Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itsekäs?! (kyseessä rahan lainaus)

Vierailija
22.01.2014 |

Olen elämäntilanteeseeni nähden hyvätuloinen, yksin asuva sinkku ilman lapsia. Vähennysten ja pakollisten menojen (vuokra yms) jälkeen käytettäväksi jää ruokaan ja omaan hupiin 1500 kuukaudeksi. Joten rahasta ei todellakaan ole pulaa.

Noh! Tänään ystäväni (myöskin lapseton sinkku ja töissä käyvä) soitti ja pyysi nolona taloudellista tukea 550 euroa. Sinä sitten keskusteltiin asiasta ja kävi ilmi, että oli tuhlannut päättömästi tilinsä ja jättänyt "ajatuksissaan" vuokransa maksamatta.

En suostunut lainaamaan, koska en koe olevani mitenkään velvollinen korjaamaan hänen virhettään. Sain tietty haukut ja viimeset sanat ystävältäni olivat ennen luurin lyömistä "ystävyytemme oli tässä" :O

Olenko mielestänne itsekäs kusipää, jolla ei ole sydäntä?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:39"]

Yksi veikkaus myös tuohon "ystäväni" reaktioon lainaamattomuudestani on se, että lainasin eräälle meidän yhteiselle ystävällemme syksyn tienoilla. -ap

[/quote]Mikä tästä tyypistä tekee semmosen että lainaat?

Vierailija
62/63 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajalle 66 :)

Tämä yhteinen ystävämme jolle lainasin summan x on yksinhuoltaja joka eli tuolloin alle 1 vuotiaan kanssa minimi äitiysrahalla. Lapsen isä jätti tollon elatusmaksut maksamatta ja maksuja odotellessa hän joutui aikamoiseen taloudelliseen ahdinkoon.

Ja hän maksoi takaisin, saatuan maksamattomat elatusmaksut käräjin kautta. Oli kyllä puhetta (minun puoleltani) että takaisin maksulla ei kiirettä, eikä ollut mielestäni edes välttämätöntä. Kyseessä kun ei ollut posketon summa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole tietenkään pakko lainata.

Itse lainasin kaverille vuokran verran rahaa, maksoi kolmessa osassa takaisin.

En vaan voinut olla lainaamatta koska hänellä myös lapsia. Sen kyllä tein selväksi että Se oli viimeinen kerta kun tollaiseen rahaa lainaa.

Siitä on vuosia aikaa ja Se sama asunto sillä on edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän