Siinä kohtaa lopetan tupakoinnin kun lihavat
alkavat laihduttaa vaikka tupakoitsioiden sairauksiin menee meidän yhteisestä kassasta niin haluaisin korostaa että LIHAVUUS aiheuttaa suuremman loven meidän verokassaan. Koska lihavuudesta seuraa paljon sairauksia.
Ja kun työttömät menee töihin eikä punkkaa kotona , voin lopettaa polttamisen. Ottaa päähän kun mun pitää maksaa veroja siitä että joku notkuu kotona ilman syytä vaikka vois mennä töihin. Nämä työttöät joilla ei ole mitään "pakkoa" olla kotona (sairaus tms. ) voisivat vaikka sillä rahalla mitä saavat sosku/työttömyysetuus käydä niitä yksinäisiä vanhuksia kattomassa ja ulkoiluttamassa muutamia tunteja viikossa!!!!
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:23"]
alkavat laihduttaa vaikka tupakoitsioiden sairauksiin menee meidän yhteisestä kassasta niin haluaisin korostaa että LIHAVUUS aiheuttaa suuremman loven meidän verokassaan. Koska lihavuudesta seuraa paljon sairauksia.
Ehkäet näe ironiaa tässä jutussa yhtään? No ei sitä kaikki tajua.
ap.
Ja kun työttömät menee töihin eikä punkkaa kotona , voin lopettaa polttamisen. Ottaa päähän kun mun pitää maksaa veroja siitä että joku notkuu kotona ilman syytä vaikka vois mennä töihin. Nämä työttöät joilla ei ole mitään "pakkoa" olla kotona (sairaus tms. ) voisivat vaikka sillä rahalla mitä saavat sosku/työttömyysetuus käydä niitä yksinäisiä vanhuksia kattomassa ja ulkoiluttamassa muutamia tunteja viikossa!!!!
[/quote]
Tällä logiikalla teet hallaa vaan itsellesi.
[/quote]
Ap:n yleissivistys taitaa olla aika huteralla pohjalla (mitä toki kielii sekin, että 85 % hänen elinpiiristään tupakoi).
Myös tupakointi altistaa sydäntaudeille, korkealle kolesterolille ja verenpaineelle sekä diabetekselle. Ei lihavuus suinkaan ole ainoa kansantautijen riskitekijä. Keuhkosyövän saat silti lihavaa todennäköisemmin ja keuhkoahtaumataudin myös.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:09"]
En edes usko tupakan sairastuttavan niin paljon kuin luulette. Muutenhan täällä olisi miljoonalla ihmisellä keuhkosyöpä tms? En tunne yhtäkään. Ja noin 85% tutuista tupakoi.
[/quote]
Oho, ihmeen moni tuttavistasi tupakoi. Tässä kun mietin omaa kaveripiiriä, sukulaisia ja työkavereita, niin todella harva polttaa.
Minkä ikäisiä nämä tuttusi ovat? Oman kummisetäni veli tupakoi kotona sisälläkin vaikka vaimonsa ei polttanut ollenkaan. Hänen vaimonsa kuoli keuhkosyöpään ensin ja mies sitten pari vuotta myöhemmin, kummallakin oli ikää alle 70 vuotta. Pari ihmistä tiedän, joilla on keuhkoahtaumatauti. Se on varsinkin loppuvaiheessa kurja tauti, sillä siihen ei ole parannuskeinoa. Tupakointi altistaa muillekin syöville kuin keuhkosyövälle.
Ehkä ap:n tutut köpsähtää jo alkoholiin ja huumeisiin ennen kehkosyöpää.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:20"]
Ap:n yleissivistys taitaa olla aika huteralla pohjalla (mitä toki kielii sekin, että 85 % hänen elinpiiristään tupakoi).
Myös tupakointi altistaa sydäntaudeille, korkealle kolesterolille ja verenpaineelle
sekä diabetekselle. Ei lihavuus suinkaan ole ainoa kansantautijen riskitekijä. Keuhkosyövän saat silti lihavaa todennäköisemmin ja keuhkoahtaumataudin myös.
[/quote]
Ei. Kyllä minä tämän tiesin. Myöskään tämä viesti mihin viittaat ei ole minun. Tämä 85%...
Tupakoinnilla kyllä tiedetään olevan yhteyksiä moniin sairauksiin. Tai ainakin väitetään niin. Toki myös monella ruoka-aineilla, rasvoilla, lisäaineilla , ilmansaasteilla sekä monella muulla asialla on yhteyksiä erilaisiin sairauksiin. Myös alkoholilla on moniin sairauksiin yhteyksiä.
En ole missään vaiheessa väittänyt ettei näin olisi. Vai?
ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:43"]Tupakoimattomuus on riippuvuus, siitä irti pääseminen on erittäin vaikeaa. Ja mun ähipiirissä ei ole lihavia juurikaan. Tupakoitsijoita tunnen mutta en yhtään joka olisi sairastunut. Ja sellaisia jotka on polttanut monia kymmeniä vuosia.
Lihavuuteen sairastuneita tiedän , on diabetestä, nivelrikkoo, sydän sairauksia ym. mukavaa. Korkeaa verenpainetta, kolestrolia.
ap.
p.s mun on ainakin helppo kontrolloida syömisiä
[/quote]
Mun tuttavapiirissä tunnen paljon tupakasta sairastuneita (keuhkoahtaumatauti, keuhkosyöpä, sydänkohtaus, aivoverenvuoto, aivoinfarkti, diabetes)
Nuorella aivoverenvuotopotilaalla on suurin syypää kohtauksiin tupakka.
Nää on nii naurettavia nää veropellet..
Etteköhän saa veronne monessa muodossa takasin. Tuskin just sun verot menee johkin läskin hanuriin.. Joku kirkon työntekijä ostaa tällähetkellä ruokaa perheelleen sun verorahoilla
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:26"]
Ehkä ap:n tutut köpsähtää jo alkoholiin ja huumeisiin ennen kehkosyöpää.
[/quote]
Minun lähipiirissäni ei ole yhtään huumeidenkäyttäjää. En edes tunne ketään joka olisi käyttänyt, enkä alkoholistiakaan tunne.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:34"]
Nää on nii naurettavia nää veropellet..
Etteköhän saa veronne monessa muodossa takasin. Tuskin just sun verot menee johkin läskin hanuriin.. Joku kirkon työntekijä ostaa tällähetkellä ruokaa
perheelleen sun verorahoilla
[/quote]
En maksa kirkollisveroa. Tämä ketju lähti siitä kun tuolla toisessa ketjussa joku valitti että tupakoitsijoita hoidetaan verorahoilla. Alko pänniä.
Mua ei oikeesti kiinnosta paskan vertaa kenenkään läskit. Mut annetaan niiden polttaa ketkä haluaa polttaa ja niiden syödä ketkä haluaa syödä. Kaikesta voi sairastua. Jopa vitutuksesta.
ap
Näin upeaa tekosyytä tupakointiin en ole ennen vielä kuullutkaan:D
Ihan yhteiskunnallisista syistä tupakoit, mitä väliä omalla terveydellä...
Kuinkahan monta lihavaa tälläkin hetkellä laihduttaa?
Ja montahan röökaajaa yrittää lopettaa?
Varo voit tulla läskiksi kun lopetat tupakoinnin
Kuinkahan monta lihavaa tälläkin hetkellä laihduttaa?
Ja montahan röökaajaa yrittää lopettaa?
Varo voit tulla läskiksi kun lopetat tupakoinnin
Ap vaikuttaa oikein fiksulta ja henkisesti tasapainoiselta aikuiselta.
Aivan niinkuin ne koiran jätökset keskelle jalkakäytävää jättävät henkilöt jotka puolustelevat toimintaansa sanomalla: "mun ei tarvi mitään paskoja kerätä kun kerta teinit rikkoo pulloja luontoon, ja sitäpaitsi, maatuuhan se siihen (jalkakäytävälle)" :D
Ap vaikuttaa oikein fiksulta ja henkisesti tasapainoiselta aikuiselta.
Aivan niinkuin ne koiran jätökset keskelle jalkakäytävää jättävät henkilöt jotka puolustelevat toimintaansa sanomalla: "mun ei tarvi mitään paskoja kerätä kun kerta teinit rikkoo pulloja luontoon, ja sitäpaitsi, maatuuhan se siihen (jalkakäytävälle)" :D
Läskit ja tupakoitsijat täällä tappelee keskenään.. Ootteko ihan varmasti aikuisia? Nyt töihin siitä hopi hopi ja loppuu tuommonen tyhjänpäivänen kinastelu. Alennutte ihan lapsen tasolle kun päivät pitkät vaan kotona homehdutte lastenne ja tämän aivovamma- palstan kanssa. Tai jos ei töihin, niin edes ulos välillä tuulettamaan päätä! Hus hus!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:09"]
En edes usko tupakan sairastuttavan niin paljon kuin luulette. Muutenhan täällä olisi miljoonalla ihmisellä keuhkosyöpä tms? En tunne yhtäkään. Ja noin 85% tutuista tupakoi.
[/quote]
Oho, ihmeen moni tuttavistasi tupakoi. Tässä kun mietin omaa kaveripiiriä, sukulaisia ja työkavereita, niin todella harva polttaa.
Minkä ikäisiä nämä tuttusi ovat? Oman kummisetäni veli tupakoi kotona sisälläkin vaikka vaimonsa ei polttanut ollenkaan. Hänen vaimonsa kuoli keuhkosyöpään ensin ja mies sitten pari vuotta myöhemmin, kummallakin oli ikää alle 70 vuotta. Pari ihmistä tiedän, joilla on keuhkoahtaumatauti. Se on varsinkin loppuvaiheessa kurja tauti, sillä siihen ei ole parannuskeinoa. Tupakointi altistaa muillekin syöville kuin keuhkosyövälle.
[/quote]
Ikähaarukka 16-57 kyseessä ja painottuu siis enimmäkseen 18-35 vuotiaisiin joista koostuu kaveri- ja työpiirit. Jokaisessa työpaikassakin yli puolet polttanut. Tosin en usko että näillä alta kolmekymppisiltä on mahdollisuus tupakoidakaan terveytensä pilalle koskaan, tupakkaverot sun muut rajoitukset lisääntyy vuosi vuodelta jolloin tupakkaa kuluu vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:38"]
Näin upeaa tekosyytä tupakointiin en ole ennen vielä kuullutkaan:D
Ihan yhteiskunnallisista syistä tupakoit, mitä väliä omalla terveydellä...
[/quote]
Kiitos =)
Jonkun täytyy aina olla edelläkävijä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:23"]
[/quote]
Tupakoi rauhassa,ei se taida pahemmin meitä lihavia työttömiä liikuttaa :)
Kielipoliiseille on oma ketju tuolla tai jos ei ole niin mitä jos menisit ja tekisit semmosen? On sullakii sitten jotain tekemistä.
ap