Antaisitko 14-vuotiaan tyttären laittaa naamalävistyksiä?
Meillä on täällä pitkään keskustelut olleet menossa... Täyttää 15 v. elokuussa. Mulla on oma mielipiteeni, ja sen mukaan mennään.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:28"]
Ja sillä on väliä, mitä jenkit ajattelee...
[/quote]Ei sillä olekaan väliä, kunhan keskustellaan. Minäkin olen kyllä saanut jenkkikavereilta sellaista kommenttia, että Helsingin keskustassa on kuin jossain "taidekoulun" kampuksella, kun niin paljon gootteja ja muita hiippareita tulee vastaan. Olen ylpeä, että Suomessa ihmiset uskaltavat.
[/quote]
Tuo mun kakara päätti jo pari vuotta sitten, että yrittää taidelukioon :D
Korkeintaan nenäkorun, ehkä. Pitkän tuumailun ja keskustelun jälkeen sekin sitten.
Korvikset otettiin kahdensan vuotiaana, 10 vuotiaana sai yhden lisäreiän korvaan ja nyt 11 vuotiaana on alkanut vinkumaan jo ties mitä...
Suu - ja huulilävistyksiin en suostu ihan vaan harrastuksensa takia. Jos meinaa jatkaa teatteri- ja laulujuttuja, niin lävistyksiä ei tarvita tuomaan ongelmia. Niissä on aina omat riskinsä.
Aika näyttää mihin suuntaan tyttösen mieli menee.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:28"]Ja sillä on väliä, mitä jenkit ajattelee...
[/quote]
Ei kannata sulkea itseltään ovia tulevaisuudessa. Etenkään niin typerien asioiden kuin lävistysten ja tatuointien kanssa. Suomi on rapistuva maa ja nuortemme tulevaisuus on ulkomailla.
Meinasin kirjoittaa, että se nenäkoru olisi ehkä pienin paha, mutta ei sitten... Venytetyt korvalehdetkin ovat minusta tosi rumat, lesboilla noita olen nähnyt.
Parasta, ettei lävistä naamaansa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:32"]
Jenkit on mun silmissä alaluokan wt-ghettoa, joten siinähän ajattelevat Suomesta mitä huvittaa.
[/quote] Ainahan Suomessa hermoillaan siita etta "mita ne nyt meista ajattelevat?" Sun silmat eivat sitten ole kayneet taalla katsomassa sita ghettoa :)?
[/quote]
En nyt ihan ymmärtänyt, mitä ajoit takaa, mutta olen tavannut jenkkejä liikaakin. Sama kaava suurimman osan jutuissa, ylimielisyys ja tyhmyys paistaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:46"]
Meinasin kirjoittaa, että se nenäkoru olisi ehkä pienin paha, mutta ei sitten... Venytetyt korvalehdetkin ovat minusta tosi rumat, lesboilla noita olen nähnyt.
Parasta, ettei lävistä naamaansa.
[/quote]
Minä taas olen nähnyt venytyksiä miehillä, naisilla, heteroilla, lesboilla, homoilla, biseksuaaleilla ja vaikka missä ikä- ja sosiaaliluokassa.
Minä en laita ketään venytysten, lävistysten, tatuointien yms. ottajia mihinkään kategoriaan. Makuja on monia, ja tatuointi tai lävistys voi olla ihan vaikka insinööriksi lukeneella kunnollisella kotiäidillä. Ihmeen paljon vanhanaikaisia ajatuksia ihmisillä...
Mutta mun tytär ei ota naamalävistyksiä alle 18-vuotiaana. Terveyssyistä. 18 vuoden jälkeen en voi enää puuttua asiaan.
Ja oikeasti, jenkit on niin v*tun tyhmää kansaa(voi yleistää), että mua ei pätkääkään kiinnosta niiden mielipiteet jostain hemmetin lävistyksistä. T: ap
Ei missään tapauksessa! Olen sitä mieltä, että tatuointien sekä ainakin naamalävistysten pitäisi olla K-18.
Itselläni vanhemmat eivät kauheasti puuttuneet ja otin joskus yläasteella useammankin naamalävistyksen...
Yksi oli vähän huonosti laitettu, osui laitettaessa verisuoneen ja vuoti kovasti eikä kunnolla parantunut.
Kaiken kaikkiaan niin rumat arvet, että sitten kun on rahaa, niin plastiikkakirurgilta aion kysellä, voiko näille mitään tehdä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:14"]Ei missään tapauksessa! Olen sitä mieltä, että tatuointien sekä ainakin naamalävistysten pitäisi olla K-18.
Itselläni vanhemmat eivät kauheasti puuttuneet ja otin joskus yläasteella useammankin naamalävistyksen...
Yksi oli vähän huonosti laitettu, osui laitettaessa verisuoneen ja vuoti kovasti eikä kunnolla parantunut.
Kaiken kaikkiaan niin rumat arvet, että sitten kun on rahaa, niin plastiikkakirurgilta aion kysellä, voiko näille mitään tehdä.
[/quote]
No ei sinullakaan järki ole paljoa päätä pakottanut.
Mun pitää heti huomenna etsiämään noista huonoista kokemuksista lävistyksistä. Tyttö lukee jonkun parikymppisen blogia, joka on laitellut naamaansa vaikka mitä, ja sillä ei ole mennyt yhtään pieleen lävistyksistä. Sitten kun mie kerron omista löydöksistä googlen avulla, niin pitää niitä niin vähäisinä, ettei tahdo uskoa.
Etenkin noi kulmalävistyksen on monilla kasvanut....ööö...miten se sanotaan...ulos?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:14"]Ei missään tapauksessa! Olen sitä mieltä, että tatuointien sekä ainakin naamalävistysten pitäisi olla K-18.
[/quote]
No ei sinullakaan järki ole paljoa päätä pakottanut.
[/quote]
Hei, sä et osaa asettua penskan ajatusmaailmaan. Vaikka munkin lapsukaisella on todistus 9.5, niin tässä asiassa on niin "tyhmä".... T: ap
Itsekin halusin 14-vuotiaana naamaan lävistyksiä. Ystäväni saivat laittaa mutta vanhempani eivät antaneet minun ottaa. Silloin harmitti kun toiset sai jä mä en. Nyt 23-vuotiaana olen kiitollinen vanhemmilleni. Sain myös 18-vuotiaana kesätöitä ravintolasta, ja olisihan paikan saamista vaikeuttanut lävistykset kasvoissa. Sain myös myöhemmin leipomolta viikonlopputyötä opiskelujen ohessa, en usko että lävistetty naama olisi tähänkään paikkaan paljon tehnyt vaikutusta.
Nykyään molemmalat kaverit jotka tuolloin otti kasvoihin lävistyksiä on kasvattanut ne umpeen. Arvethan niistä on jäänyt, toki saa meikillä piiloon.
Napalävistyksen sain ottaa, mutta pari vuotta meni niin se kasvoi ulos. Aika ruma arpi jäi. Ystäväni otti myös napalävistyksen, kävi samalla tavalla. Meni ottamaan toisen kerran, viiden vuoden päästä raskaana ollessaan joutui sairaalaan viikoiksi kun tuo napalävistys oli aiheuttanut pahan tulehduksen.. :/ onneksi vauva ja ystäväni selvisivät molemmat, mutta ei siinä silloin paljon naurattanut, niin huonoon kuntoon ystäväni meni!
Suosittelen että et antaisi tyttäresi ottaa lävistyksiä ainakaan kasvoihin..
Ite halusin 15 vuotiaana huulikorun. Mutta isä ei antanut ottaa. Joten odotin kunnes täytin 18 ja sitten hain huulikorun. Ihan hyvä vaan etten saanut ottaa sitä silloin 15 vuotiaana, olin ainakin miettiny muutaman vuoden kunnes hain. Ja napakorun hain 19 vuotiaana, se kylläkin meni umpeen vuotta myöhemmin umpisuolen tulehduksen vuoksi. Mutta en kyllä uudestaan aio napakorua ottaa, arpi kylläkin jäi.
Joten itse en anna lapseni ottaa lävistystä ennen kuin on 18 vuotias. Koska rehellisesti sanottuna silloin ei niin paljoa vanhempien sana paina koska ammattilävistäjät tekevät 18vuotialle luonnollisesti ilman vanhempien lupaa. Itse olen kiitollinen isälleni joka laittaa kovasti lävistystäni vastaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 03:07"]
Minä en laita ketään venytysten, lävistysten, tatuointien yms. ottajia mihinkään kategoriaan. Makuja on monia, ja tatuointi tai lävistys voi olla ihan vaikka insinööriksi lukeneella kunnollisella kotiäidillä. Ihmeen paljon vanhanaikaisia ajatuksia ihmisillä...
Mutta mun tytär ei ota naamalävistyksiä alle 18-vuotiaana. Terveyssyistä. 18 vuoden jälkeen en voi enää puuttua asiaan.
Ja oikeasti, jenkit on niin v*tun tyhmää kansaa(voi yleistää), että mua ei pätkääkään kiinnosta niiden mielipiteet jostain hemmetin lävistyksistä. T: ap
[/quote] Miksi taas pitaa ruveta tyhmittelemaan koko kansaa joidenkin mielipiteiden takia? Minusta ainakin on mielenkiintoista kuulla eriavia nakokulmia. Kylla nousisi meteli AV:lla jos kirjoittaisin suomalaisista tuolla tavalla ja viela yhta rumaa kielta kayttaen. Ei ne suomalaisetkaan mitaan Einsteinin jalkelaisia ole.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 02:11"]
Tuosta ei ole pelkoa, että salaa tai itse tekisi. Ei todellakaan. Kipua pelkää paljon, hyvä että korvikset edes uskalsi ottaa. Nekin vasta 12-vuotiaana.
[/quote]
minulla on kauhea piikki kammo ja silti tein 2 huulikorua itse päissään kylmällä ensin tunnottomaksi huuli ja sitten läpi vaan apteekin neula ei ota edes kipeää kun on niin terävä.
meidänkin äiti luuli etten uskaltaisi ikinä ottaa itse. Se on kuule se murrosikä ihmeellinen 14 vuotias voi olla ihana enkeli vaan auta armias kun on 16. Pahimmassa tapauksessa käy niinkuin minulla eli en saanut toteuttaa itseäni joten 18 vuotiaana naama koruja täyteen ja jes nyt kuuluin porukkaan! muut kasvo minä en ja lävistyksistä rumat arvet nyt 25 v
Tiedän itse kokemuksen kautta että nuoruuden uhma on kova ja mielummin pistäisin lapsen lävistäjän penkille kuin odottaisin että kotiin saapuessa sankari on mennyt työntämään itse neuloja naamaan (kuten itse tein kun lupia ei herunut). Tosin puoli vuotta ehkä pistäisin ainakin ensimmäisestä kinuamisesta odottamaan niin olisi varma että haluaa sen reiän oikeasti.
Ja parempihan tuo muutenkin on että nuo killuttimet pysyy naamassa nuoruusvuosina kun niistä ei kukaan välitä, vähän harmittaa sitten työikäisenä kun ei enää voikkaan nenäkorulla räväyttää.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 01:43"]Meillä on täällä pitkään keskustelut olleet menossa... Täyttää 15 v. elokuussa. Mulla on oma mielipiteeni, ja sen mukaan mennään.
[/quote]
En.
En antaisi. Eihän tuossa ole enää kauaa, kun hän pääsee ottamaan sen liikkeessä ilman vanhempien suostumusta.
En antaisi. Saa sitten laittaa jos haluaa kun on muuttanut kotoa pois. Mä inhoan lävistyksiä ja tatskoja enkä salli niitä lapsille niin kauan kuin asuvat kotona. Sitten kun ovat aikuisia niin saavat titenkin tehdä niin kuin haluavat.
No nenälävistys on ainoa, mitä ei ole halunnut. Hänellä on ruusufinni nenässä, että jo senkään takia ei voi sitä ottaa. Suun alue, tai kulmalävistys ovat olleet ne haltuimmata. Sitten viimeksi tais näyttää tuohon kulmakarvojen väliin.
Ei tule saamaan yhtään mitään lävistystä naamaan. Varsinkaan suun alueeelle. Vain napalävistyksen. Mutta se ei nyt sitten kelpaankaan.