Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten oikeasti lihavista

Vierailija
19.01.2014 |

Nyt käsi sydämelle ja katse peiliin pullero. Voitko sanoa rehellisesti, että lihavuutesi johtuu isoista luista, lääkityksestä tai muusta lapsellisesta tekosyystä? Olisiko kuitenkin niin, että olet herkkusuu joka ei pysty pitämään itseään kurissa? Jos syöt vähemmän kuin kulutat laihdut. Tätä et pysty kukaan kiistämään. Kulutusta voit lisätä liikunnalla, mutta ihmisen pitää kuluttaa 7000 kcal, että laihtuu yhden kilon, siis YHDEN. Yhdessä suklaapatukassa on 250 kcal.  Tunnin Kävelylenkki kuluttaa keskimäärin 130 kcal. Tunnin jumpassa voi kulutus olla se 200 kcal. Helpompi siis säännöstellä syömistä, kuin lisätä liikuntaa niin että saisit syödä kuten ennenkin. Mutta hyvä pullero, anna minulle ihan oikea syy miksi olet lihava niin pystyn antamaan sinulle ratkaisun lihavuuteesi. On eriasia toteutatko ratkaisuni.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on valelähihoitaja, joka testaa itseään ensin täällä, ennen kuin yrittää hakeutua alan hommiin. Tietää, että paino aiheena kiinnostaa, niin nyt siellä istuskelee jänskättämässä lääkärikirja kätösissään, tulisko joku linjoille, niin sais edes yrittää päteä.

Vierailija
22/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on oikeasti lihava. Sanoisin kyllä, että hänen lihavuutensa - tai paremminkin se, ettei paino laske - johtuu paljolti lääkityksestä (ei tosin pelkästään siitä). Äitini syö fiksusti tavallista ruokaa. Hän ei kauheasti herkuttele. Äitini ei syö karkkia tai sipsejä, hän ei juo limsaa tai mehuja eikä myöskään alkoholijuomia. Hän syö aika järkevästi, varmasti välillä myöskin liikaa. Mutta. Hänellä on takana 20 vuoden krooninen unettomuus, johon hän syö erilaisia lääkkeitä. Ja arvatkaa, mitä sivuvaikutuksia noilla lääkkeillä (ja varmaan myös tuolla pysyvällä unettomuudella) on? Äitini nousee melkein joka yö ja syö jotain, koska hänelle tulee usein yöllä kauhea nälkä ja paha olo. Ja silloin hän syö kaikkea typerää. Mä olen aika usein heillä yötä, ja melkein joka aamu on tiskipöydällä tiskit, joiden perusteella pystyn suurin piirtein päättelemään, mitä hän on syönyt. Luulen, että äitini ei aina edes ole kunnolla hereillä, kun hän käy syömässä, vaan jossain ihme tokkurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan nerokasta konsultaatiota! Turhaan tuhlaat lahjojasi pienen maan ylipainoisiin, Palestiina ja Syyria kutsuvat sinua. Puhaltaisit raikkaan tuulen rauhanneuvotteluihin rohkealla maalaislogiikallasi.

Vierailija
24/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:53"]

Heh heh, varsinainen tietopaukku tämä. Mä en ole aikuisten oikeesti tai muutenkaan lihava, mutta kulutan tuplasti ap:n kertomat määrät kävelemällä tai jumppatunneilla. Oikeasti ylipainoisilla kulutus on vielä suurempaa.

[/quote] Se polar-sykemittari ei todellakaan kerro mitä kulutat. Ja jos kulutuksesi on niin paljon suurempaa ja jumppaat ihan hullun paljon niin kerros miksi edelleen olet ylipainoinen?

[/quote]

Dorka, kirjoittajahan ei ole ylipainoinen...

Vierailija
25/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, varsinainen tietopaukku tämä. Mä en ole aikuisten oikeesti tai muutenkaan lihava, mutta kulutan tuplasti ap:n kertomat määrät kävelemällä tai jumppatunneilla. Oikeasti ylipainoisilla kulutus on vielä suurempaa.

[/quote] Se polar-sykemittari ei todellakaan kerro mitä kulutat. Ja jos kulutuksesi on niin paljon suurempaa ja jumppaat ihan hullun paljon niin kerros miksi edelleen olet ylipainoinen?

[/quote]

Ensi kerralla kun ryhdyt provoamaan, googlaa vaikka faktoja vähän ensin niin että saat aikaiseksi uskottavamman provon!

Vierailija
26/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onnettomat luut tommoset himpulat. Mulla oli 3, 15 kg.

Vierailija
27/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:00"]

Hei laiheliini(olettaen?)! Kyllä, olen monesti katsonut peiliin ja todennut että miten tässä näin on käynyt. Olen tunnesyöjä ja kun mies hakkasi minua ja haukkui läskiksi(mitä en sillon vielä ollu), huoraksi, makkaraksi, norsuksi, kusipaa,paskapää yms yms yms yms. ja lähti kännäämän tai sammui kotiin, söin tukahduttaakseni tunteeni,katsos kun sokeri tuo hetken mielihyvää. Söin söin söin. Kunnes tajusin lopettaa, sain kerättyä pirstoutuneen minäni ja lähdin miehen luota. Menin juttelemaan asioista,söin 6kk masennus lääkkeitä,lopetin ne ja pari vuotta kasailin itseäni. Nyt -15kg ja vielä matkaa 35kg normaali painoon.

Pointti oli se, että kukaan näin lihaba kuin minä, 48-50koon vaatteita käyttävä (123kg painoin) ei ole syönyt pelkästä syömisen ilosta, vaan taustalla on jokin psykologinen syy,lähes aina. Joten tälläiset meidän läskien ihmettelyt ja yleistykset ei auta mitään.

ja toisekseen, tietosi kulutettujen kaloreiden määrästä..se riippuu ihan painostasi kuinka paljon kulutat 1h lenkillä. Minä kulutan mittareiden mukaan 600kcal 8 km lenkillä, hoikempi vain puolet. Näin.

Terv. Elämänsä takaisin saanut,elämänsä onnellisinta aikaa elelevä nuori, hyvin voiva nainen.

[/quote] Onnea ja iloa elämääsi! Olet kohdannut suuren muutoksen ja löytänyt syyn siihen miksi olet lihonut. Nyt teet määrätietoisesti töitä painon pudotuksen eteen ja osaat laihduttaa.  Et siis syytä naapureista lähtien kaikkia siitä että olet lihava. Sen verran että nämä mittarit näyttävät kalorikulutuksen aina epäluotettavasti. Vähän niinkuin vaaka ei kerro aina laihdutuksen koko kuvaa yhtä hyvin kuin mittanauha. Tsemppiä sinulle! ap

Vierailija
28/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:38"]

Ihan itekö tuon keksit?:P

[/quote] Ai minkä? Melko hiljaista.... Tais osua ja upota....

[/quote]

Oliko tarkoitus osua ja upota? Odotin jotain aikuisten oikeesti, enkä pettynyt :-)

Vierailija
29/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osaa varmaan keksiä ratkaisut ja hoitaa pois ihmisten mielenterveysongelmat, pelihimon, shoppailuhimon, alkoholiongelmat, jatkuvan vieraissa juoksemisen, ortoreksian, kaikenlaiset fobiat, tupakka- ja huumeriippuvuudet, väkivaltaisen käytöksen, ja mitä näitä vielä onkaan. "Hei aikuisten oikeesti, kerro miksi varastelet kaupasta, minä ratkaisen ongelmasi".

Vierailija
30/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:02"]

Olen läski, koska korvaan puuttuvan seksin syömällä herkkuja.

[/quote] Eli taas jonkun muun syy kuin sinun että sinä syöt ja sinä lihot. Pura turhautumisesi liikuntaan, osta hieromasauva jos olet nainen ja tyydytä itsesi. Keskustele puolisosi kanssa seksin puutteesta ilman syyllistämistä. Mene terapiaan puolisosi kanssa.

Vierailija
31/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:13"]

Ap osaa varmaan keksiä ratkaisut ja hoitaa pois ihmisten mielenterveysongelmat, pelihimon, shoppailuhimon, alkoholiongelmat, jatkuvan vieraissa juoksemisen, ortoreksian, kaikenlaiset fobiat, tupakka- ja huumeriippuvuudet, väkivaltaisen käytöksen, ja mitä näitä vielä onkaan. "Hei aikuisten oikeesti, kerro miksi varastelet kaupasta, minä ratkaisen ongelmasi".

[/quote] Osaan neuvoa mistä saat apua.

Vierailija
32/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:06"]

[/quote]

Dorka, kirjoittajahan ei ole ylipainoinen...

[/quote]

Noin käy, kun innostuu liikaa, itsestään ja snobbailustaan. =D 

Vierailija
33/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai ylipainoni johtuu siitä että syön liikaa kulutukseen nähden.

Vierailija
34/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hauskaa että sua kiinnostaa niin paljon miksi minä ja moni muu on niin lihava, eikö sulla ole prempaa tekemistä? hanki elämä? mulla ei olisi aikaa miettiä miksi tuo on niin lihava,miksi tuo on niin laiha, oletko koskaan ajatellut,että ne ei kuulu sulle,on jokaisen oma henk.koht asia miksi on lihava ja miksi anorektikko..ne kun usein kulkee käsikädessä, anoreksia ja valtava lihavuus siis. Olet ilmeisesti tyytymätön omaan elämääsi, kun purat sitä muihin näin ilkeillä kommenteillä. Mene ulos,täällä ainakin paistaa aurinko :)!

