Aikuisten oikeasti lihavista
Nyt käsi sydämelle ja katse peiliin pullero. Voitko sanoa rehellisesti, että lihavuutesi johtuu isoista luista, lääkityksestä tai muusta lapsellisesta tekosyystä? Olisiko kuitenkin niin, että olet herkkusuu joka ei pysty pitämään itseään kurissa? Jos syöt vähemmän kuin kulutat laihdut. Tätä et pysty kukaan kiistämään. Kulutusta voit lisätä liikunnalla, mutta ihmisen pitää kuluttaa 7000 kcal, että laihtuu yhden kilon, siis YHDEN. Yhdessä suklaapatukassa on 250 kcal. Tunnin Kävelylenkki kuluttaa keskimäärin 130 kcal. Tunnin jumpassa voi kulutus olla se 200 kcal. Helpompi siis säännöstellä syömistä, kuin lisätä liikuntaa niin että saisit syödä kuten ennenkin. Mutta hyvä pullero, anna minulle ihan oikea syy miksi olet lihava niin pystyn antamaan sinulle ratkaisun lihavuuteesi. On eriasia toteutatko ratkaisuni.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:02"]
Olen läski, koska korvaan puuttuvan seksin syömällä herkkuja.
[/quote] Eli taas jonkun muun syy kuin sinun että sinä syöt ja sinä lihot. Pura turhautumisesi liikuntaan, osta hieromasauva jos olet nainen ja tyydytä itsesi. Keskustele puolisosi kanssa seksin puutteesta ilman syyllistämistä. Mene terapiaan puolisosi kanssa.
[/quote]
Mielestäsi seksi = yhdyntä?
Kaipaan nimenomaan toisen kosketusta, ihoa ihoa vasten, toisen ihmisen fyysistä läheisyyttä. Hieromasauvalla sitä ei saa, eikä myöskään itsetyydytyksellä. Haen korvaavaa mielihyvää herkuista. Olen ikäni vihannut liikuntaa (kiitos koululiikunnan) - miten se siis voisi tuottaa mielihyvää? Kas kun et ehdota ruoskintaa.
Puolison kanssa on keskusteltu - hänen mielestään seksi tai muu fyysinen kanssakäyminen ei ole "meidän ikäisten" asia enää. Lapset on tehty ja häntä ei enää kiinnosta seksi. Siinä ei terapiat auta.
Muutama vuosi sitten leikin ajatuksella, että laihdutan ja menen sitten hakemaan seksiä ravintolasta. Sen ajatuksen voimalla laihduin 13 kiloa. Sitten tajusin, etten tietenkään oikeasti tekisi mitään sellaista. Aloin taas herkutella ja lihoin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:53"]
Heh heh, varsinainen tietopaukku tämä. Mä en ole aikuisten oikeesti tai muutenkaan lihava, mutta kulutan tuplasti ap:n kertomat määrät kävelemällä tai jumppatunneilla. Oikeasti ylipainoisilla kulutus on vielä suurempaa.
[/quote] Se polar-sykemittari ei todellakaan kerro mitä kulutat. Ja jos kulutuksesi on niin paljon suurempaa ja jumppaat ihan hullun paljon niin kerros miksi edelleen olet ylipainoinen?
[/quote]
En ole tuo, jolle vastattiin, mutta vastaanpa silti.
Mä olen ylipainoinen lääkityksen takia. Sivuoireena on lihominen, mutta olen sentään onnistunut pitämään painon suurin piirtein inhimillisenä. En voi syödä enää vähempää ja terveellisemmin ja liikuntaakaan ei enää pysty lisäämään.
Voisin laihtua ja laihtuisinkin, jos jättäisin lääkkeeni pois, mutta siinä kohtaa nää läskit olisi se pienin paha.
Mäkin olen aina luullut, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu automaattisesti. Nyt olen viisaampi.
[/quote] Kannattaa otta ylipaino esille lääkärin kanssa. Ei ole olemassa lääkettä joka lihottaa, ihannoikeasti. Mutta kysy siltä lääkäriltäsi, niin ei tarvitse uskoa minun sanaa :)
[/quote]
Hah hah, tottakai ne lääkärit väittävät mitä tahansa, että saavat tiettyjä lääkkeitä menemään. Esim. e-pillerit, todellakin lisäävät painoa, koska sotkevat aineenvaihdunnan aivan totaalisesti. Hyvä neuvo, että syö silloin vähemmän. Pysyin punkerona pelkästään sillä, että söin hedelmän ja pari leipää päivässä, kävelin/juoksin joka paikkaan ja urheilin (eli siis sairastuin syömishäiriöön, kun yritin laihduttaa e-pillereiden keräämään painoa pois). Ei tuosta määrästä voi enää vähentää ja paino ei tippunut ollenkaan. Normaalilla syömisellä nousi koko ajan. Kun pillerit jätti pois, muutama kuukaus ja hups vaan, 15 kiloa lähti tuosta noin vaan, vaikka vedin hampurilaisia ja muuta mättöä, urheilin vähemmän. Eli lääkkeet vaikuttaa ihan helvetisti. En voinut silloin uskoa, miten helposti paino laskee pillereiden lopettamisen jälkeen.
Voi aikuisten oikeesti! Taasko tätä samaa jankkausta? Ei kukaan lihava tosissaan (siis aikuisten oikeesti) väitä että lihavuus johtuu isoista luista! Se on vitsi, käsitätkö?! Ja joo, lääkkeet turvottaa varmasti toisia, joitain turvottaa alkoholi.. mutta ei se mitään läskin määrää selitä.
Kyllä jokaikinen lihava ihminen tietää mistä ne läskit on tulleet.
Ja se miksi nämä ihmiset eivät saa laihdutettua, johtuu suurimmaksi osaksi masennuksesta ja muista mielenterveyden ongelmista.
Jo pelkästään telkkarin laihdutusohjelmia katsoessa se on käynyt selväksi, jokaisella läskillä on joku kipeä juttu sielussa jota lääkitään ruualla.
Ihmisillä on erilaisia tapoja lääkitä itseään, jotkut polttaa tupakkaa, toisen juoksee, kolmannet juo alkoholia, neljännet syö jotain hyvää, viides voikin sitten käyttää siihen vaikka irtoseksiä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:03"]Voi aikuisten oikeesti! Taasko tätä samaa jankkausta? Ei kukaan lihava tosissaan (siis aikuisten oikeesti) väitä että lihavuus johtuu isoista luista! Se on vitsi, käsitätkö?! Ja joo, lääkkeet turvottaa varmasti toisia, joitain turvottaa alkoholi.. mutta ei se mitään läskin määrää selitä.
Ja se miksi nämä ihmiset eivät saa laihdutettua, johtuu suurimmaksi osaksi masennuksesta ja muista mielenterveyden ongelmista.
Jo pelkästään telkkarin laihdutusohjelmia katsoessa se on käynyt selväksi, jokaisella läskillä on joku kipeä juttu sielussa jota lääkitään ruualla.
Ihmisillä on erilaisia tapoja lääkitä itseään, jotkut polttaa tupakkaa, toisen juoksee, kolmannet juo alkoholia, neljännet syö jotain hyvää, viides voikin sitten käyttää siihen vaikka irtoseksiä.
[/quote]
No itse olin lihava siksi kun ruoka on hyvää. Rakastan pizzaa ja hamppareita ja sipsejä. Henkisesti olen voinut aina loistavasti. Sanoisin että 90% lihavista on lihavia siksi että kaikki lihottava ruoka on hyvää. Ei siinä sen kummempaa. Nykyidin olen -40 kg laihempi. Ja edelleen rakastan roskaruokaa. On vain pitänyt opetella syömään pahaa mutta terveellistä ruokaa. Ps. Olen muuten lopen kyllästynyt näihin lihavuusketjuihin. Sama pakkomielteinen ihminenkö niitä suoltaa?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:03"]Voi aikuisten oikeesti! Taasko tätä samaa jankkausta? Ei kukaan lihava tosissaan (siis aikuisten oikeesti) väitä että lihavuus johtuu isoista luista! Se on vitsi, käsitätkö?! Ja joo, lääkkeet turvottaa varmasti toisia, joitain turvottaa alkoholi.. mutta ei se mitään läskin määrää selitä.
[/quote]
No itse olin lihava siksi kun ruoka on hyvää. Rakastan pizzaa ja hamppareita ja sipsejä. Henkisesti olen voinut aina loistavasti. Sanoisin että 90% lihavista on lihavia siksi että kaikki lihottava ruoka on hyvää. Ei siinä sen kummempaa. Nykyidin olen -40 kg laihempi. Ja edelleen rakastan roskaruokaa. On vain pitänyt opetella syömään pahaa mutta terveellistä ruokaa. Ps. Olen muuten lopen kyllästynyt näihin lihavuusketjuihin. Sama pakkomielteinen ihminenkö niitä suoltaa?
[/quote]
Samaa mietin. Jollain on pamahtanut psykoosi päälle, uhreiksi ovat valikoituneet ylipainoiset. Terapiaa palstalta, mikäs siinä ;D
Mä en edes lukenu apn juttua,kun piti laittaa Aikuisten oikeesti siihen eteen..
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:58"]
Tuohon luu-skeidaan ennenkuin alkaakaan. Kävin itse taannoin Inbody-kehonkoostumusmittauksessa ja sen mukaan mulla on luumassaa tasan 2.29 kiloa.
[/quote]
Mitenhän tän nyt voisi muotoilla, niin että kaikki ymmärtäisivät ettei kyse ole luiden painosta vaan rakenteesta... Jos verrataan kahta ihmistä jotka ovat samanpituisia ja joilla on sama rasvaprosentti, mutta toinen on hentorakenteinen ja toinen taas harteikas ja leveälanteinen, niin se rotevarakenteisempi painaa selvästi enemmän. Vaikka luut eivät paljoa painaisikaan, niin isompien raamien ympärillä ja sisällä oleva muu materiaali painaa myös. Varsinaista selkeää ylipainoa tällä ei voi selittää, mutta aika suuria painoeroja voi kuitenkin olla.
[/quote]
hohhoi... olen 20-vuotias tyttö. minulla on leveät hartiat, iso rintakehä, sitäkin leveämpi lantio, mutta koska olen laiha niin myös näytän siltä. 170/55.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:52"]
Mä en nyt vaan halua syödä vähemmän, sori! Mielestäni syön ihan sopivasti.
[/quote] Sitten pitää lisätä liikuntaa ja muuttaa sitä mitä syöt. Siis jos tarkoituksenasi on laihtua. Ei voi olettaa että mitään ei tarvitse muuttaa ja silti laihtuu. Lisää proteiiniä, vähemmän hiilihydraatteja, lisää kasviksia, ei alkoholia ja paljon vettä.
[/quote]
Ei mun ollut tarkoitus laihtua? Täh?
Siis tuo on täysin totta. Lihavien näkökulmasta, toki laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa.
Mutta yksi asia mitä laihat etenkään eivät etenkään mainosta: tunnen TODELLA monta hoikkaa ihmistä, jotka syövät kilokaupalla kaikkea paskaa eivätkä liho mihinkään. Hoikat ihmiset ihmettelevät toisten lihomista, mutta osa heistä itse syö todella epäterveellisesti, heille se ei vain kerry geneettisistä syistä.
Esimerkkinä tuntemani pariskunta, jossa nainen harrastaa miestä enemmän liikuntaa: pariskunta vetelee joka ilta kumpikin yhden pizzan ja päivällä samanlaista lounasruokaa töissä. Nainen on ylipainoinen ja mies hoikka kuin mikä. Saman pituisia ovat. Eräs alipainoa lähentelevä toinen ystäväni ei ikinä tyydy yhteen big mac -ateriaan, vaan ottaa aina päälle joko yhden ylimääräisen hampurilaisen tai nugetit. Syö päivittäin lounaalla karkkia. Näkyykö se hänen kropassaan? Ei.
Joku jolle tuo rasva kertyy herkemmin nahan alle ei pystyisi syömään samalla tavalla, kuten tuo pariskunnan naisosapuoli.
T. Hoikka, mutta siitä taistelemaan joutuva
Helsinki on iso kaupunki ja helsinkiläiset luulee asuvansa isossa kaupungissa, mitä nekin itsestään luulee. Näin puhutaan muualla maassa. Enpä ole koskaan kuullut kenenkään helsinkiläisen väittävän Helsinkiä isoksi kaupungiksi, se ei ole iso eikä siltä tunnu. Jännä miten tämä "fakta" kuitenkin elää vahvana niitten keskuudessa ketkä ei asiasta varsinaisesti mitään tiedä, tai itse muualta käymään tullessaan kokevat Helsingin isoksi ja sen myötä väittävät helsinkiläistenkin olevan sitä mieltä.
Laihat vs. lihavat keskustelu on ihan samanlainen. Lihava yleensä on ollut myös laiha ja tietää molemmat puolet, samoin onnistuneesti laihduttaneet. Laiha ei tiedä lihavuudesta muuta kuin omat olettamukset ja luulee että lihavakin niin ajattelee, tai että lihavienkin elimistö toimii kuten laihan. Ja silloin kun ei mistään mitään tiedä, on parempi pitää omat olettamukset ominaan.