Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

321/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti saa, olet kuitenkin esikon saanut +40 vuotiaana joten sinulla on mahdollisuuksia, kiertokin vielä normaali yms, niin kauan kun on elämää on toivoa 😁❤ tunnen yhden ihmisen joka on 52 vuotiaana saanut viimeisen lapsen vaikka siinä meni aikaa yrittäessä ☺ pohdin tuossa hiljaa itsekseni, että sitä mukaa kun plussaillaan (uskon ja toivon sitä sydämestäni ihan jokaiselle) että olisiko ihmiset kiinnostuneita jakamaan myös raskausajan ajatuksia ihan alusta mahdollisesti sinne synnytykseen asti ja voisiko niitä jakaa tänne samalla tsempaten vielä yrittäviä vai pitäisikö ja olisiko kohteliasta tehdä sitten ihan uusi palsta mihin halukkaat voisi liittyä? Kun odotin esikoistani, olin todella yksin sen asian kanssa, toki höpötin lähes vuorokauden ympäri miehelleni niin paljon kun hän vain jaksoi kuunnella kaikesta mahdollisesta raskauteen liittyvästä ja vauvoista yms mutta onhan se vähän eri asia jutustella miehelle kuin naiselle raskausajan ihmeistä (niin hyvässä kuin vähemmän hyvässäkin mielessä 😂) olisi vain ihana kuulla ja jatkaa tätä vauvamatkaa teidän kaikkien kanssa kun täällä tuntuu olevan niin ihanan mukavia ihmisiä kaikinpuolin ☺

322/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on oikein mukavaa myös jutella kanssasi Tähti, ihailen tarmoasi ja yritysintoasi vauva asiassa! ❤ ja olen tuumaillut että viimeistään kun ukkeli täyttää vuoden niin alan lopettelemaan imetystä, pikkuklopille tuli juuri 10kk täyteen ikää 😍💝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ihme mielenhäiriössä tein tänään iltapäivällä raskaustestin. Ensimmäinen liuska oli nega, mutta jostain syystä päätin tehdä myös toisen merkkisen testin. Ja siihen liuskaan ilmestyikin toinen viiva! Oli pakko varmistella tulosta vielä parilla puikkotestillä ja toisella liuskalla. Kaikki positiivisia 😍 Jos siis tämä pysyy matkassa mukana ja kaikki menee hyvin, meille tulee vauva joulukuussa.

324/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kaikki eivät välttämättä halua lukea plussanneiden kuulumisia (mahdollinen kateus/keroituminen jne), mutta itseäni ei haittaisi yhtään! 

Jos/kun plussaillaan niin itse olen tykännyt facebookin ryhmistä (huhtikuiset 2019, lokakuinen 2020 jne), nythän jos meillä tärppäilisi niin oltaisiin suurin osa vissiin joulukuiset 2021 porukkaa. Raskaudessa kaikki tuntemukset ovat kuitenkin niin ainutlaatuisia, joten erityisen kiva jutella sellaisten raskautuneiden kanssa, jotka "kulkevat samassa tahdissa". Toki fb:ssä huono puoli, että siellä ollaan omalla naamalla... Eli ehkä joku plussanneiden palsa tännekin? Mutta ehkä hieman laajemmalla skaalalla, kuten syysvauvat 2020, kesävauvat 2021 jne? 

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

325/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Jens, tarrasukkia sinne 💛. 

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

326/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totoro❤👍👍👍

Kiitos ja iso tsemppi sinne!👍💕💕💕💕

Olen tavallaan varsin häkeltynyt, että otat vastaan minut 48-v. toisen lapsen yrittäjänä täysin avoimilla ajatuksilla❤😊

Sain sinulta nyt tsemppiä ja uskoa, joka on tosiaan harvinaista.

Kiitän ihan kaikesta ja siitä, että luot tähän maailmaan toivoa ja omalla kohdalla koen, että luot yhä toivoa jopa minulle❤💜💕💕💕💕

Lähetän heti tässä tuplasti saman annoksen plussaonnea sinnepäin!👍❤💕💕💕

T. Tähti☆ (48v.)

Esikko 4v. Dpo7 (kp24)

kp29/29

Tähtitaivas☆

327/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens kirjoitti:

Jossain ihme mielenhäiriössä tein tänään iltapäivällä raskaustestin. Ensimmäinen liuska oli nega, mutta jostain syystä päätin tehdä myös toisen merkkisen testin. Ja siihen liuskaan ilmestyikin toinen viiva! Oli pakko varmistella tulosta vielä parilla puikkotestillä ja toisella liuskalla. Kaikki positiivisia 😍 Jos siis tämä pysyy matkassa mukana ja kaikki menee hyvin, meille tulee vauva joulukuussa.

Jens, näyttää plussalta!!!!🤩

Onnea!!!❤ Voi...ihanaa

Tähtitaivas☆

328/1576 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Jens! ❤️ Mikä kp tai dpo sulla? Oliko oireita?

329/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Paljon onnea Jens! ❤️ Mikä kp tai dpo sulla? Oliko oireita?

Kiitos <3 Mulla oli eilen kp 29 ja ovistestin perusteella dpo 11. Kaikenlaisia oireita on ollut, mutta en uskaltanut toivoa, että voisivat johtua tärpistä. Kirjasin niitä ylös, jotta voisin tulevissa kierroissa verrata minkälaisia oireita minäkin päivänä on aiemmin ollut. Listaan tähän alle mitä olen kirjannut itselleni ylös.

dpo 4: Nännien alue aristaa illalla suihkussa

dpo 5: Nippailuja oikealla alavatsalla, kylmiä väristyksiä, aiempaa runsaampaa valkovuotoa, illalla jomotusta vasemmalla alavatsalla ja palelua

dpo 6: Väsymystä siinä määrin, että nukahdin töiden jälkeen sohvalle, jomotusta vasemmalla alavatsalla pitkin päivää

dpo 7: Vatsa hieman sekaisin aamulla, aamulla pieni nenäverenvuoto, lievää aaltoilevaa menkkamaista alavatsan/ alapään jomottelua (laantui iltapäivään mennessä), pari kovempaa vihlaisua vasemmalla alavatsalla iltapäivällä, vatsa aavistuksen sekaisin koko päivän, jatkuva jano, palelua, väsymystä niin että nukahdin taas töiden jälkeen sohvalle

dpo 8: ei oireita, voin hyvin

dpo 9: Menkkamaista lievää alavatsan/ alapään jomottelua osan päivästä, rintojen alaosan aristusta (johtuuko liiveistä?)

dpo 10: Aamupäivällä pieni ällötys, voimakasta turvotusta erityisesti syömisen jälkeen, ilmavaivoja, vatsa sekaisin, huono olo, iltapäivällä erikoisen tuntuinen nyppäisy alavatsalla, illalla nipistelyä alavatsalla (ilmavaivat, alkavat menkat vai jotain muuta?), illalla muutama kovempi vihlaisu oikealla alavatsalla.

dpo 11: Heti aamusta alkaen nipistelyä/ vihlontaa alavatsalla. Voimakasta turvotusta, ilmavaivoja, huono olo. Jatkuva jano. Palelua. Plussasin iltapäivällä.

dpo 12 (tänään): Heräsin jo klo 4, huono olo, jano. Turvotusta. Alavatsan nipistelyä/ kivistystä.

330/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, voisin hypätä kelkkaan mukaan. Vertaistuki on todella tärkeää, etenkin tässä omassa tilanteessani.

Taustaa; erosin juuri 12 vuoden suhteesta, jossa kaksi lasta saatu yhdessä luomuna ja erittäin helposti (9v ja 5v muksut). Eron syy oli erimielisyys kolmannesta lapsesta😥 Pitkään pohdittuni tajusin, että katkeroituisin todella pahasti, mikäli joutuisin tästä isosta haaveesta luopumaan, joten paljoa vaihtoehtoja ei ollut.

Yhteys exään on jonkinlainen, ja pieni, heikko toivo elää, jos hän vaikka näkisi minun ja suhteen sekä perheen arvon, ja voisi ajatella vauvaa.

