Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino alkoi nousta saliharrastuksen aloitettuani :(

Vierailija
20.01.2014 |

Tarkoitus oli pudottaa pari kiloa painoa. Aloitin salilla käymisen ja samalla kevensin syömisiä. Nyt tätä "uutta elämää" on pari viikkoa takana ja paino on noussut sinä aikana kilon :( Tätä en todellakaan halua! Onko ainoa keino pysyä edes vanhassa painossa jatkaa elämää sohvaperunana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mittanauhaa ja peiliä!  Unohda vaaka.

Vierailija
2/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosi on voinut nousta muttet silti ole lihonut. Ei se vaa'an lukema ole absoluuttinen totuus. Punttitreeni kerää nestettä lihaksiin ja sitä kautta painosi voi hyvinkin nousta. Itselläni jalkapäivän jälkeen paino on helposti olla toista kiloa korkeammalla kuin sitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Aluksi tulehtuneet lihakset kerää nestettä. Mutta löydät ajan kanssa kyllä sopivan rytmin lepoineen ja palauttavineen.

Vierailija
4/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla housujen koko pieneni numerolla ja paino nousi +1kg, kun olin puoli vuotta käynyt salilla.

Vierailija
5/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, peilistä katsoo entistä kamalamman näköinen pullero eli sen mukaan olen kyllä ihan lihonut. Ehkä mä odotan vielä toiset pari viikkoa, ennen kuin luovun harrastuksesta.

ap

Vierailija
6/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mua ei lohduta kyllä yhtään se, että "paino nousi kilon mutta housujen koko pieneni." En nimittäin halua painoni nousevan yhtään tästä nykyisestä - en halua painaa enempää, näytinpä miltä tahansa.

ap

Vierailija
7/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:04"]

No, peilistä katsoo entistä kamalamman näköinen pullero eli sen mukaan olen kyllä ihan lihonut. Ehkä mä odotan vielä toiset pari viikkoa, ennen kuin luovun harrastuksesta.

ap

[/quote]

Meinaat, että se 1 kg lisäys painossa muka muuttaa ulkonäköä niin paljon? Älä nyt viitsi.

Kuten todettua, sinun tapauksessasi kannattaisi lopeta kyttäämästä vaa'an lukuja ja mitata mittanauhalla jos nyt haluat jotain mitata.

Vierailija
8/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käy mulla joka kerta, jos aloitan tauon jälkeen saliharjoittelun uudelleen. Kuten muutkin täällä on sanoneet, ei kannata tuijottaa sitä vaakaa. Tarkkaile vaikka ennemmin mahtuuko tiukat farkut jalkaan paremmin vai huonommin kuin aiemmin.

Vierailija
9/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta punttien vääntäminen ei kuluta paljoa energiaa, ellei tee aerobista siinä rinnalla.

Vierailija
10/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:06"]

Lisään vielä, että mua ei lohduta kyllä yhtään se, että "paino nousi kilon mutta housujen koko pieneni." En nimittäin halua painoni nousevan yhtään tästä nykyisestä - en halua painaa enempää, näytinpä miltä tahansa.

ap

[/quote]

Sitten kannattaa jo luovuttaa...

Vierailija
11/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulle on tullut ns. lihakset läskien alle...ensin läskit pois intervalliharjoittelulla ja sitten vasta salille.

Vierailija
12/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosali on vähän huono laihduttajan työkalu jos ei radikaalisti muuta ruokavaliota, tyyliin fitnessmimmit. oletteko muuten nähneet miten HE syö (kisa-aikana)? tyyliin yksi höyrytetty seitifile, salaatinlehti ja 4 litraa vettä..ei mitään tekemistä terveellisyyden kanssa.

kilo rasvaa on seitsemisentuhatta kaloria. tunti juoksumatolla kuluttaa 400-500 kcal. laske siitä. luultavasti olet salilla saanut sitä maailmankuulua massaa :)

Vierailija
13/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta kävin useamman vuoden säännöllisesti salilla 4-5 krt vkossa, välillä pelkkää salia ja välillä spinningiä. Silloin kävi samalla tavalla eli kiloja tuli vain lisää. Peiliin katsomalla en myöskään nähnyt mitään parannusta tapahtuvan (mittanauhaa en kokeillut). Yhdetkään housut eivät muuttuneet yhtään paremman tuntuisiksi vaan kiristivät yhtä lailla - kävin salilla tai en. Treenasin loppuaikoina aika isoillakin painoilla mutta silti ei mitään hyvää tapahtunut kropassa.

Mitäköhän teen väärin? Mulla ei todellakaan ole varaa lisäkiloihin, koska oon jo ihan tarpeeksi lähellä ylipainoa. Jotkut salilla sekä spinningissä käyvät naiset kuitenkin näyttävät tosi hyviltä. Haluaisin näyttää myös, mutta nähtävästi mä vaan kerään painoa siellä. Sohvalla makaamalla saan itseni kyllä laihtumaan mutta liikunnalla en :(

ap

Vierailija
14/14 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski. Jos painosi on muuttunut 1 kg, saattaa olla, että olet vaikkapa polttanut rasvaa 500g ja saanut siihen päälle/tilalle sitten lihasta joka näkyy vaa'assa lisäkilona.

Jos haluat motivaatiota painonpudotukseen, käy kehonkoostumustestissä. Tällöin saat selville rasva% ja lihasmassan, joten jatkossa on helpompi katsoa onko sitä läskiä lähtenyt vai tullut lihasta lisää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi