Naiseton mies avautuu asiasta omilla kasvoillaan
https://areena.yle.fi/1-50211576?autoplay=true
Aika hyvin pukee sanoiksi asialliseen sävyyn asian, jota varmasti tuhannet muutkin miehet tälläkin palstalla miettivät. Mitäs olette mieltä?
Kommentit (554)
Kyllähän tämä asia koskettaa naisiakin. Jäädään kiinni deittisivustoihin, ihan samoin kuin mihin tahansa someen tai tähän palstaan.
Toivottavasti tuon pätkän näkeminen saa vastaavassa tilanteessa olevat deittailijat lopettamaan nettideittipalstoilla pyörimisen ennen kuin homma lähtee lapasesta.
Hienoa, Ilkka, että kerroit tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naiseton mies. Se on mies. Vai onko sekin jo uusi sukupuoli? Minä en ainakaan ole miehetön nainen vaan nainen. Parisuhdestatukseni ei määritä minua mitenkään.
Hyvä huomio. Eihän se naisella määritäkään, koska oletetaan, että nainen on vapaaehtoisesti sinkku. Tälläkin palstalla naisettomuutta käytetään miesoletettujen kirjoittajien halventamiseen ja vähättelyyn.
Koska nämä miesoletetut käyttäytyy törkeästi tällä palstalla. Ei tarvi syyttää peiliä jos naama on vino.
Höpö höpö. Ja väistit viestini pointin. Naisettomuutta käytetään halventamiseen, miehettömyyttä ei.
Kyllä nainen se vasta saakin hävetä kumppanittomuuttaan. Aikoinaan siitä on haukuttu vanhaksi piiaksikin. Miten miehiä on haukuttu? Jos siis miehellä on ura jne? Nainen on mikä lie hämähäkkipillu jos ei anna jne.
Vierailija kirjoitti:
Se on ikävä juttu kun naisettomat miehet kääntävät syyt naisten niskoille, vaikka suurimmalla osalla on paljon parannettavaa kommunikaatiotaidoissa ja ylipäänsä siinä miten naista kohdellaan. Kannattaa siis vaan kaivaa se peili käteen ja etsiä syyllistä sieltä ennenkuin syyttää muita.
Ironia on vahvasti läsnä viestissäsi. Tässäkään ketjussa ei ole naisia syyllistetty, mutta SINÄ ITSE aloit syyllistämään miehiä. Olen huomannut palstalla, että monilla palstanaisilla on usein tapana projisoida omia virheitään miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naiseton mies. Se on mies. Vai onko sekin jo uusi sukupuoli? Minä en ainakaan ole miehetön nainen vaan nainen. Parisuhdestatukseni ei määritä minua mitenkään.
Hyvä huomio. Eihän se naisella määritäkään, koska oletetaan, että nainen on vapaaehtoisesti sinkku. Tälläkin palstalla naisettomuutta käytetään miesoletettujen kirjoittajien halventamiseen ja vähättelyyn.
Koska nämä miesoletetut käyttäytyy törkeästi tällä palstalla. Ei tarvi syyttää peiliä jos naama on vino.
Höpö höpö. Ja väistit viestini pointin. Naisettomuutta käytetään halventamiseen, miehettömyyttä ei.
Kyllä nainen se vasta saakin hävetä kumppanittomuuttaan. Aikoinaan siitä on haukuttu vanhaksi piiaksikin. Miten miehiä on haukuttu? Jos siis miehellä on ura jne? Nainen on mikä lie hämähäkkipillu jos ei anna jne.
Aikoinaan. Hohhoijaa. Nytkö aletaan uhriutumaan menneiden vuosisatojen ja sukupolvien kokemuksista?
Harrastukset > perheen perustaminen
Sitten olen vielä epätavallinen mies, mulla ei ole oikeen mitään yhteistä stereotypisen suomalaisen miehen kanssa, ei päihteitä, urheilua, suomalaista "viihdettä" tai kavereita. Nainen saa lähestyä jos häntä kiinnostaa, joku löytää mut jos löytää, sillä välin vietän aikaani vapaana harrastusten parissa ja odotan viimeistä hengenvetoa.
