Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumoan tässä ja nyt erään täysin virheellisen kansallismyytin

Vierailija
19.01.2014 |

"Suomalainen suklaa on laadultaan maailman huippua"

No ei ole. Tässä juuri vertailin ihan tavallisia suklaakohvehteja ja kyllä esim. Maraboukin menee maussa kirkkaasti Fazerin ohi. Eikä se Fazerin Sininenkään mitään taivaallista ole sen jälkeen kun on päässyt maistamaan oikeasti laadukasta suklaata.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuosia belgiassa, enkö oppinut huomamaan heidän maailman parhaan asuklaansa erinomaisutta. Olen edelleen sitä mieltä että suomalainen suklaan on parasta.

Vierailija
62/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:35"]

Asuin vuosia belgiassa, enkö oppinut huomamaan heidän maailman parhaan asuklaansa erinomaisutta. Olen edelleen sitä mieltä että suomalainen suklaan on parasta.

[/quote]

Mielestäni se sisus on avainsana belgialaisissa. Toffee sekoituksia missä suola ja sokeri yhdistyy niin että siinä menee järki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin...siis ulkomaalaiset ostavat Fazeria Suomesta koska se on suomalainen juttu, vähän niinkuin poronsarvijauho. Mielellään myös ottavat tuliaisina vastaan mutta onko se heistä hyvää...no ei. Se ei maistu oikealta suklaalta vaan korvikkeelta. Olen sen nyt useaan otteeseen saanut kuulla eri maalaisten henkilöiden toimesta. Mä en myöskään pysty syömään sitä enää nykyään kun olen tottunut belgialaiseen ja sveitsiläiseen suklaaseen. Se on niin sokerisen ja teollisen makuista pahvia. Aluksi kun muutettiin ulkomaille siniset menivät sukkelaan suuhun yhdessä päivässä jos vaan joku toi tuliaisia tai kävi suomikaupassa mutta jo monta vuotta kukaan meidän perheestä ei yhtä palaa tai konvehtia enempää kiinnostu. 

Vierailija
64/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:49"]

hmmm. maailmalla fazerin suklaa on erittäin pidettyä, esim usassa. marabou ei. mielipiteitähän noi on perheeni syö fazeria itse syön maraboa koska pidän sen makeammasta vähän siirappisesta mausta. makuasioita.

[/quote]

Hyvin harva on USAssa edes kuullut Fazerista. Luultavasti n. yksi promille. Olipas pidettyä suklaata! Ei Fazeria saa siellä mistään muualta paitsi jostain Suomi-kaupasta.

Vierailija
65/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maraboun suklaa ei mene millään asteikolla mitattuna minkään muun isomman suklaanvalmistajan ohi, Fasukin sentään tekee suklaata, Maraboun valikoima on lähes pelkkiä karkkeja; ylimakeaa höttöä, joka maistuu kyllä lapsille.

Laatumerkkinä Fazeria tuskin kukaan pitää, laatusuklaa on tuoretta eikä säily kuukausia kuivatavarahyllyssä.

Vierailija
66/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 14 keuhkoaa makuasioista. Ota ihan rauhallisesti. Me vaan keskustellaan.

Vierailija
67/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vannon keskieurooppalaisten suklaiden nimeen, esim. simpukkasuklaa on yksi parhaista. Jos tavan ruokakaupasta suklaata ostan, ostan Marabouta. Fazer on jotenkin kitkerää mun makuun. Lidlinkin suklaat hyviä.

Mikään asiantuntija en ole.

Vierailija
68/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmmm! Mä tykkään Fazerista. En tykkää noista ns. luksussuklaista ja meidän perheessä ne lahjoitetaan edelleen pois, jos sellaista joku erehtyy meille ostamaan. Ostetaan Fazeria aina kun sitä jostain löytää. Yleensä Saksasta löytyy Fazerin sinistä.

Asumme Tanskassa.

Vierailija
69/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:31"]

Fazer on hyvä perus suklaa. Belgia, italia, itävalta, sveitsi, saksa taitaa luksus suklaan ja kakut mennen tullen. Sama se on leivonnaisten kanssa. Keski-euroopan ja tanska kans hakkaa mennen tullen suomalaiset siinä

[/quote]

Et ole tosissasi. Saksasta ei kunnon suklaata löydä etsimälläkään, saati kunnon leivonnaisia. Oletkohan koskaan edes käynyt Saksassa? Kyllä laatusuklaata saa Suomestakin, on ehkä eri asia verrata halpaa Fazerin sinistä ja jotain kallista eurooppalaista laatusuklaata...

Vierailija
70/70 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, miten laadukasta se Fazer on, mutta kun se on niin pahanmakuista niin en syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä