Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käytät kookosöljyä?

Vierailija
20.01.2014 |

Ostin kampaajan kehoituksesta kylmäpuristettua kookosöljyä (kuiva päänahka). Olen käyttänyt sitä nyt päänahkaan/hiuksiin, iholle, hampaiden purskutteluun ja sekoittanut aamupuuron joukkoon. Mihin muuhun kookosöljyä voisi käyttää? Jaa vinkkisi :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:39"]

Te jotka laitatte kahviin tai teehen: miksi? Ei ole provo, aito kysymys.

Ite käytän vaan ulkoisesti hiuksiin ja iholle.

[/quote] öljy ei sekoitu veteen

Vierailija
22/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:39"]Te jotka laitatte kahviin tai teehen: miksi? Ei ole provo, aito kysymys.

Ite käytän vaan ulkoisesti hiuksiin ja iholle.

[/quote]

En laita enää, koska tänä aamuna sain älyttömät vatsakivut. ;/ Ennen laitoin maun vuoksi ja se limaisuuden. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:46"]

Yksi teelusikallinen suun kautta päivässä riittää. Vaikuttaa myös hiusten ja ihon kuntoon kun vaan päivittäin muistaa nauttia. Älkää nyt oikeasti lutratko sitä öljyä suoraan hiuksiin ja iholle!

[/quote] Miksei saa lutrata iholle? Minun atooppinen, superkuiva ihoni ainakin voi näin talvisin paljon paremmin, kun öljyän sitä päivittäin joko kookos- tai hamppuöljyllä, sen lisäksi, että käytän myös kosteusvoidetta. Kesäisin riittää tavallinen kosteusvoide. Tämän lisäksi toki myös syön noita öljyjä.

Ja jos käyttää kookosöljyä suihkussa peseytymiseen, jää iho ihanan pehmeäksi.

Vierailija
24/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huullirasvana mitä mainioin

Vierailija
25/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka aamu kahviin noin ruokalusikallisen ja sekoitan maitovaahdottimella. Auttaa hyvin hallitsemaan painoa!! Liukkarinakin olen käyttänyt useita kertoja mutten suosittene, alakerta alkaa jonkun ajan kuluttua haista voimakkaalla ja pahalle :(.

Vierailija
26/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt hiusten hoitoon elikkäs sitä pidetään sitten päässä useampi tunti ennenkuin huuhdotaan pois. tekee hyvää päänahalle ja hiuksille!

Vierailija
27/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän kookosöljyä iholle, kainaloihin dödönä (ruokasoodan kanssa) ja suun purskustteluun. Lisäksi jos on hiivaoireita alapäässä, niin laitan sinne.

Ruuanlaitossa käytän esim. smoothieissa ja puuron seassa, sekä kookosöljy on myös paras paistorasva.

Vierailija
28/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoos on kovaa rasvaa.  Verisuoniin se jämähtää kuin paska junttilan tuvan seinään

Vierailija
29/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiölyä lusikallinen illassa, auttaa kuivaan suuhun 

Vierailija
30/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kosteusvoiteena. Voi laittaa koko vartalolle ja kasvoille.

Ruuanlaitossa en voi laittaa mihinkään muuhunu kuin kanan paistamiseen (Kokeilin puurossa, en tykännyt) .

Viime kesänä aloin käyttää aurinkovoiteena kun huomasin etten palanut vaikka  koko päivän seisoskelin auringonpaisteessa (normaalisti palan aika herkästi). Pakkasin siitä lähtien myös lapselle päiväkotin, on niin kiva kun voi laittaa lapselle kasvoihin eikä tarvitse pelätä jos menee suuhun vahingossa. Muutenkin aurinkorasvathan eivät ole terveellisiä varsinkaan pienille lapsille!

Vierailija
31/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ajankohtaista, just tänään ostin. Itse siis ostin hiusöljyksi/hoitoaineeksi ja ihonhoitoon käsille, kasvoille yms. Harmi vaan, että vihaan kookosta, haisee ja maistuu ällöltä.

Vierailija
32/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitten kun parin vuoden päästä terveyskeskusten ovet käyvät tiuhaan niiden vahinkojen takia joita kookosöljyn käyttö on aiheuttanut. Jos lukisitte ihan oikeaa tutkimustietoa kirjan kansien välistä. Kookosöljy toimii toki eri tavalla tietyissä kohti kuin muut rasvat mutta se ei silti ole mikään oikea terveystuote. 

Kaikkien rasvojen myös kookosöljyn käytössä pitää muistaa kohtuullisuus.

Vierailija
33/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niillä paratiisisaarilla joissa käytetään kookosrasvaa on ihmisillä paljon ylipainoa ja sydän -ja verisairauksia. Oljy ei muuten ole pelkästään hyväksi iholle vaan voi aiheuttaa suuria ongelmiakin, samoin hiuksiin ja päänahkaan. Kaikille se ei todellakaan sovi.

Vierailija
34/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina kylmäpuristettua luomukookosöljyä purkin marketista, auttaa tosi moneen juttuun :)

Piti muuten mainita vielä tämmöinen juttu, että kylpäpuristettu kookosöljy EI muuten sovi ruokiin joita kuumennetaan, koska se härskiintyy hetkessä. Ja se voipaketissa myytävä kookosrasva ei ole ollenkaan terveellistä, vaan nimenomaan tämä kylmäpuristettu versio, joita myydään lasipurkeissa :)

Kookosöljy on ehdottomasti ollut ihoni pelastus. Sen avulla olen päässyt nimittäin eroon hankalasta aikuisiän akneihosta leuan alueella. Sekoitan illalla glyseriinipohjaista kosteusvoidetta ja kookosöljyä keskenään 50-50, ja hieron sen kasvoihin. Minulla on myös todella kuiva ja herkkä iho, eikä mikään muu ole tähän hankalaan vaivaan aikaisemmin auttanut, päinvastoin kaikki kasvojen kosteusvoiteet (niin apteekin kuin kosmetologin) ovat lopulta vain pahentaneet aknea ja ärsyttäneet ihoa.

Käytän samaa öljyä myös koirani rasvaamiseen, jolla on allergian vuoksi myös kuiva iho. Tämä on turvallinen kosteutuskeino koiran herkälle ja ohuelle iholle, eikä tarvitse pelätä vaikka koira nuolisi itseään, koska öljyssä ei ole mitään vaarallisia aineita.

Lisäksi kookosöljy on käsittääkseni ainoa ruoka-aine, joka on luonnostaan antibakteerista. Luulen, että tämä on se juttu, joka auttaa erityisesti myös akneihoon.

Vierailija
35/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa bulletproof coffee. Toisinaan aamuisin laitan puolen litran (!) kahvimukiin noin ruokalusikallisen suolatonta voita ja reilun teelusikallisen kookosneitsytöljyä. Aivot herää ja rasva pitää nälän loitolla vähemmällä aamusyömisellä.

Vierailija
36/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikille sovikaan. Tyttäreni on allergikko ja sai pahan allergisen ihottuman pienestä kookosöljytipasta hipiällään. Itse käytän ihan koko kropalle.

Ruoan laitossa käytetään 1 tl kookosöljyä ja 1rkl rypsiöljyä suhteessa. Kestää paistamista paremmin kuin rypsiöljy.

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:27"]

Juu, niillä paratiisisaarilla joissa käytetään kookosrasvaa on ihmisillä paljon ylipainoa ja sydän -ja verisairauksia. Oljy ei muuten ole pelkästään hyväksi iholle vaan voi aiheuttaa suuria ongelmiakin, samoin hiuksiin ja päänahkaan. Kaikille se ei todellakaan sovi.

[/quote]

Vierailija
37/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:35"]

Ostin kampaajan kehoituksesta kylmäpuristettua kookosöljyä (kuiva päänahka). Olen käyttänyt sitä nyt päänahkaan/hiuksiin, iholle, hampaiden purskutteluun ja sekoittanut aamupuuron joukkoon. Mihin muuhun kookosöljyä voisi käyttää? Jaa vinkkisi :)

[/quote]

Vinkkejä ei valitettavasti ole, mutta kysyisin, auttoiko öljy kuivaan päähän?

Ja mitä muita vaihtoehtoja on? Sori, kun tungen itteni tähän, mutta ongelma on paha. :(  Kiitos.

[/quote] Olen käyttänyt vasta kerran, joten on hankala sanoa, mutta päänahka kyllä tuntuu paremmalta, ei kutise niin pahasti kun ennen. Niin ja en tiedä kuvittelenko vain, mutta hiukset näyttää voivan paremmin :) Kampaaja sanoi, että öljyä voi käyttää vaikka päivittäin, mutta vähintään muutaman kerran viikossa, että pääsee pahimman vaiheen yli. Sanoi myös että head & shoulders -shampoota voisi käyttää kahden viikon kuurina pesemällä kaksi kertaa viikossa sillä, "puhdistaa" päänahan. En ole sitä vielä kokeillut, ei ole kovin suuri luotto markettituotteisiin..

[/quote]

Mulla on päänahan psori ja tuo head&shoulders on ainoa shampoo mikä tehoaa siihen. Varmaan muutenkin hilseilevään päänahkaan. Olen käyttänyt ko shampoota nyt monta vuotta putkeen ja vieläkin tehoaa:)

Vierailija
38/47 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikille sovikaan. Tyttäreni on allergikko ja sai pahan allergisen ihottuman pienestä kookosöljytipasta hipiällään. Itse käytän ihan koko kropalle.

Ruoan laitossa käytetään 1 tl kookosöljyä ja 1rkl rypsiöljyä suhteessa. Kestää paistamista paremmin kuin rypsiöljy.

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:27"]

[/quote]

Vierailija
39/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihovoiteena olen käyttänyt, mutta ei ollut mun mielestä tarpeeksi kosteuttava. se jotenkin vain hävisi iholta. Mutta nytpä taidan ostaa uudestaan ja kokeilla sitä koiran kutisevaan ja hilseilevään ihoon.

Vierailija
40/47 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutan pilluani kun se välillä kutiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi