Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat eronneet. Kuinka eroon suhtauduttiin?

Vierailija
18.10.2020 |

Koitko erosta syyllisyyttä? Kuinka muut uskovat eroon suhtautui?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikea uskovainen eroa.

Minkä jumala on liittänyt sitä ihminen ei eroita.

Vierailija
2/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa vähän niinkuin mm. kuningas Daavid? Joka jätti ensimmäisen vaimonsa kuin nallin kalliolle ja sen jälkeen piti puolenkymmentä vaimoa ja epälukuisen määrän jalkavaimoja.

Ja josta raamatussa sanotaan ettei hän poikennut Jumalan tahdosta ”kuin heettiläisen Urian asiassa”. Daavid on varmaan pakko laskea Oikeaksi Uskovaiseksi©️ ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin miehen sivusuhteen takia. Olisin antanut anteeksi, jos hän olisi jättänyt naisen. Mutta ei, hän halusi pitää meidät molemmat. Minä sitten lähdin. Sain osakseni silkkaa ymmärrystä. Kaverit olivat enemmän suuttuneita mieheen kuin minä itse.

Tavallaan koin syyllisyyttä. Siitä, miksi minä en riittänyt. Valinnastani en kokenut syyllisyyttä, koska en usko olevan kenenkään edun mukaista, että olen kynnysmatto, jonka tunteilla ei ole väliä.

Vierailija
4/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin miehen sivusuhteen takia. Olisin antanut anteeksi, jos hän olisi jättänyt naisen. Mutta ei, hän halusi pitää meidät molemmat. Minä sitten lähdin. Sain osakseni silkkaa ymmärrystä. Kaverit olivat enemmän suuttuneita mieheen kuin minä itse.

Tavallaan koin syyllisyyttä. Siitä, miksi minä en riittänyt. Valinnastani en kokenut syyllisyyttä, koska en usko olevan kenenkään edun mukaista, että olen kynnysmatto, jonka tunteilla ei ole väliä.

Tuohan on ihan selvä peli; tilanteesi täytti Jeesuksen antaman ainoan avioeron kriteerin - aviorikos. Teit täysin oikein.

Vierailija
5/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviorikos ja väkivalta ovat syitä, jolloin uskova saa vapaasti erota, muussa tapauksessa ei. Siksi avioliittoa onkin tärkeää harkita tarkkaan, koska sen on tarkoitus olla elinikäinen.

Vierailija
6/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kerroit ex miehesi asioita, tekemisiä ja tekemättä jättämisiä mulle?

Eikös se olisi ollut hänen asia kertoa tai olla kertomatta?

Vierailija
7/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sivusuhde eli aviorikos, niin siinähän se toinen ihminen juuri erottaa avioparin toisistaan, mikä on Jumalan tahdon vastaista. Petetty saa jättää puolisonsa ellei pysty antamaan anteeksi, koska aviorikos on Jeesuksen määrittelemä syy avioerolle.

Vierailija
8/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviorikos ja väkivalta ovat syitä, jolloin uskova saa vapaasti erota, muussa tapauksessa ei. Siksi avioliittoa onkin tärkeää harkita tarkkaan, koska sen on tarkoitus olla elinikäinen.

Koska seksin ajatellaan kuuluvan avioliittoon kiirehditään naimisiin. Ei malteta odottaa tai syyllisyydestä kun seksiä harrastetaan.

Vierailija
9/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso oli henkisesti väkivaltainen. Ison ajatustyön tein ennen eroa. Lopullinen päätös syntyi kun mietin tapanko itseni. Sen jälkeen eropäätös oli selvä. Läheiset suhtautui hyvin.

Vierailija
10/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kerroit ex miehesi asioita, tekemisiä ja tekemättä jättämisiä mulle?

Eikös se olisi ollut hänen asia kertoa tai olla kertomatta?

Öö... miksi en kertoisi OMASTA avioerostani kavereilleni?

Eksällä on myös sama oikeus.

Vierailija
11/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin suuren helpotuksen kun pääsin eroon uskovaisesta puolisostani, jolla hengellisyys meni sekoiluksi. Vaikka itsekin olen kristitty, niin puolison valinnassa pidän merkittävämpinä arvoina ihan muita asioita. Ei mielellään kovin hengellistä puolisoa. Mieluummin sellainen jalatmaassa järkityyppi ja vaikka ihan agnostikkokin.

Vierailija
12/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vähän niinkuin mm. kuningas Daavid? Joka jätti ensimmäisen vaimonsa kuin nallin kalliolle ja sen jälkeen piti puolenkymmentä vaimoa ja epälukuisen määrän jalkavaimoja.

Ja josta raamatussa sanotaan ettei hän poikennut Jumalan tahdosta ”kuin heettiläisen Urian asiassa”. Daavid on varmaan pakko laskea Oikeaksi Uskovaiseksi©️ ?

Uusi testamentti kumoaa täysin vanhan testamentin, ellei jotain asiaa kerrata myös uudella puolelle.

Eli enää tuo ei ole oikein.

Vierailija
14/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamme pidettiin askelena oikeaan suuntaan. Olen entisen kumppanini kanssa samaa sukupuolta.

Vierailija
15/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi testamentti kumoaa täysin vanhan testamentin, ellei jotain asiaa kerrata myös uudella puolelle.

Eli enää tuo ei ole oikein.

Ei ei. Ei UT kumoa Vanhaa Testamenttia. Ja eivät ne Daavidin touhut olleet oikein edes omana aikanaan, Jumala vain antoi anteeksi Daavidille.

Oletko muuten pannut merkille että kun seurakunnan paimenelta vaadittavia piirteitä listataan, siinä on mm. ”Ei paljon viinin ystävä, ei tappelija, yhden vaimon mies...” Eli seurakunnassa oli myös moniavioisia ihmisiä.

Mutta joo, oikeinhan eroaminen (ja polygamia) ei ole sen enempää VT:n kuin UT:n mukaan. Paitsi eroaminen tietysti jos puoliso pettää.

Vierailija
16/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän siinä liitossa olet eikä muut uskovat. Sinä kestät huonoa liittoa, ei ne muut.

Vierailija
17/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroomme ei suhtauduttu suopeasti.

Vierailija
18/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän siinä liitossa olet eikä muut uskovat. Sinä kestät huonoa liittoa, ei ne muut.

Niin ja pointti oli miksi sellaisia tekemisiäsi jotka eivät muille kuulu, ylipäätään miettiä ja hyväksyttää muilla. Minäkin olen täysin uskossa ja seuraan Jeesusta. Jätän tuomitsevat kerhot täysin omaan arvoonsa. Kannustan rukoilemaan oikeasti itse Jumalalta viisautta ja ymmärrystä sisimpääsi että näet tämän asiasi oikein, ala siis todella etsiä johdatusta niin se sinulle annetaan. Huom. Jumalalta.

Vierailija
19/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta en kokenut syyllisyyttä, koska vaimoni petti minut. Uusi mies oli pettänyt silloisen vaimonsa ruvetessaan olemaan minun vaimoni kanssa. Vuosia myöhemmin heille sattui vakava onnettomuus ja erosivat. Miksi olisin kokenut syyllisyyttä? Ihminen vai Lusiferko minua on kykenevä syyttämään?

Vierailija
20/23 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan aviorikos on hyväksyttävä syy avioeroon. Ja uudelleen ei saa mennä naimisiin niin kauan, kun exä on elossa. Siksi katolisissa maissa harrastetaan avioliiton mitätöintejä toisinaan, kun siis uudelleen ei saisi mennä naimisiin eikä erotakaan ilmam toisen osapuolen aviorikosta (eli pettämistä, jossa harrastetaan seksiä).

Mutta väkivallan kohteena oleminen ei ole hyväksyttävä syy Raamatun mukaan. Mutta riippuu ihan piireistä, missä hyväksytään ja missä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi