Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä arvasin että tässä käy näin...

Vierailija
19.01.2014 |

Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta. Lapsi on 9-vuotias, naimisiinkin erehdyttiin 3 vuotta sitten. Mä sain ulkomaankomennuksen puoli vuotta sitten ja tietysti lähdin ja mies oli samaa mieltä. Mies ja lapsi jäi yhteisellä päätöksellä kotiin koska lapsen koulu jne. Meidän suhde on ollu vähän huonolla tolalla viimeset pari vuotta, arkista puurtamista, eikä seksiäkään juuri ole esiintynyt. Ajateltiin, että tämä tuli siinäkin mielessä hyvään aikaan, että voidaan katsoa, josko erossa olo toisi uutta kipinää suhteeseenkin. Niinpä.

Alotin siis puoli vuotta sitten työn melko tiiviissä työryhmässä. Töitä tehdään silloin kun on tarve vaikka 24/7, sitten kun on hiljasempaa ei tehdä! :) Työ on mielenkiintoista, työryhmä koostuu hurjan ammattitaitoisista ihmisistä ja oi, kun tää onkin kivaa! Mutta ryhmässä on se yksi mies. Alusta asti tän miehen kanssa meidän ajatukset on sopinu jotenkin hirmu hyvin yhteen. Me ajatellaan työstä aika pitkälti samalla lailla, me nauretaan samoille asioille, tykätään samoista kirjoista, musiikista jne. Alusta asti me ollaan käyty yhdessä kahvilla, keskusteltu tuntikausia, käyty iltariennoissa, keikoilla yms. Ja niinhän siinä kävi, että me rakastuttiin ja ollaan jo eksytty samaan sänkyynkin.

Ja ens viikonloppuna pitäis esittää ikävään lähes kuollutta vaimoa ja äitiä. Vaikka mä en oo miestä edes ajatellu viimeseen kuukauteen. Lasta toki on ikävä, mutta kun mä oon niin onnellinen, että sekin on välillä unohtunu. Paskiainenhan mä oon, tiedän. Tämä työkaverimies aikoo ensi viikonloppuna kertoa omalle vaimolleen eli luultavasti he eroavat, mä en vielä pysty kertomaan. Tai en minä tiedä. Miks kaiken pitää olla niin vaikeeta!!

Mitä mä teen?!?!

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 15 oli ap.

Vierailija
82/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuossa tilanteessa ainakin puhuisin kotona. Kerro rehellisesti tapahtuneesta miehellesi. Ei asioiden salaaminen ratkaise mitään, ja etenkin, jos sä haluat työkaverimiehen, se askel on otettava. HElppoahan se ei ole, mutta pakollista.

-6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kero miehellesi! mistä tiedät vaikka hänki olisi löytänyt jonkun :) sun on ajateltava omaa elämääsi, sinulla on niitä vain yksi. anna mennä! pidä kuitenkin yhteyttä lapseesi ja huolehdi hänen hyvinvoinnistaan.

Vierailija
84/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, että tuo toinen mies on tosissaan? Ehkä vain huvittelee työpaikkaromanssin kanssa, eikä ole aikomustakaan kertoa pihaustakaan kotona odottavalle tutulle ja turvalliselle vaimokkeelle... Sinä olet jo heittämässä arkisen suhteen pellolle ja ihan romanssin pauloissa? Herää nainen!

Vierailija
85/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miettimistä tuossa on. Olet pettänyt, miehesi ansaitsee kuulla totuuden ja saada vapauden pettäjästä.

Jatkat uraasi, mies ja lapsi elää yhdessä. Miehelläkin sitten on mahdollisuus löytää nainen joka on hänelle uskollinen. Luultavasti siis voisi löytää paremman puolison itselleen.

Vierailija
86/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten ihmisiä riittääkin moneen junaan. Olen itse suurimman osan vuodesta ulkomailla, välissä menee monta viikkoa etten näe lastani. Lapsi siis asuu isällään.

Mietin lastani reissussa aina jokaikinen tunti. Joka ikinen päivä. Ja mulla on häntä ihan suunnaton ikävä koko ajan. Miehiä tulee ja menee, mutta kukaan mies ei ole saanut päätäni niin pyörälle, että unohtaisin lapseni. Toivon todella, että lapsellasi on hyvä olla Suomessa isänsä kanssa, jotta sinä voit pelata peliäsi ulkomailla.

Vierailija
87/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle kävisi noin, en kertoisi kuin vasta komennuksen päätyttyä.

Vierailija
88/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:43"]

Jos mulle kävisi noin, en kertoisi kuin vasta komennuksen päätyttyä.

[/quote]

Miksi vasta sitten?

Vierailija
89/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastuminen on voinut mennä jo ohi siihen mennessä, eikä mitään muutoksia kannata muutenkaan tehdä ennen sitä. Lapsen takia.

Vierailija
90/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:47"]

Koska rakastuminen on voinut mennä jo ohi siihen mennessä, eikä mitään muutoksia kannata muutenkaan tehdä ennen sitä. Lapsen takia.

[/quote]

Huono syy. Periaatteessa.

Totuus kannattaa kertoa ettei petetyn puolison tarvitse hukata elämäänsä pettäjän takia.

Vierailija
91/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panet kunnollatietenkin jakerrot vastakomennuksen jälkeen

Vierailija
92/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että mies leikkii. Jotenkin mä en vaan usko. Me ollaan juteltu niin paljon, että mä luulen, että tällä ihmistuntemuksella mä oisin nähny jos tässä leikittäs. Ei me kumpikaan tätä varsinaisesti etsitty tai haluttu, tää vaan tapahtu.

Oispa hienoo, jos mun aviomiehelläkin ois joku toinen :) Se kyllä helpottas asioita kovasti. Saattaahan sillä ollakin, kiva mieshän se on. Se ei vaan oo enää se mies, joka saa mut syttymään millään tasolla.

Mun pitää nyt miettiä. Meidän pitäis olla kaksistaan kun mä kerron, lapsen ei tartte vielä tietää. Lapsi tulee sit hiihtolomalla mun luokse, mä voin vaikka sit jutella sille, jos mä saisin miehelle kerrottua ens viikonloppuna.

-Ap-

Vierailija
93/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:47"]

[/quote]

Totuus kannattaa kertoa ettei petetyn puolison tarvitse hukata elämäänsä pettäjän takia.

[/quote]

Höpsis. Jos ihastus menee ohi, voi edessä olla kymmeniä vuosia onnellista perhe-elämää, lapsella ehjä koti jne. Jos ei mene, muutama kuukausi "armonaikaa" lapselle kuvitella että on ehjä perhe. Kertomalla ennen kuin on pakko ei voita mitään.

Vierailija
94/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa tulee AINA ihastuksia. Sinun kuitenkaan ei ole pakko alkaa viemään juttua eteenpäin tai aloittaa suhdetta sen miehen kanssa, johon olet nyt ihastunut. Jos olisit uuden ihastuksesi kanssa pitkässä suhteessa niin todennäköisesti ihan yhtä tylsä hänkin olisi yli 10 vuoden päästä ja lankeaisit siinä vaiheessa taas jonkin uuden miehen pauloihin kun vanha kyllästyttää.

Kai siinä sun miehessäsi on jotain hyvää kun olet niin kauan sen kanssa ollut. Etkö välitä perheestäsi ja lapsestasi vaan mieluummin laitat koko yli 10 vuoden liittosi roskikseen jonkun uuden ihastuksen takia? 

Nauti vaan ihastumisen tunteesta, mutta en kyllä jonkun työpaikkaromanssin takia ainakaan kaataisi omaa liittoani vaikka tietenkin tylsää on välillä, koska arkeakin on pakko elää eikä joka päivä voi olla juhlaa. En suosittele menemään sänkyyn asti jos haluat pitää avioliittosi kasassa.

Se uusi mies voisi olla ihan katastrofaalinen esim. aviopuolisona. Ethän sinä työkavereitasi kokonaan tunne.

Ihastumiset kyllä menee aikanaan ohi ja itsekin olen huomannut, että eipä siinä ihastumisen kohteessa ollut mitään erikoista eikä hän olisi edes minulle sopinutkaan.

Vierailija
95/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote]

Höpsis. Jos ihastus menee ohi, voi edessä olla kymmeniä vuosia onnellista perhe-elämää, lapsella ehjä koti jne. Jos ei mene, muutama kuukausi "armonaikaa" lapselle kuvitella että on ehjä perhe. Kertomalla ennen kuin on pakko ei voita mitään.

[/quote]

Eiköhän ap:n aikomukset ole jo selvät, mitä nopeammin kertoo sen parempi. Jokaiselle osapuolelle. Pettäjän ei aina tarvitse olla itsekäs. Pitkittämällä kertomista aiheuttaa vain enemmän tuskaa perheelleen. Petetyllä on kuitenkin oikeus päättää itse haluaako elää pettäjän kanssa vai etsiä parempi onni.

Vierailija
96/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä että miehelle ei vielä kannata kertoa. Luuletko että suhteenne toimisi hyvin kun olette miehen kanssa yhdessä sekä töissä että vapaalla. Nyt suhteessa ei ole lainkaan arkisia huolia ja parisuhteen tuomaa tiettyä velvollisuutta. Suhde on vapaa ja sitoukseton ja toimii. Mieti vielä.

Vierailija
97/154 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitä teet? Olet kunnolla etkä sekoile mihinkään miehiin.

Jos et halua olla oman miehesi kanssa, niin sitten eroatte ja sen jälkeen voit olla ihan kenen kanssa hyvänsä haluat.

Sanon kyllä vaan, että ajattele lapsiasikin. Ei kannattaisi mennä vaan sinne mihin pillu näyttää, vaan tosiaan ajatella omaa vastuutaan. Ihmisellä on sellainenkin.

Vierailija
98/154 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:11"]

Jos itse olisin tuossa tilanteessa ja haluaisin lopulta kuitenkin jatkaa nykyisen perheen kanssa, en kertoisi "lipsahduksesta", mutta en valehtelisi kysyttäessä.

Mieti. Älä venytä päätöstä. Ole rehellinen. Ja jos pystyt, suosittelen hakemaan ammattiapua (keskustelua esim. psykologin kanssa) ennen kuin teet mitään.

[/quote]

Kuvasit ilmiön, jota Merete Mazzarella kutsuu paltraamiseksi. Se on pahassa ristiriidassa antamasi 'ole rehellinen'-neuvon kanssa. Paltraaminen on asioiden salaamista, toisen harhaanjohtamista ilman, että varsinaisesti lausutaan epätosia lauseita. Kusettamista se on silti.

Uskotko todella, että ihminen, joka on rehellinen vain suoraan kysyttäessä, on rehellinen?[/quote]

Niin siis tarkoitin, että jos mies joskus kysyisi, että onko ollut suhteen aikana ihastuksia, voisi sen myöntää, mutta pettämisestä en kertoisi, sillä ei paranna omaa eikä toisen oloa yhtään, päinvastoin; sillä tuottaa vain tarpeetonta tuskaa.

[/quote]

Niin siis tarkoitit jotain ihan muuta kuin rehellisyyttä. Tuo on kusettamista, aivan päivänselvää epärehellisyyttä. Kun on rikottu toisen odotuksia vastaan, aikuisen tehtävä on kantaa siitä vastuu. Vastuun kantaminen alkaa siitä, että kerrotaan teoista, tunnustetaan tosiasiat. Sitähän me lapsillekin opetamme, eikö niin?

Meni vähän off-topiciksi. AP:lle toivotan jaksamista, seuraava viikko tulee varmasti olemaan raskas eikä edes ainoa raskas viikko lähiaikoina. Jos satut huomaamaan tämän: Joko tiedät, miten aiot toimia?

Vierailija
99/154 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät ilmeisesti jollakin lailla uudelleen nuoruuttasi, onko tämä sen väärti? Leikit monen ihmisen tunteillä, eniten varmasti kärsii lapsesi. 

Miksi pitää toimia noin? Miten tämä uusi mies hyväksyy lapsesi, miten lapsesi tulee suhtautumaan tähän uuteen mieheen? Jos päätät kertoa miehellesi ja hän haluaakin eron, oletko valmistutunut siihen? Jääkö lapsesi edelleen exällesi ja sinusta tulee etävanhempi? 

Vierailija
100/154 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen takia ei kannata olla yhdessä. Lapsen takia kannattaa erota. Ja itsesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi