Olet mitä syöt - Mies paransi diabeteksensa kahdessa kuukaudessa
Siis mitä ihmettä? Luulin että kakkostyypin diabetes on elinikäinen sairaus. Tuossa uusimmassa jaksossa (jäähyväiset dieeteille) jonka katsoin tänään, mies parantui 2-tyypin diabeteksesta kahdeksassa viikossa. Terveellinen ruokavalio ja liikuntaa. Kolmesti viikossa aerobista liikuntaa ja kahdesti viikossa lihaskuntoliikuntaa. Ruokavalioon kuului runsaasti kasviksia ja pähkinöitä. Leipä jätettiin vähiin.
Mitä mieltä olette asiasta, voiko diabetes todella parantua tuossa ajassa vai onko katsojia varten tehty huijaus?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa maksaa lihavien hoitoja ja lääkkeitä, kun heidän ei tarvitse ottaa mitään vastuuta omasta terveydestään. Suomi on sairaiden paratiisi.
Maksatko mieluummin sitten minun, hoikan ihmisen, lääkkeitä. Minulla on kakkostyypin diabetes ja olen aina pitänyt huolta terveydestäni.
En maksa mieluusti kuin lasten hoidon. Aikuisten pitäisi maksaa hoitonsa ja lääkkeensä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa maksaa lihavien hoitoja ja lääkkeitä, kun heidän ei tarvitse ottaa mitään vastuuta omasta terveydestään. Suomi on sairaiden paratiisi.
Maksatko mieluummin sitten minun, hoikan ihmisen, lääkkeitä. Minulla on kakkostyypin diabetes ja olen aina pitänyt huolta terveydestäni.
Olet pitänyt huolta terveydestäsi ja silti sairastat 2tyypin diabetesta??
Onko tämä sama ohjelma missä 120 kiloinen "ihmelaihtunut" muija laitettiin ratsastamaan hevosen selkään? Tätä eläinrääkkäystä en anna niille ikipäivänä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pitänyt huolta terveydestäsi ja silti sairastat 2tyypin diabetesta??
Olen eri, mutta en voi käsittää tätä äimistelyä tästä asiasta. Jos on yhtään ketjua lukenut, niin selviää kyllä, että 2. tyypin diabetes voi iskeä hoikalle/terveellisesti elävälle myös, mikäli siihen on vahva sukurasite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi tulla yllätyksenä kellekään nykypäivänä että kakkostyyppiin voi vaikuttaa tervellisillä elämäntavoilla. Ei ole rakettitiedettä että ihminen, oli mikä sairaus tahansa, voi vaikuttaa elämänlaatuunsa monella tavalla. Suurin osa kakkostyyppiläisistä pärjäisivät ilman lääkitystä (ei kaikki), mutta näyttää siltä että elämäntaparemontti ei maistu.
Ellei itse ole sairastunut tai jonkun tutun kanssa taudista jutellut, niin miksi olisi aiheeseen tutustunut? Itse hämmästelin ihan samaa kuin ap. Tieto kakkostyypin diabeteksestä on ihan otsikkotasolla.
Kun minulta löydettiin kakkostyypin diabetes, tein muutoksia ja 5v meni ilman mitään lääkitystä, sitten yhden tabletin avulla monia vuosia, mutta kun haima päätti sanoa itsensä kaikesta huolimatta irti, kakkonen muuttui ykköseksi. Siihen on nyt onneksi hyvät lääkkeet (insuliini mukaanlukien) ja arvot noin 5-8 luokkaa, ja voin ihan hyvin.
Kun diabetes on alussa/aluillaan, kyllä dietilläkin ja liikunnalla jne hoitaen pärjää jonkin aikaa, haima kuitenkaan ei toivu normaaliksi jos se on jo vähentänyt insuliinin tuotantoa. Jossain vaiheessa tulee todennäköisesti tarve myös lääkkeille. Mitä paremmin itseäsi hoidat sitä pitemmälle todennäköisesti pärjäät lääkkeittä. Dietillä en tarkoita kilojen pudotusta sinällään vaan kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta, olin minäkin siinä käsityksessä, ettei diabeteksesta voi parantua. Ja mulla oli lapsena kaveri, joka sairasti diabetestä, ehkä juuri siksi uskoin ettei voi parantua.
Mutta älkää suositelko pätkäpaastoa, kun kaikille se ei sovi! En nähnyt tätä ohjelmaa, mutta epäilen, että emme tiedä miehen kaikkia taustoja. Voi olla muutakin lääkitystä, joka vaatii säännöllisyyttä. Silloin on hyvä myös syödä säännöllisesti, ei pysty ottamaan tyhjään vatsaan esim. kaikkia lääkkeitä. Samoin ihan hormonitasapainoon vaikuttaa paastoaminen. Diabeetikolle äkkipaasto voi olla hengenvaarallinen. Sopiiko se myöhemmässä vaiheessa? Ehkä, jos muuten on terve.
Sekoitat iloisesti ykköstyypin ja kakkostyypin diabetekset, jotka ovat täysin eri sairauksia.
Kakkostyypin diabeetikon pitäisi ehdottomasti paastota. Se ei ole vaarallista. Päinvastoin se herkistää elimistön uudestaan insuliinille. Koko sairaus, joka siis johtuu insuliiniresistenssistä, aiheutuu tiheästä syömisestä ja/tai verensokerin jatkuvasta nostamisesta nopeilla hiilareilla. Sairaus voi mennä remissioon, kun verensokerin nostamista eli syömistä harvennetaan ja/tai hiilareiden määrää vähennetään.
Huh huh, sanot: Kakkostyypin diabeetikon pitäisi ehdottomasti paastota. Se ei ole vaarallista.
Tiedätkö mitä tapahtuu kun verensokeri putoaa alle 2n? Tulee tajuttomuus. Kun se putoaa alle 1n, kuolema kolkuttelee. Kun diabeetikkona minultaotetaan paastosokeri, 8t on raja olla ilman mitään ravintoa. Jo siinä vaiheessa kun sokerit on 3n luokkaa, ei saisi ajaa autoa jne.
Paasto voi joskus sopia sille joka ei ole vielä lääkityksessä, mutta insuliinia tarvitsevalle se ei todellakaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes johtuu vain ja ainoastaan siitä että on syönyt liikaa hiilihydraatteja oman elimistönsä sietokykyyn nähden.
Tuo on sinun mielipiteesi, mutta se ei ole totuus.
t, diabeetikko, jolla sukurasitetta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta, olin minäkin siinä käsityksessä, ettei diabeteksesta voi parantua. Ja mulla oli lapsena kaveri, joka sairasti diabetestä, ehkä juuri siksi uskoin ettei voi parantua.
Mutta älkää suositelko pätkäpaastoa, kun kaikille se ei sovi! En nähnyt tätä ohjelmaa, mutta epäilen, että emme tiedä miehen kaikkia taustoja. Voi olla muutakin lääkitystä, joka vaatii säännöllisyyttä. Silloin on hyvä myös syödä säännöllisesti, ei pysty ottamaan tyhjään vatsaan esim. kaikkia lääkkeitä. Samoin ihan hormonitasapainoon vaikuttaa paastoaminen. Diabeetikolle äkkipaasto voi olla hengenvaarallinen. Sopiiko se myöhemmässä vaiheessa? Ehkä, jos muuten on terve.
Sekoitat iloisesti ykköstyypin ja kakkostyypin diabetekset, jotka ovat täysin eri sairauksia.
Kakkostyypin diabeetikon pitäisi ehdottomasti paastota. Se ei ole vaarallista. Päinvastoin se herkistää elimistön uudestaan insuliinille. Koko sairaus, joka siis johtuu insuliiniresistenssistä, aiheutuu tiheästä syömisestä ja/tai verensokerin jatkuvasta nostamisesta nopeilla hiilareilla. Sairaus voi mennä remissioon, kun verensokerin nostamista eli syömistä harvennetaan ja/tai hiilareiden määrää vähennetään.
Huh huh, sanot: Kakkostyypin diabeetikon pitäisi ehdottomasti paastota. Se ei ole vaarallista.
Tiedätkö mitä tapahtuu kun verensokeri putoaa alle 2n? Tulee tajuttomuus. Kun se putoaa alle 1n, kuolema kolkuttelee. Kun diabeetikkona minultaotetaan paastosokeri, 8t on raja olla ilman mitään ravintoa. Jo siinä vaiheessa kun sokerit on 3n luokkaa, ei saisi ajaa autoa jne.
Paasto voi joskus sopia sille joka ei ole vielä lääkityksessä, mutta insuliinia tarvitsevalle se ei todellakaan sovi.
Dieetti kuntoon. Hiilihydraattien ja insuliinin vähennys. Insuliinistakin voi päästä eroon tai vähentää annosta välttämällä hiilihydraatteja.