Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 14-vuotiaan tyttären laittaa naamalävistyksiä?

Vierailija
21.01.2014 |

Meillä on täällä pitkään keskustelut olleet menossa... Täyttää 15 v. elokuussa. Mulla on oma mielipiteeni, ja sen mukaan mennään.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.

Vierailija
22/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 01:51"]Todennäiköisesti teini menee itse ja ottaa lävistyksen jossain vaiheessa kapinoidessaan. Näin tein itse kielikorun kanssa 14 vuotiaana.

Kasvoissa olevissa lävistyksissä on kuitenkin se, että lävistyksen parannuttua reikä ei välttämättä mene ikinä umpeen tai jättää ikävän arven. Kasvoissa ne ovat sitten näkyvällä paikalla melkein loppu iän. Tästä kannattaa ainakin puhua.

Itsellä kaksi vuotta sitten pois otetun kielikorun kohdalla edelleen reikä joka menee läpi kielen. Tuskin menee koskaan umpeen.

[/quote]

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetti on kova, ilman lupaa tuo ei uskalla mennä ottamaan.

Naamaan ei oteta yhtään reikää ennen kuin täyttää 18-vuotta, ja mieluummin ei sen jälkeenkään. Vaaroista olen puhunut, mutta ei tuo näytä uskovan. Haluaa milloin kulmalävärin, milloin huuleen. Joskus kieleen. Toisinaan taas haluaa venyttää korvisreikänsä. 

Tatuointiakin kysyi, sanoin ettei sitä tehdä alle 18-vuotiaille, ja se keskustelu jäi siihen. Napakoruakin kysyi, ja sanoin että saa sen vaikka heti huomenna. Sitten ei halunnutkaan, kun ei se näy minnekään. 

No, siinä vaiheessa mulla meni hermot, ja sanoin, että jos haluat kerran vain näyttää muille, niin voin joka aamu kirjoittaa sun otsaan kajaalilla bastardi.... Siinä vaiheessa tosin vedin jo toppahousut jalkaan, ja lähdin koiraa lenkittämään tuonne kovaan pakkaseen :D

Oikeasti rupeaa olemaan hermot kireellä, kun näistä on jo ainakin vuoden keskusteltu. Olen kertonut miksi ei saa, mutta yksi vaan vänkää, kun ei saa toteuttaa itseään. T: sinitukkasen äiti

Vierailija
24/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vähän kaksipiippuinen juttu. Oma äitini ei antanut ottaa lävistyksiä, mutta koska halusin kovasti huulilävistyksen tai pari ja koin niiden kuuluvan silloin identiteettiini (tmv.), tein ne sitten itse. Ei ole jälkiä jäänyt, mutta järkevämpää olisi ollut teetättää ammattilaisella. Teinit on vähän sellaisia, ettei niitä ole niin helppo kontrolloida. Sä voit kieltää jotain, mutta se ei takaa mitään.
Tatuointia en kyllä antaisi ottaa, mutta lävistyksistä sentään pääsee eroon, jos mieli muuttuu.

En mäkään muuten ymmärrä, miksei joku päässyt vaihtoon USA:n lävistysten takia?

Vierailija
25/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ei ole pelkoa, että salaa tai itse tekisi. Ei todellakaan. Kipua pelkää paljon, hyvä että korvikset edes uskalsi ottaa. Nekin vasta 12-vuotiaana.

Vierailija
26/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:06"]

Naamaan ei oteta yhtään reikää ennen kuin täyttää 18-vuotta, ja mieluummin ei sen jälkeenkään. Vaaroista olen puhunut, mutta ei tuo näytä uskovan. Haluaa milloin kulmalävärin, milloin huuleen. Joskus kieleen. Toisinaan taas haluaa venyttää korvisreikänsä. 

Tatuointiakin kysyi, sanoin ettei sitä tehdä alle 18-vuotiaille, ja se keskustelu jäi siihen. Napakoruakin kysyi, ja sanoin että saa sen vaikka heti huomenna. Sitten ei halunnutkaan, kun ei se näy minnekään. 

No, siinä vaiheessa mulla meni hermot, ja sanoin, että jos haluat kerran vain näyttää muille, niin voin joka aamu kirjoittaa sun otsaan kajaalilla bastardi.... Siinä vaiheessa tosin vedin jo toppahousut jalkaan, ja lähdin koiraa lenkittämään tuonne kovaan pakkaseen :D

Oikeasti rupeaa olemaan hermot kireellä, kun näistä on jo ainakin vuoden keskusteltu. Olen kertonut miksi ei saa, mutta yksi vaan vänkää, kun ei saa toteuttaa itseään. T: sinitukkasen äiti

[/quote]

Kiva, että annat tytön kuitenkin värjätä tukkansa. Ymmärrän lävistyskiellon, mutta hiukset on vain hiukset. Mulle olis ainakin ollut kova paikka, jos en edes tukanväriä olis saanut vaihdella. Oikeastaan shokkivärit ei tuntuneet edes olevan niin pahoja, mutta äiti ei yhtään pitänyt ajatuksesta, että värjäisin mustaksi. Tein sen kuitenkin ja siihenkin se tottui. Ihmisen kuitenkin täytyy antaa toteuttaa itseään edes jossain määrin jo ennen täysi-ikäisyyttä. Ulkonäkö on suuri osa identiteettiä.

Vierailija
27/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni joutui heti päästyään vaihtariperheensä luo jenkkeihin leikkaamaan rastansa pois. Muuten olisi tullut lähtö maitojunalla kotiin. Tyttö oli sitten lyhyellä tukalla... Tuosta on noin kymmenen vuotta.

Vierailija
28/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mita itsensa toteuttamista se on kun matkii kaikkia muita lavistettyja ja tatuoituja? Sano sille etta saa ostaa sellaiset peikon tekosuippokorvat ja pitaa niita vaikka joka paiva, vahan erikoisempaa. Tai ulkonevat, torrottavat tekohampaat, niitakaan vastaan sinulla ei ole mitaan.

Vierailija
29/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:07"]

Hmm, vähän kaksipiippuinen juttu. Oma äitini ei antanut ottaa lävistyksiä, mutta koska halusin kovasti huulilävistyksen tai pari ja koin niiden kuuluvan silloin identiteettiini (tmv.), tein ne sitten itse. Ei ole jälkiä jäänyt, mutta järkevämpää olisi ollut teetättää ammattilaisella. Teinit on vähän sellaisia, ettei niitä ole niin helppo kontrolloida. Sä voit kieltää jotain, mutta se ei takaa mitään.
Tatuointia en kyllä antaisi ottaa, mutta lävistyksistä sentään pääsee eroon, jos mieli muuttuu.

[/quote] USAssa mielletaan naamalavistykset ja tatuoinnit alakulttuuriksi eika niita suvaita hyvissa kouluissa. Vaihtariperheet ovat keskiluokkaisia eivatka halua tallaista ilmestysta kotiinsa tai yhteisoonsa.

Vierailija
30/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis en minä tiukka äiti muuten ole, kuin noiden lävistysten suhteen. Itse värjään(ja tilaan, joskus jopa maksan) ne värit hänelle, hän saa vaatteissa pitää omaa muista poikkeavaa tyyliä(punk) jne. Vain lävistykset ja tatuoinnit on ne, missä ei saa toteuttaa itseään.

Itselläni on kaksi nuorena otettua tatuointia. Samoin kummassakin korvassa seitsemän korvisreikää(en käytä enää korviksia). Kuusi niistä olen itse kumpaankin korvaan tehnyt. Oli minulla nenäkorukin, mutta allerginen nuha vaikeutti jumalattomasti pitämistä, joten se ei ollut kuin pari viikkoa.

Mutta olen nykyisin ihan ikäiseni näköinen tantta :)

Vierailija
31/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:07"]

[/quote] USAssa mielletaan naamalavistykset ja tatuoinnit alakulttuuriksi eika niita suvaita hyvissa kouluissa. Vaihtariperheet ovat keskiluokkaisia eivatka halua tallaista ilmestysta kotiinsa tai yhteisoonsa.

[/quote]

Koko Suomi on kuin joku iso alaluokan white trash -getto. Siis jenkkien silmissä.

Vierailija
32/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:15"]

[/quote] Mita itsensa toteuttamista se on kun matkii kaikkia muita lavistettyja ja tatuoituja? Sano sille etta saa ostaa sellaiset peikon tekosuippokorvat ja pitaa niita vaikka joka paiva, vahan erikoisempaa. Tai ulkonevat, torrottavat tekohampaat, niitakaan vastaan sinulla ei ole mitaan.

[/quote]

Sama kuin sanoisit, että mitä itsensä toteuttamista on olla ottamatta lävistyksiä ja tatuointeja, ja näin matkia muita jotka eivät ota.

Vierailija
33/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:07"]

[/quote]

Koko Suomi on kuin joku iso alaluokan white trash -getto. Siis jenkkien silmissä.

[/quote] That's how the cookie crumbles.

Vierailija
34/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Ennen kuin lähdin ulos koiran kanssa, niin ehti kysyä, että entäs sitten kun muuttaa pois kotoa. Sanoin, että saa laittaa vaikka perseeseen lävistyksen, muta sanoi, ettei sinne tahdo. Että ei ei ihan hirveen erikoista kuitenkaan halua :)

Poikkeaa noista 500 muusta oppilaasta jo nyt melkoisen paljon. Suippokorvat tai persuslävistys ois jo liikaa :D

Vierailija
35/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä on väliä, mitä jenkit ajattelee...

Vierailija
36/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:07"]

[/quote]Joo, hiustenvärjäyskin on jo aika epäilyttävää. Vaaleat raidat tai blondaus ei niin haittaa, mutta joku shokkiväri olisi ehdoton no, no.

Vierailija
37/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit on mun silmissä alaluokan wt-ghettoa, joten siinähän ajattelevat Suomesta mitä huvittaa.

Vierailija
38/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin vanhemmilta salaa nenäkorun n 14-15 -vuotiaana. En pyytänyt vanhemmiltani lupaa, koska tiesin etteivät olisi antaneet. 

Se on minulla vieläkin, täytin juuri 23 :) Sen lisäksi olen ottanut täysi-ikäisenä korviin  muutaman ylimääräisen reiän kaksi microdermalia rintaan. Onhan noita paljon, mutta olen silti erittäin naisellinen ja lävistykseni ovat melko huomaamattomia, ikinä ei ole tullut sanomista missään. 

Jos haluaa nenälävityksen, anna vain ottaa. Sen saa pois milloin vain, on helppo hoitaa ja vaivattomin kasvojen alueen lävistyksistä. Nenässäkin pieni timantti tai pieni rengas saattaa näyttää ihan nätiltä. 

Huulilävistykset sen sijaan tulehtuvat helposti ja aiheuttavat lähes aina ienvetäytymiä, vihlomisesta saa sitten kärsiä vanhempana... Eli kulmakoru tai nenälävistys voisi olla ihan ok teinillesi, jos kerta kasvojen alueelle haluaa?

Anna vain ottaa, lävistykset saa aina pois! Mutta tehkää vaikka sopimus etukäteen, että millaisia koruja teini saa lävistyksessään käyttää. Nenään ei siis laiteta sonnin rengasta tai kulmaan mitään roikkuvaa, joka voisi jäädä johonkin kiinni. 

Vierailija
39/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:28"]

Ja sillä on väliä, mitä jenkit ajattelee...

[/quote]Ei sillä olekaan väliä, kunhan keskustellaan. Minäkin olen kyllä saanut jenkkikavereilta sellaista kommenttia, että Helsingin keskustassa on kuin jossain "taidekoulun" kampuksella, kun niin paljon gootteja ja muita hiippareita tulee vastaan. Olen ylpeä, että Suomessa ihmiset uskaltavat.

Vierailija
40/69 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]

Jenkit on mun silmissä alaluokan wt-ghettoa, joten siinähän ajattelevat Suomesta mitä huvittaa.

[/quote] Ainahan Suomessa hermoillaan siita etta "mita ne nyt meista ajattelevat?" Sun silmat eivat sitten ole kayneet taalla katsomassa sita ghettoa :)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi