Jos vaihtaisitte miehenne kanssa työpaikkaa päikseen,kumpi selviäisi huonomin?
Oletetaan että kumpikin saisi pikakoulutuksen työhön, perusasiat selväksi. Kummalla olisi enemmän haastetta?
Kommentit (153)
Mieheni on koodaaja, itse en osaa lähettää edes sähköpostia liitteellä joten huh huh.
Mitä tulee minun alaani, olen niin erikoisella alalla että meitä on Suomessa alle 100 tällä nimikkeellä. Työni opitaan vuosikymmenten saatossa mestarilta ja ala muuttuu jatkuvasti joten opittavaa riittää. Käsien on oltava tarkat kuin kirurgilla, millin heitto ja työ on paskana. Yksi hius pilaa myös työn lopullisesti. Hetken herpaannus voi viedä käden sillä koneet ovat vaarallisia (minultakin on lähtenyt yhdestä sormesta pää). Työ tehdään alusta asti käsin, tosin se suunnitellaan ensin tietokoneella. Materiaalit haetaan trukilla varastosta. Mieheni ei valitettavasti pärjäisi sekuntiakaan.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:38"]
ap:lle kiitti kivasta, vähän erilaisesta kyselystä :) Tällaisia mielenpiristyksiä perjantai-illat kaipaavat!
[/quote]
varsinkin kun nyt on lauantai :D :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:40"]
ap:lle kiitti kivasta, vähän erilaisesta kyselystä :) Tällaisia mielenpiristyksiä perjantai-illat kaipaavat!
[/quote]
[/quote]
Herrajjesta, onko? Mä olin ihan perjantaissa, kun avasin oluen :D
Mies pärjäisi varmaan minun työssä paremmin. Olen insinööri mutta iso osa työstäni nykyään on esimiestyötä. Siitä miehelläkin on kokemusta. Teknistä puolta hän ei kyllä hallitse mutta tarvittaessa hän saisi apua esimerkiksi neuvottelutilanteisiin. Mieheni on myös tavallaan aika röyhkeä, hänellä pitäisi pokka kauemmin. Voin hyvin kuvitella että hän kykenisi tekemään ilmekään värähtämättä asioita joista hänellä ei ole mitään käsitystä.
Mies taas on juristi. Voisin ehkä vetää tunteella parit neuvottelut mutta todennäköisesti tuloksena olisi totaalisen kehno sopimus edustamalleni yritykselle. Joutuisin muutenkin googlaamaan jokaisen ammattisanan enkä siltikään tajuaisi mistä on kyse. Lakiteksti menee yli ymmärrykseni. En löydä siitä mitään logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:24"]
Oletetaan että kumpikin saisi pikakoulutuksen työhön, perusasiat selväksi. Kummalla olisi enemmän haastetta?
[/quote]
Pitkästä aikaa kiva aloitus. Mies pärjäisi varmaan paremmin, koska voimani eivät riittäisi hänen fyysisesti raskaaseen työhön, mutta mies osaisi kyllä tehdä puhehommani
Ei kumpikaan kovin kunnialla. Toinen saattaisi altistaa ihmiset hengenvaaralliselle lääkitykselle, toinen taas suunnitella rakennuksen, joka romahtaisi :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
Herrajjesta, onko? Mä olin ihan perjantaissa, kun avasin oluen :D
[/quote]
Vuosi on kuitenkin 2014, tsemppiä :)
Todellinen katastrofi. Minä en ymmärrä mitään it-projekteista ja mies taas ei ihmisten johtamisesta. Minua vihaisi pomo ja miestä alaiset.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:37"]
Toinen on psykologi ja toinen autopeltiseppä, väitänpä, että molemmat jäis kiinni ensimmäisten minuuttien aikana ;)
[/quote]
Valepsykologi hymyilisi ja sanoisi aina väliin "miltä sinusta itsestä tuntuu " :)
Mies pärjäisi huonosti sillä joudun nostelemaan betoneita ja metallilevyjä, mieheni on hintelä nörtti jonka selkä niksahtaa viikoksi kauppakassin kantamisesta.
Luulenpa että minä. En osaisi koodata yhtään mitään. Mieskään ei viihtyisi kyllä mun hommissani kauaa, mutta hetken vois selvitä delgoimalla tarmokkaasti :).
Ollaan samassa firmassa töissä. Mies pärjäisi kyllä pallillani paremmin, koska minä en osaisi puhua englantia niin ymmärrettäväsi kun hän tekee, kun on osaksi jargonia. Muuten kyllä varmaan pitkässä juoksussa osaisin senkin homman, koska meillä on samantyyppiset koulutukset.
Ei mitään eroa, ollaan samasssa firmassa suht samoissa hommissa.
Minä farmaseutti ja mies rakennusalalla suunnitteluhommissa... Ei pärjättäis ekaa tuntiakaan :D
eiköhän me molemmat oltaisi aivan yhtä pulassa :D
No mies. Mä en tajua mitään koodauksesta.
Lastentarhanopettaja ja johtaja, hmh. Päivä tai kaks voisi mennä hyviin, mutta vaikeuksia tulisi molemmille.
Kertokaa ammattinnekin, ja vähän työtehtävistä! Tämä on hauska ketju :D
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:14"]Minulla taitaisi olla enemmän vaikeuksia, en usko, että lakimiehen hommaa valtionhallinnossa pystyy pikakurssilla hoitamaan :)
[/quote]
Mä taas luulen, että pärjäisin oikeushallinnon juristina ihan ok, kun olen itsekin auskultoinut ym. Miehellä voisi olla enemmän haasteita pörssiyhtiön yritysjuristina, kommunikaatio-, neuvottelu- ja kielitaitovaatimukset on luultavasti vähän kovemmat. Molemmat kuitenkin selviäisimme, eri asia viihtyisimmekö toistemme hommissa.