Naiseton mies avautuu asiasta omilla kasvoillaan
https://areena.yle.fi/1-50211576?autoplay=true
Aika hyvin pukee sanoiksi asialliseen sävyyn asian, jota varmasti tuhannet muutkin miehet tälläkin palstalla miettivät. Mitäs olette mieltä?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää, että nämä "naisettomat miehet" usein suhtautuvat niin kuin seksin/puolison saaminen olisi jonkinlainen jumalallinen tai perustuslaillinen oikeus.
Ja että joku (= kollektiivisesti kaikki naiset) nyt loukkaa tätä hänen oikeuttaan.
Eihän se niin ole.
Elämä vaan menee niin, että jotkut ihmiset (miehet ja naiset ja kaikkia muitakin sukupuolia edustavat) löytävät itselleen kumppanin, jota rakastavat, ja parhaassa tapauksessa rakkaus on vielä molemminpuolista.
Tämä kumppanuus useimmiten tuo sitten mukanaan seksiäkin.
Ja toisaalta jotkut ihmiset eivät löydä kumppania. He eivät ole mitenkään toisia huonompia, mutta kun maailma ei ole tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen vaan sattumanvarainen paikka.
Tapahtuu ikäviä asioita ja mukavia asioita, ja joillakin on parempi tuuri kuin toisilla.
Siitä "naisettomuudesta" saa siis toki olla surullinen ja pahoillaan, mutta ei siitä pidä olla vihainen eikä syyttää ketään. Kun syyllisiä ei ole.
Hyvin sanottu!
Monella vain on sellainen kuva median ja sosiaalisen median kautta, että kun "joka" paikassa parisuhde esitetään "maalina", että olet jotenkin rikkinäinen tai vajaa, ennen kuin olet naimisissa jne, niin kyllä siinä psyyke voi olla kovilla, kun itselle ei sitten löydykään parisuhdetta.
Ratkaisu voisi olla valistus jo kouluissa, että parisuhde on vain kiva bonus, jos sellaisen sattuu saamaan, ei oletusarvo kuten nyt tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tottkai tää mies myös pääosin puhuu seksistä... Niin. Miksiköhän ei löydä naista.
Täh? Säännöllinen, hyvä ja turvallinen seksi ja fyysinen läheisyys on suurimmalle osalle miehistä se pääasiallinen syy tavoitella parisuhteita. Jos tuota asiaa ei kaipaa, ja on muuten elämäänsä täysin tyytyväinen, minkä ihmeen vuoksi kukaan haluaisi parisuhdetta? Lapsenkin voi nykyisin hankkia vaikka vanhemmuuskumppanin kanssa.
Jos etsii naista pääosin haluna vain saada tyydytystä itselleen, niin harvaa naista tuollainen kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tottkai tää mies myös pääosin puhuu seksistä... Niin. Miksiköhän ei löydä naista.
Täh? Säännöllinen, hyvä ja turvallinen seksi ja fyysinen läheisyys on suurimmalle osalle miehistä se pääasiallinen syy tavoitella parisuhteita. Jos tuota asiaa ei kaipaa, ja on muuten elämäänsä täysin tyytyväinen, minkä ihmeen vuoksi kukaan haluaisi parisuhdetta? Lapsenkin voi nykyisin hankkia vaikka vanhemmuuskumppanin kanssa.
Jos etsii naista pääosin haluna vain saada tyydytystä itselleen, niin harvaa naista tuollainen kiinnostaa.
Lue edelliset sivut. Tämä väärinymmärrys korjattiin jo.
Vähän ihmettelen sitä, ettei Ilkka päässyt treffeille. Minusta hän on kivannäköinen ja fiksun oloinen, ja ainakin itse olisin lähtenyt. Toinen juttu on sitten olisiko se johtanut mihinkään. Osalla miehistä tuntuu olevan kapea ja pinnallinen käsitys parisuhteesta pelkkänä seksin toteuttamisen välineenä. Seksi on minullekin tärkeää, mutta kyllä sen parisuhteen pitää olla muutakin. Positiivista oli, että Ilkka löysi kumppanin, kunhan alkoi puhumaan tunteistaan ja olemaan avoimempi - hyvä vinkki muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää, että nämä "naisettomat miehet" usein suhtautuvat niin kuin seksin/puolison saaminen olisi jonkinlainen jumalallinen tai perustuslaillinen oikeus.
Ja että joku (= kollektiivisesti kaikki naiset) nyt loukkaa tätä hänen oikeuttaan.
Eihän se niin ole.
Elämä vaan menee niin, että jotkut ihmiset (miehet ja naiset ja kaikkia muitakin sukupuolia edustavat) löytävät itselleen kumppanin, jota rakastavat, ja parhaassa tapauksessa rakkaus on vielä molemminpuolista.
Tämä kumppanuus useimmiten tuo sitten mukanaan seksiäkin.
Ja toisaalta jotkut ihmiset eivät löydä kumppania. He eivät ole mitenkään toisia huonompia, mutta kun maailma ei ole tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen vaan sattumanvarainen paikka.
Tapahtuu ikäviä asioita ja mukavia asioita, ja joillakin on parempi tuuri kuin toisilla.
Siitä "naisettomuudesta" saa siis toki olla surullinen ja pahoillaan, mutta ei siitä pidä olla vihainen eikä syyttää ketään. Kun syyllisiä ei ole.
Hyvin sanottu!
Monella vain on sellainen kuva median ja sosiaalisen median kautta, että kun "joka" paikassa parisuhde esitetään "maalina", että olet jotenkin rikkinäinen tai vajaa, ennen kuin olet naimisissa jne, niin kyllä siinä psyyke voi olla kovilla, kun itselle ei sitten löydykään parisuhdetta.
Ratkaisu voisi olla valistus jo kouluissa, että parisuhde on vain kiva bonus, jos sellaisen sattuu saamaan, ei oletusarvo kuten nyt tehdään.
Parisuhde voi olla kiva bonus, mutta seksi, toisen ihmisen kosketus ja fyysinen läheisyys ovat alloseksuaaleille perustarpeita. Jos niihin ei voi jollakin tavalla vastata, alkaa voida huonosti. Sen vuoksi tämän videonkin mies puhui läheisyydestä: se on se asia parisuhteissa, joka ei ole vain bonusta.
Jos mies sanoisi mulle "teillä naisilla on niin helppoa...." en jäisi tuhlaamaan yhtää enempää aikaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopussahan oli löytänyt naisen. Ja myönsi itsekin että oli pitänyt oppia puhumaan tunteistaan ja ajutuksistaan ennen kuin suhde oli mahdollinen. Eli ihan positiivinen kasvutarina tuo oli.
Samassa tilanteessa olevien kannattaisi katsoa myös loppuun tämä ja ottaa opiksi.
Ei tuossa kylläkään ollut mitään opiksiotettavaa. Ilman naisen kiinnostusta se mies olisi edelleen yksin.
Tietysti jos ei halua mitään oppia niin ei väkisin. Mutta oikeastihan tuo mies oli vuosia torpannut mahdollisuutensa synkistelyllä ja negatiivisuudella ja se oli vähällä kaataa alussa jopa tämän nykyisen suhteen kun ei aktiivisesti viestitellyt.
Jos on koko ajan sitä mieltä että ei kelpaa kenellekään niin ei näe edes niitä mahdollisuuksia jotka tulevat nenän eteen.
Pitkäaikainen yksinäisyys tekee juuri tuota, että katsontakanta kapenee ja asiat näyttäytyvät siltä, että kaikki on negatiivista ja ikävää. Toivottavasti et tarkoittanut tuota viestiäsi niin, että tuokaan mies ei vain viitsinyt tehdä näin ja näin. Masennuskin on todella yleistä maassamme, jolloin ei vain osaa/pysty toimimaan normaalisti. Ja osa, kuten minä, en ole koskaan saanut tuota oppia, että esim. pitäisi viestitellä aktiivisesti naisen kanssa. Enhän ollut ennen 30 ikävuotta tajunnut edes, miltä näyttää minusta kiinnostunut nainen.
Todella monet syntyvät paskoihin olosuhteisiin sosiaalisia taitoja ajatellen. Silloin voi kestää ihan tajuttoman kauan, että oppii edes aikuisiällä kaikki heteronormatiiviset toimintamallit, mitkä teille normaaleille on ollut selvää jo lapsuudesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen sitä, ettei Ilkka päässyt treffeille. Minusta hän on kivannäköinen ja fiksun oloinen, ja ainakin itse olisin lähtenyt. Toinen juttu on sitten olisiko se johtanut mihinkään. Osalla miehistä tuntuu olevan kapea ja pinnallinen käsitys parisuhteesta pelkkänä seksin toteuttamisen välineenä. Seksi on minullekin tärkeää, mutta kyllä sen parisuhteen pitää olla muutakin. Positiivista oli, että Ilkka löysi kumppanin, kunhan alkoi puhumaan tunteistaan ja olemaan avoimempi - hyvä vinkki muillekin.
