Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, EN LAIHDU TÄLLÄ RUOKAVALIOLLA? MISSÄ VIKA?

Vierailija
24.01.2014 |

Olen 70kg ja 165cm, olen nyt kaksi viikkoa noudattanut seuraavan laista ruokavaliota eikä painoni ole tippunut yhtään, pikemminkin muutama sata gramma tullut lisää??? En käsitä mitä teen väärin, auttakaa! 

Tässä esimerkkipäivä:

aamupala: kahvi, vesi, rahkaa 250g tai kananmuna + hedelmä

lounas: n.100g lihaa/kanaa/kalaa + loppu lautanen salaattia ja vihanneksia (syön TODELLA paljon vihanneksia, lieneekö siinä syy? lautanen pullollaan)

välipala: hedelmä +kourallinen pähkinöitä tai kananmuna tai rahkaa 250g(maustamaton vähärasvainen aina)

päivällinen: sama kuin lounas

iltapala: sama kuin aamupala tai välipala.

plus välillä muutama hedelmä lisää pitkin päivää.

Lisäksi käyn kävelylenkillä n.5 kertaa viikossa reilu 3km matkan. Olen aikaisemmin onnistunut laihduttamaan 10kg samanlaisella ruokavaliolla ja en ymmärrä miksi nyt paino ei vain laske ollenkaan? syönkö liikaa hedelmiä? vai liikaa kananmunia jos niitä joskus tulee jopa 3 päivässä tai 3 kertaa päivässä rahkaa riippuen aamu-, väli- ja iltapalavalinnoista. (jos vika liika hedelmissä/rahkassa/kananmunassa/pähkinöissä niin millä muulla hyvällä ravinteikkaalla ruualla ne voisi korvata?)

Kartan perunaa/riisiä/makaroonia ja leipää koska minulle tulee niistä todella turvonnut olo. 

Olen kiitollinen jos auttaisitte minua ruokavalioni kanssa oikeaas suuntaan ja huomaamaan virheet.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio kuulostaa todella hyvälle, kasviksia ei tarvitse vähentää, mutta hedelmiä ei kannata paljoa syödä hedelmäsokerin takia, joka voi olla syynä ettei paino tipu. Korvaa osa hedelmistä marjoilla.

Vierailija
2/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaisin hedelmät marjoilla, ja ottaisin jonkun rasvalisän, esim. soijalesitiinin mukaan ruokavalioon. Se on hyvää rahkan seassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähentäisin hedelmiä ja/tai lisäisin liikuntaa. Kananmunat, vihannekset ja pähkinät ovat ravitsemuksellisesti hedelmiä monin verroin parempia. Ehkä voisit vaihtaa fruktoosipitoiset hedelmät vaikka kotimaisiin marjoihin? Onnistuisiko vaikkapa yksi vesipaastopäivä viikossa?

Vierailija
4/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta minulla on paino juminut 4 KUUKAUTTA nyt samassa, ja ruokavalioni on tiukempi kuin sinulla, esim. hedelmiä en syö yhtään ja harvemmin välipalaa. Nyt kokeilen karppiohjeiden mukaan lisätä rasvaa ruokavalioon, hullultahan se tuntuu, mutta kyllä kait 4 kuukaudessa luulisi jotakin tapahtuvan.. 

Kokeile jättää hedelmät pois? 

Vierailija
5/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä. Kyllä se paino alkaa laskea kun jatkat vaan. 2 viikon perusteella ei todella kannata tehdä mitään johtopäätöksiä, ettei dieetti toimi. Jos 2 kuukauden päästäkään ei ole yhtään painonlaskua, sitten voi miettiä asiaa uudestaan. Parin tai muutaman viikon hyvänkin painonlaskun kun peittää helposti alleen kehon luonnolliset nestetasapainon vaihtelut, joiden takia voi yhtenä päivänä painaa pari kiloa enemmän kuin toisena.

Ja siinä hedelmien poisjättämisessä ei kyllä ole mitään järkeä, ei niistä niin paljon energiaa tule syömismäärilläsi että ne olisivat syy siihen ettei paino laske... Tosin voi kokeilla sitäkin että miten sinulla toimisi välipalojen jättö pois. Itse syön vain 3 kertaa päivässä ilman välipaloja, ja toimii.

Vierailija
6/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö öljyä? Lusikallinen öljyä tai kalaöljykapseleita.. Keho tarvitsee hyvää rasvaa.

Vierailija
7/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaihtaisin osan hedelmistä marjoihin. Samoin tuo "kourallinen" pähkinöitä on aika epämääräinen. Pähkinät ovat terveellisiä joo, mutta niissä on todella paljon energiaa. Kokeile sitä, että merkkaat tarkasti vaikka viikon ajan syömisiäsi kalorilaskuriin, kiloklubiin tai vastaavaan, niin saat paremman kuvan siitä, mistä energiaa tulee.

Vierailija
8/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan vähyydessä syy.

Vierailija
9/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisessa ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että kulutat enemmän kaloreita kuin saat syömästästi ravinnosta. Tuskin ruokavaliossasi on mitään vikaa, suosittelisin vaan lisäämään liikunnan määrää.

3 kilsan kävelylenkki ei kuluta juuri mitään. Miksipä et sen sijaan juoksisi viittä?

Vierailija
10/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää jatkuvalta mussuttamiselta. Jätä ainakin nuo välipalat pois. Ennen seuraavaa ateriaa saa tulla kunnon nälkä. Nälkäisenkin oppii tekemään asioita ja pitämään hermonsakin kurissa.

Vierailija
11/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen tulisi syödä mieluiten 3-4 tunnin välein! kuitua ruokaan lisäksi! vettä 3litraa!!

Vierailija
12/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen tulisi syödä mieluiten 3-4 tunnin välein! kuitua ruokaan lisäksi! vettä 3litraa!!

Vierailija
13/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ruokavaliosi kuulostaa aika hyvältä. Et taida saada kovin paljon kuituja? Voisiko syynä olla vatsan toimimattomuus. Itsellä tuli ummetusta laihdutuksen aikana, kun suolistossa oli vähemmän materiaalia. Olen kokenut todella hyväksi avuksi kalorilaskuri sivuston. Sivusto laskee kuidut, hiilarit, rasvat ja proteiinit syömästäsi ruoasta.

Vierailija
14/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästä kävelystä voi tulla aika tylsää! osta selätin, itse jumpannu selättimellä kk ja vatsa tuntuu jo napakammalta :) tykkään tosi paljon, lisäksi käyn kävelyllä muutaman kerran vkossa, kahvakuulilla jumppaan joskus selätyksen jälkeen. syön melkein kuin sinäkin, joskus myös herkuttelen :)

Vierailija
15/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian usein, neljä kertaa riittää. Hedelmiä ei kannata jättää pois, ne ehkäisevtä mm. aivo ja sydäninfarkteja.

Vierailija
16/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin ruokavaliosi kuulostaa hyvältä. Mutta näyttää siltä, että määrällisesti syöt niin paljon, että kaloreita tulee paljohkosti. Ja liikunta on aika vähäistä, joten sun aineenvaihdunta ei välttiis pyöri kovin vilkkaasti.

Minä vähentäisin tuosta niitä väleissä popsittuja hedelmiä. Nuo pelkät ateriat ja välipalathan on jo ihan paljon. Ajattelin jo siinä kohtaa, kun olit nuo ateriat luetellut, että saattaa tulla aika paljon kaloreita, jos ateriat on kukkuralautasellisia ja päivään osuu kolmekin kananmunaa. Ja sit sä siihen vielä sanot syöväsi useammassa välissä hedelmiä! Eli napostelet. Napostelu ei ole hyväksi hampaillekaan, joten naposteluhedelmät pois.

Ja liikuntaa lisäisin 5 päivään viikossa. Ja kolme kilsaa tosiaan on aika vähän, sitähän ei kävele kuin puoli tuntia. Ja mulla ei ainakaan kävellessä tule riittävän hiki, eli mulle kävely on aika leppoisaa liikuntaa. Jos haluan laihdutusmielessä liikkua, niin tulee kyllä tehtyä jotain kuntopyörää, crosstraineria tms., missä voi lisätä vastusta. Aikoinaan laihduttaessa jos laihtuminen pysähtyi, niin lisäsin vain vastusta yhden pykälän lisää, niin seuraavan viikon punnituksessa oli taas se normaali puoli kiloa tipahtanut.

Vierailija
17/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin merkata veden juonnin tuohon! Juon siis kyllä sen 3-4 litraa vettä päivässä ja 1-4 kuppia kahvia mustana. Tiedän, että liikuntani on vähäistä joten voisin yrittää lisätä kuntosalia/juoksulenkkiä aluksi vaikkapa 3kertaa viikkoon, olisikohan siitä apua?

Hedelmien runsautta olen itsekin miettinyt. Voisin yrittää aluksi edes kerran päivässä korvata yhden aamu/välipalan hedelmän marjoilla. Kun ei olla pakastettu itse marjoja laisinkaan (tämä unohtui kaikessa hässäkässä kyllä harmittaa nyt) niin ne käyvät kalliiksi ostaa kaupasta pakastettuina mutta ehkä tämä on sen arvoista että niihin voisi muutaman pennin upottaa. 

Syön n. klo 8, 12, 14, 17 ja 20. Lieneekö sitten tämän viisikertaa päivässä syömisen takia että tulee liikaa kaloreita syötyä? Olen vain huomannut tämän toimivan itslleni niin vältyn pahimmilta ilta-ahmimisilta.

Ap

Vierailija
18/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hedelmiä, lisää rasvaa (esim paljon lohta, väh 70% tumma raakasuklaa, auringonkukan- ja kurpitsansiemeniä, manteleita jne)

Vierailija
19/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytän öljyä paistaessani lihat/kanat ja joskus myös wokkaan vihanneksia öljyssä pannulla. Joten saan kyllä tästä rasvoja ja kananmunista. Jos vähentäisin että söisin vain  1 kananmunan tai 1purkin rahkaa päivässä? eli vain 1 hedelmän välipalaksi entisen kananmuna/rahka + hedelmä? Vai pitäisikö lounaan ja päivällisen välistä jättää kokonaan välipala pois?

Ap

Vierailija
20/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt siis jopa 750 g rahkaa päivässä? Se on todella paljon! Hedelmiä riittää 1-2 päivässä, korvaa loput kurkulla, porkkanalla tms. Pudota yksi ateria kokonaan pois. Ja kanannmunista syö vain valkuainen.

Näillä saat kalorimäärän alas. Syöt todellakin liikaa tuohon liikuntamäärään ja painotavoitteeseesi nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän