Onko kellään muilla asiantuntijatyöntekijöillä sellaista, että jos ei vaikka viikonloppuna ole mitään tekemistä, niin alkaa tekemään töitä?
Minulla joskus näiin, esimerkiksi tänään.Mistä tämä mielestänne kertoo?
Kommentit (38)
On. Pitäisikin tästä itseasiassa alkaa tekemään töitä, kun olen mennyt lupaamaan jotain valmiiksi huomiseksi, eikä se ole valmis.
Asiantuntijatyöt ovat pääosin ainakin osittain hevonpaskatöitä eli bullshit jobeja, joissa ei yleensäkään tehdä mitään järkevää, joten hankala ajatella mitä työtä sellainen vapaa-ajalla tekisi. Jotain pseudotyötä.
Itse olen ennemmin jouten tekemättä mitään kuin että alkaisin viikonloppuna tekeen palkatta töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo? Miten niin kertoo? Ainakin hyvästä mahdollisuudesta tehdä töitä
Tarkoitin, että voiko tällainen olla oire työnarkomaniasta. Ja olisiko parempi yrittää vaan keksiä jotain muuta tekemistä ja levätä viikonloput? Ap.
Kertoo siitä, että pitää hankkia elämä.
Luojan kiitos ettei minulla ole tuollaista mielenvikaa. Teen töitä arkisin ja viikonloppuna olen vapaalla.
Jep teen töitä joka viikonloppu vähintään sunnuntaina. Ei ole oikein muutakaan tekemistä.
Kertoo työnarkomaanisuudesta tai vaihtoehtoisesti sisältököyhästä elämästä, joka turhauttaa. Kannttaa aloittaa jonkin harrastus. Onko sinulla mikään mikä sinua kiinnostaisi tai mitä haluaisit kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
On. Pitäisikin tästä itseasiassa alkaa tekemään töitä, kun olen mennyt lupaamaan jotain valmiiksi huomiseksi, eikä se ole valmis.
Tuo on vähän eri asia. Itsellänikin joskus tuollainen tilanne, mutta nyt aloin siis vaan tekemään sellaisia tehtäviä, millä ei edes vielä ole mikään kiire, ihan tylsyyttä tappaakseni. Ap.
Luultavasti pidät työstäsi, hyvä juttu!
Emme saa tehdä töitä viikonloppuisin. Mulle se kyllä sopisi, voisin tehdä töitä ensi viikonloppunakin kun olen yksin kotona. Vastapainoksi olisin sitten arkena vapaalla. Harmi, kun ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ennemmin jouten tekemättä mitään kuin että alkaisin viikonloppuna tekeen palkatta töitä.
Palkatta??? Itse ainakin laskutan jokaisesta alkavasta tunnista asiakasta / tilaajaa.
En on edes asiantuntija vaan toimihenkilö ja todellakin teen töitä viikonloppuisin ihan vain ajanvietteenä jollei ole muuta tekemistä eikä telkkarista tule mitään katsottavaa. Sama iltaisin.
Ja koska lomat ovat myös tuskaa, käyn silloinkin tekemässä töitä. Lomani ovat yksinäinen kärsimysnäytelmä.
Ainoa harrastukseni on yhteislaulutilaisuus Musiikkitalolla mutta se on vain kerran kuussa.
Minä teen aina noin. Viimeksi olin töistä poissa elokuussa kun olin matkalla. Muuten aina viikonpäivään katsomatta töihin. Kun ei kotonakaan viitsi olla ja en tykkää julkisista paikoista.
Olen ollut työelämässä 25 v. Vasta viimeiset pari vuotta olen tajunnut, ettei tuo kannata. Vaikka kuinka pusertaisit vapaa-ajalla, voit saada potkut tai sinun ylitsesi kävellään. Hankkisin sen elämän. Haluatko kuolinvuoteellasi ajatella, että tulipahan kaikki sunnuntait tehtyä töitä, kun ei ollut muutakaan elämää? Monikohan sinua muistelee ylitöiden tekemisestä?
Minulla oli vaikea ensi alkuun päästää irti viikonlopuksi. Sinkkuna viikonloput menee kuitenkin kotioloissa ellei käy liikuntaa harrastamassa.
Sittemmin olen oppinut tuohon että perjantaina läppärin kansi sulkeutuu 15:00.
Teetkö erittäin vaativaa asiantuntijatyötä? Siinä saattaa vapaa-aika ja työaika sekoittua, kun vaatimukset on niin kovat.
En tee. Olen tehnyt päätöksen että en vie töitä ikinä kotiin. Se tosiasiassa syö tehokkuutta työpäivissä, jos ei irrottaudu kunnolla välillä.
Lisäksi ihmiset tarvitsevat muutakin toimintaa kuin ruudun tuijottamista, ihan terveydellisistäkin syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän eri asia. Itsellänikin joskus tuollainen tilanne, mutta nyt aloin siis vaan tekemään sellaisia tehtäviä, millä ei edes vielä ole mikään kiire, ihan tylsyyttä tappaakseni. Ap.
Siinä se vastaus tuli, sulla on tylsää. Oletko nähnyt ystäviä viikonloppuna? Ulkoillut, urheillut, siivonnut?
Kertoo? Miten niin kertoo? Ainakin hyvästä mahdollisuudesta tehdä töitä