Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä elämäntilanteessa olit 25-vuotiaana?

Vierailija
24.01.2014 |

Täytän pian 26v, ja olen ihan mielenkiinnosta pohtinut paljon, kuinka "keskiverto" elämää vietän. Moni ala-aste aikainen kaveri on jo naimisissa, asuu omakotitalossa pienessä kaupungissa/kunnassa, muutamalla on pullat uunissa tai yksi lapsi. Nykyinen kaveripiirini koostuu lähinnä kaupungissa vuokralla asuvista sinkuista tai avoliittolaisista.

Itse asun keskustassa, kerrostalokaksiossa, josta jäljellä vielä muhkea asuntolaina. Avoliittoa takana 3v, ei lapsia, ei lemmikeitä, eikä niiden aika mielestäni vielä ole.

Missä elämäntilanteessa sinä olit 25-vuotiaana? Asuitko vuokralla vai omistusasunnossa? Olitko sinkku, seurustelitko, avo- vai avioliitto? Lapsia? Harrastukset, ravintolakulttuuri? Vapaa-aika? Työ?

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa, odotin toista lasta, vuokralla asuttiin ja mies vielä opiskeli. Itse olin siis esikoisen kanssa kotona ja rahat oli tosi tiukassa.

Kaikki kaverit oli jo tuohon mennessä hävinnyt (muilla ei ollut vielä lapsia), joten elämä oli silloin samaa kotona yksin pyörimistä kuin nytkin. Silloin tosin oli mies seurana enemmän, kun opiskeluja ei enää paljoa ollut jäljellä. Joku satunnainen tunti silloin tällöin.

Tuosta kaikesta on 8v eikä mun oma elämä ole edennyt siitä mihinkään. Huh huh...

Vierailija
62/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden lapsen onnellinen äiti, opinnot takana, vakituinen työpaikka, asuimme omassa kaksiossa, josta oli velkaa, miehelläni oli myös vakituinen työ.

Asuimme/asun pienessä maaseutukaupungissa ja olen nyt 58 vuotias, eli 25 vuotta olin vuonna 1975, oi sitä ihanaa aikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri valmistunut maisteri, jonka ensimmäinen vakava suhde alkoi mennä palasiksi. Sitä vielä kaksi vuotta tekohengitettiin (en tajua miksi) ennen kuin sain rohkeutta irtautua kokonaan. Työelämä: pätkäpestejä. Asuminen: Vuokralla Helsingissä.

Vierailija
64/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoluonteeni takia en ollut silloin (niinkuin en nytkään) mikään keskivertotapaus. Olin kotona asuva opiskelija. En seurustellut. En käynyt ravintoloissa. Tapasin kavereita silloin tällöin. Kirjoitin kirjeitä. Harrastin tanssia. Kävin osa-aikatöissä. Nykyisin samat kuviot, paitsi että asun omassa kaksiossani :).

Vierailija
65/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin filosofian kandidaatiksi, olin avoliitossa ja asuttiin vielä opiskelija-asunnossa, tein pätkätöitä. Käytiin paljon baareissa, koska lapsia ei vielä ollut. Nyt lapsia on viisi, ja asutaan edelleen vuokralla, mutta ei sentään opiskelija-asunnossa. Kummallakin on vakituinen työ. Siitä on 29 vuotta aikaa, kun olin 25-vuotias.

Vierailija
66/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asunut muutaman vuoden ulkomailla, mennyt naimisiin ja opiskelin ensimmäistä maisterintutkintoa eräässä hyvässä yliopistossa unelma-alaltani. Myöhemmin opiskelin vielä huvikseni lisää vanhempana kun tein alani työtä. Asuimme suuressa kaupungissa vuokralla ja pari vuotta vanhemmalla miehelläni oli hyväpalkkainen vakituinen työpaikka.  En halunnut vielä lapsia, koska halusin asua nuorena mieheni kanssa ihan vain kahdestaan ja tulla äidiksi sitten vasta joskus myöhemmin. Matkustelimme paljon jne.

Vierailija
67/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän onkin mielenkiintoinen topic. Joo-o, olin sinkku, asuin Espoossa vuokralla ja kävin vakkariduunissa pienellä palkalla. Sopivassa suhteessa liikuntaa, baareja ja yhteiskuntasuhteita.

Vierailija
68/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso, jonka kanssa yhteistä taivalta 8 vuotta, joista 4 saman katon alla. Vuokralla opiskelija-asunnossa.

Opiskelupaikka mutta väärä ala, jonka takia pääsykokeisiin lukemista.

Osa-aikatyö kivassa firmassa.

Aktiivinen järjestötoiminnassa, jossa menikin kaikki vapaa-aika.

Ystävistäni  poiketen, en ole käynyt ulkomailla vuosiin, enkä muutenkaan matkustellut.

Haaveilin koirasta mutta elämäntilanteeseen ei sopinut lemmikki.

Olin stressaantunut ja ahdistunut, koska koin, etten ollut saavuttanut mitään.

Vierailija
69/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 25v, mies jonka kanssa naimisissa 8v ja yhdessä 11v. Oma talo, tila, lapsia 4, elukoita yms. Paljon on jo keretty :)

Vierailija
70/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:21"]25-vuotiaana odotin esikoista/ tulin äidiksi. Jäin äitiyslomalle kielen opettajan töistä, mieheni valmistui ja alkoi siihen perään tehdä töiden ohella väitöstä. Asuimme vuokralla, mutta ostimme oman asunnon pian. Olin kaveripiiristä ensimmäinen, joka sai lapsen. Elämä oli seesteistä ja nautin esikoisesta. Sittemmin olemme asuneet ulkomailla ja teen itse väitöstä.

[/quote]

Hmm mitä elämäntilanteessani oli väärin, kun tuota oli alapeukutettu? Tämä on hassu palsta.

Vierailija
71/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekassa työpaikassa valmistumisen jälkeen, vietin villia sinkkuelämää Pariisissa, asuin vuokralla ydinkeskustassa, juhlin, matkustin, shoppasin ja pidin hauskaa täysin rinnoin ilman huolta huomisesta.. 

Vierailija
72/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin amk:sta, yksi lapsi ja aviomies, vuokralla asuimme Helsingissä. Seuraavana vuonna pääsin yliopistoon.

Vierailija
73/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnellisesti naimisissa, kolmevuotias lapsi, miehellä oma yritys, minä kotiäiti, asuimme pankin omistamassa isossa asunnossa syntymäkaupungissa Helsingissä, koko suku lähellä. Muutaman vuoden kuluttua tuli toinen lapsi ja koira.. ostimme omakotitalon läheltä ja siinä asutaan edelleen, maksettukin jo on. Elämä oli silloin ihanaa ja on edelleen!

Vierailija
74/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt 25v. Asun mieheni ja lasten kanssa omakotitalossa maalla. Meillä on 6v tyttö ja 1,5v kaksospojat. Vakituinen työpaikka, tosin nyt lasten kanssa kotihoidontuella.

Vierailija
75/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana olin noin vuoden verran ollut naimisissa, asuimme vuokralla ja meillä oli kaksi lasta. Nuorimmainen ei ollut täyttänyt vielä vuottakaan joten itse olin äitiyslomalla. Äitiysloman jälkeen pääsin koulutustani vastaavaan vakiduuniin.

Vierailija
76/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lukio ja amis takana, amk alkamassa. Kolme lasta ja avoero tuloillaan. Töissä olin ollut lukioaikana, sen jälkeen en. Asuttiin vuokralla.

Harrastuksena jumpat.

Vierailija
77/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotissyntymäpäivänäni olin avoliitossa ja kihloissa, 1 2-vuotias lapsi jonka kotihoito oli pääasiallinen toimenkuvani ja yliopistossa opiskelu sivutoiminen. Asuimme ilmaiseksi äitini sijoitusasunnossa. Mies opiskeli yliopistossa. Perheeseen kuului myös koira. Minulla ei ollut ainoatakaan perheen ulkopuolista ihmiskontaktia joten baareihin ei ollut asiaa ja olin kuolla yksinäisyyteen.

Ennen 26-vuotissyntymäpäivääni tulin vahingossa raskaaksi, tein abortin, löysin ensimmäiset kaverini sitten teinivuosien, teimme ensimmäisen ulkomaanmatkan lapsen kanssa, teimme pari muutakin reissua ja kävimme asumassa ulkomailla.

Vierailija
78/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 25v. minulla oli 3 lasta (6v, 3v ja 1v) ja olin ollut naimisissa 5 vuotta. Olimme muuttaneet n. vuosi aiemmin omakotitaloon ja sain maisterin paperit suoritettua. Pääsin koulutusta vastaavaan vakityöpaikkaan, jossa olen edelleen (tosin toimenkuvani on hieman muuttunut vuosien saatossa). Kävimme (ja käymme yhä) paljon reissussa. Silloin enemmän lasten kanssa, nyt myös välillä miehen kanssa kahdestaan. Kulttuurista harrastimme silloinkin erityisesti teatteria. Nyt olen 32v ja lapset ovat "jo" 8v, 10v, ja 13v. Elämä on oikein mukavaa ja lasten kanssa voi puuhastella kaikenlaista (matkustella, harrastaa jne), kun ovat jo isompia. Nelikymppisenä olen saanut lapset kasvatettua aikuiseksi ja sitten nautitaan miehen kanssa monista liikuntaharrastuksista sekä matkustelusta. :) Kaikille lasten tekeminen nuorena ei sovi, mutta minulle tämä on ollut oikea ratkaisu.

Vierailija
79/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin n:tä vuotta yliopistolla. Avoliitossa olin ollut kolme vuotta. Asuimme vuokralla opiskelija-asunnossa ja tein hanttihommia opintojen ohella.

Vierailija
80/183 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sinkku jolla 3 lasta. Tein paljon töitä (liikaa) elättääkseni meidät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi