Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vaihtaisitte miehenne kanssa työpaikkaa päikseen,kumpi selviäisi huonomin?

Vierailija
25.01.2014 |

Oletetaan että kumpikin saisi pikakoulutuksen työhön, perusasiat selväksi. Kummalla olisi enemmän haastetta? 

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi tulla kirjaimellisesti ruumiita jos minä olisin ensi-avussa (vaikka siellä onkin paljon ihan flunssapotilaita, ehkä määräisin vaan antibioottia kaikille ihan varmuuden vuoksi). itse opetan kieltä jota mies ei osaa kuin kohtalaisesti, joten se voisi olla oppilaista....mielenkiintoista :D (mies ei muutenkaan ole yhtään opettajamainen eikä osaa selittää mitään).

eli oppilaani olisivat varmaan vähän v-tuuntuneita, mutta alottelijat oppisivat häneltä jotain. itse "pärjäisin" niin kauan kunnes tulisi joku sydäripotilas ovesta sisään.

Vierailija
82/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin olisi todella vaikeaa. Todella. Meillä on aika erilainen lahjakkuusrakenne ja aivan erilainen korkeahko koulutus kummallakin Pikakurssilla ei pärjäisi kumpikaan toisen työssä. Pintapuolisesti mieheni voisi selvitä työssäni pari päivää. Todellisuudessa tulisi kyllä sutta ja sekundaa. Itse en fyysisestikään jaksaisi hänen työssään lähimainkaan htä hyvin kuin hän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi tragediasta välittömästi komedia, jos minä teatterin lavalle joutuisin. Itse olen samaa alaa liippaavalla alalla eli mies hoitaisi työni paremmin kuin minä hänen.

Vierailija
84/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan onnistuisi kummaltakaan, luultavasti yhtä vaikeaa olisi. Olemme molemmat luovalla alalla, mutta varsin erilaisella, vrt. graafinen suunnittelu ja viulunsoitto.

Vierailija
85/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihan pikakurssilla ei meistä kummastakaan saisi toisillemme sijaista. Mulla ei olisi mitään käsitystä, mitä töitä ja missä järjestyksessä pitäisi alkaa miehillä teettämään. Mies olisi ihan yhtä onnellisen ulkona, mihin asioihin kiinnittää huomiota asiakkaan kommunikaatiossa ja millaisilla tehtävillä ja ohjeilla lähteä tilannetta viemään eteenpäin.

Ammatit rakennusmestari (kohde tällä hetkellä kerrostalotyömaa) ja puheterapeutti.

Vierailija
86/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari päivää saisin tuotantoa pyöritettyä tehtaalla työntekijöiden ja kehityspäällikön avulla. Palavereissa pystyisin ehkä vedättämään ainakin ekan vartin verran puhetaitojeni ansiosta. Tuotannon aikataulut varmaan jossain vaiheessa menis reisille. Uskon, että johtajana ja esimiehenä olisin jopa parempi kuin mieheni ;) mutta tekninen puoli menis yli hilseen.

Sukuni perheyrityksen johtaminen saattaisi ehkä onnistuakin mieheltä, kun tutut sukulaiset ystävällisesti tietysti neuvoisivat unelmavävyä loputtomiin :) 

Vierailija
87/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pärjäisi huonommin. Mun työtehtävä vaatii vaatetusalan moniosaamista. Miehen työ tatuoijana on jotain mitä olen kokeillutkin jo.

Vierailija
88/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:24"]

Oletetaan että kumpikin saisi pikakoulutuksen työhön, perusasiat selväksi. Kummalla olisi enemmän haastetta? 

[/quote]

Minä en osaa koodata eli olisin pihalla miehen (webdesigner) töistä.

Miehellä sen sijaan on toimittajankin koulutus eli luultavasti pärjäisi hyvin minunkin töissäni, joskin aihealueet olisivat vieraita eli tuskin tuntisi oloaan kotoisaksi.

Kysymys oli niin hauska, että mietin muitakin läheisiäni.

Esim sisko on apteekkari ja miehensä lattiahionta-alan yrittäjä. Kumpikin olisi ihan pihalla toistensa töissä? Sisko ehkä oppisi.. mies tuskin.

Äiti on erikoislääkäri ja isä diplomi-insinööri, joka opettaa ammattikorkeassa. Kumpikin olisi totaalisen pihalla toistensa töissä?

Veli on neurologian proffa ja vaimonsa isohkon cateringyrityksen Eurooppa-vastaava. Veljen vaimo luultavasti voisi oppia osan veljen töistä (ehkei kuitenkaan tekisi  tutkimusta vaan vain soveltaisi jo tehtyjä keksintöjä). Toisinpäin tuskin toimisi.

Toisen veljen vaimo on osastonhoitaja ja veli itse DI (myyntipäällikkö LVI-yrityksesä). Siinäkin kohdin  (valitettavasti?) uskon veljen vaimon pystyvän hätätilanteessa hoitamaan ainakin osan veljen töistä. Toisin päin ei toimisi.

Kolmas veli on vuorotteluvapaala prosessinhoitajan töistä (inssikoulutus alla). Vaimollaan, jota en vielä tunne kunnolla, on myös inssikoulutus (on sillanrakentaja Aasiassa). Luulen että hätätilanteessa voisivat repiä itsestään tarpeksi siihen, että kumpikin selviäisi kunnialla toistensa töistä. Se, että viihtyisivätkö ja olisivatko onnellisia, onkin sitten luonnollisesti ihan toinen asia...

mutta sitä ei kysyttykään?

Vierailija
89/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opettaa lukiossa ruotsia ja mä oon kirurgi ja suomenruotsalainen, väitän että pärjäisin paremmin :D

Vierailija
90/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hieno! Suomenruotsalainen kirurgi opettaa lukiossa hyvin ruotsia. Lukion ruotsinope ei kuitenkaan voi toimia kirurgina.

Vierailija
91/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti mieheni selviäisi kärryille nopeammin. Minulla kestäisi kauemmin. Mutta onnistuisin kyllä osittain, ja oppisin kyllä suhteellisen nopeasti. Sama ala, sama firma, mutta eri vastuut, erityyppinen työ.

Vierailija
92/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Olen lääkäri ja mies lentäjä. Luulen että mies selviäisi pikakurssin avulla paremmin maalaisjärkeä käyttäen päivästä lääkärinä :)

Vierailija
93/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koodaustaitoni rajoittuvat "hello world" - ohjelman ohjelmointiin.

Mies varmaan tietopuolisesti selviytyisi mun töistäkin mutta asiakaspalvelu harvoin on asperger-ihmisten ominta osaamista.

Kumpikin varmasti saisi kartoitettu aika monta asiakasta.

Vierailija
94/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:24"]

[/quote]

Minä en osaa koodata eli olisin pihalla miehen (webdesigner) töistä.

Miehellä sen sijaan on toimittajankin koulutus eli luultavasti pärjäisi hyvin minunkin töissäni, joskin aihealueet olisivat vieraita eli tuskin tuntisi oloaan kotoisaksi.

Kysymys oli niin hauska, että mietin muitakin läheisiäni.

Esim sisko on apteekkari ja miehensä lattiahionta-alan yrittäjä. Kumpikin olisi ihan pihalla toistensa töissä? Sisko ehkä oppisi.. mies tuskin.

Äiti on erikoislääkäri ja isä diplomi-insinööri, joka opettaa ammattikorkeassa. Kumpikin olisi totaalisen pihalla toistensa töissä?

Veli on neurologian proffa ja vaimonsa isohkon cateringyrityksen Eurooppa-vastaava. Veljen vaimo luultavasti voisi oppia osan veljen töistä (ehkei kuitenkaan tekisi  tutkimusta vaan vain soveltaisi jo tehtyjä keksintöjä). Toisinpäin tuskin toimisi.

Toisen veljen vaimo on osastonhoitaja ja veli itse DI (myyntipäällikkö LVI-yrityksesä). Siinäkin kohdin  (valitettavasti?) uskon veljen vaimon pystyvän hätätilanteessa hoitamaan ainakin osan veljen töistä. Toisin päin ei toimisi.

Kolmas veli on vuorotteluvapaala prosessinhoitajan töistä (inssikoulutus alla). Vaimollaan, jota en vielä tunne kunnolla, on myös inssikoulutus (on sillanrakentaja Aasiassa). Luulen että hätätilanteessa voisivat repiä itsestään tarpeksi siihen, että kumpikin selviäisi kunnialla toistensa töistä. Se, että viihtyisivätkö ja olisivatko onnellisia, onkin sitten luonnollisesti ihan toinen asia...

mutta sitä ei kysyttykään?

[/quote]

Sä et taida tuntea tekniikkaa ja luonnontiedettä ym. yhtään, kun esität, että catering-johtaja voisi oppia neurologian proffan työn edes hetkeksi tai että osastonhoitaja selviäisi edes tuntia lvi-alan yrityksessä. Vai sekoititko henkilöt?

Vierailija
95/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:49"]Toi on hieno! Suomenruotsalainen kirurgi opettaa lukiossa hyvin ruotsia. Lukion ruotsinope ei kuitenkaan voi toimia kirurgina.

[/quote]

Oon joskus joutunu tekemään miehelle kans jotain dioja ja kerran äippälomalla sijaisten sitä kun se oli vatsataudissa

Vierailija
96/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:03"]

Henkisesti olisin varmasti rikki, mies on mielenterveyshoitaja. Itse kätilöksi kun opiskelen niin miehellä voisi kätilön ammatissa kyllä olla sormi suussa.. Joten enköhän minä loppujen lopuksi joten kuten selviäisi "paremmin" kuin mieheni... :D

[/quote]

En kirjoittanut äskeistä, mutta opiskelen myös kätilöksi. Koko viime kesän työskentelin naisten suljetulla psykiatrisella osastolla ja hoidin esm. synnytyspsykooseista kärsiviä:> Oli todella mielenkiintoista!

Meillä minä sh ja mies lh, työskentelee ongelmalasten kanssa. Luulen, että oltaisiin molemmat yhtä liemessä: minä en siedä huonosti käyttäytyviä kakaroita, mies pelkää kuollakseen verta :D

Vierailija
97/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviäisi miehen työstä kovinkaan kunnolla, on koodaaja, ja saisin vain sekaisin kaikki sen työjutut. Mies selviäisi mun työstä helpommalla, kun kumminkin atk-hommia on, asiakaspalvelusta en tiiä miten menisi. Mutta apua ei pahemmin saisi mun työkavereilta, kun ei  nekään oikein mun hommia osaa :D

Vierailija
98/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ei kestäisi muiden lapsia

Vierailija
99/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama duuni joten ei vaikutusta :D

Vierailija
100/153 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys! Jos ois vaikka jotain maalaushommia niin ehkä niistä voisin vielä jotenkuten selvitäkin, kokonaisen talon rakentaminen oliskin jo eri juttu... mies ehkä selviäis paremmin projektiassistentin hommista vaikka ei enkkua paljon osaakaan. Hän pärjäisi jo pelkällä tilausohjelman opettelulla aika pitkälle :-)