Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies inttää että vaatteet pestään 40 asteessa, lakanat kuudessakympissä

Vierailija
25.01.2014 |

Vaikka mun mielestä esim. alusvaatteet vaatisi sen 60 asteen pesun ja itse olen aina pessyt vaatteet 60 asteessa ja lakanat vielä korkeammassa!

Mies valittaa, että kaikki menee pilalle, kuulemma ihan riittävä toi 40 astetta.

Miten teillä pestään?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese mitään kädenlämpöisessä vedessä, eli se 30-40:ssä asteessa. Pesen aina vähintään 60 asteessa koska haluan että vaatteistani tulee oikeasti puhtaita. Lakanat ja pyyhkeet pesen 95:ssa. Samat lakanat ja pyyhkeet ovat olleet ties kuinka monta vuotta käytössä, eli kulumista ei ole havaittavissa.

Niin ja alkkaritkin menee kuudessakympissä, mm. hiivabakteerit kuolee siinä asteessa (ei, ei ole kokemusta hiivasta, siskoni vain ystävällisesti ilmoitti että 60 alle ei kalsareita pestä).

Ällöttävää kuinka paljon tälläkin palstalla on kunnon sottapyttyjä jos vaatteet pestään kädenlämpöisessä vedessä. YÖK.

Vierailija
82/122 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti muutaman kerran sortunut uskomaan tätä säännöllisin väliajoin iltapäivälehtiin ilmestyvää palstantäyte-legendaa puuvillavaatteiden "oikeasta" pesulämpötilasta ja katunut katkerasti kun hyvälaatuiset vuosia kovassa käytössä olleet hyväkuntoiset vaatteet ovat kulahtaneet kertapesusta. Älkää hyvät ihmiset uskoko tuota soopaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne bakteerit takertuu kankaaseen tiukemmin kuin ihoon... ;)

Vierailija
84/122 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat, pyyhkeet, kestositeet, keittiörätit 60-95

puuvillaiset paidat, hameet, alushusut, kestositeet 60

ei-puuvillaiset paidat, hameet, alushousut, kestositeet 40

villa ja rintsikat 30

puuvilla ei mene pilalle 60:ssa, päinvastoin.

Vierailija
85/122 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvilla 60 astetta, mutta viskoosi, urheiluvaatteet jne herkemmät vaatteet 40 astetta. Alushousut, sukat materiaalista riippumatta 60 astetta (mitään pitsipöksyjä en edes omista), jos ei kestä, niin sitten hankitaan uusia sellaisia jotka kestää. No villasukkia en pese kuudessakympissä kuitenkaan. Pyyhkeet, lakanat 60 astetta.

Vierailija
86/122 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli jokin aika sitten uutinen, jonka mukaan vaatteisiin laitetaan alhaiset pesulämmöt 30 tai 40, että ne kuluisivat nopeammin: hikijäämät ja muu lika ei lähde alhaisessa lämmössä ja se pinttyy ja kuluttaa vaatteen nopeammin. Itse asiassa pesu 60:ssä pitäisi vaatteet pidempään kunnossa.

Kokeilkaa vaikka! Pesu 60:ssä ei pilaa vaatteita. Moniväriset vaatteet kannattaa aina pestä 60:ssä, jottei värit leviä. Leviäminen tapahtuu juurikin alhaisissa asteissa.

Vierailija
87/122 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:51"]

Minkälaisia mummoalkkareita sulla on, jos ne kestää kuudenkympin pesun? Lähes kaikki mun pikkuhousuni täytyy pestä hienopesulla, maksimissaan neljässäkympissä, monesti vain kolmesskympissä. Eihän pitsit mitään kuuttakymppiä kestä.

[/quote]

jaa-a. Mä ainakin käytän ihan perus puuvilla-alkkareita. Kun ne on täyttä puuvillaa niin kestää hyvin vaikka 90 asteen pesun. Ehkä sit oon mummo mutta ne tuntuu mukavilta.

Vierailija
89/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi puuvillavaatteet ja lakana/pyyhepyykki 60 asteessa. Sillointällöin lakanat/pyyhkeet 90 asteessa. Herkemmät vaatteet erikseen 30/40asteessa.
Hyvin säilynyt vaatteet. Vielä kun muistaa pestä tummat ja vaaleat erikseen. :)

Vierailija
90/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakanat, pyyhkeet ja pikkuhousut 90 asteen pesussa. muuta vaatteet 40 asteen

Vierailija
91/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet, pikkuhousut, rätit 60 ja muut 40.

Vierailija
92/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyajan ryysylaatuiset vaatteet tunnu kestävän kulutusta eikä pesua! Sehän se vituttaakin kun sloggit kesti ennen isältä pojalle ja nyt reikiintyvät ja kuluvat jo muutaman käyttökerran jälkeen. Kyllä minäkin haluan alkkarit pestävän 60 asteessa.

Vierailija
93/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kuten miehesikin. Vaatteet 40:ssä (jos niissä ei lue, että 60 tai 30) ja lakanat 60:ssä. Lakanoissahan on pesuohjekin niin. Miksi pullikoit sitä vastaan, ap?

Vierailija
94/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen kaikki vaatteet 30 asteessa, pyyhkeet 40 asteessa (näin pakkauksessa ohjeistettiin), ja lakanat 60 :)

Vierailija
95/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki 60 asteessa, myös pitsiset alushousut ja rintsikat. Koskaan ei ole yksikään vaate mennyt pilalle.

Vierailija
96/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just pyörii tulla puuvillavaatteita, joissa on pesuohjeessa osassa 40, 60 asteessa. Ei ne siitä ole pilalle menneet. Pesuohjeita tehdään varmaan päälle. Kyllä lakanat ja pyyhkeet on hyvä pestä 60 asteessa, mutta se riittää. Myös alusvaatteet ainakin silloin tällöin. 

Pitsialkkareita? Ne kuulostaa just mummoalkkareilta. Mulla on perus tai-mallia ilman pitsejä tai jotain hipster-mallia kaikki. Pitsit on ällön tuntuisia. 

Vierailija
97/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useat vaatteet kestää 60 astetta. Luin jostain, etteivät kunnolla puhdistu likaiset ja hikiset vaatteet alemmassa lämpötilassa. Pesuohjeet on monesti varmuuden vuoksi merkitty 40 asteeseen, jos sattuisi että kutistuu niin ei voi ainakaan syyttää valmistajaa. Mutta puuvillaiset esimerkiksi eivät niin vain kutistu. Vaate kestää pitempään jos sitä pesee kunnolla eikä kankaan pintaan jää likaa hiertymään. Pesisin välillä kaikki vaatteet, jotka eivät ole mitään herkkää materiaalia, 60 asteessa. Välillä, jos on vain miedosti likaantunut tai siis vaatteessa ei ole näkyvää likaa, varmaan 40 astetta riittää.

Vierailija
98/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pesemme vaatteet 40. Jos jokin vaate mennyt tosi likaiseksi nii sitten 60. Lakanat ja pyyhkeet 60 ja silloin tällöin 90.

Vierailija
99/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:51"]Minkälaisia mummoalkkareita sulla on, jos ne kestää kuudenkympin pesun? Lähes kaikki mun pikkuhousuni täytyy pestä hienopesulla, maksimissaan neljässäkympissä, monesti vain kolmesskympissä. Eihän pitsit mitään kuuttakymppiä kestä.
[/quote]

Kiva kun ne sun pitsistringit hieroo persaukkoa ja paskabakteerit ei tasan kuole 30 asteessa. Sulla on kolibakteeria täynnä koko hepenelaatikko. Hyhhyi.

Vierailija
100/122 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet 30-40, sukat 60, pyyhkeet ja lakanat 60-90.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän