Jos vaihtaisitte miehenne kanssa työpaikkaa päikseen,kumpi selviäisi huonomin?
Oletetaan että kumpikin saisi pikakoulutuksen työhön, perusasiat selväksi. Kummalla olisi enemmän haastetta?
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:51"]
Todennäköisesti ajaisin laivan hetkessä karille, ja mieheni leikkaisi asiakkaansa hiukset hieman, öh, huonosti. Mut mä kuitenkin aiheuttaisin isomman katastrofin.
[/quote]
Mikä muka voisi olla suurempi katastrofi kuin epäonnistunut kampaajakäynti? Ei mikään! :)
Meillä on sama koulutus, joten periaatteessa ei pitäisi olla ongelmia, mutta...
Minusta ei ole myynti- ja markkinointi-ihmiseksi ja miehellä menisi hermot, kun istuisi päivät pitkät tietokoneen vieressä suunnittelemassa näkemättä muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:23"]
voisi tulla kirjaimellisesti ruumiita jos minä olisin ensi-avussa (vaikka siellä onkin paljon ihan flunssapotilaita, ehkä määräisin vaan antibioottia kaikille ihan varmuuden vuoksi). itse opetan kieltä jota mies ei osaa kuin kohtalaisesti, joten se voisi olla oppilaista....mielenkiintoista :D (mies ei muutenkaan ole yhtään opettajamainen eikä osaa selittää mitään).
eli oppilaani olisivat varmaan vähän v-tuuntuneita, mutta alottelijat oppisivat häneltä jotain. itse "pärjäisin" niin kauan kunnes tulisi joku sydäripotilas ovesta sisään.
[/quote]
Kuulostaapa tutulta tuo "ei osaa selittää mitään". Opettaminen ei todellakaan ole kaikkien juttu.
Minä pärjäisin paremmin miehen työssä. Mies on taksiyrittäjä, minä lääkäri. Uskoisin osaavani pyörittää miehen firmaa ja tarvittaessa kuskata asiakkaitakin autolla. Mies ei kestä verta, eritteitä tai haavoja, ei ole kiinnostunut ihmiskehon toiminnasta, eikä muutenkaan arvosta lääkärin työtä. Ihmettelee vaan, että miksi olen näin paskaiseen hommaan lähtenyt ja yökkii jos telkkarissa näkyy verta ja ihmettelee miten minussa ei veri herätä mitään tunteita. Aika vähän olen veren kanssa ollut tekemisissä viime vuosina, mutta miehellä on vähän eri käsitys työstäni :D
Minulla, koska en osaa käyttää kunnon kameraa ja osaa ottaa hyviä kuvia!
Minulta ei onnistuisi IT-alan ohjelmointityöt ollenkaan. Ei niitä millään pikakoulutuksella selvitetä. Eli mies todennäköisesti selviäisi työssäni paremmin vaikka sekin vaatii pitkän koulutuksen.
Mies ei tietäisi mistä aloittaa. Mulla sen sijaan on tämän tutkijan ammatin lisäksi myös vartijakoulutus ja mies siis on vartija, joten handlaisin miehenkin homman.
Mun mies on ammatiltaan neekeri asematunnelissa. Se osaa sen homman niin paljon paremmin kun mulla ei ole edes sellasia lökäpöksyjä.
up
ollaan molemmat vasta opiskelijoita, mutta jos mun pitäisi nyt jatkaa miehen gradua, niin ei hyvä heiluisi
Toistaiseksi minä vielä opiskelen, mutta jos oletettaisiin että olen jo valmistunut niin kyllä minulta varmasti sujuisi vähän paremmin markkinointitutkimus kuin häneltä viittomakielentulkkina toimiminen :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:29"]Kumpikin selviäsi huonosti, minä katastrofaalisesti. Täytyisi vain toivoa että ei satu tulipaloja eikä kukaan kaipaa ensihoitoa ja ambulanssia!
[/quote]
Mutta eikö palomiehillä kuitenkin ole jonkin tasoinen ensihoitokoulutus?
Minä huonommin sillä miehen työ on raskasta ulkotyötä. Itsellä taas sellainen duuni jota tyhmä apinakin tekis.
Mies pärjäisi varmasti paremmin minun työssäni. Itse olisin heti lirissä. En tie työkaluista ja muista rakennustarvikkeista juuri mitään. Yritä siinä sitten selittää mitä ruuveja tai maalia mihinkin :P
Itse olen elintarviketehtaassa ja mies kyllä pikakoulutuksella oppisi hommat vaikka ei heti välttämättä olisi niin sujuvaa.
Mies pärjäisi varmasti hyvin, sillä tällä hetkellä työni on suht yksinkertaista. Tai ei ehkä yksinkertaista, mutta sellaista että kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ihminen voi sitä tehdä. Vaatii tarkkuutta, huolellisuutta ja tietämystä, mutta ei oikeastaan mitään mitä ei voisi lyhyellä koulutuksella oppia.
Itse en pärjäisi miehen työssä, hän on it-alalla, en osaisi esim. ohjelmoida.
Luultavasti mieheni pärjäisi paremmin. Olen vielä urani alussa ja kaikki tekemiseni katsotaan tarkkaan läpi. Lisäksi saan aidosti hyvää ohjausta aina jos on tarpeen. Mies taas on koodannut koko ikänsä jo ihan harrastusmielessä ja töissä on enemmän siellä ohjaavassa kuin ohjattavassa päässä. Toki olen minäkin muutaman rivin C++:ssaa kirjoittanut, mutta ei sillä kokemuksella tuolla kyllä pärjäisi.
Vuoden tai kahden päästä tilanne voi olla jo ihan eri. Minä olen siis suunnittelupuolen rakennusinsinööri ja mies "koodiapina".
Minulla vaimo lähihoitaja mulla jäis kyllä vaipat vaihtamatta.Ite trukkikuski sen nyt oppii.
Mä luulen, että melle kummallekin tulis suuria vaikeuksia... Ollaan molemmat asiantuntijatason ihmisiä ja sellaisissa hommissa, että ihan pikakoulutuksella niissä ei pärjäis.
Luulen, että mieheni pärjäisi paremmin. Hänellä on pohjalla sen verran jo lakiopintoja, että pienellä koulutuksella ja Finlexin avulla hän oppisi nopeasti. Itselle tulisi varmasti suurempia ongelmia kenttäpoliisina, koska olen 160 cm pitkä ja painan 50 kg :D Puhumalla osaan kyllä ongelmia ratkoa, mutta jos menee fyysiseksi, niin olen kusessa.
Olen parturi-kampaaja, mieheni koneistaja.
Uskoisin hänen selviävän huonommin, koska työni on oikeasti vaativaa ja täytyy ymmärtää paljon väreistä, muodoista, leikkaustyyleistä ja tehdä asiakkaalle mitä hän haluaakin.
Koneistajana voisin ehkä selvitä kunnon perehdytyksen jälkeen.