Tämä. Minä olisin lähtenyt myös, mutta pinnalliset aivoitukset ihmissuhteista olisivat olleet varma turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin parisuhde voi olla oikein hyvä vaikkei siihen kuuluisi pätkääkään seksiä.
Seksitön parisuhde voi olla hyvä, jos kumpikaan ei kaipaa seksiä. Jos toinen kaipaa ja toinen ei, suhde ei voi olla hyvä. Näin yksinkertaistaen.
Seksihaluttomia miehiä on muuten yhtä paljon kuin naisia. Ei haluttomuus tai aseksuaalisuus ole vain naisten juttu.
Ylipäätään ihmisillä on hyvin erilaisia libidoja. Harva on kokonaan haluton, mutta sitten tuntuu olevan laumoittain miehiä, joiden päässä ei pyöri muuta kuin seksiä, seksiä, seksiä. Toki nykymedia tähän kannustaa kun joka tuutista sitä seksiä silmille tulostaan. Seksillä on aivan ylikorostunut asema nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minä olisin lähtenyt myös, mutta pinnalliset aivoitukset ihmissuhteista olisivat olleet varma turn off.
Samat fiilikset täällä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut kokonaan, vain siihen asti että näin minkä näköinen mies siellä avautuu. Se riitti antamaan tarpeeksi infoa. Hyvin saman tyyliset miehet ovat lähestynneet minua todella monta kertaa ja ihan joka kerta olen antanut pakit. Miksikö? Saman näköisiä ja tyylisiä äijiä on kolmetoista tusinassa. Joskus olen jopa joutunut miettimään, onko sama mies lähestynyt minua aiemminkin kun lookki ja tyyli on lähes identtinen. Parinvalinnassa ei todellakaan ole eduksi jos hukkuu massaan ja jos mikään habituksessa ei herätä mielenkiintoa eikä vedä puoleensa.
Myös maailman miesmalleja yhdistää samankaltaiset asiat: sixpack, yli 185cm pituus, leuka, jolla voi leukata timanttia tai murskata tiiliskiviä, metsästäjän silmät, V-muotoinen ylävartalo, naisen toivomuksissa lähemmäs 20cm penis jne. mutta eipä tuolloin naiset taida valittaa siitä miten samankaltaisia nämä miehet ovat.
Silmälasit kyllä saavat ihmiset näyttämään samankaltaisemmilta, mutta joka tapauksessa suurin osa taviksista on jollain tavalla samankaltaisia, rumia yhdistää tietynlaiset rumat piirteet ja näyttelijöitä tietty hyvä ulkonäkö.
Massaan hukkuvat naiset pelaavat easy modella ja tavalliset miehet hard modella. "Et ansaitse seurustelua ja seksiä!" on miehille möykätty asia ja miehet voivat sanoa "Et ansaitse sitoutumista Chadilta!" takaisin.
Miesmalleilla on ehkä keskenään yhdistäviä piirteitä, sitä en kiellä. Mutta heitä on kaikkiaan huomattavan pieni määrä. Joka toinen kadulla vastaan kävelevä ei ole luokkaa miesmalli, eikä edes joka kolmas tai neljäs. He erottuvat siis ulkonäkönsä puolesta aina suuresta massasta ja herättävät helpommin kiinnostuksen ulkonäöllään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun pllun saannista tulee pakkomielle. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää kun ei itselle läskit tavis yht kelpaa niin sillä vastapuolellakin on kriteerit? Ei se deittiappi ole Elloksen kuvasto, josta saa tilata mitä haluaa ja posti sen kotiin tuo. Minkäänlaista seurustelu tai kaveruussuhdetta ei pysty pakottamaan. Molempien osapuolien pitää sitä haluta juuri sen toisen kanssa. Mitä omituisempi olet sen vähemmän löytyy ihmisiä, jotka ovat kaltaisestasi kiinnostuneita. Kannattaa myös nettideittejä käyttäessään muistaa , että siellä on miehiä monin verran enemmän kuin naisia ja osa profiilista ei niin vakavasti edes etsi suhdetta vaan käyttäjä käyttää sitä ajanvietteenä tai egobuustina.
Asiaa! On hulvatonta miksi miehet ruikuttavat naisten "kovista kriteereistä", kun samaan hengen vetoon ilmoittavat, etteivät ikinä ottaisi esim. läskiä näista. Monet naiset ovat kuitenkin ottaneet läskin miehen.
Minä olen arvoni tunteva mies ja haluan kiihottua naisestani. Läski nainen ei tätä tee kovin helpolla, toki mahdollista se on.
Ja näin tekee todella moni mies. Hoikka nainen on biologisesti ajateltuna todennäköisesti terveempi yksilö huolehtimaan lapsestani, jota minua ei kuitenkaan kiinnosta kasvattaa, koska haluan vain rakastella upeaa vaimoani.
Kelpaa tämä sitten teille tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin parisuhde voi olla oikein hyvä vaikkei siihen kuuluisi pätkääkään seksiä.
Seksitön parisuhde voi olla hyvä, jos kumpikaan ei kaipaa seksiä. Jos toinen kaipaa ja toinen ei, suhde ei voi olla hyvä. Näin yksinkertaistaen.
Seksihaluttomia miehiä on muuten yhtä paljon kuin naisia. Ei haluttomuus tai aseksuaalisuus ole vain naisten juttu.
Ylipäätään ihmisillä on hyvin erilaisia libidoja. Harva on kokonaan haluton, mutta sitten tuntuu olevan laumoittain miehiä, joiden päässä ei pyöri muuta kuin seksiä, seksiä, seksiä. Toki nykymedia tähän kannustaa kun joka tuutista sitä seksiä silmille tulostaan. Seksillä on aivan ylikorostunut asema nykyään.
Asia on täysin päinvastoin. Yhteiskunta on paljon seksikielteisempi kuin vaikkapa vuosituhannen vaihteessa, ja mitä enemmän erilaiset viihdemuodot ovat lisääntyneet, sitä vähemmän nuoret ovat alkaneet harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Todella monet syntyvät paskoihin olosuhteisiin sosiaalisia taitoja ajatellen. Silloin voi kestää ihan tajuttoman kauan, että oppii edes aikuisiällä kaikki heteronormatiiviset toimintamallit, mitkä teille normaaleille on ollut selvää jo lapsuudesta lähtien.
Erittäin hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todella moni nainen on halukas (esim minä) mutta ne halut loppuvat heti, kun mies heti ekojen treffien jälkeen on sitä mieltä, että pitäs jo paneskella. Ei kiitos. Jos miestä kiinnostaa enemmän mun alapäätä kuin minä ihmisenä, niin voi mennä hakemaan (ja sitten itkemään) sitä alapäätä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naiseton mies. Se on mies. Vai onko sekin jo uusi sukupuoli? Minä en ainakaan ole miehetön nainen vaan nainen. Parisuhdestatukseni ei määritä minua mitenkään.
Hyvä huomio. Eihän se naisella määritäkään, koska oletetaan, että nainen on vapaaehtoisesti sinkku. Tälläkin palstalla naisettomuutta käytetään miesoletettujen kirjoittajien halventamiseen ja vähättelyyn.
Koska nämä miesoletetut käyttäytyy törkeästi tällä palstalla. Ei tarvi syyttää peiliä jos naama on vino.
Höpö höpö. Ja väistit viestini pointin. Naisettomuutta käytetään halventamiseen, miehettömyyttä ei.
Kyllä minusta ainakin tuntui halventamiselta, kun sukulaismiehet nimittelivät minua vanhaksipiiaksi, tietäen että kuulin. Oli 21-vuotissynttärini. 2000-luvun alku.
Tuo on kyllä todella moukkamaista.
Olen pahoillani heidän puolestaan. He olivat todella törkeitä sanoessaan noin.
Noihan todella yhteensopivan näköinen ja kuuloinen pari. Paidatkin samanväriset.
Kannatti uurastaa.
Olis ollut kiva kuulla tytönkin tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että ”naisettomia miehiä” löytyy. Kukapa haluaisi olla jonkun kassientyhejnnysalusta.
Seksi on keskeinen voima kaikessa inhimillisessä toiminnassa ja aivan erityisesti parinmuodostuksessa. Jos tämä ihmetyttää ja kummastuttaa, en tiedä, mitä sanoa. Luuletko, että monikin mies tai nainen suostuisi parisuhteeseen, jossa ei olisi seksiä?
Pitäisi ensin kiinnostua siitä ihmisestä, että on jokin motivaatio harrastaa seksiä hänen kanssaan, eikö? Aika harvalle naiselle riittää se, että kyseessä on vaan joku mies.