Vierailija
35/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on valelähihoitaja, joka testaa itseään ensin täällä, ennen kuin yrittää hakeutua alan hommiin. Tietää, että paino aiheena kiinnostaa, niin nyt siellä istuskelee jänskättämässä lääkärikirja kätösissään, tulisko joku linjoille, niin sais edes yrittää päteä.

[/quote] Aivan täällä jännitän, josko pääsisin kouluun oppimaan lähihoitajaksi ;) ap

Vierailija
36/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole tuo, jolle vastattiin, mutta vastaanpa silti.

Mä olen ylipainoinen lääkityksen takia. Sivuoireena on lihominen, mutta olen sentään onnistunut pitämään painon suurin piirtein inhimillisenä. En voi syödä enää vähempää ja terveellisemmin ja liikuntaakaan ei enää pysty lisäämään.

Voisin laihtua ja laihtuisinkin, jos jättäisin lääkkeeni pois, mutta siinä kohtaa nää läskit olisi se pienin paha.

Mäkin olen aina luullut, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu automaattisesti. Nyt olen viisaampi.

Vierailija
37/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:16"]

No totta kai ylipainoni johtuu siitä että syön liikaa kulutukseen nähden.

[/quote]

Selvä fakta. Mutta etkö voisi ap:n mieliksi edes pikkasen väittää jotain muuta?

Keksi vaiks jotain geeneistä, luiden tiheydestä ja mallista... 

Vierailija
38/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:18"]

Ap hauskaa että sua kiinnostaa niin paljon miksi minä ja moni muu on niin lihava, eikö sulla ole prempaa tekemistä? hanki elämä? mulla ei olisi aikaa miettiä miksi tuo on niin lihava,miksi tuo on niin laiha, oletko koskaan ajatellut,että ne ei kuulu sulle,on jokaisen oma henk.koht asia miksi on lihava ja miksi anorektikko..ne kun usein kulkee käsikädessä, anoreksia ja valtava lihavuus siis. Olet ilmeisesti tyytymätön omaan elämääsi, kun purat sitä muihin näin ilkeillä kommenteillä. Mene ulos,täällä ainakin paistaa aurinko :)!

[/quote] Minua kiinnostaa miksi ihmeessä ihmiset valitravat etteivät laihdu vaikka ratkaisu on heidän omissa kätösissä ihan kirjaimellisesti. Minä olen tyytyväinen elämääni. Minä en ole ilkeillyt. Sinä tässä ilkeä olet. Mutta mua se ei haittaa, sanat eivät mua satuta :) Kyse on nyt ihmisistä jotka haluavat laihtua, ei niistä jotka ilkeilevät laihoille, purkaen omaa turhautumistaan.

Vierailija
39/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:20"]

[/quote] Aivan täällä jännitän, josko pääsisin kouluun oppimaan lähihoitajaksi ;) ap

[/quote]

Tottakai pääset! ;D Lahjakkuutesi on noteerattu! 

Vierailija
40/71 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksestä. :)

Sain tietyn mielialalääkityksen paino nousi muutamassa kuukaudessa 25kg (masennus + nälkä joka saisi syömään vaikka pikkukiviä ellei muuta ole tarjolla). Paino ei lähtenyt vaikka miten olisi yrittänyt, sitten kun ymmärsi ongelman ytimen.

Lääkkeet vaihdettiin toisenlaisiin. 30kg lähti, ja ne lähti oikeasti helposti. Koska lääkkeiden myötä lähti myös se keinotekoinen nälkä.

Ja hassuin osa kaikesta, se mitä he jotka tätä eivät ole kokeneet eivät halua uskoa:

Samalla määrällä ylimääräistä syöntiä (esim joulu) paino nousee nykyään paljon vähemmän kuin silloin "lääkepainon" aikoina. Ja ne kilot jotka ovat tulleet lähtevät itsestään tai pienellä vaivalla palatessa arkeen.

Lääkkeetkö ei vaikuta aineenvaihduntaan?

Toki kokemuksia on yhtä monia kuin ihmisiä, mutta näin minulla. Kovasti lääkärit väheksyvät lääkkeiden vaikutuksia painoon ja miten se painon kertyminen saattaa vaikuttaa ihmisen minäkuvaan ja psyykkeeseen. Eri lääkkeet toki aiheuttavat eri sivuvaikutuksia eri yksilöille ja esim nuo minulle sopimattomat lääkkeet sopivat mainiosti toisille. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi