Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutin ja luottotiedot menee.

Vierailija
11.01.2014 |

Olen monen lapsen yh. Erottuani en pysty enää hoitamaan nimissäni olevia laskuja joten päätin antaa luottotietojeni mennä. Laskuja otettiin lasten isän kanssa nimiini ihan kiitettävästi eikä pysty niissä enää auttamaan koska jäi työttömäksi. Anyway, aikani kun tuskastelin, päätin etten enää jaksa stressata, ei se maailmanloppu voi olla. Lyhennän saamista tuistani sitten ulosottoon minkä voin. Vuokrat yms pakolliset kyllä maksan puhelinta ja yhtä luottokorttia myöten jotta saan ne pitää, ihana vuokrakämppä on alla. Onneks eikä toivottavasti tarvitse muuttaakaan mihinkään. Mitä mieltä olette? Luovutinko liian helposti? Sossusta en saa mitään, yh:na minulla kuulemma liian hyvät tulot (kotiäitinä). Oloni on tästä syystä parempi, enkä enää vaivu synkkyyteen laskujeni tähden kuten ennen. Lapset saivat energisemman äidin. Vaikka ahdistaakin kyllä rinnan alla...mutta elämä on

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä koko viesti ei mahtunut? Ap

Vierailija
2/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää hommat voi mennä eri ihmisillä niin eri tavoin?? Multa lähti luottokortti heti, enkä todellakaan voinut sopia ulosottoon mitään summaa, vaan tuo 1/3 lähti automaattisesti. Riippuuko nää asiat ulosottomiehestä? Elin vuoden kituuttamalla, kun menin laittamaan nimeni paperiin, ja sukulaiseni sössi raha-asiansa. Hitto et ärsytti kun ennestään pienehköstä palkasta lähti osa pois. No, pääsinpä velasta suht pian eroon, mutta olisi kyllä helpottanut jos olisin saanut edes pari pienempää maksuerää välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortin menetät kun pankki saa tiedot luottohäiriöstäsi, ihan sama vaikka olisit maksanut laskut ajallaan. Luottoa et saa mistään, saat pankista kirjeen luottokortista. Niin minäkin sain.

Olin itse samassa tilanteessa ja annoin laskujen mennä eteenpäin. Olin hajoamispisteessä. Elämä luottotiedottomana on opettavaista ja on helpotus elää sen varassa, kuinka paljon rahaa on. Ei osamaksulla tavaraa enää mistään. Puhelinliittymät meillä on, ne eivät sulkeudu. Tsemppiä sinulle, luottotiedottomuus ei ole maailmanloppu :)

Vierailija
4/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö edes sopia takuusäästiön kautta? Ei olis mennyt luottotiedot. He maksavat ja sä maksat niille takaisin sovitun maksuohjelman puitteissa.. Niillä on ehtonsa ja ihan järkevät on.

Vierailija
5/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit ei saa osamaksullaka mitään jos hajoo esim pesukone tms. Se on huono puoli..

Vierailija
6/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin luottokortti, entä nordea? Kuulin kyllä että joitakin luottokortteja saisi pitää jos hoitaa laskut ja maksut ajallaan... Joo. Harmittaa pirusti mutta jokin kivi sydämeltä putosi. Hävettää mutta nyt voi elää juuri niillä mihin on varaa. Tuntuu mukavalta saada pitää taskussa hiukan enemmän ruokarahaa lapsille vaikka se ei paljoa olekaan. Ap

Vierailija
7/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin miten kolmonen sanoi, luottokorttisi suljetaan. Ei ole maailmanloppu :) vuokra-asuntoakin jos joudut vaihtamaan, ei ole nykyään niin suuri ongelma. Vaikka itsellänikin meni luottotiedot, en ole KOSKAAN jättänyt vuokraa maksamatta. Nykypäivän vuokranantajat ymmärtävät, että luottotiedottomuus on valitettavan yleistä tänä päivänä, kiitos pikavippien ja huonon työllistymisen jne. Vertaa 90-luvun lamaan, nykytilanne vielä pahempi.

Vierailija
8/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole kotivakuutusta/matka- tai tapaturmavakuutuksia, kannattaa ottaa ne nyt, kun luottotiedot eivät ole vielä menneet. Sitten et niitä saakaan enää. Mutta laskut pitää toki maksaa.. Tsemppiä!

Vierailija
9/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pakotettiin ottamaan opintolainaa vaikka nykyaikana työllistymisestä ei ole mitään takeita. Ei sitten saanut alansa töitä pitkään aikaan, ja vaikka yritti sopia lainan lyhentämisestä pankin kanssa, pankkia ei kiinnostanut. Nyt on viisi tonnia ulosotossa, että kiitos vaan vitusti...kauheasti kannustaa menemään töihin.

Vierailija
10/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Joo kotivakuutukset yms löytyy ja maksan kaiken mitä elämässämme tarvitsemme. Mulla on perus pankissa tilit mutta voinko joka kk yrittää säästää esim s-tilille mihin tulee s-bonukset muutaman kympin joka kk jos vain pystyn? Ensi joulua mietin

Vierailija
11/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotta lapset sais edes muutaman paketin. Vai tyhjentääkö ulosottomies kaikki tilit vaikka onkin suurehko suojaosuus? Tää känny ei nyt julkase koko viestiä jostain syystä. Ap

Vierailija
12/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että kun jätät velkasi maksamatta, saatat aiheuttaa ongelmia sille yritykselle, jolta olet ostanut? Et ehkä varastaisi kaupasta, mutta varastamista tämäkin on.

Vierailija
13/35 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia sitten pitkän sairauden vuoksi samanlainen tilanne. Viimeiseen asti sinnittelin, kun ajattelin, että elämä loppuu luottotietojen menettämiseen. Lopulta ne kuitenkin menivät, ja elämä ei loppunutkaan siihen. Olikin helpotus, että asiat "romahtivat", koska velkojat eivät suostuneet tekemään maksusuunnitelmia suoraan minun kanssani. Nyt olen jo saanut luottotietoni takaisin.

Vierailija
14/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. Oon pahoillani mut en enää pysty. En usko että viiden lapsen yh:lta ulosotto voi niin kauheasti viedä työttömyyspvärahasta tai palkasta? Sovin maksusta heti kun minut on todettu ns varattomaksi? Mulla ei enää energiaa sopia mitään jotta merkintää ei tulis, parempi vain etten saa mistään tilattua mitään. Ap

Vierailija
15/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 15 oliko sulla lapsia kun ulosotto vei palkasta tuon 1/3 ?

Vierailija
16/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu ulosottomiehestä vaan luotonmyöntäjästä. Pankki saa ilmoituksen asiakkaan maksuhäiriömerkinnästä ja yleensä kortti irtisanotaan kokonaisarvion perusteella. Joskus asiakas saa silti pitää kortin.

Vierailija
17/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun olet päästänyt velkasi ulosottoon, olethan huomioinut, että niihin tulee isot kulut ja velkasi kasvaa entisestään. Harvemmin ulosottomiesten kanssa pystyy sopimaan itse kuukausittaisesta lyhennyksestä joten jossain vaiheessa huomaat, että palkastasi menee ei mukava summa sinne. Ulosottokierteestä on vaikea päästä eroon juuri noiden kulujen ja korkojen vuoksi. Nyt voi tuntua hyvältä, kun sinun ei niitä velkoja tarvitse maksella, mutta elämä luottotiedottomana ei todellakaan ole mukavaa sen tulet vuosien kuluessa huomaamaan.

Vierailija
18/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, suojaosuutesi on aika reilu. Eikä se ole maailmanloppu! Zemppiä!

Vierailija
19/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maailmanloppu. Ulosoton sivuilla on laskuri, jolla näet ulosmitattavan määrän. Sulla on reilu suojaosuus 1/3 tuloista ulosmitataan jos tulosi ovat kaksi kertaa suojaosuuden määrä. Se vaihe kun kaikki romahtaa kestää pari kuukutta. Saat käräjäoikeiden postia n joka päivä, se tuntuu pahalta sitten jo helpottaa. Mulla on uo päällä ja vaikka menetin luottokorttini, on mulla enemmän rahaa kuun ennen. Mun palkasta menee 700 ulosottoon, mutta elän silti ihn hyvää elämää. Olen ostanut v 2008 jälkeen kaiken käteisellä, eli säästänyt ensin ja sitten ostanut, viimeeksi kuivausrummun 890 e maksoin siitä. Jopa matkusteleman olen päässyt, electronilla ja nettipankilla olen maksanut lennot, hotellit jne. Ei minusta tiedä, että olen uon asiakas, paitsi nykyään en elä velaksi. Ostomaniasta pääsin kun en ekaan pariin vuoteen ostanut mitään muuta kuin pakollisen. Tsemppiä, uo on kallis mutta toisaalta mielenterveys on korvaamaton. Ne jotka tässä nyt moralisoi ja jeesustele, on varmaan samoja jotla kauhistelee ylivelkantuneiden perhesurmia. Rahaa se vain on.

Vierailija
20/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohdutuksen sanoista! Tuntuu pahalta koko ajan mutta lapsilleni jää enemmän. Kärsin nahoissani ja olen sen ansainnut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi