Tajuaako vanhemmat jos oma lapsi ruma?
Mietin tässä kun katselen fb-kavereiden kuvia lapsistaan, jotka ovat yleensä toinen toistaan rumempia punkeroita, että luuleeko vanhemmat että minä täällä ruudun takana huokailen ihastuksesta kun katselen heidän perhealbumiaan vai ymmärtävätkö sen, että vaikka minusta on ihan mielenkiintoista nähdä miltä heidän lapset näyttävät, niin kauniina en heidän lapsiaan todellakaan pidä?
Onko meissä sisäänrakennettuna, että oma lapsi nähdään aina kauniina? Edellyttääkö rakkaus lapseen jotenkin sen, että oma lapsi on nähtävä kauniina vaikkei olisikaan? Tarkoitan, että onko se jokin biologinen ominaisuus että kaunis=hyvä ja ruma=paha --> oma lapsi on rakas = oma lapsi on kaunis.
Itsestäni olen huomannut, että mitä läheisempää sukua jokin lapsi on, sen suloisemmalta näyttää; veljentyttö on veikeänsuloinen pikkuprinsessa ja serkun lapset ovat mukiinmeneviä, kun taas ystävien lapset suorastaan rumia. Enkä siis tarkoita, että olisin poikkeuksellisen kauniista suvusta, vaan että sukulaislapset ovat miellyttävällä tavalla hassunnäköisiä, kun taas muut ovat sirkusfriikkejä. Omia lapsia ei siis ole.
Pahoittelen, jos kirjoitus oli vaikeaselkoinen, johtuu kellonajasta...
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 01:42"]Valitettavasti minun on pakko yhtyä siihen että suomalaiset lapset on EU:n rumimmasta päästä. Eikö se minua suomalaisena luokkaa yhtään mitenkään. Pitääkö meidän tästäkin vaieta ettei rumien suomalaisten lihavien ja perunanenäisten navetta piikojen näköisten lasten äidit suutu? No, johan on markkinat!
[/quote]
Meinaakko ihan ettei lihavat ja perunanenäiset isät voi loukkaantua jälkikasvunsa ulkonäöstä? Että ihan äidit vaan..
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:07"]Mutta tajuaako vanhemmat, että se omissa silmissä kaunis lapsi on muiden silmissä ehkä susiruma?
ap
[/quote]
Tajuatko miten typerältä kuulostat? Haukut ystäviesi lapsia rumiksi. Vaikutat hieman yksinkertaiselta, onko sinulla harrastuksia joihin voisit purkaa tuon ylimääräisen energiasi?
Voisit myös lähettää oman kuvasi ja kuvat sukulaislapsistasi niin me muut voisimme taivastella rumuuttanne.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:17"]Kyllä omat vanhempani ainakin tajusivat, että olen ruma ja myös usein muistuttivat siitä.
[/quote]
Sama juttu, koko lapsuuteni sain kuulla kuinka siskoni ovat niin kauniita ja kyllähän mäkin olen ihan "nätti". Tämän vastauksen siis sain kun kysyin lapsena olenko minä äidin mielestä sitten kaunis.
Kyllä se vaikutti itsetuntoon kun sisaruksiakin pitää keskenään arvostella.
20 vuotiaana sitten puhkesin kukkaan ja saan kuulla joka puolelta päivittelyä kauneudestani. Myönnän kyllä itsekin etten lapsena ollut säteilevä, oman näköiseni mutta on äärimmäisen typerää vanhemmilta haukkua lastaan tai vertailla sisaruksiin.
En mä ainakaan tykkää saati kommentoi jonkun kissan kuvia vaikka joku niitä satoja faceen lataakin! Jätän vain katsomatta, kuten ne serkun auton korjaus kuvat! Miksi ihmiset katsoo kuvia joita ei halua nähdä? T.se talon palamiseen varautuva p.s.miehen kanssa on monesti pohdittu, että voiko silmämme vääristää niin pahasti että nuo ihanat lapset ovatkin muiden silmissä susirumia...