Hei Olkaa varovaisia te pullakat kun aloitatte lihaskuntotreenin!
Lihasmassa nimittäin lisäntyy sen 5 kiloa ensimmäisen parin kuukauden salilla heilumisen aikana! Ja paino sitten ei putoa millään sen jälkeen, vaikka syötte todella vähän ja pääasiassa salaattia ja proteiinia, vähän hyviä hiilihydraatteja.
Siksi oikeastaan (ja ihan aikuisen oikeasti) kannattaa ensiksi laihduttaa ylimääräinen pois ja sitten vasta alkaa kasvattamaan lihasmassaa! Ei se kasvanut lihasmassa siellä läskin alla mitään hyödytä.
Ja nyt puhun kunnolla ylipainoisista, en mistään muutaman kilon ylipainoista vaan sellaista, joista ei voi mitenkään saada selville että onko lihasmassa kasvanut vai ei 120 kg/165 cm eipä siinä paljon selville saa! Vaikka nainen olisi täynnä lihasta ton pituisena ei painaisi kuin korkeintaan 80 kg kohtuullisilla rasvoilla.
Kommentit (17)
Kyllähän lihas saa ihmisen näyttämään kiinteältä. Typerää on tuijotella jotain vaa-an lukuja, kuten ap ilmeisesti tekee, paljon järkevämpää on ottaa mittanauha käyttöön.
Kyllä näin on fakta kuten ap saneli! Nimenomaan heiluminen on se tärkein pointti, ja riittää siis ihan hyvin että käy 3-4 kertaa kuussa salilla heilumassa. KUNHAN lisäksi muistaa käydä uimassa pari kertaa kuussa sekä harrastaa kahvakuulareeniä. Mikä pitää sisällään lähes päivittäin sellaset parikymmentä heilautusta 8 kg painolla. Kyllä kasvaa lihakset ja painon putoaminen loppuu siihen paikkaan, ihan riippumatta siitä, että syöt niin kovin vähän. Ei kannata.
Tätä vartenhan on kehonkoostumusmittaus
Ok, kannattaako 172/77 mitoilla mennä punntikselle? Tarkoituksena laihtua 10kg.
Voi ap, anteeksi olen tehnyt ihan väärin. Miten voin tämän peruuttaa. Minä aloitin lihaskuntotreenin yli 100 kiloisena. En alkanutkaan ensin laihduttaa vaan aloin ensin kuntoilun. Paino kylläkin putosi 4kg vaikka ne lihakset siellä läskin alla on kasvaneet. Nyt on motivaatiota löytynyt myös laihdutukseen ja paino putoaa edelleen mutta hiukan nopeammin.
Minä halusin kiihdyttää aineenvaihduntaani hankkimalla lihaksia. Mutta salilla läski laihtuu vaikka kuinka tulisi lihaksia jos ei itsepetos ole valtava. Ja siitä olen ap:n kanssa täysin eri mieltä että pitäisi ensin laihduttaa.
Heip..No minä ainakin laihduin ensimmäisen 2kk aikana 15kiloa kun kävin salilla...ja söin terveellisesti =) Mä suosittelen salilla käyntiä... Itse kävin n.3 kertaa viikossa!
Mullekin apuja: 167cm/59kg. Haluaisin vyötäröltä pois ainakin 10 cm, nyt 72cm.
Minun painoni on noussut sen jälkeen kun aloitin salilla käynnin, mut samalla vaatteet ovat käyneet suuriksi.:) MUTTA ei mun elämä pyöri sen painon ympärillä, vaan tärkeintä on, että olen terve. Liikunta on yksi tärkeimmistä keinoista pitää elimistö ja sokeriaineenvaihdunta terveenä. Koska olen ylipainoinen ja riskiryhmässä, liikunta on minulle vielä erityisen tärkeää.
Minä olen ylipainoinen osin siksi, että minulla on heikko kehonkuva enkä osaa erottaa elimistön lähettämiä viestejä nälkäviesteistä. Liikunta auttaa hahmottamaan paremmin omaa kehoa ja auttaa syömiseenkin, joten on siitä runsaasti hyötyä vaikka paino ei koskaan tippuisi.
Annahan ihmisten toimia niinkun parhaaksi näkee, terveellinen elämäntapa tuskin on koskaan huonosta.
Hakoteillä olet siinä että kasvava lihasmassa ei hyödytä läskin alla..
Kiitos kun pidät huolta pullukoista. Mutta siinä olet väärässä ettei se lihasmassa siellä läskin alla auta, kyllähän lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski eli auttaa siinä laihdutuksessa pidemmällä tähtäimellä kuitenkin.
Siinä mielessä että että voi tietää onko se lihasta vai huijaatteko vain itseänne! Paljon järkevämpää olisi laihduttaa ne fläsät eka pois.
#3 kaipaatko oikeasti neuvoja ja mitä muutosta haluat?
Lihasmassa lisääntyy viisi kiloa? Ja ei muuten varmana lisäänny.
Mitäpä jos sen vaa'an sijaan katsoisi peiliin...
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:27"]Lihasmassa nimittäin lisäntyy sen 5 kiloa ensimmäisen parin kuukauden salilla heilumisen aikana!
[/quote]
Salilla "heiluminen" ei kyllä lisää mitään massaa. Ja mihin ylipäätään perustat tämän "tiedon" tuosta tasan viidestä kilosta? Pitääkö olla tietyn painoinen vai onko ihan sama mitä painaa ja mitä tekee mutta tuo 5 kiloa on absoluuttinen fakta kun on kyse lihavista ihmisistä?.....enpä usko.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:39"]
Siinä mielessä että että voi tietää onko se lihasta vai huijaatteko vain itseänne! Paljon järkevämpää olisi laihduttaa ne fläsät eka pois.
#3 kaipaatko oikeasti neuvoja ja mitä muutosta haluat?
[/quote]
Jep, mutta kuka oikeesti laihuttaa vaan siitä ilosta että muut (tai varsinkaan itse) näkee todisteita siitä että hei, mä en nyt huijaa itteeni vaan kyllä mulla on lihasta?
Susta en tiedä mut mä ainakin tiedän treenaavani oikein ja tarpeeksi, ei mun oo mikään pakko oikein nähdä sitä lihasmassaa.