Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n hinnoitteluun kannattaisi ottaa halpahintaisempia lippuja matkan pituuden mukaan.

Vierailija
18.10.2020 |

Helsingissä on turhauttavaa maksaa pikkumatkoistakin 2.80 euroa per matka. Tarvitse julkista liikennettä vain harvoin, joten minun ei kannata ostaa kuukauden kausilippuja.
Silti tiettyinä päivinä on tarvetta ja helposti päivässä saattaa olla tarvetta 4 lipulle. Joku toinen päivä tarvetta on kahdelle lipulle. Matka saattaa olla vain 1-3 km pätkä, josta nyt siis maksan 2.80 riippumatta matkan pituudesta. Olisi hyvä jos HSL tarjoaisi yhden lyhyen matkan lippuja vaikka eurolla. Joskus oli vielä käytössä edullisemmat ratikkaliput, mutta nyt vain pakotetaan ostamaan joka kerta leimattava 120 minuuttia voimassa oleva lippu. Mitä mieltä olette? Ulkomailla esim. Tukholmassa voi ostaa lipun matkan pituuden/keston mukaan edullisemmin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi. Itse menen ehkä neljä pysäkkiä töihin maksamaan veroeuroja (joista HSL:n budjettikin taitaa pitkälti koostua..?) ja koska kohtuullista hintavaihtoehtoa ei ole, en maksa lainkaan. Ei hävetä edes ja tarkastusmaksun maksan ilomielin jos sellainen tulee.

Vierailija
2/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumatkat voi kävellä. Ja mikähän olisi sopiva hinta teille maksaa bussimatkasta? 2.80 ei ole hirveän iso lipun hinta. Ei ole aloitusmaksuakaan ja markkinahintaan se olisi aika paljon kalliimpi. Kuinka paljon teidän mielestä yhteiskunnan pitää tukea teidän matkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukijaa kirjoitti:

Niin pitäisi. Itse menen ehkä neljä pysäkkiä töihin maksamaan veroeuroja (joista HSL:n budjettikin taitaa pitkälti koostua..?) ja koska kohtuullista hintavaihtoehtoa ei ole, en maksa lainkaan. Ei hävetä edes ja tarkastusmaksun maksan ilomielin jos sellainen tulee.

Itse en pidä noin käyttäytyvää, vieläpä työssäkäyvää, minkäänlaisena miehenä.

Vierailija
4/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Niin pitäisi. Itse menen ehkä neljä pysäkkiä töihin maksamaan veroeuroja (joista HSL:n budjettikin taitaa pitkälti koostua..?) ja koska kohtuullista hintavaihtoehtoa ei ole, en maksa lainkaan. Ei hävetä edes ja tarkastusmaksun maksan ilomielin jos sellainen tulee.

Itse en pidä noin käyttäytyvää, vieläpä työssäkäyvää, minkäänlaisena miehenä.

Sama. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos leimautuisin tarkastajien silmissä köyhien pummien kategoriaan.

Vierailija
5/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tällaista muutosta on lähiaikoina tulossa, kun systeemin muuttaminen maksaisi aika paljon.

Vierailija
6/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku kuvittelee että minimiveloitus laskee jos ruvetaan maksamaan matkan pituuden mukaan. Tosiasiassa hinnat tulee nousemaan eli lyhimmistä matkoista maksetaan tuo 2.80 ja pidemmistä siihen lisää esim. 10 sentin välein matkan pituuden mukaan. Ennenkin on ollut matkan pituuden mukaan veloitettavia bussilippuja mutta ei niissäkään päässyt esim. markalla yhtä pysäkinväliä vaan minimiveloitus saattoi olla esim. 3 markkaa. En enää muista yksityiskohtia mutta systeemi toimi noin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ihminen näpyttelee läppäriä työkseen tai ainakin työaikana. Suomessa oli joskus osaamista kännykkäbisneksessä. Nykyisin kukaan ei osaa ohjelmoida toimivaa appia. Sellaista jolla voisi ostaa HSLn lipun kännykällä matkan pituuden mukaan. Vaikkapa 1€ per kilsa? Appi osaa tietenkin valita sen halvimman vaihtoehdon automaattisesti. Nykyiset Lipputyypit jäisivät myös valikoimiin.

Vierailija
8/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkumatkat voi kävellä. Ja mikähän olisi sopiva hinta teille maksaa bussimatkasta? 2.80 ei ole hirveän iso lipun hinta. Ei ole aloitusmaksuakaan ja markkinahintaan se olisi aika paljon kalliimpi. Kuinka paljon teidän mielestä yhteiskunnan pitää tukea teidän matkoja?

Jos halutaan suosia joukkoliikennettä ja saada porukka sitä käyttämään niin ainakaan jatkuvat hinnannostot ja käyttömukamuuden heikentämiset ei ole oikea tie.

Turhankin moni huomaa joukkoliikennettä kokeillessaan että siellä meininki on kuin sirkuksessa, vaunut tai bussit on ruuhka-aikaan täpö täynnä, aina joku huudattaa puhelimestaan jotain musiikkia tai videota täysillä koska nää ei taida olla kuulleet kuulokkeista ja kaiken kruununa mukana saattaa olla joko joku agressiivinen kaikillerähisijä tai muu juoppo joka on viimeksi pessyt itsensä ja vaatteensa viime vuosikymmenellä. Lisäksi hinnat nousee, matka-ajat lisääntyy ja vuorovälit harvenee niin hyvin äkkiä sitä laskee että autolla matka-aika supistuu puoleen tai allekin ja muutkin haittatekijät poistuu eikä hintakaan ole paha jos tarvitsee autoa muuallakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi, mutta HSL on ajautunut taloudellisesti sellaiseen tilanteeseen että lippujen hintojen korotukset ei tule enää kysymykseen.

Vierailija
10/10 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap jaksat ulista. Pikkumatkat kävellään, jos on mitään järkeä ja vii´tsimistä päässä. Isommat matkat matkustetaan. Mitä hittoa uliset kun 2,8e on halvempi kuin oli ennen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi