Mihin käytät kookosöljyä?
Ostin kampaajan kehoituksesta kylmäpuristettua kookosöljyä (kuiva päänahka). Olen käyttänyt sitä nyt päänahkaan/hiuksiin, iholle, hampaiden purskutteluun ja sekoittanut aamupuuron joukkoon. Mihin muuhun kookosöljyä voisi käyttää? Jaa vinkkisi :)
Kommentit (47)
Voisiko se kookosöljyllä ehkäisevä maho nyt ilmoittautua?
Oon ite korvannut ainakin paistoöljyt kookosöljyllä, koska sillä on huomattavasti korkeampi savupiste kuin esim. oliiviöljyllä. Lisäksi tutkimuksissa on nähty, että korvaamalla muita öljyjä kookosöljyllä on koehenkilöt laihtuneet paremmin kuin ilman tätä vaihdosta.
Hilseen poistoon käytän sekoittamalla hienoa merisuolaa kookoköljyyn ja sillä kuorin päänahan. Ei ole tarvinnut hilseshampoita.
Laihdutukseen syön myös suoraan purkista lusikalla.
Törmäsin tällaiseen todella hyvään listaan jossa on yli 31 eri tapaa käyttää kookosöljyä :) Lista löytyy täältä: http://kookosoljy.com/kookosoljyn-kaytto/31-tapaa-kayttaa-kookosoljya/ :)
Just oli jossain juttua siitä kuinka kookosrasvassa (toisin kuin muissa rasvoissa) ei ole mitään eroa sillä onko kylmäpuristettua vai ei. On joku markkinointikikka. En tiedä sen tarkemmin miksi enkä jaksa googlata...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:49"]
Itse ostan aina kylmäpuristettua luomukookosöljyä purkin marketista, auttaa tosi moneen juttuun :)
Piti muuten mainita vielä tämmöinen juttu, että kylpäpuristettu kookosöljy EI muuten sovi ruokiin joita kuumennetaan, koska se härskiintyy hetkessä. Ja se voipaketissa myytävä kookosrasva ei ole ollenkaan terveellistä, vaan nimenomaan tämä kylmäpuristettu versio, joita myydään lasipurkeissa :)
Kookosöljy on ehdottomasti ollut ihoni pelastus. Sen avulla olen päässyt nimittäin eroon hankalasta aikuisiän akneihosta leuan alueella. Sekoitan illalla glyseriinipohjaista kosteusvoidetta ja kookosöljyä keskenään 50-50, ja hieron sen kasvoihin. Minulla on myös todella kuiva ja herkkä iho, eikä mikään muu ole tähän hankalaan vaivaan aikaisemmin auttanut, päinvastoin kaikki kasvojen kosteusvoiteet (niin apteekin kuin kosmetologin) ovat lopulta vain pahentaneet aknea ja ärsyttäneet ihoa.
Käytän samaa öljyä myös koirani rasvaamiseen, jolla on allergian vuoksi myös kuiva iho. Tämä on turvallinen kosteutuskeino koiran herkälle ja ohuelle iholle, eikä tarvitse pelätä vaikka koira nuolisi itseään, koska öljyssä ei ole mitään vaarallisia aineita.
Lisäksi kookosöljy on käsittääkseni ainoa ruoka-aine, joka on luonnostaan antibakteerista. Luulen, että tämä on se juttu, joka auttaa erityisesti myös akneihoon.
[/quote]