M34
Aina sama kaava. Miestä pyydetään, jopa vaaditaan, puhumaan tunteistaan ja avautumaan. Kun hän sitten tekee niin, mitä tapahtuu. Mies on nössö, ruikuttaa, syyllistää muita, hänellä on väärät mielipiteet, "et sä voi sanoa noin", on vain ja ainoastaan itse vastuussa ongelmistaan. Nainen taas avautuessaan on rohkea, voimaannuttava ja hänessä itsessään ei ole koskaan mitään ongelmaa tai parannettavaa.
Hämmentävän iso osa naisista suhtautuu miehiin todella epäkunnioittavasti, mutta odottaa itse kunnioitusta. Jos mies puhuu parisuhdeongelmistaan, hänet halutaan vaientaa. Sillä eihän miehellä voi olla mitään mielipidettä parisuhteesta, se on naisten hallitsema ala.
Luojan kiitos, myös toisenlaisia naisia on ja paljon heitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava. Miestä pyydetään, jopa vaaditaan, puhumaan tunteistaan ja avautumaan. Kun hän sitten tekee niin, mitä tapahtuu. Mies on nössö, ruikuttaa, syyllistää muita, hänellä on väärät mielipiteet, "et sä voi sanoa noin", on vain ja ainoastaan itse vastuussa ongelmistaan. Nainen taas avautuessaan on rohkea, voimaannuttava ja hänessä itsessään ei ole koskaan mitään ongelmaa tai parannettavaa.
Hämmentävän iso osa naisista suhtautuu miehiin todella epäkunnioittavasti, mutta odottaa itse kunnioitusta. Jos mies puhuu parisuhdeongelmistaan, hänet halutaan vaientaa. Sillä eihän miehellä voi olla mitään mielipidettä parisuhteesta, se on naisten hallitsema ala.
Ei vaan kuten ohjelmankin opeltulopetus oli, heti kun mies alkoi puhumaan tunteistaan ja alkoi avautumaan, löytyi nainen rinnalle. Hienoa!
Itseäni ärsyttää, että nämä "naisettomat miehet" usein suhtautuvat niin kuin seksin/puolison saaminen olisi jonkinlainen jumalallinen tai perustuslaillinen oikeus.
Ja että joku (= kollektiivisesti kaikki naiset) nyt loukkaa tätä hänen oikeuttaan.
Eihän se niin ole.
Elämä vaan menee niin, että jotkut ihmiset (miehet ja naiset ja kaikkia muitakin sukupuolia edustavat) löytävät itselleen kumppanin, jota rakastavat, ja parhaassa tapauksessa rakkaus on vielä molemminpuolista.
Tämä kumppanuus useimmiten tuo sitten mukanaan seksiäkin.
Ja toisaalta jotkut ihmiset eivät löydä kumppania. He eivät ole mitenkään toisia huonompia, mutta kun maailma ei ole tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen vaan sattumanvarainen paikka.
Tapahtuu ikäviä asioita ja mukavia asioita, ja joillakin on parempi tuuri kuin toisilla.
Siitä "naisettomuudesta" saa siis toki olla surullinen ja pahoillaan, mutta ei siitä pidä olla vihainen eikä syyttää ketään. Kun syyllisiä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopussahan oli löytänyt naisen. Ja myönsi itsekin että oli pitänyt oppia puhumaan tunteistaan ja ajutuksistaan ennen kuin suhde oli mahdollinen. Eli ihan positiivinen kasvutarina tuo oli.
Samassa tilanteessa olevien kannattaisi katsoa myös loppuun tämä ja ottaa opiksi.
Ei tuossa kylläkään ollut mitään opiksiotettavaa. Ilman naisen kiinnostusta se mies olisi edelleen yksin.
Tietysti jos ei halua mitään oppia niin ei väkisin. Mutta oikeastihan tuo mies oli vuosia torpannut mahdollisuutensa synkistelyllä ja negatiivisuudella ja se oli vähällä kaataa alussa jopa tämän nykyisen suhteen kun ei aktiivisesti viestitellyt.
Jos on koko ajan sitä mieltä että ei kelpaa kenellekään niin ei näe edes niitä mahdollisuuksia jotka tulevat nenän eteen.
Mun silmään mies oli ihan kivannäköinen. Vaikutti minusta vähän omalta persoonalta, joka ei iske kaikkiin. Olen itsekin. Ulkonäköni kiinnittää huomiota, luonne ja huumori on monelle turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan. Hohhoijaa. Nytkö aletaan uhriutumaan menneiden vuosisatojen ja sukupolvien kokemuksista?
Samalla logiikallahan palstaulit esittävät omina saavutuksinaan esimerkiksi kaikki sotien sankaritarinat. Että kun ME MIEHET puolustimme Suomea jne. Palstakeijothan ne siellä etulinjassa varmaan olivatkin.
Sehän oli kertomus Tinderin vaaroista eli miten pakonomainen kumppanin etsiminen sieltä aiheuttaa hankaluuksia. Eikä mies ollut naiseton, vaan löysi naisen, kun uskalsi lopulta luopua ajatuksista täydellisyydestä ja sellaisen esittämisestä ja puhua itsestään ja ajatuksistaan rehellisesti. Silloin löytyi nainenkin. Jatkuva torjunta vaikuttaa naisiinkin ihan yhtä lailla, joten ei ole edes sukupuolisidonnaista.
Kaikkea hyvää ohjelman pariskunnalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tuntuu määrittävän. Jos ei pllua irtoo niin koko elämä on pilalla ja voi rauhassa syrjäytyä. Ainakin tämän palstan ulisijoiden mukaan.
Kun poikamiehenä sai useammin kuin aviossa (klassikko: kun lapset+OK saatu, loppui seksi), niin voin kertoa että se syrjäytyminen ei nyt ihan niin pahalta kuulosta. Ainakin silloin voisi tehdä kaiken oman tahdon mukaan.
Minäkään en ole koskaan kärsinyt seksinpuutteesta niin paljon kuin suhteessa ollessa. Se, ettei sitä ole sinkkuna ei häiritse eikä ahdista kuten parisuhteessa.
- ikisinkku irtoseksiä harrastamaton nainen
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun pllun saannista tulee pakkomielle. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää kun ei itselle läskit tavis yht kelpaa niin sillä vastapuolellakin on kriteerit? Ei se deittiappi ole Elloksen kuvasto, josta saa tilata mitä haluaa ja posti sen kotiin tuo. Minkäänlaista seurustelu tai kaveruussuhdetta ei pysty pakottamaan. Molempien osapuolien pitää sitä haluta juuri sen toisen kanssa. Mitä omituisempi olet sen vähemmän löytyy ihmisiä, jotka ovat kaltaisestasi kiinnostuneita. Kannattaa myös nettideittejä käyttäessään muistaa , että siellä on miehiä monin verran enemmän kuin naisia ja osa profiilista ei niin vakavasti edes etsi suhdetta vaan käyttäjä käyttää sitä ajanvietteenä tai egobuustina.
Asiaa! On hulvatonta miksi miehet ruikuttavat naisten "kovista kriteereistä", kun samaan hengen vetoon ilmoittavat, etteivät ikinä ottaisi esim. läskiä näista. Monet naiset ovat kuitenkin ottaneet läskin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää, että nämä "naisettomat miehet" usein suhtautuvat niin kuin seksin/puolison saaminen olisi jonkinlainen jumalallinen tai perustuslaillinen oikeus.
Ja että joku (= kollektiivisesti kaikki naiset) nyt loukkaa tätä hänen oikeuttaan.
Eihän se niin ole.
Elämä vaan menee niin, että jotkut ihmiset (miehet ja naiset ja kaikkia muitakin sukupuolia edustavat) löytävät itselleen kumppanin, jota rakastavat, ja parhaassa tapauksessa rakkaus on vielä molemminpuolista.
Tämä kumppanuus useimmiten tuo sitten mukanaan seksiäkin.
Ja toisaalta jotkut ihmiset eivät löydä kumppania. He eivät ole mitenkään toisia huonompia, mutta kun maailma ei ole tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen vaan sattumanvarainen paikka.
Tapahtuu ikäviä asioita ja mukavia asioita, ja joillakin on parempi tuuri kuin toisilla.
Siitä "naisettomuudesta" saa siis toki olla surullinen ja pahoillaan, mutta ei siitä pidä olla vihainen eikä syyttää ketään. Kun syyllisiä ei ole.
Mistä tuollainen suhtautuminen käy ilmi? Luulen, että se on vain omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun pllun saannista tulee pakkomielle. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää kun ei itselle läskit tavis yht kelpaa niin sillä vastapuolellakin on kriteerit? Ei se deittiappi ole Elloksen kuvasto, josta saa tilata mitä haluaa ja posti sen kotiin tuo. Minkäänlaista seurustelu tai kaveruussuhdetta ei pysty pakottamaan. Molempien osapuolien pitää sitä haluta juuri sen toisen kanssa. Mitä omituisempi olet sen vähemmän löytyy ihmisiä, jotka ovat kaltaisestasi kiinnostuneita. Kannattaa myös nettideittejä käyttäessään muistaa , että siellä on miehiä monin verran enemmän kuin naisia ja osa profiilista ei niin vakavasti edes etsi suhdetta vaan käyttäjä käyttää sitä ajanvietteenä tai egobuustina.
Asiaa! On hulvatonta miksi miehet ruikuttavat naisten "kovista kriteereistä", kun samaan hengen vetoon ilmoittavat, etteivät ikinä ottaisi esim. läskiä näista. Monet naiset ovat kuitenkin ottaneet läskin miehen.
Älä yleistä. Minä olen esim puhunut naisten kovista kriteereistä, mutta voisin ottaa läskin, työttömän ja itseäni vähemmän koulutetun naisen.
Tuo mies sanoi dokumentissa, että naisilla on helppoa, kun voi valita sadoista tarjokkaista ja siitä muka voi ottaa parhaan päältä. Ongelma on juuri tuo sadat tarjokkaat. Osa on todella inhottavia, sitten on ne yli-ikäiset miehet, jotka täyttävät postilaatikon. Olisi paljon parempi, jos mies oikeasti lukisi profiilin ja esim. ikätoiveet, niin ei tarvitsisi lukea niin paljon turhia posteja. Oikeasti ei jaksaisi jonkun 70-vuotiaan nuorekkaan Kaken viestiä. Kaiken törkyn seasta on vaikea löytää sitä itselle sopivaa.
akaton mies on joko homo tai hullu, näin olemme rikkiviisaassa kyökki psykoloki kerhossame oikiaksi todennut.
🥴🤪
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleen että tunteistakin todella voi puhua väärin? Jos ruikutat ja syyllistät muita, ei kenenkään tarvitse siitä tykätä vaikka ihan aidosti tunnet että ongelmasi ovat muiden syytä. Ei tunteista puhuminen mitään pyhitä. Jos tunteesi ovat vastenmielisiä, nainen voi jopa jättää sinut. Ei hänellä ole velvollisuutta tehdä mitään, vaikka vaatii sinulta rehellisyyttä.
Ja kenen ajattelit olevan vastuussa ongelmistasi jos ei sinun? Luulitko että ne siirtyvät sen naisen ongelmiksi, jos puhut tunteistasi?
En osaa tuohon oikein mitään sanoa. Aika selkeää, että kyseinen mies oli jollainlailla sisäisesti ja henkisesti rikki, kun piti naisen hausta tehdä noin iso ongelma. Ja se, ettei osannut puhua siitä. Syytän hänen kotiaan. Sieltä tuommoiset kummalliset käsitykset ovat syntyisin, että jokin itselle tärkeä asia on tabu ja älä puhu. Sillä on varmaan ollut yhtä paskat vanhemmat, kuin minun äitini oli.