Aikuisten oikeasti lihavista
Nyt käsi sydämelle ja katse peiliin pullero. Voitko sanoa rehellisesti, että lihavuutesi johtuu isoista luista, lääkityksestä tai muusta lapsellisesta tekosyystä? Olisiko kuitenkin niin, että olet herkkusuu joka ei pysty pitämään itseään kurissa? Jos syöt vähemmän kuin kulutat laihdut. Tätä et pysty kukaan kiistämään. Kulutusta voit lisätä liikunnalla, mutta ihmisen pitää kuluttaa 7000 kcal, että laihtuu yhden kilon, siis YHDEN. Yhdessä suklaapatukassa on 250 kcal. Tunnin Kävelylenkki kuluttaa keskimäärin 130 kcal. Tunnin jumpassa voi kulutus olla se 200 kcal. Helpompi siis säännöstellä syömistä, kuin lisätä liikuntaa niin että saisit syödä kuten ennenkin. Mutta hyvä pullero, anna minulle ihan oikea syy miksi olet lihava niin pystyn antamaan sinulle ratkaisun lihavuuteesi. On eriasia toteutatko ratkaisuni.
Kommentit (71)
Miljoonannen kerran sama aloitus kun joku palstan Läskifoobikko on taas kerran saanut sunnuntain kunniaksi idiksen, että valistetaanpa vittuillen jälleen tietämättömiä asioilla, jotka he tietävät muutenkin. Voi kun sinä ja kaltaisesi ymmärtäisitte, että tuolla teidän tavallanne teette missiollenne enemmän haittaa kuin hyötyä. Voi kunpa ette tekisi työksenne vastaavaa, koska työssänne olisitte surkeita.
En todellakaan juo refluksiin vettä, kiitos vaan kovasti. Ja jos syöminen pahentaisi oireitani, kai sinäkin ap tajuaisit että silloin en sitä tekisi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:53"]
Heh heh, varsinainen tietopaukku tämä. Mä en ole aikuisten oikeesti tai muutenkaan lihava, mutta kulutan tuplasti ap:n kertomat määrät kävelemällä tai jumppatunneilla. Oikeasti ylipainoisilla kulutus on vielä suurempaa.
[/quote] Se polar-sykemittari ei todellakaan kerro mitä kulutat. Ja jos kulutuksesi on niin paljon suurempaa ja jumppaat ihan hullun paljon niin kerros miksi edelleen olet ylipainoinen?
[/quote]
En ole tuo, jolle vastattiin, mutta vastaanpa silti.
Mä olen ylipainoinen lääkityksen takia. Sivuoireena on lihominen, mutta olen sentään onnistunut pitämään painon suurin piirtein inhimillisenä. En voi syödä enää vähempää ja terveellisemmin ja liikuntaakaan ei enää pysty lisäämään.
Voisin laihtua ja laihtuisinkin, jos jättäisin lääkkeeni pois, mutta siinä kohtaa nää läskit olisi se pienin paha.
Mäkin olen aina luullut, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu automaattisesti. Nyt olen viisaampi.
[/quote] Kannattaa otta ylipaino esille lääkärin kanssa. Ei ole olemassa lääkettä joka lihottaa, ihannoikeasti. Mutta kysy siltä lääkäriltäsi, niin ei tarvitse uskoa minun sanaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:33"]
Nyt käsi sydämelle ja katse peiliin pullero. Voitko sanoa rehellisesti, että lihavuutesi johtuu isoista luista, lääkityksestä tai muusta lapsellisesta tekosyystä? Olisiko kuitenkin niin, että olet herkkusuu joka ei pysty pitämään itseään kurissa? Jos syöt vähemmän kuin kulutat laihdut. Tätä et pysty kukaan kiistämään. Kulutusta voit lisätä liikunnalla, mutta ihmisen pitää kuluttaa 7000 kcal, että laihtuu yhden kilon, siis YHDEN. Yhdessä suklaapatukassa on 250 kcal. Tunnin Kävelylenkki kuluttaa keskimäärin 130 kcal. Tunnin jumpassa voi kulutus olla se 200 kcal. Helpompi siis säännöstellä syömistä, kuin lisätä liikuntaa niin että saisit syödä kuten ennenkin. Mutta hyvä pullero, anna minulle ihan oikea syy miksi olet lihava niin pystyn antamaan sinulle ratkaisun lihavuuteesi. On eriasia toteutatko ratkaisuni.
[/quote]
Nyt ymmärrän, aloituksen otsikko on varmaankin huumoria! Koska eihän tämä ole aikuisten oikeeta nähnytkään!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:58"]
Tuohon luu-skeidaan ennenkuin alkaakaan. Kävin itse taannoin Inbody-kehonkoostumusmittauksessa ja sen mukaan mulla on luumassaa tasan 2.29 kiloa.
[/quote] Eli kenenkään 30kg ylipaino tuskin johtuu niinstä raskaista luista :)
[/quote]
ihmisen luuranko painaa yleensä normaalisti 7-12 kg pituudesta riippuen ja kahden saman pituisen luiden painoero on max. 1kg...eli nämä minulla on painavat luut on ihan huuuuhaaaa juttuja.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:27"]
En todellakaan juo refluksiin vettä, kiitos vaan kovasti. Ja jos syöminen pahentaisi oireitani, kai sinäkin ap tajuaisit että silloin en sitä tekisi?
[/quote] Mikä lääkitys sulla on refluksiin? Onko tähystetty? Mikä oli patologin vastaus? Tai siis onhan tähän ihan kliininen diagnoosi?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:26"]
Miten jotain voi vaivata toisten lihavuus näin paljon? Joka ikinen päivä sama virsi.
[/quote]
Paha olo kanavoidaan aina johonkin. Ylipainoisia luullaan surkimuksiksi, joiden silmille ap:n kaltaiset luulevat voivansa suoltaa omat paskansa. Eivät tajua, että itse tarvitsevat apua. Surullista, mutta jotenkin koomista.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:53"]
Heh heh, varsinainen tietopaukku tämä. Mä en ole aikuisten oikeesti tai muutenkaan lihava, mutta kulutan tuplasti ap:n kertomat määrät kävelemällä tai jumppatunneilla. Oikeasti ylipainoisilla kulutus on vielä suurempaa.
[/quote] Se polar-sykemittari ei todellakaan kerro mitä kulutat. Ja jos kulutuksesi on niin paljon suurempaa ja jumppaat ihan hullun paljon niin kerros miksi edelleen olet ylipainoinen?
[/quote]
En ole tuo, jolle vastattiin, mutta vastaanpa silti.
Mä olen ylipainoinen lääkityksen takia. Sivuoireena on lihominen, mutta olen sentään onnistunut pitämään painon suurin piirtein inhimillisenä. En voi syödä enää vähempää ja terveellisemmin ja liikuntaakaan ei enää pysty lisäämään.
Voisin laihtua ja laihtuisinkin, jos jättäisin lääkkeeni pois, mutta siinä kohtaa nää läskit olisi se pienin paha.
Mäkin olen aina luullut, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu automaattisesti. Nyt olen viisaampi.
[/quote] Kannattaa otta ylipaino esille lääkärin kanssa. Ei ole olemassa lääkettä joka lihottaa, ihannoikeasti. Mutta kysy siltä lääkäriltäsi, niin ei tarvitse uskoa minun sanaa :)
[/quote]
Lääkärin kanssa aiheesta on keskusteltu, koska vuoden ajan laihdutin eikä mitään tapahtunut. Mut tutkittiin sydänkäyriä myöten, pidettiin ruokapäiväkirjaa yms. Tää oli lääkärin tuomio kaiken tuon jälkeen. eli ei, en usko sua, vaan lääkäriä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:34"]
Miten jotain voi vaivata toisten lihavuus näin paljon? Joka ikinen päivä sama virsi.
[/quote]
Paha olo kanavoidaan aina johonkin. Ylipainoisia luullaan surkimuksiksi, joiden silmille ap:n kaltaiset luulevat voivansa suoltaa omat paskansa. Eivät tajua, että itse tarvitsevat apua. Surullista, mutta jotenkin koomista.
[/quote] Siis pullerot olette todellisia surkimuksia. Ette saa pidettyä itseänne kurissa. Lihavat on muka lepposia! Heheh! Läskejä te olette ja suututte jos laiha iina kuustonen esittää läskimoosesta!
Ja Luurangon paino ei ole sama kun luumassa...luuranko n. 7-12 kg jossa luumassaa n. 1.9-3.7kg
MINÄ!!
Minä olen ylipainoinen, koska syön liikaa kulutukseen nähden. Syön sipsiä ja karkkia. Tavallista kotiruokaa syön kohtuudella, mutta herkuttelen liikaa. Aiemmin käytin myös paljon alkoholia opiskelijabileiden merkeissä, toki näihin kuului myös yösyömiset mäkkärissä ja krapulapotsa. Joten olen lihottanut itseni syömälä väärin.
Sen sijaan haluaisin kysyä sinulta arvon ap, että luuletko tosiaan, että lihavuus on kääntäen verrannollinen älykkyyden kanssa? Sen käsityksen tekstistäsi saa. Kun sinä, ilmeisesti fiksumpi ja parempi ihminen, tulet antamaan ratkaisun meidän vähempiarvoisten ihmisten ongelmiin. Tosin itse en pidä tätä ongelmana niin kuin sinä luulet. Totta kai minä tiedän mistä painonnousuni johtuu. Mutta ei pieni ylipaino haittaa minua, se ei vakuta mitenkään tavalliseen elämääni. Ei lihavat ole lihavia siksi että emme tietäisi mistä läsi oikein tulee O_o
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:34"]
[/quote]
[/quote] Siis pullerot olette todellisia surkimuksia. Ette saa pidettyä itseänne kurissa. Lihavat on muka lepposia! Heheh! Läskejä te olette ja suututte jos laiha iina kuustonen esittää läskimoosesta!
[/quote]
Noh, noh, ei pidä noin kiihtyä ;D Iina Kuustonen oli sisäpaisti aivan loistava!
Ei ole tähystetty, suvussa kulkee tämä tauti ja oireet ovat olleet jo lapsesta asti selkeät. Ruokavaliolla pystyy jonkin verran vaikuttamaan oireisiin, mutta kaikki ei toimi kaikilla. Lääkitystä ei ole, satunnaisesti otan käsikauppalääkettä.
Kohta sanot varmaan olevasi lääkäri, kun tuollaisia tietoja kysyit ap?
Jos lihavat on niin reppanoita niin miksi monilla ylipainoisilla on suuremmat saavutukset kuin esim ap:lla? Tosin tuo oli tietenkin vaan veikkaus, voihan ap olla vaikka kuka.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:50"]
En ole "pullero", vaan lihava. En ole herkkusuu, vaan syön refluksiin ja ahdistukseen. Liikkuminen ei ole ensimmäisenä mielessä, kun painoa on yli sata kiloa ja pelkkä Pilates-tunti oli aivan mahdoton.
[/quote]
Asennekysymys. Mullakin painoa sata kiloa ja rapiat, mut viime vuoden puolella aloitin pilateksen, kahvakuulan, ja lenkkeilen joka toinen päivä, ja tykkään kyllä vaikka onhan se nyt selvää et ne tunnit on mulle raskaampia kuin 60-kiloiselle. Siitä ne kilot karisee kun liikunnan ohella tarkkailee mitä syö mitä syö. :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:58"]
Tuohon luu-skeidaan ennenkuin alkaakaan. Kävin itse taannoin Inbody-kehonkoostumusmittauksessa ja sen mukaan mulla on luumassaa tasan 2.29 kiloa.
[/quote]
Mitenhän tän nyt voisi muotoilla, niin että kaikki ymmärtäisivät ettei kyse ole luiden painosta vaan rakenteesta... Jos verrataan kahta ihmistä jotka ovat samanpituisia ja joilla on sama rasvaprosentti, mutta toinen on hentorakenteinen ja toinen taas harteikas ja leveälanteinen, niin se rotevarakenteisempi painaa selvästi enemmän. Vaikka luut eivät paljoa painaisikaan, niin isompien raamien ympärillä ja sisällä oleva muu materiaali painaa myös. Varsinaista selkeää ylipainoa tällä ei voi selittää, mutta aika suuria painoeroja voi kuitenkin olla.
[/quote]
Näistä on olemassa oikeaa tietoakin, ja esim. luuston painoerot voivat olla muistaakseni kilon luokkaa.
On totta, että ihmiset painavat eri verran raamien leveydestäkin _hieman_ johtuen (mutta vain hieman), mutta tosiasiassa se, joka on ylipainoinen on ainoastaan kerännyt liikaa tavaraa sinne raameihinsa. Ja kyllähän se näkyy suoraan ulospäin.
Laihtumisen helppous riippuu mm. laihdutushistoriasta ja sitä kautta rasvasolujen määrästä. Kun on tarpeeksi monta kertaa laihduttanut, se ei enää onnistu. Vaikka ihminen söisi oikeaoppisesti ja terveellisesti, harrastaisi liikuntaa.
Tosin miksi edes oletetaan että lihavan pitäisi laihduttaa? Ei kaikkien tarvitse eikä kaikki halua, ei siitä tule välttämättä mitään terveyshyötyjäkään. Riippuen toki lähtöpainosta.
Ap:n jutut kuulostaa siltä, kun joku on juuri kuullut hienot yksinkertaistukset siitä kuinka elimistö toimii. Mutta ei ole vielä saanut kokemusta eikä syventänyt tietoaan tosielämään, joka ei mene niinkuin kirjoissa.
Itseasiassa en tiedä mistä johtuu. Harrastan liikuntaa 9h viikossa, syön kolme kasvisruokaa päivässä ja herkuttelen kerran viikossa. En kyllä ole pullukka, mutta hoikempikin voisin olla. En sitten tiedä, jos näen itseni vain lihavempana kuin todellisuudessa olen? Painoindeksi on 22.
Ai ei ole olemassa lääkettä joka lihottaa? Hah! Osa masennuslääkkeistä kyllä ihan tutkitusti lihottaa. Myös kortisonikuurilla on melko mahdoton pitää paino kurissa.