Mä arvasin että tässä käy näin...
Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta. Lapsi on 9-vuotias, naimisiinkin erehdyttiin 3 vuotta sitten. Mä sain ulkomaankomennuksen puoli vuotta sitten ja tietysti lähdin ja mies oli samaa mieltä. Mies ja lapsi jäi yhteisellä päätöksellä kotiin koska lapsen koulu jne. Meidän suhde on ollu vähän huonolla tolalla viimeset pari vuotta, arkista puurtamista, eikä seksiäkään juuri ole esiintynyt. Ajateltiin, että tämä tuli siinäkin mielessä hyvään aikaan, että voidaan katsoa, josko erossa olo toisi uutta kipinää suhteeseenkin. Niinpä.
Alotin siis puoli vuotta sitten työn melko tiiviissä työryhmässä. Töitä tehdään silloin kun on tarve vaikka 24/7, sitten kun on hiljasempaa ei tehdä! :) Työ on mielenkiintoista, työryhmä koostuu hurjan ammattitaitoisista ihmisistä ja oi, kun tää onkin kivaa! Mutta ryhmässä on se yksi mies. Alusta asti tän miehen kanssa meidän ajatukset on sopinu jotenkin hirmu hyvin yhteen. Me ajatellaan työstä aika pitkälti samalla lailla, me nauretaan samoille asioille, tykätään samoista kirjoista, musiikista jne. Alusta asti me ollaan käyty yhdessä kahvilla, keskusteltu tuntikausia, käyty iltariennoissa, keikoilla yms. Ja niinhän siinä kävi, että me rakastuttiin ja ollaan jo eksytty samaan sänkyynkin.
Ja ens viikonloppuna pitäis esittää ikävään lähes kuollutta vaimoa ja äitiä. Vaikka mä en oo miestä edes ajatellu viimeseen kuukauteen. Lasta toki on ikävä, mutta kun mä oon niin onnellinen, että sekin on välillä unohtunu. Paskiainenhan mä oon, tiedän. Tämä työkaverimies aikoo ensi viikonloppuna kertoa omalle vaimolleen eli luultavasti he eroavat, mä en vielä pysty kertomaan. Tai en minä tiedä. Miks kaiken pitää olla niin vaikeeta!!
Mitä mä teen?!?!
Kommentit (154)
No mitä sitten? Olisiko parempi jäädä huonoon suhteeseen? Musta tuntuu, että ap tiedostaa tämän riskin ja on valmis ottamaan sen. Ja hei, kaikki meistä ei tarvitse sitä miestä niin paljon, että hinnalla millä hyvänsä roikkuu vanhassa suhteessa.
AP:lle ohjeena, että elämässä katuu niitä asioita, mitä ei ole tehnyt.
No sitä sitten, että ensin erotaan, järjestetään lasten asiat parhain mahdollisin tavoin ja sitten juostaan pillu edellä. Ja hei, jotkut meistä tosiaan ajattelee muutakin kuin pilluaan. Kuulut ilmeisesti samaan halpaan kastiin kuin ap, ilmaiset huorat ja työmatkapillut? Vaikka mitä selität seksintarpeestasi, et saa asiaasi läpi.
Hei, hillitsepäs nyt vähän. Olen jo aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut, etten ole pettänyt miestäni. Enkä aio. Mutta elämässä tosissaankin oppii näkemään muutakin kuin sen oman totuuden, sinäkin varmasti kun ikää tulee vähän lisää.
Ja hei, sinulle tämä voi tulla yllätyksenä mutta nainen voi todellakin haluta seksiä, ikävää jos sinä koet seksin kauppatavarana (viittaat ilmaisiin huoriin). Kun olen seksiä, saan sitä, en anna kenellekään:)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:02"]
Hei, hillitsepäs nyt vähän. Olen jo aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut, etten ole pettänyt miestäni. Enkä aio. Mutta elämässä tosissaankin oppii näkemään muutakin kuin sen oman totuuden, sinäkin varmasti kun ikää tulee vähän lisää.
Ja hei, sinulle tämä voi tulla yllätyksenä mutta nainen voi todellakin haluta seksiä, ikävää jos sinä koet seksin kauppatavarana (viittaat ilmaisiin huoriin). Kun olen seksiä, saan sitä, en anna kenellekään:)
[/quote]
Et ole pettänyt miestäsi, etkä aio, mutta se on ihan ok kuitenkin? Selevä.
Mä uskoisin olevani jotakuinkin sun ikäisesi, pitkässä liitossa ja äiti. En ole ikinä pettänyt yhtään miestä, kenen kanssa olen edes seurustellut, enkä varmaankaan tule pettämäänkään. Kaikkein vähiten nyt, kun ikää myöten ymmärtää, että siinä pelissä on todellakin muutakin kuin se oma seksintarve. Ap:n tapaisten äitiyttä ymmärrän huonosti, eikä mun tarvitse pettämistäkään sen kummemmin suvaita.
Nuo tuon tyyppiset ihanuudet kuin ap:n matkarakkaus ovat todennäköisesti niitä samoja työmatkalaisia, jotka katsovat oikeudekseen käydä huorissa kun kerran vaimo ei ole saatavilla. Mikäs sen parempaa kuin ilmainen huora? Harmi, jos se elättelee jotain toiveita oikeasti. Parin tutun liitto on muuten kaatunut myös näihin, toisella mies kävi huorissa, toinen ilmaisessa. Se jälki oli tosi karua lasten ja petettyjen osalta.
Ei mulle ole mikään yllätys, että nainen voi haluta seksiä, mutta ihmisten typeryys ja tunnekylmyys näissä asioissa jaksaa kyllä aina yllättää. Ja etenkin se itsekkyys. Kun mennään niin pillu/muna kädessä, että ei tule mieleen asioiden voivan järjestyä huomattavasti kivuttomamminkin kaikkien parhaaksi.
Niin, siis en edelleenkään ymmärrä, miksi pidät ap:ta jonain reppanana joka vaan jakelee ympäriinsä? Mielestäni sinulla on hieman ongelmia suhtautua naisen seksuaalisuuteen, ajattelet kaikkien naisten vain "antavan" ja miesten "käyvän huorissa". Outoa.
En sanonut, että pettäminen on ok. Koen uskollisuuden ja luottamuksen parisuhteen kulmakiviksi mutta en silti menisi tuomitsemaan ihmistä, joka on ihastunut toiseen.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:15"]
Niin, siis en edelleenkään ymmärrä, miksi pidät ap:ta jonain reppanana joka vaan jakelee ympäriinsä? Mielestäni sinulla on hieman ongelmia suhtautua naisen seksuaalisuuteen, ajattelet kaikkien naisten vain "antavan" ja miesten "käyvän huorissa". Outoa.
En sanonut, että pettäminen on ok. Koen uskollisuuden ja luottamuksen parisuhteen kulmakiviksi mutta en silti menisi tuomitsemaan ihmistä, joka on ihastunut toiseen.
[/quote]
Pidän, koska ap arvasi tämän, eikä tehnyt yhtään mitään asian eteen. Olisi ollut kauan aikaa kertoa tästä omalle puolisolleen ja vielä kauemmin olisi ollut aikaa huomata oman liiton väljähtyneisyys. Kun asiat olisi hoidettu paremmin, ei siitä tarvitsisi kenenkään kärsiä niin paljon.
Ei ihastumisesta ehkä voi tuomita, mutta pettämisestä voi, varsinkin kun asian on tiennyt ihan hyvin etukäteen. Jakamistahan se on, kun kahdelle antaa samaan aikaan ilman yhteistä sopimista. Ja sanon vaan, että typeryyttä tuo ap:lta todennäköisesti nyt vaan on, onhan noita kakkosnaisten pitkäaikaisempiakin vedätyksiä kuultu. Ettei nyt vaan ala ihastuksissaan iät ja ajat pettämään mokoman miehen kanssa tämän vaimoa ihan tietoisesti. Niinhän siinä varmaan käy.
Kaikki miehet eivät käy huorissa. Monet pettävät kuitenkin, niinkuin naisetkin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 21:47"]
Koska rakastuminen on voinut mennä jo ohi siihen mennessä, eikä mitään muutoksia kannata muutenkaan tehdä ennen sitä. Lapsen takia.
[/quote]
Ihanko lapsen takia et kerro pettämisestä ennenkuin tiedät johtaako se pidemmälle. Hyi saatana mikä liero.
Ap on tälle ulkomaalaiselle miehelle yhtä tärkeä kuin huora, parempi hänen silmissään vain siinä mielessä, ettei tarvitse maksaa mitään. Mitään muuta mies ei halua hänestä. Tästä huomion osoituksesta innostuneena ap jättää perheensä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 13:33"]
Ap on tälle ulkomaalaiselle miehelle yhtä tärkeä kuin huora, parempi hänen silmissään vain siinä mielessä, ettei tarvitse maksaa mitään. Mitään muuta mies ei halua hänestä. Tästä huomion osoituksesta innostuneena ap jättää perheensä.
[/quote]
Ikävä että sulla on huonoja kokemuksia seksissä ja parisuhteissa. Toivottavasti tulet vielä onnelliseksi:)
Siis ap:han on ihan tyypillinen ns. matkapillu. Sitoumuksetonta huvittelua ja panoa satunnaisen kohdalle osuvan naisen kanssa. Mahtaa äijää alkaa ahdistamaan pikkuhiljaa, kun nainen alkaa jo nyt puhua yhteiselämästä ja vielä jättää perheensä ;)
Matkapillu täällä taas, moi!
Sanoin tälle uudelle miehelle, että en nyt ehdi tapaamaan, koska käsittelen eroa mieheni kanssa. Hän siihen kommentoi, että ymmärtää. Jatkoi sen jälkeen, että on valmis maksamaan vähän siitä, jos tulen kuitenkin. Taisin saada ylennyksen!
Mä olen kyllä ihan korviani myöten rakastunut! En malta odottaa, että ero saadaan käsiteltyä. Hän lupasi kertoa vaimolleen, kun intin sitä. Ei tosin vielä, koska haluaa odottaa heidän pienen lapsensa kasvavan ja lähtevän kotoa ensin. Sen jälkeen meistä tulee pari!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:15"]
Matkapillu täällä taas, moi!
Sanoin tälle uudelle miehelle, että en nyt ehdi tapaamaan, koska käsittelen eroa mieheni kanssa. Hän siihen kommentoi, että ymmärtää. Jatkoi sen jälkeen, että on valmis maksamaan vähän siitä, jos tulen kuitenkin. Taisin saada ylennyksen!
Mä olen kyllä ihan korviani myöten rakastunut! En malta odottaa, että ero saadaan käsiteltyä. Hän lupasi kertoa vaimolleen, kun intin sitä. Ei tosin vielä, koska haluaa odottaa heidän pienen lapsensa kasvavan ja lähtevän kotoa ensin. Sen jälkeen meistä tulee pari!
[/quote]
Tää oli kyllä loistava :D
Mikä ihmeen matkapillu? Eikö samaa voisi sanoa tästä toisesta miehestä? Kunnon matkapippeli, heti jakamassa vastaantulevalle naiselle. Kunnon moraaliton kusipää. Eikun, sehän onkin vain mies.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:21"]
Mikä ihmeen matkapillu? Eikö samaa voisi sanoa tästä toisesta miehestä? Kunnon matkapippeli, heti jakamassa vastaantulevalle naiselle. Kunnon moraaliton kusipää. Eikun, sehän onkin vain mies.
[/quote]
On sekin, matkakyrpä! Ihan moraaliton kusipää, mut me ei päästä sitä sanomaan sille. Kai se sen tietääkin?
Matkapillu = antavainen työtoveri, tai joku vastaava paikallisessa kohteessa asuva naikkonen, jos työmatkoja suuntautuu usein samaan kohteeseen. Vakkaripano. Joskus maksullinenkin. Säästää seuranhakemisen vaivan. Sitoumuksetonta seuraa ja nussimista. Joko selvisi?
Miksi puhut noin halveksivasti? Minulla oli sinkkuaikoina vakipano, eräs opiskelukaveri jonka kanssa tapailtiin silloin tällöin seksin merkeissä. En kokenut olevani mikään halpa pano, vaan ihan normaali, seksistä tykkäävä nuori nainen.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:35"]
Miksi puhut noin halveksivasti? Minulla oli sinkkuaikoina vakipano, eräs opiskelukaveri jonka kanssa tapailtiin silloin tällöin seksin merkeissä. En kokenut olevani mikään halpa pano, vaan ihan normaali, seksistä tykkäävä nuori nainen.
[/quote]
En minä, mutta isot pojat on kertoneet. Tuskinpa se siitä miksikään muuttuu, mitä termiä käyttää. Naiset käyttävät usein termiä fuckbuddy. Yhtä halveksiva sekin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 14:35"]
[/quote]
En minä, mutta isot pojat on kertoneet. Tuskinpa se siitä miksikään muuttuu, mitä termiä käyttää. Naiset käyttävät usein termiä fuckbuddy. Yhtä halveksiva sekin.
[/quote]
Ja eikä siinä mitään pahaa olekaan, jos molemmat tietävät kuvion. Eikä se vaikuta muihin ihmissuhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:03"]
Typerys :D Toihan on niiiin klassinen kakkosnaisen tarina :D
Mies on nussinut sua jonkun kuukauden työmatkallaan ja sä ihan tosiaan kuvittelet merkitseväsi niin paljon, että se vapaaehtoisesti jättäisi perheensä sun takia :D Ja luulet että teidän elämä on sitten niin ihanaa siellä uudessa maassa, sä voit vaan ottaa ja lentää aina 9 päiväksi suomeen ja mies siksi aikaa omaan maahansa. Kellään muulla ei ole mitään suunnitelmia, teidänhän ei tarvitse koskaan miehen kanssa viettää vapaita, lapsen isällä ei voi olla mitään muuta näille 9 päivälle, lapsi haluaa mielellään viettää (ilmeisesti isän ja lapsen kotona?) sun kanssa kaikki nämä päivät... Onks teillä edes tarpeeksi isot tulot tälläistä järjestää. Miksi muut lähtis teidän suunnitelmiin noin vaan.
No huhhuh. Eihän sulla ole järkeä päässä ollenkaan. Olet pelkkä työmatkapano, jolta saa ilmaiseksi. Ainiin, mutta kun "susta tuntuu", no niin se on tuntunut noin miljoonasta kakkosnaisesta ennenkin sua...
Provo.
[/quote]
Ap taisi jo moneen kertaan sanoa että se mies on bonus työn ja kaupungin lisäksi ja että liitto on jo kuollut. Minua suunnattomasti ärsyttää tämä perusasetelma, jonka mukaan nainen ei voisi vaan haluta seksiä.
Minulla itselläni on ollut pari syrjähyppyä (toisen kanssa ei tosin oltu seksiä mutta kuitenkin) ja voin sanoa, etten halunnut niistä mitään muuta kuin sen hetkellisen fyysisen nautinnon. Se oli ihanaa, jännää ja uutta. Toki tilanne on ap:n tilanteeseen verrattuna eri siinä mielessä, etten ollut kumpaakaan miehistä ihastunut enkä missään määrin kiinnostunut tutustumaan heihin muuten kuin fyysisenä. Itse asiassa minua harmittaa, etten tämän jälkimmäisen kanssa mennyt sänkyyn saakka.
[/quote]
Tottakai saa haluta. Jos on sinkku, tai asiasta on sovittu, eikä rikota paria perhettä siinä ohessa.
Ap ei tosin halua pelkkää seksiä vaan tekstistä kuultaa läpi, että on rakastunut ja tosissaan elättelee jotain typeriä unelmia yhteiselämästä, ja jopa jo suunnittelee jotain järjestelyjä. Ja kuvittelee lisäksi miehen haluavan samaa, vaikka tää on ihan tavallinen kakkosnaisen tarina.
Mua ei (tietääkseni) ole edes koskaan petetty, mutta tää on mullekin ihan selvä juttu. Mies on nussinut ap:ta kuukauden, ei se sen takia jätä akkaansa ja lapsiaan eikä puolita omaisuuttaan.