Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, EN LAIHDU TÄLLÄ RUOKAVALIOLLA? MISSÄ VIKA?

Vierailija
24.01.2014 |

Olen 70kg ja 165cm, olen nyt kaksi viikkoa noudattanut seuraavan laista ruokavaliota eikä painoni ole tippunut yhtään, pikemminkin muutama sata gramma tullut lisää??? En käsitä mitä teen väärin, auttakaa! 

Tässä esimerkkipäivä:

aamupala: kahvi, vesi, rahkaa 250g tai kananmuna + hedelmä

lounas: n.100g lihaa/kanaa/kalaa + loppu lautanen salaattia ja vihanneksia (syön TODELLA paljon vihanneksia, lieneekö siinä syy? lautanen pullollaan)

välipala: hedelmä +kourallinen pähkinöitä tai kananmuna tai rahkaa 250g(maustamaton vähärasvainen aina)

päivällinen: sama kuin lounas

iltapala: sama kuin aamupala tai välipala.

plus välillä muutama hedelmä lisää pitkin päivää.

Lisäksi käyn kävelylenkillä n.5 kertaa viikossa reilu 3km matkan. Olen aikaisemmin onnistunut laihduttamaan 10kg samanlaisella ruokavaliolla ja en ymmärrä miksi nyt paino ei vain laske ollenkaan? syönkö liikaa hedelmiä? vai liikaa kananmunia jos niitä joskus tulee jopa 3 päivässä tai 3 kertaa päivässä rahkaa riippuen aamu-, väli- ja iltapalavalinnoista. (jos vika liika hedelmissä/rahkassa/kananmunassa/pähkinöissä niin millä muulla hyvällä ravinteikkaalla ruualla ne voisi korvata?)

Kartan perunaa/riisiä/makaroonia ja leipää koska minulle tulee niistä todella turvonnut olo. 

Olen kiitollinen jos auttaisitte minua ruokavalioni kanssa oikeaas suuntaan ja huomaamaan virheet.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kammoa makeutusaineita niin suosittelen Aamuun esim. Pelkkä rahka ja kevyt marjakeitto (kaloreja 2dl alle 20). Ja illalla esim. Kaurapuuro, marjakeitto ja vajaa desi rasvatonta raejuustoa.

Vierailija
102/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa ei kannata syödä, ei se laihduta ja proteiinia saa muustakin ruoasta. Syö mieluummin rasvaista maustamatonta jugurttia marjoilla. Ja kananmunat syö keltuaisineen, älytöntä jättää munan ravinteikas osa syömättä.

Laihdutettaessa (ja muutenkin) on hyvä miettiä muutakin kuin kaloreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:01"]Miten kellään on aikaa syödä edes kolmea kertaa päivässä? Nimim. Syömällä 1-2 ateriaa päivä laihtuu ja myös pysyy hoikassa kunnossa. Ajatteletteks te päivän aikan muut ko ruokaa?

[/quote]

Johan mä töissä syön 3 kertaa, ruokatunti+2 kahvitaukoa) fyysinen ulkotyö kun on niin ei sitä jaksa pelkän aamupalan voimin.

Vierailija
104/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa. Aikuinen ei tarvitse kahta ateriaa päivässä, toisen voi jättää pois, samoin kaikki ylimääräiset välipalat. Aamupala. lounas iltapala, ei napostelua välissä.

Ja liikkuminen olisi hyväksi terveydelle, vaikka se nyt varsinaisesti ei juuri laihdutakaan.

Vierailija
105/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän ruokavalioni: 

Aamupala: kananmuna ja banaani

Lounas:100g kanaa ja salaattia

(suunnitellusti:)

Päivällinen: sama kuin lounas

Iltapala: 100g mansikoita

Tästä tulisi vajaa 700kcal yhteensä joka on jo puolet vähemmän kuin mitä aiemmin söin. Paljonko tällä tahdilla laihtuisi viikossa/kuukaudessa suurinpiirtein? 

Ap

Vierailija
106/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:10"]

Syöt liikaa. Aikuinen ei tarvitse kahta ateriaa päivässä, toisen voi jättää pois, samoin kaikki ylimääräiset välipalat. Aamupala. lounas iltapala, ei napostelua välissä.

Ja liikkuminen olisi hyväksi terveydelle, vaikka se nyt varsinaisesti ei juuri laihdutakaan.

[/quote]

Olen täysin eri  mieltä. Kannattaa nimenomaan syödä usein, 5 krt päivässä ja vähän kerrallaan.

---– Kun jokainen solu elimistössä huutaa ruokaa, tahdonlujuus ei riitä kiinnittämään huomiota ruoan määrään ja laatuun. Jos syö aamupäivällä liian vähän, herkuttelee todennäköisesti illalla liikaa. Aamun energiavaje kompensoituu yleensä päivän aikana, ravitsemustutkija Anu Ruusunen Kuopion yliopistosta sanoo.

--- ruoansulatus on hyvä polkaista vauhtiin heti aamusta. Elimistö pysyy virkeänä, kun se saa säännöllisesti terveellistä poltettavaa

---– Aterioiden väliin jättäminen ei kuitenkaan ole oikea reitti painonhallintaan. Se tekee olon voimattomaksi ja laskee elämänlaatua

Anna Sillanpään artikkelista, syö aamiainen ja laihdu

Vierailija
107/109 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aivan järjetön tuo sinun uusi ruokavaliosi. Ihan sairas, kerta kaikkiaan.

Vierailija
108/109 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-400g taas eilisestä lähtenyt, toki nesteitä nekin. Siitähän se alkaa, mutta sekin jo motivoi jatkamaan! tänään on mennyt hiukan hiilihydraattisemmalla linjalla, katsotaan mitä se puntari huomen aamuna siihen sanoo. Jatkossa voisin kyllä otta vain kerran viikossa punnituspäivän. Muttakun se vaan motivoi kun näkee luvun pienenevän edes sadoissa grammoissa! :-)

Ap

Vierailija
109/109 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rajut herkkuhimot tuli pari tuntia sitten. Harkitsin vakavasti että oisin piipahtanut lähikauppaan hakemaan hyvää syötävää (ahmimiseksi se aina menee) tvn äärelle elokuvaa katsomaan. Kauppalistalla oli kaura/vaalealeipäpaketti, juustoa siihen päälle, litran jäätelöpaketti ja karkkipussi. Näitä rajuja mielentekoja tullut nyt parin viikon sisällä 4 kertaa. Pysyin kuitenkin lujana vaikka en meinannut siihen pystyä. Vaati todenteolla työtä eikä minulla mielenteot lähde 15minuutissa pois niinkuin jossakin on sanottu, ne voi kestää monta päivää putkeen kunnes lankean siihen ahmimishelvettiin. Syksllä opettelin oksentelemaan aina ahmimiseni jälkeen, tätä jatkui ehkä muutaman kuukauden, sitten päätin että en enään oksentele. Sen jälkeen olen kyllä ahminut itseni todella tukalaan tilaan mutten oksentanut, vaan annoin itseni lihota. 

Tahtoisin ruveta laihduttamaan nuo ylikilot pois mutten tiedä millaista dieettiä kannattaisi noudattaa. Tahtoisin mahd. nopeita tuloksia (eiköhän me kaikki..) joten millaista ruokavalioa suosittelisitte? Jokin n. 1100kcal päivässä, mutta mitä söisin? Otetaan vastaan esimerkkiruokavalioita jos joku vain viitsisi kirjoittaa semmoisia. Ap:n ruokavalio taitaa olla liian kevyt minulle.

t. reilu 10kg ylipainoa kiitos ahmimiseni ja huonon itsehillinnän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan