Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, EN LAIHDU TÄLLÄ RUOKAVALIOLLA? MISSÄ VIKA?

Vierailija
24.01.2014 |

Olen 70kg ja 165cm, olen nyt kaksi viikkoa noudattanut seuraavan laista ruokavaliota eikä painoni ole tippunut yhtään, pikemminkin muutama sata gramma tullut lisää??? En käsitä mitä teen väärin, auttakaa! 

Tässä esimerkkipäivä:

aamupala: kahvi, vesi, rahkaa 250g tai kananmuna + hedelmä

lounas: n.100g lihaa/kanaa/kalaa + loppu lautanen salaattia ja vihanneksia (syön TODELLA paljon vihanneksia, lieneekö siinä syy? lautanen pullollaan)

välipala: hedelmä +kourallinen pähkinöitä tai kananmuna tai rahkaa 250g(maustamaton vähärasvainen aina)

päivällinen: sama kuin lounas

iltapala: sama kuin aamupala tai välipala.

plus välillä muutama hedelmä lisää pitkin päivää.

Lisäksi käyn kävelylenkillä n.5 kertaa viikossa reilu 3km matkan. Olen aikaisemmin onnistunut laihduttamaan 10kg samanlaisella ruokavaliolla ja en ymmärrä miksi nyt paino ei vain laske ollenkaan? syönkö liikaa hedelmiä? vai liikaa kananmunia jos niitä joskus tulee jopa 3 päivässä tai 3 kertaa päivässä rahkaa riippuen aamu-, väli- ja iltapalavalinnoista. (jos vika liika hedelmissä/rahkassa/kananmunassa/pähkinöissä niin millä muulla hyvällä ravinteikkaalla ruualla ne voisi korvata?)

Kartan perunaa/riisiä/makaroonia ja leipää koska minulle tulee niistä todella turvonnut olo. 

Olen kiitollinen jos auttaisitte minua ruokavalioni kanssa oikeaas suuntaan ja huomaamaan virheet.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään maitoallergiaa mutta jo yksi rahka (250g) päivässä jumittaa kroppaa. Ihmekös kun esim. superdieetti vain turvotti!

Rahkan sijaan voi kokeilla myös maidottomia vaihtoehtoja kuten munia tai yosan sportti"rahkaa" joka on vegaaninen

Vierailija
62/109 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 10:42"]

Lähes samassa kerhossa ollaan. Aloitin punttisalin ja liikunnan pt:n kera, liikunnalla palaa viikossa 3000 kcal, syön 1300-1400 kcal / päivä ravintoneuvojan ohjeiden mukaan, joka on lähellä samaa kuin sinun, muttei sisällä hedelmiä. Kaksi kuukautta tasan on mennyt, paino pudonnut huimat 900 g. Minulle on sanottu ettei missään nimessä saa mennä alle tuon kalorimäärän, joten mittaan ja punnitsen ja merkkaan ihan kaiken ylös, silti tämä on tuskastuttavan hidasta. Pt oli joopa sitä mieltä, että kalorimäärää pitäisi pystyä nostamaan 300 :lla / vrk. Siihen taitaa se pieninkin pudotus? AIna puhutaan säästöliekistä, mutta mitäs sitten kun paino ei lähde alaspäin, ei katoa sentit, vaan tilanne on jo yhdeksättä viikkoa lähes samassa ? En pidä tuota vajaata kilon pudotusta juuri minään, ja rupeaa kyllä turhauttamaan. Onko täällä nyt kukaan paikalla, joka ihan oikeesti osaisi sanoa, mitä hitsiä kannattaa tehdä. Laskennallisestihan painon pitäisi laskea, koska levossa (liikkumatta) kulutan tuon 1300 kcal. Joten joka viikko tulee 3000 kcal miinusta. Se taas x 8  viikkoa on 24000 kcal. Luulisi että jotakin tapahtuisi. Jos 7000 kcal vastaa yhtä  kiloa (olenko ymmärtänyt oikein?) niin laskujeni mukaan painon olisi pitänyt pudota jo tässä ajassa vähintään 3 kg. Kohta iskee epätoivo.

[/quote]

Tiedän tunteen. Mulla ei paino tahdo pudota kirveelläkään, kun käyn kuntosalilla. 3-5x viikossa. Pitää lisätä aerobista paljon tai lopettaa kuntosali. No, en ole kiloista ottanut stressiä. Pääasia on, että sentit on vähentyneet tai niitä on tullut lisää oikeisiin paikkoihin ja löysät hävinneet, vaikka kuntosali"uran" aikana kiloja onkin tullut jotakuinkin 5 lisää, mutta vaatekoko ei ole kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset erilaisia rasvoja vauhdittamaan ruoansulatusta:oliiviöljy, kalaöljykapselit, pähkinät, soijalesitiinirae. +aamuaerobiset nousevasti:aloita 30min 2-3krt/vk, pidennä ja lisää kertoja viikko viikolta. Lenkit tasasykkeellä HETI herättyäsi ja aamupala vasta sen jälkeen. +1l/20kg vettä päivässä!

Vierailija
64/109 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat ja pähkinät ja siemenet tarkkaan laskettuina ovat käytössä. Aamuaerobinen ei onnistu, olen kokeillut ja voin niin pahoin että on pakko oksentaa kesken lenkin, joten siihen en enää lähde, eikä muutenkaan vaikuttanut.

Tiedän, tämä kuulostaa tylsältä valitukselta,  mutta otan tottakai onkeeni joka vinkin, jota EN ole kokeillut. Tuossa PT.n kanssa jutellessa hänellä oli vain se käsitys että kalorimäärää ei saa laskea, itse hiipii mieleen että jos vaikka kokeilen vähemmällä kalorimäärällä?

Vierailija
65/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikana?

Ap

Vierailija
66/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, et saa laskea kalorimäärää alle 1000:n. Et saa tarpeeksi ravintoaineita muuten kuin erikoisvalmisteilla (VLCD-dieetit). Suosittelen jopa 1200kcal. Yleensä se haarukka on 1200-1600kcal. Jos saat aikaiseksi vajetta 7000kcal viikossa, laihdut sen kilon viikossa. Käytä apuna laskuria, jonka linkitin. 20

Vierailija
67/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukaisemaan Patrick Borgin kirjan rentoa painonhallintaa tai hänen blogiaan pöperöproffa.

Alkuun mainitsemassasi ruokavaliossa perusasiat kunnossa, mutta rahkaa oli aika paljon.

Itse laihduin 10kg

Aamiainen: ruispuuro, desi marjoja, desi raejuustoa ja desi sokeroimatonta mehukeittoa

Lounas: kasvispainoitteinen ruoka, keitto tms, ruisleipä jossa yksi siivu juustoa, yks siivu leikkelettä ja kasviksia päällä.

Välipala: hedelmä tai elovena välipalakeksi

Lounas: salaattia runsaasti, lihaa/kalaa/kanaa tms n 150g.

Iltapala: hedelmä, marjoja tai pieni juotava jogurtti.

Kaloreita 1200->.

Liian vähän syöminen - huono. Ei riittävästi ravintoaineita.

Liikaa syöminen - huono. Enemmän energiaa kuin kuluttaa.

Ja sille joka sanoi ettei kasviksia tartte niin paljon vetää - väärin. Kasviksia saa syödä just niin paljon kuin tykkää, kasviksilla ei kukaan ole lihonnut tähänkään mennessä.

Rasvoista. Rasvaa täytyy saada että rasva palaa kehosta. Hyviä rasvoja. Oliiviöljyä tai rypsiöljyä salaattiin, leivän päälle levitteenä kasvisöljylevite minimissään 60% rasvaa.

Jos painoa on paljon, saattaa lähteä enemmän lyhyemmässä ajassa, ja jos paino on lähellä normaalia, lähtee vähemmän.

Herkut kuuluu elämään, yksi herkkupäivä edes, mutta sekin kohtuudella. Oli herkku mikä tahansa.

Liikunta... ihan sama miten liikkuu kunhan liikkuu. Ruokavalion osuus laihduttamisessa on 80% joten loput tulee liikunnan avulla. Liikunta virkistää mieltä ja sitä kannattaa harrastaa mut pelkällä liikunnan lisäämisellä ei laihdu pitkällä ajantähtäimellä samalla lailla kuin ruokavalion muutoksilla.

Suosittelen lukaisemaan Patrick Borgin kirjoituksia.

Vierailija
68/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Sulla ei sitä painoa ole niin paljoa ylimääräistä että tavoittelis kilon pudotusta viikossa. Puolikas kilokin on jo iso juttu.

Parissa viikossa ei sitä oikeasti kannata luovuttaa kun ei ne tulokset yhdessä yössä tule.

Ja mittanauha kertoo enemmän kuin vaaka.

Painokin voi heitellä nestetasapainon mukaan, treenin jälkeen lihaksiin kertyy nestettä ->paino nousee. Ennen kuukautisiakin paino saattaa nousta. Ulostemassakin painaa, mut siitä ei kiloja tule kuitenkaan yhteensä. Aina samaan aikaan aamulla vaakalle pissan jälkeen, kerran viikossa ja ilo pienestäkin pudotuksesta, siitä se lähtee.

Ei laihdutus vaan elämäntapamuutokset. Jos et jotain asiaa voisi kuvitella tekeväsi kahta vuotta tästä eteenpäin, jätä tekemättä ja keksi jotain muuta. Sillä se laihdutettu paino saadaan myös pysymään poissa.

Vierailija
69/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuuu! Tämä uusi ruokavalio tepsii minulle! Nesteet ovat lähteneet liikkeelle ja 2:ssa päivässä puntari näyttää nyt 69kg entisen 70kg tilalle. Eikös se kaikilla ala siitä että nesteet lähtevät liikkeelle ja sitten pano tippuu tavallisesti nesteiden jälkeen. :-)

Iloinen Ap

Vierailija
70/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juot? Juotko tarpeeksi vettä? Juotko mehuja? Moni unohtaa, että täysmehut on kaloripommeja.

Vierailija
71/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ainoastaan vettä, kahvia mustana ja teetä. Ei luulisi niistä tulevan paljoa kaloreita joten en laske niitä mukaan..

Ap

Vierailija
72/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, ap :) Rupesitko käyttämään Kalorilaskurin ruokapäiväkirjaa tai jotain muuta valmista laskuria netissä? MInusta tuo on tosiaan kätevä http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

Vierailija
73/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:48"]

Onneksi olkoon, ap :) Rupesitko käyttämään Kalorilaskurin ruokapäiväkirjaa tai jotain muuta valmista laskuria netissä? MInusta tuo on tosiaan kätevä http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

[/quote]

Tuolla on erittäin paljon virheitä. MErkinnät on tavallisten käyttäjien tekemiä, sama tuote voi olla viiteen kertaa ja niissä voi olla ihan erilaiset kalorit. vain finellin taulukot on luotettavia. Erittäin luotettava ei välttämättä sitä ole. 

Vierailija
74/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo laskuri toimi ihan hyvin. Vertasin tietysti pakkauksista myös merkintöjä. -17kg tiputin laskemalla kaloreita

Vierailija
75/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pohdintoja: Aika pitkä tauko tulee aamupäivällä, kun syöt klo 08 ja sitten 12, kun sen jälkeen välit ovat lyhyempiä.

Hedelmiä en jättäisi pois, mutta rajottaisin yhteen päivässä. Marjoja lisäisin. Pähkinöiden sijaan voisi laittaa salaatin/raasteen sekaan hyvää öljyä kastikkeeksi. Syötkö paljon porkkanaraastetta? Porkkanoissa on paljon sokeria, vaikka muuten hyvä raaka-aine onkin. Ja rahkan sekaan laittaisin lesettä, jotta kuitua tulisi ja vatsa tykkäisi.

Liikuntaa tosiaan lisäisin pikkuhiljaa koko ajan enemmän ja kilometrien sijaan katsoisin käytettyä aikaa, esimerkiksi power walk tunnin ajan. Siinä näkisi oman edistymisenkin kun kuljettu matka pitenisi. :)

Vierailija
76/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on nyt ruokavaliona siis, ap kun kirjoitit että nyt lähtenyt paino laskemaan?

Vierailija
77/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä hedelmät ovat ihan saatanasta, kuka nykypäivänä enää syö mitään kaameita hedelmiä. Eihän niissä ole mitään muuta, kuin sokeria, hyi yöks. Todella epäterveellisiä. (Tämä siis av:n mielipide).

Vierailija
78/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: 1 hedelmä ja 250g rahkaa tai 1 kananmuna 

Lounas: 100g kanaa/lihaa/kanaa + vihanneksia ja salaattia paljon

Päivällinen: sama kuin lounas

Iltapala: marjoja

Tätä olen nyt kolmatta päivää noudattamassa :). Rajoitin hedelmien syöntiä yhteen/päivä (entisen 5+/päivä), ja  syön yhtä näistä kerran päivässä:  rahkaa 250g/1 kananmuna/ kourallinen pähkinöitä. 

Ei ole ollut nälkä ja on todella kevyt olo! Tepsii ainakin minulle. 

Ap

Vierailija
79/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi kuulostaa todella kevyeltä. Ajattelitko muka lopun elämääsi tuota noudattaa? kysynpähän vain..

Vierailija
80/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon perusteella ei kannata heittaa kirvesta kaivoon! Onko juomasi koko ajan vesi tai vaharasvainen maito? Jos syot orjallisesti esimerkkipaivan mukaisesti ei ylimaaraisille hedelmille pitaisi jaada tilaa tai tarvetta. Ethan myoskaan sorru korjaamaan tiukkaa dieettia 'ansaituilla' herkuilla? Ruokapaivakirja on siihen apu.

Itse jouduin seuraamaan ruokavaliotani raskausdiabetekseni vuoksi. Koska tilanne oli minulle uusi, yllatyin, miten kroppani toimi. 2 mansikkaa, yksi keksi tai lusikallinen myslia riitti pomppauttamaan sokerit tappiin, elelinkin siis viimeiset kuukaudet aarimmaisen kevyesti. Kun tilanne jatkui lapsella todettujen miljoonan allergian vuoksi opin syomaan kuitupitoisia porkkanoita ilta- ja aamupalaksi antamaan sita pitkakestoista energiaa ja valttamaan paikkausreissut jaakaapille ja ennenkaikkea olemaan yhtaan lipsumatta dieetista. Jos lipsuin, en nukkunut oita lapsen karsiessa ihon kutinasta tai vatsakivuista. Olipa ensimmainen kerta kun motivaatio oli riittava dieetin noudattamiseen! Ja vaikka tavoite ei tassa tapauksessa ollut laihtua, nain kavi. Mutta opin myos, etten koskaan ollut ollut riittavan orjallinen tai pitkajanteinen tavoitteiden saavuttamiseen. Tsemppia siis ja onnea niiden omien ratkaisujen loytamiseen, joilla tavoitteesi saavutat ja ehkapa siirrat ne vakituisesti omaan elamaasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi