Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena
Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi potilastiedot varastettiin
Tietoja on tiettävästi julkaistu myös verkossa.
Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.
Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.KUVA: MARKKU ULANDER / LEHTIKUVA
Henrik Kärkkäinen
9:26 | Päivitetty 9:37
Psykoterapiakeskus Vastaamo on joutunut tietomurron kohteeksi. Tiedotteessaan keskus kertoo, että sen potilastietoja on varastettu.
Tämän hetken tiedon mukaan mukaan marraskuun 2018 jälkeen kirjatut asiakastiedot eivät ole vaarantuneet. Toistaiseksi tuntematon kiristäjä on yrittänyt vaatia rahaa tiedoista.
Vastaamo sanoo tehneensä asiasta ilmoituksen Kyberturvallisuuskeskukselle, Valviralle sekä tietosuojavaltuutetulle.
Kun kiristäjä ei ole saanut maksua, hän on väitetysti julkaissut tietoja verkossa.
Psykoterapiapalveluita tarjoavana yhtiönä asiakastietojen luottamuksellisuus on meille äärettömän tärkeätä ja kaiken toimintamme lähtökohta. Pahoittelemme syvästi murrosta johtuvaa tietovuotoa. Kehitämme jatkuvasti tietoturvaamme sekä tietosuojaamme ja teemme lisätoimenpiteitä omien selvitystemme ja viranomaistutkinnan valmistuessa. Käynnissä olevan poliisitutkinnan takia emme ole aikaisemmin saaneet viestiä aiheesta,sillä tutkintateknisistä syistä asiaa ei ole haluttu julkistaa, Vastaamon hallituksen puheenjohtaja Tuomas Kahri sanoo tiedotteessa.
Vastaamo sanoo olevansa syvästi pahoillamme asiakkaidensa puolesta.
Ilta-Sanomat on nähnyt verkossa julkistettuja väitettyjä potilastietoja. Terapiaistuntojen kertomukset ovat luonteeltaan hyvin henkilökohtaisia, ja niiden yhteydessä on näkynyt muun muassa asiakkaan nimi.
LUE LISÄÄ KIRJOITTAJALTA
Henrik Kärkkäinen
Aivan skandaali! Ihmisten terapiaistuntojen tietoja nimien kanssa netissä!!!
Kommentit (5103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietovuodosta voi koitua paljon hyvääkin: esimerkiksi rikoksia, jotka muuten jäisivät pimentoon saadaan hakkerin paljastaman tiedon avulla selville.
Poliisilla ei ole mitään oikeutta käyttää noita laittomasti hankittuja ja julkaistuja salatuiksi luokiteltuja terveystietoja rikosten ratkaisemiseen.
Totta kai on.
Ei ole. Lain näkökulmasta nuo ovat edelleen ihan yhtä salaisia, kuin olivat ennen niiden vuotoa. Ei niitä voi käyttää todisteena yhtään mihinkään.
Niin, ei voi käyttää todisteena. Voi silti johtaa tutkimuksiin, jossa löydetään muut todisteet. Ei se nyt varmaan ihan siihenkään jää, jos jonkun tiedoissa ois joku ra iskaus kertomus tai ryöstötunnustus.
Miksi poliisi lukisi näitä vuodettuja tietoja? Se on laitonta. Haluatko että Suomen poliisi rikkoo Suomen lakia?
Poliisin ei tarttisi lukea niitä. Siis täähän on kaikki pelkkää teoreettista löpinää ja me keksitään päästämme näitä esimerkkejä... mutta tosiaan kuten tossa on ylempänä kerrottu, joku vois tehdä vinkin poliisille. Missään ei tarttis lukea mitään mainintaakaan potilastiedoista. Voithan sä nytkin vinkata poliisille rikoksesta, niin ihan samalla tavalla. Joku ois lukenut rikostunnustuksen ja kertois siitä poliisille. Sit riippuen rikoksesta ja resursseista sitä vinkkiä tutkitaan.
no ei poliisikaan niitä saa lukea tietenkään mun käsittääkseni . Ainoostaan sen tiedon että kuka kyseessä, ei muuta.
Mä en nyt ymmärrä miksi koko ajan kirjoitat että poliisi lukisi niitä tietoja. Ei poliisin tarttisi lukea niitä, jos saisi muualta vinkin rikoksesta. Ei poliisi edes tietäisi että tieto löytyy potilastiedoista. Etkö sinä lue näitä viestejä ennen kuin vastaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kaikkien tekojen tulee kestää päivänvalo. Miksi hankkia itselleen salattavia asioita?
Sen ymmärrän että esim. raiskatuksi tullut henkilö, pedon tai insestin uhri pelkää. Taas jos itse sotkee oman elämänsä vaikkapa seksuaalisen nautinnon takia, vastaa itse toimistaan ja niiden seurauksista.
Miksi pitää yrittää keskustella asiasta mistä ei tiedä mitään, eikä ymmärrä koko aihetta? Näkemyksesi terapiasta on todella tietämätön. Tutustu asiaan ja puhu vasta sitten.
Olen itsekin käynyt terapiassa - 3 vuotta, mutta en tuossa firmassa.
Se on totta että pedofiileista en ole tiennyt tarpeeksi. Tämä keskustelu on todella avannut silmät, kiitos siitä!
Se, että käy terapiassa itse, ei näköjään riitä ymmärtämään, että syitä muiden ihmisten terapiaan voi olla mikä vaan.
Terapia on kuin päiväkirjaa kirjoittaisi, sinne laittaa kaikki isoimmat ja tärkeimmät salaisuudet, eikä kukaan halua, että joku muu lukee sitä. Kenellekään toiselle ei edes kuulu se miksi ihminen sitä on kirjoittanut tai onko ne ajatukset minkä arvoisia tai saako niitä edes ajatella. Ei kuulu kenellekään sekään onko ne ajatukset siellä päiväkirjassa omien vai muiden ihmisten tekojen seurausta.
Nyt 45 000 ihmisen päiväkirjat ja satuttavimmat ajatukset ovat levinneet maailmalle. Olen niin vihainen sekä Vastaamolle, tuolle kiristäjälle, että ihmisille, jotka aiheuttaa lisää pahaa mieltä tästä.
On väärin, mutta se hyvä puoli tässä rikoksessa jotta nähdään vähän, että käyvätkö ihmiset tosiaan pitämässä päiväkirjaa terapeutilla, kallis tikki veronmaksajille jos näin on laita yleisesti. Joistakin nettikeskusteluista kieltämättä tulee sellainen mielikuva.
Ymmärrät tahalleen väärin. Onko sinun pakko vääntää veistä haavassa? Miltä se tuntuu? Saatko siitä nautintoa? Vertaus oli siitä, että päiväkirja on henkilökohtainen ja tarkoitettu vain sille kuka sitä kirjoittaa. Ei muille.
Useimmat ihmiset maksaa nuo terapiat ihan itse. Ja vain osasta Kela maksaa osan. Voit siis helpottua ja olla entistä tyytyväisempi oloosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku hakkeroi Kannan?
Ei tulevaisuudessa ehkä tarvitse. 2018 Eduskunnassa käsiteltiin lakia, joka sallisi kansalaisten sote-tietojen myymisen yrityksille.
Tiesittekö, että väestörekisterikeskus myy henkilötietoja?
YLE: Tiedot kiinnostavat firmoja niin paljon, että ne ovat valmiita maksamaan niistä vuosittain miljoonia euroja.
En yhtään ihmettele. Mieheni sairastui harvinaiseen autoimmuunisairauteen (Suomessa vain n. 650 sairastajaa). Hänelle on tullut muutaman kerran puhelu joltain yhdistykseltä, jossa pyydetään lahjoittamaan sairaita varten. Puhelussa sanotaan jotakuinkin "lahjoittamalla autat mm. syöpää, reumaa ja myasteniaa sairastavia." Tuo lihavoitu on siis mieheni sairaus. Sattumaako? Meistä tuo on aika läpinäkyvää, tuli heti sellainen olo, että ovat jostain saaneet tietoon mieheni sairauden ja koittavat sitä tietoa hyväksikäyttäen herättää miehessäni sympatiaa ja yrittää saada hänestä lahjoittajan. En muuten usko, että yhdistys käyttäisi valtakunnallisissa soitoissaan noin harvinaista sairautta tuossa listassa, josta harva on edes kuullut. Vielä kun litanian joukossa on ihan yleisnimityksiä sairauksille, kuten juuri syöpä tai reuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita uhreja, jotka eivät ole kertoneet kellekään? Omat tietoni ovat tuolla 300 joukossa. Yhdelle kaverille kerroin ja nyt kadun sitä, koska pelkään, että uteliaisuus vie voiton ja hän menee lukemaan tietoni.
Mitä teen maanantaina töissä, kun työkaverit puhuvat asiasta? Osa mahdollisesti nähnyt tietoni. Esitän tietämätöntä?
Poliisi on jo kutsunut kuulusteltavaksi useita henkilöitä, jotka ovat tiedostoja avanneet. Eli toivoa on, että tietoihin kiinni päässeet joutuvat rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Ottaa ankarasti päähän se, ettei firma ole ottanut asiassa mitään vastuuta vaan puhuu itsestään uhrina. Yritys on yritys. Bisnestä. Huonosti hoidettua sellaista. Ja heille kyse on vain rahasta / mahdollisesta konkurssista. Mutta meille uhreille kyse voi olla elämästä ja kuolemasta.
Tuo on vain huhu, että ihmisiä muka jo nyt olisi kutsuttu kuulusteltavaksi. En oikein usko, että noin nopeasti toimivat ikävä kyllä.
Ei ole huhu, minun tuttuni on käynyt kuulusteluissa tämän asian tiimoilta. Poliisi vei rikosvälineet myös.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän paniikin, mutta itse asiassa se ruokkii nyt itse itseään. Kuinka moni täältä on käynyt katsomassa tiedot tai harkitsee sitä? En minä ainakaan enkä tunne ketään, joka osaisi/viitsisi lähteä katsomaan täysin tuntemattomien henkilökohtaisia tietoja.
Nyt siis pitäisi osata laittaa paniikkiajatukset syrjään ja luottaa siihen, ettei kukaan huomaa sinua yli 40 000 nimen joukosta. Luota, että lähipiirisi ja ihmiset, joiden kanssa olet tekemisissä, eivät kannusta rikollisia. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta juuri nyt se on ainoa keino. Vasta kun ihan oikeasti joku vihjaa tietävänsä jotain sinusta, kannattaa huolestua. Sitä ennen sitä rupeaa vain kuvittelemaan olemattomia. Ainoa keino on siis nyt teeskennellä, ettei siellä tiedoissa ole mitään tärkeää ja että ketään ne ei kiinnosta. Se on ainoa keino selviytyä. Tai on toinenkin. Tuo itse esiin läheisilleen ne kiperät tiedot, niin ei haittaa, vaikka ne tulisivatkin julkiseen tietoon. Mutta oletan, että aika harva pystyy tähän.
Voin tunnustaa. En ole käynyt katsomassa tietoja eikä ole mitään aikomuksia mennä urkkimaan asioita jotka eivät itselleni kuulu.
Tietysti poliisin pitää lukea vuodetut tiedot, jotta rikosta voidaan tutkia. Miten kuvittelette, että rikoksia muuten voi tutkia. Jos aineistoon ei tutustu, miten voidaan tietää, että kyse on salassapidettävästä aineistosta? Tiedoston nimi ei kerro, mitä se sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma tässä on se että sosiaaliturvatunnuksilla voidaan tehtailla rikoksia
Kenen tahansa esim. merkkipäiväilmoituksen lehteeen laittaneen syntymäaika tiedetään, samoin wikipediassa on nämä tiedot tunnetuista henkilöistä. Yleisesti taas on tunnettua kuinka hetu voidaan laskea syntymäajasta... Eli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita uhreja, jotka eivät ole kertoneet kellekään? Omat tietoni ovat tuolla 300 joukossa. Yhdelle kaverille kerroin ja nyt kadun sitä, koska pelkään, että uteliaisuus vie voiton ja hän menee lukemaan tietoni.
Mitä teen maanantaina töissä, kun työkaverit puhuvat asiasta? Osa mahdollisesti nähnyt tietoni. Esitän tietämätöntä?
Poliisi on jo kutsunut kuulusteltavaksi useita henkilöitä, jotka ovat tiedostoja avanneet. Eli toivoa on, että tietoihin kiinni päässeet joutuvat rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Ottaa ankarasti päähän se, ettei firma ole ottanut asiassa mitään vastuuta vaan puhuu itsestään uhrina. Yritys on yritys. Bisnestä. Huonosti hoidettua sellaista. Ja heille kyse on vain rahasta / mahdollisesta konkurssista. Mutta meille uhreille kyse voi olla elämästä ja kuolemasta.
Tuo on vain huhu, että ihmisiä muka jo nyt olisi kutsuttu kuulusteltavaksi. En oikein usko, että noin nopeasti toimivat ikävä kyllä.
Ei ole huhu, minun tuttuni on käynyt kuulusteluissa tämän asian tiimoilta. Poliisi vei rikosvälineet myös.
Aivan varmasti 👌
Tulee mieleen vanhan ajan kopiosuojaukset jotka tunnisti jos levyt oli kopioitu kirjastoista lainatuista levyistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kertonut, mutta kadun niitä juuri samasta syystä, kun tajusin että heillä voi herätä uteliaisuus. Ihmiset ovat perusluonteeltaan uteliaita, olen minäkin. Tosin täytyy sanoa että jos murto ei koskisi minua ja tiedot olisi saatavilla, niin tuskin menisin etsimään ja lukemaan tietoja, koska tapaus on niin moraaliton kun voi olla. Mutta uteliaita riittää joille moraali ei merkitse.
Itse mietin jo facebook ja muiden sometilien sulkemista. Luin että kiristäjä uhannut murtautua niihinkin ja levittää uhrin tiedot sitä kautta. Facebook on vain siksi niin vaikea paikka sulkea kun koko historia ja lapsistani tehdyt ilon ja onnen ja hassut päivitykset ja valtava määrä kuvia jne. Se olisi valtaisi työ lähteä niitä ottamaan talteen. Ensimmäistä kertaa mietin et haluaisi kadota verkosta ja lopettaa kaikki tilit. Tunnen itseni niin haavoittuneeksi.
Voit laittaa Facebookin tauolle. Silloin se häviää kokonaan näkyvistä. Laitat sitten näkyville kun savu hälvenee.
Vierailija kirjoitti:
tietääkö joku kirjoitti:
Osaako joku muuten neuvoa tai sanoa, että jos ottaa tai ostaa itselleen sen luottokiellon, niin käykö niin että verkkokaupasta ostaessa ei voi enää käyttää laskutuspalveluita kuten Klarnan tai SVEA laskua maksutapana (14 päivää aikaa maksaa ilman lisäkuluja jne). Niissähän isketään henkilötunnus joka tarkistaa selvästi luottotiedot.. Eli jos ottaa luottokiellon niin se voi heittää hyvästit mahdollisuudelle maksaa enää ostoksiaan laskulla?
Ei voi tietää kuin kokeilemalla. Jos luottotietotarkistus on tehty oikein, niin oma luottokielto ei vaikuta. Mutta tiedän yrityksen jossa koodattiin maksuhäiriötarkistus, eikä kukaan ollut kuullutkaan tästä omaehtoisesta kiellosta joten ne tulkittiin maksuhäiriöiksi. Ehkä luottokieltoa ei tuolloin edes ollut, en tiedä. Mutta, myöhemmin tuo lisätarkistus lisätiin ja nyt omaehtoinen kielto on sama kuin puhtaat paperit.
Luultavasti Klarna ja Svea eivät edes tarkista vanhojen asiakkaiden luottotietoja joka kaupan yhteydessä. Maksuportaalien katteet ovat hyvin pienet ja 14 päivän sisällä laskulla maksavista tulee vain tappiota. Silloin ehkä halutaan minimoida maksullset tarkistukset.
Eli roistotkin voivat ehkä tilata Klarnalla, Svealla ja vastaavilla nimiisi, luottokiellosta huolimatta?! Loistavaa... Luulin, että suojaisi siltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän paniikin, mutta itse asiassa se ruokkii nyt itse itseään. Kuinka moni täältä on käynyt katsomassa tiedot tai harkitsee sitä?
Ainoa keino on siis nyt teeskennellä, ettei siellä tiedoissa ole mitään tärkeää ja että ketään ne ei kiinnosta. Se on ainoa keino selviytyä. Tai on toinenkin. Tuo itse esiin läheisilleen ne kiperät tiedot, niin ei haittaa, vaikka ne tulisivatkin julkiseen tietoon. Mutta oletan, että aika harva pystyy tähän.
Tota öö.
Omalla kohdalla mun terapiaistuntojen sisällössä ei ole mitään salattavaa, koska olen itse uhri enkä ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Mutta en tokikaan halua teeskennellä, että henkilötietoni eivät olisi rikollisten vapaassa käytössä esimerkiksi pikavippien tai nettiostosten tekemiseksi. Niinpä toimin ainoalla oikealla tavalla ja tein luottokiellot, rekisteröintikiellon, osoitteenmuutoskiellon ja muutin ja paransin salasanoja. ja tietysti tein rikosilmoituksen. Pään työntäminen pensaaseen ei ehkä ole paras tapa suojata omaisuuttaan..?
Säilytä kuitit ja tee rikosilmoitus, jos et ole jo tehnyt. Vastaamo saa maksaa kaikki kulut.
Ps. on muutenkin absurdia että tuollaisista kielloista jotuu maksamaan koska jotkut muut eivät osaa tietoturvaa (protip hetu ei ole salasana)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on niin mahtavaa! Saisi poliisi näkyvästi tiedottaa, että näin käy urkkijoille.
Luin myös huhuja, että tiedostoja avanneille oli poliisit soitelleet perään... Just näin hyvä!
Onko joku yllättynyt että kuva missä on listat vuodetuista nimistä (ei siis mitään muuta kuin nimet) poistettiin? Itkupotkuraivarit ftw
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietääkö joku kirjoitti:
Osaako joku muuten neuvoa tai sanoa, että jos ottaa tai ostaa itselleen sen luottokiellon, niin käykö niin että verkkokaupasta ostaessa ei voi enää käyttää laskutuspalveluita kuten Klarnan tai SVEA laskua maksutapana (14 päivää aikaa maksaa ilman lisäkuluja jne). Niissähän isketään henkilötunnus joka tarkistaa selvästi luottotiedot.. Eli jos ottaa luottokiellon niin se voi heittää hyvästit mahdollisuudelle maksaa enää ostoksiaan laskulla?
Ei voi tietää kuin kokeilemalla. Jos luottotietotarkistus on tehty oikein, niin oma luottokielto ei vaikuta. Mutta tiedän yrityksen jossa koodattiin maksuhäiriötarkistus, eikä kukaan ollut kuullutkaan tästä omaehtoisesta kiellosta joten ne tulkittiin maksuhäiriöiksi. Ehkä luottokieltoa ei tuolloin edes ollut, en tiedä. Mutta, myöhemmin tuo lisätarkistus lisätiin ja nyt omaehtoinen kielto on sama kuin puhtaat paperit.
Luultavasti Klarna ja Svea eivät edes tarkista vanhojen asiakkaiden luottotietoja joka kaupan yhteydessä. Maksuportaalien katteet ovat hyvin pienet ja 14 päivän sisällä laskulla maksavista tulee vain tappiota. Silloin ehkä halutaan minimoida maksullset tarkistukset.
Eli roistotkin voivat ehkä tilata Klarnalla, Svealla ja vastaavilla nimiisi, luottokiellosta huolimatta?! Loistavaa... Luulin, että suojaisi siltäkin.
Mutta toisaalta, pystyykö kännykkänumeroa, osoitetta tai meiliosoitettu muuttamaan tilausta tehdessä, kirjautumatta Klarnaan ym. sisään? Minusta ei.
Liittyykö tämä keissi jotenkin Veikkausperheeseen ja siihen ettei heidän toimintaa saa kritisoida?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku yllättynyt että kuva missä on listat vuodetuista nimistä (ei siis mitään muuta kuin nimet) poistettiin? Itkupotkuraivarit ftw
Hyvä linkki tehdä rikosilmoitus, myös kuvan tänne laittaneesta. Tehkää moni muukin!
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta tai missä olette onnistuneet näkemään tämän 300 hlön nimilistan edes. Tuntuu että kaikki ovat nähneet tämän kuvakaappauksen ja minä en. Olisi kiva tietää onko oma nimi joukossa.
Tämäkin lista on ihan varmasti poliisilla myös ja ehkä vastaamollakin. Miksi he eivät henkilökohtaisesti ilmoita noille? Voidaan panostaa koronaan ja jäljitellä ihmisiä, soitella perään, rahasta viis. Miksi ei siis tässä? Vastaamolla menisi ehkä yhden terapeutin työpanos tuohon, onko se liikaa vaadittu?
Minä olen avannut jo parikin kertaa. Ekalla kertaa en edes tiennyt, mitä siellä linkin takana on. Oon tämän asian tiimoilla surffaillut siellä sun täällä. Tänään avasin tokan kerran täällä av:lla en voinut uskoa, että joku ne tiedot tänne postais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitin tästä kertoa ystävälle, jos saisin tukea. Hänestä koko juttu oli vaan hauska ja vitsi
Sama täällä. Kerroin isälläni. Hän hymyili ja naureskeli koko asialle, että voi voi..
Ystävä moittii, että ylireakoin ja pitäis unohtaa koko juttu ja kaikki toimenpiteet jota olen tehnyt on hänestä turhia.
Soitin miesystävälleni niin hän toisti vaan "mitä sitten" "ketä kiinnostaa" "mä en tajuu mikä tos nyt on niin hirveetä"
Joo-o. Nimi, osoite, henkkari, puh ja parin vuoden terapia tiedot ikuisesti verkossa.. eihän tässä mitään. 2 vuotta unetonta yötä. Olo on alaston ja henkisesti raiskattu. Eikä mitään tietoa että tää koskaan tulee olemaan ohi. Se tästä vielä puuttui, ettei kukaan läheinen ymmärrä vaan vähättelee tunteita. Voimia kaikille uhreille <3
Sama täällä. Mies kysyi vain, että "tarvitko voimahalin?" Ystäville en ole puhunut. Sisaruksille en myöskään, koska muuten joku heistä menisi kyyläämään mitä löytyy dark netistä. Tekisi mieli vain painaa jotain deleteä ja hävitä kokonaan. Unettomat yöt ja painajaiset on nyt päällä ja itkuun purskahtelua jatkuvalla syötöllä. Tuntuu, että tämä on painajainen, josta en herää.
Ihan yksikseni tässä arkielämässä kärvistelen tämän asian kanssa. Onneksi täällä on muita samanlaisia. Voimia.
suomessa on lukemattomia täyskaimoja jokaisella. Ei kukaan tuttukaan sun hetua tiedä, joten ei ne varmuudella sua yhdistää niihin tietoihin. Psykiatri ainakin mulla kirjasi vaan parilla lauseella joka käynnistä ne keskeisimmät jutut ylös, ei joka lausettani tietenkään. Oon siis lukenut omat tietoni. Ja kun tilasin ne, niin tottakai ymmärsin et joku kopioija/toimistotyyppi saattaa ne vilkasta...Mut varsinaista terapiaa en oo käyny. Eikös ne tiedot oo jo poistunu?
Täyskaimoja, joilla on sama syntymäpäivä, osoite, puhelinnumero? Kiva, kun yrität lohduttaa häntä, mutta jotain realismia nyt. Ja ei, tiedot eivät ole "poistuneet".