? 🤩

Mulla kp4 ja ei muuta kuin ovulaatiota kohti! Laitan tilaukseen sen uuden liukuvoiteen ainakin🙂

Vierailija
447/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä ku saa varmuuden itselleen, että ei onnistanut tässäkään kierrossa, niin heti alkaa vatsassa kouristamaan. No, saispa nämä menkat äkkiä pois alta jos alkaisivat pari päivää ennakkoon. 😒

448/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Jospa sitä itsekin uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan..

Vauva haavetta pukkaa, ja siis toinen lapsi toiveissa. Ollaan 31 v. pariskunta ja esikoinen täytti jo kymmenen(!). Saatiin vihdoin ja viimein yksimielisyys toisen lapsen yrittämiseen 😁

Itseä jänskättää kovin; Mirena-kierukka oli viimeisimpänä ehkäisynä käytössä 1,5 vuotta sitä ennen minipillerit aivan tuolta esikoisesta lähtien eli super kauan 🙈 Nyt siis kierukka poistettiin ti 30.3. eikä minkäänlaista vuotoa ole kuulunut... Olin varautunut runsaisiin vuotoihin niinkuin pillereiden aikaankin, mutta ei mitään. Ei tipan tippaa vielä.. En ikinä oo odottanut menkkoja alkavaksi näin kovasti 😄 Hirvittää vaan näin pitkän ehkäisyjakson jälkeen, et kauanko itselläni kierron normalisoituminen vie, että pääsis yrittämään tätä toista selkeesti..

Hurjasti Tsemppiä täältä kaikille kuumeilijoille ❣️🤗

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

449/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Milanda31 ja tervetuloa! Toki jokainen on yksilö mutt minulla oli mirena about 8 vuotta, kun se poistettiin niin 6vk päästä tuli ekat menkat ja siitä noin 6 viikkoa niin olin jo esikoisesta raskaana 😂

450/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Dpo 16....ei menkkoja...raskaanako?🤪

Testissä on "näkyvinään" jotain.... ?

aprillia😅?

Kyllä mäkin tossa haamun nään 🤩 Toivotaan, että vahvistuu! Kertoo ainakin sen, että jotain on kehossa tapahtunut.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja hyvää pääsiäistä itse kullekin! 🖤

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

451/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille paljon tsemppiä! 👍🙏💕💕💕

Mun onni jäi tähän, KP 1.....😪😪😪

Kemiallinen siis, uutta yritystä ja parempaa tuuria ensi kerralla....

Kp1/29

Tähtitaivas☆

Vierailija
452/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milanda31 kirjoitti:

Heippa!

Jospa sitä itsekin uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan..

Vauva haavetta pukkaa, ja siis toinen lapsi toiveissa. Ollaan 31 v. pariskunta ja esikoinen täytti jo kymmenen(!). Saatiin vihdoin ja viimein yksimielisyys toisen lapsen yrittämiseen 😁

Itseä jänskättää kovin; Mirena-kierukka oli viimeisimpänä ehkäisynä käytössä 1,5 vuotta sitä ennen minipillerit aivan tuolta esikoisesta lähtien eli super kauan 🙈 Nyt siis kierukka poistettiin ti 30.3. eikä minkäänlaista vuotoa ole kuulunut... Olin varautunut runsaisiin vuotoihin niinkuin pillereiden aikaankin, mutta ei mitään. Ei tipan tippaa vielä.. En ikinä oo odottanut menkkoja alkavaksi näin kovasti 😄 Hirvittää vaan näin pitkän ehkäisyjakson jälkeen, et kauanko itselläni kierron normalisoituminen vie, että pääsis yrittämään tätä toista selkeesti..

Hurjasti Tsemppiä täältä kaikille kuumeilijoille ❣️🤗

Mukavaa, että on muitakin, joilla sisaruksille tulossa isompi ikäero, ja ilmeisesti kuitenkin ihan suunnitellusti? Tuntuu, että tosi moni toivoo sisaruksille sitä max. 2 vuoden ikäeroa, ja itsensä tuntee ihan oudoksi kun on tarkoituksella halunnut vähän enemmän väliä.

453/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Kaikille paljon tsemppiä! 👍🙏💕💕💕

Mun onni jäi tähän, KP 1.....😪😪😪

Kemiallinen siis, uutta yritystä ja parempaa tuuria ensi kerralla....

Kp1/29

Voi ei, oon pahoillani 😔🥀 Laiha lohtu, tiedän, mutta on kumminkin todettava, että olipahan yritystä.

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

Vierailija
454/1576 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kp 1. Mikä mun tunnintarkkaa 27 päivän kiertoa vaivaa, viime kierto oli 29 ja nyt 25 päivää. 😅

455/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

binaari kirjoitti:

Ja kp 1. Mikä mun tunnintarkkaa 27 päivän kiertoa vaivaa, viime kierto oli 29 ja nyt 25 päivää. 😅

Tsemppiä, binaari! Niinpä, tottakai se nyt sitten heittelee 🤪Mutta ite oon tosiaan sitä mieltä, että jos ovulaatio on todennettu ja säännöllinen kierto viivästyy, niin on lupa ajatella, että siellä on hyvää yritystä ollut.

Mulla kp 27. En usko plussaan, sillä TN (eli The Nännikipu, joka oli edellisessä loppuun menneessä raskaudessa 😁) En tosin muista, minä kp:nä aloin sitä tuntea; oon valitettavasti poistanut kaikki edellisen yrityksen "lokitiedot". Sen muistan, että digi antoi viikkoja 2-3, kun lopulta testasin, eli ei välttämättä tuntunut ihan alussa vielä. Näin se mieli yrittää pitää toivoa yllä 🙈 Mutta optimistisena ja kärsivällisenä pitääkin yrittäessä pysyä!

Kuten taisin täällä kertoa, PMS-oireet oli järkyt jo jotain kp 22 mut on hävinneet ilman, että vuoto alkanut. Finnejä pukkaa ja kuivuutta on, mutta muuten jopa hyväkin olo. Testirutiinia saadakseni ajattelin tänään testata, josko nega sitten tois sen vuodonkin mahd. aikasin.

456/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, pahoittelut menkoista 😔🧡

Mun pitää kuitenkin sanoa että tuo käyttämäsi testi rfsu testaa varhain on ihan susi. Sillä saa jonkinlaista viivaa hyvin usein ilman raskautta. Tästä on keskusteluja ympäri nettiä. En luottaisi siihen yhtään, jos muut testit ovat negaa. Tässä kuvassa mun viime kierron rfsu testaa varhain (ja pc, onestep ym puhdasta negaa, menkat ajallaan). Onneks tiesin ton testin tavan antaa viivaa ilman syytä, niin lähinnä tuhahdin tolle tulokselle.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

457/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Jospa vihdoin minäkin liittyisin mukaan tänne! Oon vauvakuumehuuruissa lukenu näitä keskusteluja todella pitkään ja nyt vihdoin meillä on sellainen elämäntilanne, että esikoista on alettu yrittää.

Ollaan miehen kanssa molemmat 26 v. ja vakityöpaikka kummallakin. Yhdessä ollaan oltu kohta 7 vuotta. Oon potenu vauvakuumetta jo vuosia, mutta mies on lämmennyt ajatukselle vasta nyt. Mutta hyvähän se on, että sain opiskelut suoritettua ensin ja nyt taloudellinen tilanne alkaa olla parempi.

Multa on hormonikierukka poistettu 2/2020 eli yli vuosi oltu ilman hormonaalista ehkäisyä. Kumi kylläkin ollut käytössä. Kierto on suht epäsäännöllinen, 25-29 päivää. Nyt on menossa kp 21. Ei saatu ovulaatiota oikein hyödynnettyä tässä kierrossa, joten odottelen menkkoja alkavaksi. Ihan perus oireitakin on mitä aina ennen menkkoja eli rintojen arkuus ja tänään alkanut alamahassa pientä juilintaa tuntumaan. Huolettaa kyllä, kun mies tekee reissuhommia että kuinka yleensäkään saadaan peiton heilutukset osumaan oikeille päiville...

Tsemppiä kaikille ja onnittelut jo plussanneille!💖

N26. Esikoisesta plussattu 5/21, la 2/2022.

458/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, harmi ettei nyt tärpännyt, voimia ja uutta yritystä!! ❤

459/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoro ❤ kirjoitti:

Hei Milanda31 ja tervetuloa! Toki jokainen on yksilö mutt minulla oli mirena about 8 vuotta, kun se poistettiin niin 6vk päästä tuli ekat menkat ja siitä noin 6 viikkoa niin olin jo esikoisesta raskaana 😂

Ihana kuulla, et sulla on ainakin ollut hyvä kokemus palautumisesta 🤩 jospa se kierto täälläkin palautuisi... Joskus... odottavan aika on pitkä 😂

Ja, binaari, suunnitellusti joo isompi ikäero 😊

Esikoinen ilmoitti tulostansa aikanaan hyvinkin yllättäen, itsellä oli opiskelut kesken ja muuttuva elämäntilanne koetteli yllättävän paljon henkisesti meitä molempia. Itsekin ajattelin tuolloin, et pieni ikäero se olla pitää, mut vauva-arki ja opiskelujen loppuun saattaminen varmistivat, ettei olis ollu mitään jakoja rueta toista lasta silloin edes ottamaan puheeksi 😅

Nyt kuitenkin ihana, kun esikoinen on jo niin iso ja omatoiminen, että kaipuu pieneen nyyttiin on kasvanut valtavasti molemmilla. Tällä hetkellä saisi hyvällä omallatunnolla vajota vauvakuplaan 😍 Lisäksi jännittävää päästä kuumeilemaan asiaa jo ihan alusta asti yhdessä kotona ja täällä sit vielä erikseen 💕

Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21

460/1576 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi täällä, ja tuskin edes vuodelle -22 mitään meille tulee, mutta pakko jonnekkin kirjoitella tästä, kun ei ole ketään muutakaan.

Mulla ollu vauvakuumetta jo varmaan yli vuoden, enemmän ja vähemmän. Miestä ei kauheasti kiinnosta, mutta sanonut, että jos vahinko kävis, niin toki pidettäis. Ei meillä tilanne muutenkaan sopiva olis, toinen aikalailla työtön ja toinen vasta sai vakituisen osa-aikatyön. Enkä mä kuumeilusta huolimatta tiedä, olisinko edes sopiva hommaan.

Mutta se ajatus omasta pikkusesta on jotenkin niin ihana, että ehkä tässä pitää kohta kunnolla keskustella miehen kanssa, jos omatkin ajatukset selkenis sitten.

Onnea kaikille yrittäjille ❤