Ymmärrän kyllä myös hyvin, että sille ei voi toivoaan perustaa, joten olen nyt yrittämässä vauvaa yksin, luomuluovuttajan kanssa. Eka kerta ei tuottanut vielä tulosta, ja tajusinkin, että on äärimmäisen tärkeä nyt ensimmäistä kertaa elämässäni alkaa tikuttamaan oviksia ja laskemaan kiertoja, koska emme voi tavata todellakaan usein. Kerta kuussa-tyyppinen täsmäisku on mahdollinen.

Aina olen elämässäni sanonut, että minähän ei mitään kiertoja laske ja ovulaatiota tikuttele, mutta enpä arvannut kyllä mihin tilanteeseen vielä joudun tässä elämässä😟

Nyt kun ikää on jo 37v, ei auta jäädä odottamaan. Itse tykkään, että lapsilla on ikäeroa ja esimerkiksi esikon (9v) ja pikkusisaruksen (5v) ikäero oli suunniteltu, ja nytkin toivoin ainakin 4-5v ikäeroa. Nyt kyllä hiukan harmittaa, että sen aikana ei tullut kunnolla keskusteltua toisen toiveista. Exän mukaan ei ajatellut, että olin tosissani, vaikka puhuin sivulauseissa kolmosesta ja säästin melkein kaikki vauvatarvikkeetkin... 😳

Tässä tilanteessa on vaikea olla stressaamatta, koska eroprosessikin on vielä käynnissä, ja ikävä on kova. Silti uskon, että plussa ja odotus olisivat se ratkaiseva muutos tähän tilanteeseen.

Mahtaako täällä olla muita itsellisiä yrittäjiä? Joka tapauksessa yhdessä jännittäminen ja tsemppaus luo toivoa ja hyvää mieltä!

T. Itsellinen äiti 83 ❤️

Itsellisenä vauvaa yrittävä 83-syntynyt äiti. Lapset 2011 ja 2015.

331/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis periaatteessa mulla on nyt 2.yrityskerta päällä, oli myös pieni mahdollisuus tammikuussa raskautua, mutta sitä ei oikein edes voinut laskea. Lasken tämän toiseksi kerraksi, ovulaatiota en ole saanut tikkuun jostain syystä ollenkaan, kierto on aikalailla Säännöllinen, paitsi juuri helmikuun alussa sen epätodennäköisen harrastelun jäljiltä oli menkat yli viikon myöhässä😶 Nyt koitan kunnolla tarkkailla kiertoa, oireita ja tikuttaa niitä hiton oviksia🙈

Itsellisenä vauvaa yrittävä 83-syntynyt äiti. Lapset 2011 ja 2015.

332/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens, sylin täydeltä onnea ja ihanaa odotusaikaa sinulle!! 💝💝💝🙌

Kiiko,

vähän tuumailinkin että hienotunteisempaa olisi sitten perustaa uusi palsta jonne halukkaat voi tulla, itse en esim. facea tai whatsappia käytä ☺

Ja Tähti, ihana jos sait toivoa itsellesi, minä niin niin NIIN toivon sinulle kaikkea hyvää ja onnea koitoksessa!! 😁💞

333/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Suuresti onnea Jens!💖💖💖

334/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellinen äiti, oletko hedelmöityshoidoissa, vai millä tavalla yrität itselllisesti?

Toivotaan hyvää onnea ja plussatuulia🙏🙏🙏💕💕

Tähtitaivas☆

335/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista <3

Itse olen myös sitä mieltä, että plussanneille kannattaa varmaan perustaa oma keskustelu, ettei tarvitse yrittävien naamaan hieroa sitä omaa onneaan. Ja toisaalta erityisesti pitkään yrittäneillä voi tuntua pahalta myös raskaana olevien valitukset oireista yms. Täällä on aivan ihanaa porukkaa ja niin kovasti toivoisin, että kaikki saisivat pian plussan ja vauvan syliin saakka. Itse edelleen keskustelua seurailen taustalla ja palaan mukaan keskusteluihin, jos tämä plussa osoittautuu kemialliseksi tai menee vähän myöhemmin kesken. Näin aikaisessa vaiheessa ei oikein uskalla vielä luottaa, että tässä oltaisiin oikeasti raskaana.

Valtavat tsempit ja halit kaikille, pitelen peukkuja teille taustalta!

336/1576 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös tänne kuumeilemaan, että saa vähän purkaa fiiliksiä jonnekin! 😊 Alkuun kovasti onnea kaikille plussanneille ja muille tsemppiä!

Täällä on yritetty noin puolisen vuotta tuloksetta. Kierto on todella säännöllinen ja ovulaationkin tunnistan aina oireista. Muutamia kertoja olen tikuttanutkin sen lähinnä siksi, että saisin tuntemuksille vahvistusta. Ollaan yritetty ovulaation ympärillä olla aktiivia vällyjen välissä, mut ei ole vielä tärpännyt.

Tiedän, että puolivuotta ei ole vielä aika eikä mikään, muta halusin käydä gynellä tarkistuttamassa paikkoja. Kävin siis eilen ja ovulaatio oli juuri muutama päivä sitten ja kehui, että kaikki näyttää todella hyvältä eikä nää mitään syytä miksi raskaus ei voisi alkaa vaikka tästä kierrosta. 😊 Se ainakin rauhoitti vähän omaa mieltä ja nyt jaksaa taas olla toiveikas. Toivotaan, että tärppäis nyt tästä kierrosta. Ensi viikon lopulla voisi mahdollisesti testailla.

Jos ei nyt tärppää, niin seuraavaksi mies saa mennä siemennesteanalyysiin. Ikää mulla 35 ja mies 37 eli ollaan jo ehkä vähän vanhoja ensikertalaisia.. 😊

337/1576 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirryn nyt tänne kun tuo edellinen ryhmä alkaa hiljentyä pikku hiljaa.

Onnea Jens! Kiva siirtyä tänne näin positiivisiin fiiliksiin :)

Täälläkin vähän kypsemmän luokan ensikertalaisia, mutta ei anneta sen haitata.

Nyt yk 4 kp 28/ 25-26 dpo 12-13. Eli menkat pari päivää tavallisesta myöhässä. Noin vuoden ajan tasaisesti ollut kierto sen 25-26 päivää, suht myöhäinen ovis tuntuis olevan kp 14-15, joka tosin ei ole gynen mukaan mikään ongelma.

Nega testit tehty kp 26, 27 ja tänään aamulla. Ei menkkaoireita todellakaan eikä mitään muutakaan. Vähän sellanen fiilis etten yhtäkkiä monen vuoden jälkeen tunne kroppaani yhtään.

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

338/1576 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään tohon nyt, että jotain oireita on ollut oviksesta asti muttei mitään normaalista kauheasti poikkeavaa tai epätavallista. Kirjasin niitä ylös myös just seuraavia kiertoja varten, etten jatkossa heti hätkähdä jokaikisesta oireesta. Tuntuu, että kun yrittäminen virallisesti "aloitettiin" niin siitä asti on niin tarkkavainen kaikkien pikku ilma kuplien suhteen.

339/1576 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Lvm ☺

Millä testillä oot testannu? Kuulostais kyl lupaavalta, pidetää peukut pystyssä ja toivotaan mahdollista plussaa sulle pian! 😁👍

340/1576 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Ensimmäisen testin tein (öhöm) viikon pakkasessa olleella testillä (paketti vahingossa roskiksessa) iltapäivästä todella laimeasta tavarasta. Juon vettä n. 3-4 litraa päivässä ja vessassa käynti 1,5-2 tunnin välein on ollut ihan normaalia jo vuosia - siksi laimea tavara. En tiedä onko tuolla kellon ajalla niin väliä, aina tosin neuvotaan aamulla testaamaan. Testi taisi olla Rfsu:n testi... Nyt kaksi edellistä testiä oli preggcheckin. Yksi digitaalinen clearblue mulla on tuolla kaapissa, mutta jostain syystä en halua tuhlata sitä.....??

Enpä tiedä mitä tehdä tai ajatella, todella sekavat fiilikset. Kokoajan jännittää, että menkat alkaisi mutta mitään menkkoja edeltäviä oireita ei ole. Ja ikinä mun menkat eivät ole alkaneet ilman 2-3 päivää kestäviä oireita.