Totta kai. Mutta seksin ja fyysisen läheisyyden tarve on olemassa riippumatta siitä, onko sinulla kumppania vai ei. Ja jos ei ole, tämä saa sinut etsimään kumppania. Tästä asiasta tuo mies videollakin puhui.
Joo, tästä en ole kanssasi eri mieltä. Joskin eri ihmisillä voi olla vähän eri syitäkin - joku voi kaivata ensisijassa ihmistä arkeen, että voisi tehdä yhdessä asioita. Mutta kyllä se motivaattori suhteen etsimiseen minullakin on seksi.
Tästä olisi sitten hyvä informoida sitä kumppania. Että ensisijaisesti etsit laskualustaa. Hyi helvetti.
Seksikielteiset naiset on aika helppo tunnistaa ja torjua deittaillessa. Ainoastaan nainen, joka rakastaa seksiä ja pitää sitä tärkeänä asiana, on parisuhdeainesta.
Ja kuitenkin parisuhde voi olla oikein hyvä vaikkei siihen kuuluisi pätkääkään seksiä. Ihmeellinen pakkomielle miehillä on seksistä.
Niin no, ei se tietysti sellaiselle ole hyvä, jolle seksi on tärkeä ja olennainen osa suhdetta.
Kannattaisi yrittää sieltä elukan tasolta hieman ylemmäs yrittää kehittyä tuossa suhteessa. Säälittävää, mikäli pelkkä seksi on olennainen osa suhdetta.
Seksi on ainakin minulle ihan yhtä olennainen osa suhdetta kuin samanlainen arvomaailma ja se, että huumorintaju, elämäntyylit ja ajattelutapa osuvat yksiin. Ja olen nainen, jos nyt mieheksi epäilit sen vuoksi, että olin samaa mieltä tuon yhden miesoletetun kanssa. Kyllä minulle on tosi tärkeää se, että myös seksin saralla osuu kemiat yksiin, että suhtaudutaan seksiin samalla lailla ja tykätään samantyyppisestä seksistä. Minulla ei toimisi seksitön suhde tai sellainen, jossa seksi ei toimi. Poikkeuksena kyllä sellaiset tilanteet, että seksiä ei voisi harrastaa vähään aikaan vaikka toisen sairauden vuoksi, mutta tällöinhän kyseessä onkin valitettava poikkeustilanne, joka varmasti harmittaa molempia. Silloin se olisi vaikeus, josta selvittäisiin yhdessä.
Miksi se on sinusta elukan tasolla olemista, että seksi on tärkeä asia?
Miksiköhän tätäkin on alapeukutettu?
Tällä palstalla on huomattavan äänekäs vähemmistö rikkinäisiä frigidejä naisia, jotka tulevat äimistelemään jokaiseen seksi- ja parisuhdeaiheiseen ketjuun, miten iljettävää koko touhu on, ja miten miehen seksuaalisuutta kauheampaa asiaa ei olekaan.
Kun tajusin tämän eräästä aseksuaalisuutta käsittelevästä gallup-ketjusta, palstaa on paljon helpompi ymmärtää.
Pitää kyllä olla täysin päästään vialla mikäli kuvittelee tavallisten ihmisten koko ajan harrastavan seksiä tai haikailevan pakkomielisesti seksiä. Ihmiset on erilaisia libidonsa suhteen. Jotkut ei halua ikinä, toiset kerran kuussa tai viikossa. Täytyy olla ilmeisen keskenkasvuinen mikäli se seksi pyörii kokoajan mielessä. Se ettei kaikki Tom nya perustu seksin saamiseen ei ole frigideettia vaan täysin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todella moni nainen on halukas (esim minä) mutta ne halut loppuvat heti, kun mies heti ekojen treffien jälkeen on sitä mieltä, että pitäs jo paneskella. Ei kiitos. Jos miestä kiinnostaa enemmän mun alapäätä kuin minä ihmisenä, niin voi mennä hakemaan (ja sitten itkemään) sitä alapäätä muualta.
Voin pari kertaa kaljalla käydä, niin että toiselle tulee turvallinen olo ja molemminpuolinen kiinnostus on ilmeistä, mutta muuten en kyllä seurustele ennen seksiä.
Tämä on itsestäänselvyys.
Puhun nyt naisista, jotka haluaisivat ehkä kovastikin tapailla, mutta joiden libido ja seksiasenteet eivät vain mitenkään käy yksiin omieni kanssa.